Don't Tell Him (Sehun Malay f...

By Hunahjumma

194K 15.3K 618

Sehun is a fcking jerk, bastard and annoying in this ff but mostly a romantic guy.. Read at your own risk.. H... More

ONE
TWO
THREE
FOUR
FIVE
SIX
SEVEN
EIGHT
NINE
TEN
ELEVEN
TWELVE
THIRTEEN
FOURTEEN
FIFTEEN
SEVENTEEN
EIGHTEEN
NINETEEN
TWENTY
TWENTY-ONE
TWENTY-TWO
TWENTY-THREE
TWENTY-FOUR
TWENTY-FIVE
TWENTY-SIX
TWENTY-SEVEN
TWENTY-EIGHT
TWENTY-NINE
THIRTY
THIRTY-ONE
THIRTY-TWO
THIRTY-THREE
THIRTY-FOUR
THIRTY-FIVE
THIRTY-SIX
THIRTY-SEVEN
THIRTY - EIGHT
THIRTY-NINE
Side-story (1)
FORTY
Side-Story (2)
FORTY-ONE
FORTY-TWO
Side-story (3)
FORTY - THREE
Side-Story (4)
FORTY-FOUR
Side-story (5)
FORTY-FIVE
Side-story (6)
FORTY-SIX
FORTY-SEVEN
Side-story (7)
Question..
Epilogue (Part.1)
Epilogue (Part.2)
Epilogue (Part 3)

SIXTEEN

3.7K 322 18
By Hunahjumma

"Kau nampak budak baru dua orang tu? Gosh!! cutenya!!"

Sehun dan Saejin berpandangan sesama sendiri. Dari mereka berdua melangkah masuk ke dalam banggunan sekolah lagi pelajar perempuan sudah bercakap tentang pelajar baru itu sehingga Sehun yang selalu mereka puja pun tidak nampak.

"Aku dengar dia masuk Grand class. Untung betul Saejin tu." Saejin tersenyum kecil. 'Jeleslah tu'

"Suka ke ada budak baru?" soal Sehun.

"Of course! aku tak tidur sebab nak fikir muka dorang tu. Ada kau punya level ke tak or lebih lagi?"

"Menipu. Aku dengar kau berdengkur malam tadi. "

"M-mana ada aku berdengkur! " marah Saejin dan mula mencebirkan bibirnya.

Sehun tersenyum sinis lalu menggigit bibirnya sebelum membawa matanya ke bibir gadis itu. Saejin menelan air liurnya lalu menunjal kepala Sehun.

"Pervert! Byuntae! Byuntae!" Kepala Sehun masih ditunjalnya sehinggalah Sehun menggenggam jari telunjuk yang digunakan dan mencium jari kecilnya membuatkan Saejin tersentak.

"Aku harap jari kau ni akan hormat aku sikit lepas ni." Sehun tersenyum sinis dan berjalan meninggalkan Saejin yang hanya merenung ke arah jarinya dengan pandangan kosongnya sebelum tersenyum sedikit.

"Ya Oh Sehun! wait for me!" Jerit Saejin dan berlari mengejar Sehun. Tanpa disedarinya dua orang lelaki sedang memerhatikannya dengan tawa yang perlahan. Melihat Saejin masih tidak berubah membuatkan gadis itu nampak lawak walaupun dia tidak melakukan apa-apa.
_____

"Korang?!!" Suara Saejin menjerit bergema di kelas itu melihat kedua-dua orang lelaki dihadapan kelas itu tersenyum sinis.

"Awak kenal dorang?" Lay menyoal.

"No! I don't!" Saejin membalas dan berlari ke pintu.

"Halang dia!" salah seorang dari pelajar baru itu mengarahkan rakannya yang seorang lagi yang terus bertindak menghalang pintu itu.

"Oi!!! Don't bully my princess idiot!!" Kata Baekhyun dan berjalan ke arah mereka. Sehun pula hanya memeluk tubuhnya memerhtikan mereka. 'Apakah?'

"Stay out shortie! " Kata salah seorang dari mereka.

"Aku bagi amaran kat korang baik korang bla sebelum aku bagi korang rasa hapkido aku!" Ujar Saejin.

"Aww takutnya!! kitorang bukan nak buat apa-apa pun! janganlah lari dari kitorang stpid!" Kepalanya ditunjal sekali oleh lelaki yang lebih pendek.

