Don't Tell Him (Sehun Malay f...

By Hunahjumma

194K 15.3K 618

Sehun is a fcking jerk, bastard and annoying in this ff but mostly a romantic guy.. Read at your own risk.. H... More

ONE
TWO
THREE
FOUR
FIVE
SIX
SEVEN
EIGHT
NINE
TEN
ELEVEN
TWELVE
THIRTEEN
FOURTEEN
FIFTEEN
SIXTEEN
SEVENTEEN
EIGHTEEN
NINETEEN
TWENTY
TWENTY-ONE
TWENTY-TWO
TWENTY-THREE
TWENTY-FOUR
TWENTY-FIVE
TWENTY-SIX
TWENTY-SEVEN
TWENTY-EIGHT
TWENTY-NINE
THIRTY
THIRTY-ONE
THIRTY-TWO
THIRTY-THREE
THIRTY-FOUR
THIRTY-FIVE
THIRTY-SIX
THIRTY-SEVEN
THIRTY - EIGHT
THIRTY-NINE
Side-story (1)
FORTY
Side-Story (2)
FORTY-ONE
FORTY-TWO
Side-story (3)
FORTY - THREE
Side-Story (4)
FORTY-FOUR
FORTY-FIVE
Side-story (6)
FORTY-SIX
FORTY-SEVEN
Side-story (7)
Question..
Epilogue (Part.1)
Epilogue (Part.2)
Epilogue (Part 3)

Side-story (5)

2.6K 226 12
By Hunahjumma


"C-Chanyeol oppa " suara lembutnya akhirnya keluar dari kotak suaranya.

Lelaki yang ditegurnya atau lebih spesifik lagi Chanyeol, yang sedang bermain phone itu mendongak dan tersenyum mesra sebelum berdiri dan mempelawa gadis dihadapannya duduk.

"Sorry oppa tak perasan Hani dah sampai." Chanyeol berkata selepas mereka berdua melabuhkan punggung di hadapan satu sama lain.

"Uh.. Tak apa. Oppa dah lama sampai ke?" Hani menyoal.

"Tak adalah, baru je. Air pun tak order lagi. Hani nak air apa biar oppa pergi order."

"Ice Mocha. "

"Ok noted. Tunggu sini Sis." Chanyeol wink dan Hani hanya tersenyum dan melihat Chanyeol beredar.

Park Chanyeol. Siapa yang tidak kenal? Rakan baik kepada Baekhyun dan Chen semasa mereka bersekolah. Personaliti Chanyeol dan Baekhyun amat berbeza dahulu. Jika Baekhyun kerap kali menyakitkan hatinya Chanyeol pula akan buat dia tersenyum kembali. Sudah dianggap sebagai abang pun lelaki ini. Chanyeollah satu-satunya lelaki yang tidak memanggilnya dengan panggilan teruk seperti gemuk dan sebagainya tetapi dengan panggilan sis.

Keadaan kafe yang menjadi tempat perjumpaan mereka pada petang itu diperhatikan. Sungguh tenang dengan dekorasi klasik dan mewahnya. Sungguhpun kawasan kafe ini agak tersorok, ianya masih mendapat perhatian ramai.

Beberapa minit berlalu akhirnya Chanyeol kembali dengan dua cawan air ditangannya dan melabuhkan punggungnya bertentangan dengan Hani. Air yang dipesan oleh Hani tadi dihulurkan dan dengan perlahan Hani mengucapkan terima kasih .

"Sejak kita jumpa dekat party rumah Sehun haritu ni kali pertama kita jumpa berdua je. Oppa hampir tak kenal Hani dah. Where is my Chubby sis go? " Chanyeol mencebik dan mencubit lembut pipi Hani yang hanya tertawa.

"Tulah.. Busy dengan kerja. Oppa pun tengah sambung belajar kan?"

"Yeah.. Same course as Baekhyun. Bidang perubatan."

"Oppa dengan Baekhyun oppa memang macam belangkas. Haha dari kecik tak boleh berpisah. ChanBaeklah katakan."

"Haha. Sounds gay but nevermind. Ah! Cakap pasal Baekhyun.. dia tahu ke Hani datang ni?" soal Chanyeol.

