Hanya Dia Sahaja-discontinued-

By IkhaMohd

18.8K 313 40

Walaupun perkahwinannya dia tidak suka, dia terima perkahwinannya seadaya. Tetapi lain pula dengan orang ket... More

Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Author Note
Bab 7
Bab 8
09
10
another a/n

Bab 1

5.2K 54 3
By IkhaMohd

Aku suka membaca novel kahwin paksa seperti Sepi Tanpa Cinta oleh Damya Hanna. Tapi mulai sekarang, akulah watak seperti dalam novel itu. Sangat sedih bagi aku. Terpaksa kahwin dengan mamat playboy. Biar aku cerita mamat seorang ni kat korang. Nama dia Akmal Naim Bin Fikri. Kalau korang nak tahu kenapa aku gelar dia mamat playboy. Disebabkan dia mempunyai lebih dari seorang teman wanita a.k.a playboy. Sebab itu aku gelarkan dia mamat playboy. Dan dia gelarkan aku Minah Bunga. Adil. Tapi nak tak nak aku kena kahwin dengan dia. Kena belajar sayangkan dia lah jawapannya.

^*^*^*^*

"Ayah nak kamu kahwin dengan Akmal." Kata ayahku kepadaku dengan nada yang tinggi

"Liya tak suka tak suka tak sukalah ayah.Tapi kenapa ayah." Tanyaku kepada ayah.

"Sebab Akmal merisik Liya semasa Liya kerja. Ayah terima saja risikkan itu. Dan majlis pernikahan Liya sabtu ni."

"Cepatnya. Tapi, kenapa ayah tak tanya Liya dulu."

"Sampai bila kamu nak membujang. Umur Liya nak masuk 25 tahun. Along kamu dah kahwin dah ada 2 orang anak pun."

"Ala takkan Lisa tak boleh ayah." Tanyaku kepada ayah sambil menunding jari kearaah adikku, Eilisa.

"Family Akmal tu meminang Liya bukan Lisa." Marah ayahku kepadaku. Eilisa yang duduk disofa menunjukan ibu jarinya kearahku. Aku geram dengan tindakkan Akmal itu.

--------------------

Argh.. Aku menjerit sambil menutup mulutku dengan bantal kesayanganku berbentuk buah strawberi yang ku beli dari Tanah Tinggi Cameron semasa bercuti semesta terakhir bersama Maziah, Syalbiah, Aina dan Nalbila. Aku membuka notebook kesayangan aku lalu aku mencucuk broadband. Selepas broadband itu disambungkan aku menekan icon Google Chrome lalu menaip laman web Facebook. Aku melihat status dari kawan kawan se-universitiku dahulu. Tiba tiba bunyi pop kedengaran menandakan mesej masuk. Aku menekan mesej itu.

+

Hai sweetheart - Akmal Naim

+

Walaikumsalam playboy - Aku

+

Perli ke sayang?

+

Tak peril pun.. ._.

+

Ermmm... Assalamualaikum sweetheart ..

+

Waalaikumsalam. Sweetheart tu jangan ye..

+

Marah ke sayang?

+

Yang kau tanya gitu. Mesti aku marah..

+

Alalala kesian dia.

+

Malaslah aku layan kau ni.

Assalamualaikum. Bye

Aku terus offline dari Facebook. Yang aku peliknya kenapa dia pilih aku. Aku ni dahlah jenis kulit sawo matang. Tak ada orang nak suka kat aku. Kenapa dia tak pilih adik aku yang putih macam Lisa Surihani. Lagipun muka adik aku nak seiras dengan Lisa Surihani.

Sedang aku ralit melihat Blogger Home , aku mendengar telefon bimbitku berdering. Aku mecari telefon bimbit itu. Aku terjumpa telefon bimbitku yang berada di sebelah jam loceng Pororo kesayanganku. Aku nampak ada mesej di skrin Samsung Galaxy S4 itu. Pengirim mesej itu adalah lelaki yang paling aku benci didunia ini. Siapa lagi kalau Mamat playboy.