"Shit you Seungcheol! (S.Coups).That's hurt!" marah Saejin.

"Mingyu, kau dengar tak our Boyish Saejin cakap perkataan 'hurt' ? Oh my god mana pergi kau punya gangster side Kim Saejin?" Kata lelaki yang bernama Seungcheol itu dan Saejin menjeling kepada mereka yang sedang tertawa.

"Makin comel pulak kau ni lepas ni dah beberapa tahun tak jumpa. Now give oppa kiss on the cheeck." Sakat Mingyu dan Saejin dengan pantas menolak muka lelaki itu.

"Oppa my ass. Kau tua berapa bulan je. Dahlah! makin menyampah pulak aku tengok korang ni!" Kata Saejin dan menolak tubuh kedua-dua orang lelaki itu untuk ketempatnya kembali tetapi Seungcheol dengan pantas menarik tangan Saejin dan melakukan group hug bersama-sama Mingyu.

"Aku rindu kat kau." Luah Mingyu membuatkan Saejin tersenyum tetapi masih keep up dengan lakonannya. Tanpa disedarinya Sehun sudah menggenggam kuat penumbuknya yang bila-bila masa sahaja boleh melayang itu.

"Seungcheol! Mingyu! aku tak boleh nafas!" Jerit Saejin.

"Hoi! " Suara Sehun tiba-tiba muncul dibelakangnya sebelum Saejin merasakan tubuhnya ditarik dari belakang ke dalam pelukkan Sehun membuatkan pipinya bertukar kemerahan.

Mingyu dan Seungcheol memandang Sehun lalu ke arah Saejin sebelum wajah mereka bertukar kepada wajah kecewa yang tidak terlalu jelas dengan pout dipipi.

"S-Saejin.. d-dia boyfriend kau?" soal Seungcheol.

"M-mana ada!" Saejin memberontak dan serta merta mereka berdua tersenyum kembali sebelum menarik Saejin daripelukkan Sehun.

"Dia bukan kau punya so this warning is specially made for you.. Jangan Sentuh Saejin aku sesuka hati kau!" Kata Seungcheol lalu menjeling Sehun.

Sehun menarik Saejin kembali dan melindungi gadis itu dibelakangnya. "Tch. Tch. Tch.. Sejak bila dia jadi kau punya? Dia ni tercipta untuk aku!" Balas Sehun membuatkan wajah Saejin bertambah merah.

"Woooo!!" Member yang lain sudah menjerit kegelian kecuali Baekhyun dan Kai.

"No! dia tercipta untuk aku!" Mingyu menarik Saejin kembali.

"Ehh.. Mingyu! Kau jangan nak curi Baby aku!" Kali ini Seungcheol pula yang menarik Saejin datang ke arahnya.

"Saejin suka aku!" Kata Mingyu dan menarik Saejin semula.

"Tak payah perasan!" Sehun menarik Saejin kembali.

Dari wajah blushnya, wajah Saejin sudah bertukar menjadi blank dengan keadaan itu. Rasa pening melanda dirinya akibat ditarik kesana sini. Baekhyun tertawa kecil melihat Saejin. Walaupun dia ingin menolong Saejin tetapi keadaan itu sungguh lawak.

"Stooopp!!" Saejin menjerit dan berdiri di tengah-tengah antara mereka bertiga sedang menahan marahnya. Sehun, Seungcheol dan Mingyu terdiam dan menelan air liur mereka.

"S-saejin.." Panggil Mingyu perlahan.

"Dengar sini! Aku bukan milik kau! Kau! ataupun kau!" Dada mereka ditunjal satu persatu lalu mencekak pinggang sambil menggeleng.

"Korang berdua ni langsung tak berubah! Dahlah intro diri korang." Saejin memegang tangan Sehun dan berjalan masuk ke tempatnya.

"Nanti aku explain siapa pabo-pabo tu." bisik Saejin dan Sehun hanya mengangguk sebelum berjalan ke tempatnya.

"Annyeong! aku Kim Mingyu, Boyfriend Kim Saejin." Mingyu tersenyum lalu wink kepada Saejin dan Saejin hanya mampu menggelengkan kepalanya.