"Tak.. Baekhyun oppa tak tahu. Tapi dia tahu Hani keluar nak jumpa kawan. Lagipun Hani ada benda sikit nak tanya. "

"Oh.. Tanyalah, jangan malu-malu."

"Haha.. Tak malu pun. Bukan benda berat pun cuma pasal Baekhyun oppa je. "

"Ok Sis. Go ahead." ujar Chanyeol.

"Erm... biar Hani cerita dulu so oppa tak confuse." Hani berdehem. "Hani pasti yang Baekhyun oppa dah ada bagitahu oppa pasal pertunangan kami right?"

Chanyeol mengangguk. "Yeah.. dia bagitahu and also sikit pasal S-Saejin.."

"Ah.." kekok. Entah mengapa nama itu bagaikan mencarik-carik hatinya. Bukan kerana benci tetapi rasa bersalah. Lagipun Saejin langsung tidak membalas mesejnya tempoh hari. Hal-hal wedding planning pun hanya Sehun yang menghadirkan diri untuk menguruskannya.

"But I'm happy for you Hani. At last Baekhyun try nak buka hati dia untuk Hani. "

Hani tersenyum kecil. "Yeah. At last but Hani tahu dia belum lupakan Saejin unnie. So Hani nak buat Baekhyun oppa just tengok Hani and no one else." Perjanjian yang dibuat bersama Baekhyun tempoh hari diingat kembali.

"Ohh.. Bagus semangat yang membara" kepala Hani ditepuk-tepuk lembut.

"So Hani nak minta tolong oppa dalam hal ni."

Chanyeol menyedut airnya dan memberi isyarat supaya Hani meneruskan.

"Apa yang Baekhyun oppa suka buat? suka makan, suka minum.. and persmpuan macam mana dia suka?"
________

Jam di dinding dilihat dan tersenyum melihat sudah tiba waktu dinner bermakna Baekhyun akan tiba bila-bila masa sahaja dari sekarang. Pelbagai dessert dan bibimbap yang dibuatnya sendiri membuatkan dia tersenyum dan sedikit berharap Baekhyun akan menyukainya. Just 2 week.. Dia akan pastikan Baekhyun akan melupakan perasaannya terhadap Saejin hanya dalam masa 2 minggu.

Ding~ Dong~

Mukanya terus dihiasi dengan senyuman. Apron dibuka dan diletakkan ke tepi sebelum berlari anak ke pintu rumah. Cermin yang berada di sisi pintu dilihat dan memperbetulkan sedikit penampilannya. Tombol pintu rumah dibuka dan disitu Baekhyun berdiri nampak sungguh cool, hensem dan cute seperti biasa.

"H-Hi.. H-Hani." suara Baekhyun sedikit bergetar menegurnya.

"Umm.. M-masuklah oppa." jemputnya dan dituruti oleh Baekhyun.

Kekok. Itu yang dapat dirasakannya. Langkah dibuka menuju ke meja makan dan ternyata Baekhyun sedikit terkejut melihat pelbagai jenis makanan yang terhidang. Bagaikan orang mengantuk disorong bantal. Perutnya memang terasa lapar dari tadi memandangkan dia terlalu sibuk dengan pelajarannya.

"Oh! duduklah oppa!"

"Eh? oh.. arra." Baekhyun menjawab perlahan sebelum melabuhkan punggungnya dan diikuti dengan Hani yang mengambil tempat bertentangan dengannya.

"Why so suddenly? O-oppa rasa pelik pulak tetiba ada makanan macam kat restoren lima bintang macam ni. Hani yang masak ke?" Walaupun kekok dipaksa juga mulutnya bercakap. Lagipun dia tidak mahu membuat Hani terluka lagi.

"Ermm Hani yang buat and.. Actually.. Hani nak cu-cuba pikat hati oppa.. and rember our talk a week ago? Oppa nak Hani buat oppa suka Hanikan? so Hani akan cuba sedaya upaya." luah Hani membuatkan Baekhyun sedikit terkejut.

Sedikit malu sebenarnya. Mengapa dia membuat permintaan sebegitu pada awalnya? Arghh.. stupid Byun Baekhyun.

"Just forget it Hani.. Oppa dah terima Hani bukan?" Baekhyun menyoal.

"You said it yourself oppa.. Oppa cakap terima bukan suka. You still liking Saejin and I know it." Serious reaksi wajah yang ditunjukkan.