+

Tiga hari lagi kau akan jadi milik aku -Akmal-

+

Tak ingin aku jadi isteri kau. -Aku-

+

Awak takkan terlepas dari genggaman saya

Aku hilang sabar dengan tindakkan Akmal itu. Aku tidak membalas mesej dia dengan perasaan geram. Aku benci kau Akmal desis hati aku. Beberapa minit kemudian telefon bimbitku menyanyikan lagu Exo - Growl . Aku melihat diskrin telefon bimbitku. Nama Akmal dipamerkan diskrin itu. Aku membiarkan telefon bimbitku berlalu pergi. Sekali lagi telefon bimbitku berbunyi. AKhirnya, terjawablah terlefon bimbit itu.

"Assalamualaikum Sayang."dengar suara Akmal yang meenggoda.

"Waalaikumsalam. kau nak apa?" kata aku acuh tak acuh

"Aku nak Kaulah. Apa lagi."

"Kenapa kau pilih aku? Kaukan banyak girlfriend."

"Tak salah punkan aku pilih kau. Lagipun aku suka kat kau. Diorang tu Cuma teman tapi mesra saya je"

Selepas dia berkata begitu aku terus matikan talian. Akmal menelefon aku kembali. Dengan fikiranku kusut aku terus mematikan telefon bimbitku.

--------

"Aku terima nikahnya Aliya Annisa binti Hairu dengan mas kahwin empat ribu ringit tunai"

Dengan sekali lafaz aku telah bergelar isteri yang sah kepada mamat playboy, Nak menangis aku. Kalau aku menangis juga masa tidak dapat undur kebelakang. Aku termenung sendiri tuk tuk Akmal telah berada dihadapanku. Aku memandang dia dengan perasaan marah. Dia duduk dihadapanku sambil tersenyum. Dia menyeluarkan serotan cincin dari bekas berbentuk hati yang berwarna merah itu. Syalbiah yang duduk disebelah aku menyiku aku. Aku terlihat Maziah, Aina dan Nalbila senyum kearah aku. Dengan paksa aku bagi tanganku yang kecil itu kepada Akmal. Dia menyarungkan cincin itu dengan senyuman kemenangan. Aku hanya mendiamkan diri. Selepas dia menyarungkan cincin itu, dia memegang daguku dan mengangkatkan daguku. Lalu dia meletakkan bibirnya di dahiku. Aku terkesima dengan tindakkannya.

-------

Aku mencari baju t-shirt berlengan panjang dan seluar track. Tapi malangnya, aku hanya jumpa baju tanpa lengan bersama seluar pendek paras peha yang aku biasa pakai ketika aku berada di dalam bilik. Gila aku nak pakai macam ni. Aku cari juga baju lain. Nasib baik aku jumpa baju tidurku. Seketika kemudian, aku mendengar pintu bilik terbuka. Aku berpaling ke aras pintu itu. Aku lihat Akmal telah menutup pintu itu. Dia menghampiriku sambil membuka butang pada baju melayu cekak musang. Aku pandang kembali pada rak itu. Aku rasa ada seseorang sedang menepuk bahu. Lalu dia berkata

"Cari apa?"

"Tengah cari baju. Kenapa?" balasku dengan sambil lewa.

"Nampak sangat kau tak ada duit kan nak beli baju. Well mari aku belanja kau nak?" Akmal tergelak.

"Kau ingat aku kemaruk sangat nak hadap kau punya duit tuh? Eleh setakat duit tuh, aku tak heran la." Aku mendengus geram. Lantas aku berpaling ingin menuju ke dalam tandas. Tanpa disangka, dia menarik tangan aku. Aku memandang dia dengan renungan tajam bak mata pisau yang berkilat. Dia tersengih menampakkan sebaris gigi yang tersusun miliknya.

"Kau nak apa?" Aku bertanya dalam nada yang tinggi. Ah tak heran lah kalau bapak aku tahu sekalipun. Dah memang aku tak suka dekat mamat playboy ni !

"Kau nak pergi mana?"