"Aku Choi Seungcheol. Husband Kim Saejin. Just call me Coups if you want! Swaaagg~" Kata Seungcheol pula.

"Coups? Kenapa tak cup terus boleh aku guna nak minum air!" Chanyeol tertawa dan diikuti oleh Saejin.

"Tak payah layan Yoda tu. Aku Tao let's Swaaaggg!" Kata Tao .

"Yeah!!" Jerit Seungcheol dengan excited.

"Yah pabo. Duduk depan ni." arah Saejin sambil menunjukkan dua tempat kosong dihadapannya yang memang tidak berpenghuni.

Saejin mengeluh. Tanpa disangka pula merekalah pelajar baru yang dinanti-nantikannya itu. 'Tak apalah Saejin.. At least kau kenal dorang'.
____

Saejin memeluk tubuhnya lalu berjalan mengelilingi Seungcheol dan Mingyu sebelum berhenti dihadapan mereka. Mata mereka berdua yang tidak henti-henti merenung dirinya di pandang.

"Explain kenapa korang ada kat sini." Arah Saejin.

"Sebab aku rindukan kau." Jawab Mingyu dan Seungcheol hanya mengangguk.

"Betul! Sampai hati kau tak bagitahu kau ada kat korea!" Rajuk Swungcheol membuatkan Saejin memusingkan matanya.

"Tch. Tu sebab aku taknak korang tahu aku ada kat sini! Tengoklah perangai budak-budak korang ni. Aku tak tahu macammana Ji eonni boleh jaga korang ni." Ujar Saejin.

"Ji noona tu baik, lembut orangnya so kitorang automatik jadi matang." Kata Mingyu sambil tersenyum.

"Whatever. Mana korang tahu aku ada kat sini?"

"Mak kau bagitahu masa aku call haritu. " jawab Seungcheol dengan selamba.

"Omma. You should keep this as a secret." bebel Saejin dengan perlahan.

"So korang pujuk bapak aku suruh tolong korang masuk kelas aku?" Teka Saejin dan mereka berdua menayangkan wajah terkejut.

"Wow! That's right! Mana kau tahu?!" Soal Seungcheol seperti kanak-kanak tetapi langsung tidak menarik hati Saejin.

"Sebab aku ni tak bodoh. Kenapalah Sepupu aku ni ngok sangat?!" Kepala mereka diketuk.

Ya. Kim Mingyu dan Choi Seungcheol adalah sepupunya. Nama keluarga mereka berbeza kerana bapa Mingyu iaitu pakcik kepada Saejin telah berkahwin lagi dengan seorang janda iaitu ibu kepada Seungcheol selepas kematian ibu kandung Mingyu semasa Mingyu berumur 4 tahun.

Hubungan mereka bertiga rapat dari umur 6 tahun dan juga setelah Saejin berpindah ke Australia. Mana tidaknya jika mereka sering menelefon dan melawatnya di sana. Saejin tersenyum dan memeluk bahu mereka berdua.

"At least. Kita sama-sama sekarang."
_____

TBC...

That's it. S. Coups and Mingyu!!!

Saya mula suka Seventeen baru-baru ni je dan hafal nama dan posisi masing-masing sampai sehari. Tulah ramai sangat siapa suruh?!. Bias saya adalah Mingyu and S. Coups because they are so handsome. Harap Sehun tak jeles. ㅋㅋㅋ XD

Mansae!!!! :)
Thanks for reading guys. Did you find this story boring? Tell me. :)

Continue Reading

You'll Also Like

1.7M 13.6K 11
<2nd Novel> Highest Ranking- #1inAction(23/2/2021) [Completed] Known as Healing Love. "Di saat awak tahu siapa diri saya yang sebenarnya, yo...
1.5M 15.5K 51
Farisha Qasrina. People call me isha or rina. Pada awalnya aku ditemukan dengan seorang lelaki (Ashraf Roshdi) yang selalu buat hidup aku kacau bila...
5.5M 301K 71
[Complete] 1st romance Known as I N A R A INARA - Satu-satunya anak perempuan Tan Sri Irshad. Shopping? Ratu Gossip? Mulut lepas? Ya, itulah...
4.7M 108K 58
Kerana satu insiden yang tidak di ingini telah menjadikan mereka sepasang suami isteri. Bukan atas kemahuan diri, bukan atas kerelaan hati. Safa Saf...