Baekhyun mengeluh sedikit. Memang benar kata-kata Hani. Masakan dia boleh senang-senang sahaja berhenti suka akan Saejin? Dia juga manusia biasa. Senang terluka dan susah diubati tetapi usahanya untuk menyukai Hani muncul pada masa yang sama.

"Oppa makanlah dulu.. From now on.. kita akan buat semua benda yang oppa suka. The both of us together untill oppa mula sukakan Hani in a romantik way.  " Hani tersenyum.

Senyuman dari gadis itu membuatkan Baekhyun juga tersenyum. Dengan refleks tangannya dikeluarkan dan mengusap lembut rambut Hani membuatkan Hani blush tetapi gembira pada masa yang sama. Seakan-akan mimpinya menjadi nyata. Diamana Baekhyun dihadapannya dan menjadi miliknya seorang sahaja.

"Mana mama dengan papa Hani?" Baekhyun menyoal dan menyuap sesudu bibimbap ke dalam mulutnya dan memuji kesedapannya membuatkan senyuman Hani makin lebar.

"Busy. " Bohong Hani. Hatinya tertawa kecil. Teringat bagaimana dia sendiri memaksa Mr dan Mrs Song keluar berdating semata-mata dia mahu rumah itu kosong hanya untuk dirinya dan Baekhyun sahaja.

"Oh.. So.. um.. how work?" Barkhyun menyoal lagi. Jujur dia katakan dia sendiri tidak tahu apa yang patut di bualkan oleh mereka.

"Well. Ok je. Sehun oppa pun jenis yang easy going so dia tak cerewet sangat pasal hal perkahwinan dia. " terangnya. Kalau boleh dia tidak mahu langsung menyentuh hal ini. Hal perkahwinan Sehun dan Saejin tetapi jika Baekhyun mahu tahu apa salahnya?

Baekhyun mengangguk. "Awkward right?"

Hani tertawa. Memang kekok sangat pun. Dia perlu mencari topik perbualan dengan cepat. Bagaimana jika Baekhyun mula bosan dengannya? itu akan menyukarkan lagi keadaan.

"Ah! Hani ada jumpa Chanyeol oppa pagi tadi and dia cakap dia nak pen drive dia balik. Dia cakap dia dah massage and call tapi oppa buat dunno je kat dia." Hani tertawa kecil dan kembali teringat bagaimana Chanyeol merungut pagi tadi.

"Eh? Chanyeol? Terserempak or set up meetting?" Kunyahannya tergendela. Entah mengapa sedikit rasa cemburu bertitik dihatinya. Bukannya dia tidak tahu betapa rapatnya mereka.

"umm.. Hani yang ajak jumpa. Dah lama tak jumpa.. hari tu jumpa pulak just tegur-tegur macam tu je.."

Baekhyun mengetap bibirnya. Hani tidak mungkin akan bersama dengan Chanyeol bukan? Hani sukakan dirinya Byun Baekhyun bukan Park Chanyeol. Apa kes kau ni Baekhyun? Tetiba insecure je..

"C-cakap pasal apa?"

Hani tersenyum. " Look at the dishes oppa. It's all your fav isn't it? Chanyeol oppa yang bagitahu.. So our talk is mainly about you."

Seperti 10 kilogram beras diangkat dari belakangnya membuatkan dia berasa lega. Mengapa dia tidak pernah nampak side ni dari Hani sebelum ini? Keluhan dilepaskan. Mungkin dua minggu dari sekarang dia benar-benar akan jatuh cinta pada Hani. And dia mahukan perasaan itu datang secepat yang mungkin.
______
TBC..

Ok. Who miss me? Huhu kidding.
Ok sorry lambat saya cuma masih tak dapat nak move on dari Exoluxion and no idea. Haha anyway enjoy your day.

Thank you ^^

Continue Reading

You'll Also Like

115K 5.4K 32
Menceritakan kisah Harris, si ulat buku yang dingin.. dan Khairul, si budak popular yang annoying nak mampus... Semuanya bermula daripada pergaduhan...
4.1M 248K 75
Pertama : Singkirkan Ilya Humaira atau lebih tepat aku akan buat Airil Zafran ceraikan dia. Kedua : Kahwin dengan Airil Zafran, seperti yang kami ran...