"Tandas la. Buta ke!?"

"Well dah nak terberak sangat ke? Haha!" Dia tergelak besar sambil menekan perutnya. Huh macam lah lawak sangat kan?

"Kau sibuk nak tahu kenapa? Ini hal perempuan !"

"What? Hal perempuan? Maksudnya malam nih kempunan lah aku dengan kau." Dia menyentuh pipi aku. Aku terpana dan menepis kasar tangan sasa itu.

Aku menarik kembali tangan aku yang masih dalam genggamannya. Nampak jelas mukanya yang terkejut dengan tindakan aku. Ha baru kau tahu siapa aku. Sejurus itu terus aku masuk ke dalam tandas tanpa berkata apa-apa. Lantak la! Siapa suruh jadi suami aku kan?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aku mengelap rambut. Sambil itu mataku meliar-liar ke segenap ruang bilik. Risau jika mamat playboy itu bertindak luar batasan. Mana boleh kira dia tuh. Dah serupa orang tanjung rambutan aku tengok dia. Aku tergelak kecil.

"Kau kenapa gelak sorang-sorang nih?" Ikmal bertanya dengan seribu kerutan di dahi.

"Eh? Kau kenapa duduk kat sini?"

"Well ini bilik kau. Now I'm your husband. So ini akan jadi bilik aku juga. Kita kan akan sharing each other." Akmal tersenyum nakal.

"Errr okay. Aku nak tidur." Terburu-buru aku membaringkan badan aku di atas katil. Akmal menapak perlahan-lahan ke arah aku dengan gelas di tangan. Aku membuat kerutan di dahi.

"Well this I your drink, my sweetheart." Dia menghulurkan air itu ke arah aku.

"Air? Kau gila ke nak minum time orang nak tidur?"

"Kau tak nak minum? It's okay. Tapi jangan menyesal kalau something terjadi malam bersejarah ni." Dia membisikkan ayat itu di telinga aku. Lantas aku membeliakkan mata ke arahnya.

"Errr okay." Aku mengambil gelas yang berada di tangannya. Dia tersenyum.

"Eh jap air apa nih?" Aku bertanya sebelum minum air itu. Eh risau pulak takut air itu air yang diharamkan oleh Allah. Bukannya boleh kira dia nih. Semacam pelik pulak minum time nih

"Air cola jer la. Apa kau ingat aku teruk sangat ke sampai nak kasi air arak kat bini aku sendiri?" Dia bertanya. Macam boleh pulak dia membaca fikiran aku ketika ini. Aih ahli nujum ke apa nih!?

"Err mana ada la. Untuk kepastian jer." Aku terus meneguk rakus air itu tanpa perasaan curiga walhal Akmal sudah tersenyum lain macam.

Setelah 1 minit berlalu, aku memicit-micit dahi. Argh entah kenapa pening pulak ketika ini. Akmal? Aku tak tahu ke mana dia pergi. Aku membaringkan tubuhku di atas katil sambil tangan yang tidak lepas memicit dahi. Terdengar derapan langkah seseorang, aku berpaling melihat dia. Kabur penglihatan aku. Dia baring di sebelah aku.

"Tidur la ye. Malam nih akan jadi hari yang bersejarah antara kita berdua." Akmal membelai-belai rambut aku. Terbuai aku dengan gosokkannya itu. Lantas aku memejamkan mata. Aku terasa butang baju tidur aku terbuka satu persatu. Aku hanya membiarkan sahaja. Dan dunia aku semakin gelap dan aku terbuai dengan layanan mesra Akmal.

*^*^*^*^*

Continue Reading

You'll Also Like

63.5K 284 6
Bukan kisah benar...
297K 738 4
Kisah seorang cikgu yang menjadi mangsa bomoh
322K 826 7
🔞🔞🔞💦💦
1M 3K 11
"Mama, adik nak tidur rumah tok boleh?" tanyaku kepada mama. "Boleh. Jaga diri elok2. Esok mama amik" balas mama kepadaku. "Okay mama" jawabku gembir...