RUMAHKU SYURGAKU : SIRI 6

By TICERSHAM

235K 2.9K 74

SIRI 6, rasanya tak payah sinopsis, semua dah tau kan.... More

BAB 1 : BERUBAT
BAB 2 : PERUT MEMULAS MENAHAN SAKIT
BAB 3 : YES OR NO
BAB 4 : CELUP SEKEJAP JE
BAB 5 : TRICK & THRILL
BAB 6 : LAGI DUA MINGGU
BAB 7 : MALAM PENGORBANAN
BAB 8 : PERSIS MALAM PENGANTIN
BAB 9 : PENORBANAN YANG BERBALOI
BAB 10 : CURI CURI MAKAN
BAB 11 : AWAL DUA MINGGU
BAB 12 : TERUS ATAU STOP
BAB 13 : LOKLAQ
BAB 14 : KEBAYA
BAB 15 : BREAKDOWN
BAB 16 : KEDUA KALINYA
BAB 17 : MENGINTAI
BQB 18 : CERITA REKAAN MENJADI REALITI
BAB 19 : URUT MENGURUT DIURUT
BAB 20 : QUICKIE
BAB 21 : CUBAAN MERANGSANG
BAB 22 : OPPO PRIVATE FOLDER
BAB 23 : DEMI SUATU KEPUASAN
BAB 24 : PERANCANGAN
BAB 25 : FILEM X-RATED
BAB 26 : NAK KAWAN BOLEH?
BAB 27 : SALURAN KEDUA
BAB 28 : SANDWICH MAYONIS
BAB 29 : KEKASIH LAMA
BAB 31 : LIFE MUST GO ON
BAB 32 : LATIHAN DALAM PERKHIDMATAN
BAB 33 : LOJING
BAB 34 : LEMBING AWANG PULANG KE DAYANG
BAB 35 : CUKUPLAH APA YANG ADA
BAB 36 : PLAN YOUR WORK, WORK YOUR PLAN
BAB 37 : POLIS
BAB 38 : TAK SEPATUTNYA
BAB 39 : QUICKIE
BAB 40 : KUNCI KILAS PATAH DAYUNG
BAB 41 : MELEPAS DILEPAS TERLEPAS
POST CREDIT

BAB 30 : MENGAMUK

3.5K 61 1
By TICERSHAM



Pagi Ahad itu aku dikejut dengan suasana riuh di pejabat ketika aku hendak key in kehadiran, kedengaran suara seorang lelaki yang menjerit memaki hamun sambil membentak.


"Mana cikgu yang gatal kacau bini orang tu, hah!!!" jeritnya


Kedengaran juga suara Pengetua yang cuba mententeramkan lelaki itu, dan juga Penolong Kanan Pentadbiran. Kulihat cikgu-cikgu yang keluar dari pejabat berjalan agak pantas, mungkin enggan terlibat dalam konflik itu. Aku melangkah kaki masuk, dan....


"Haaa, dia dia!!" jerkahnya sambil meluru ke arah ku, lalu dia mencengkap bajuku, dengan satu tangan lagi nak menghayunkan penumpuk. Aku segera menempis, lalu berundur beberapa tapak ke belakang dalam kedudukan yang bersedia menghadapi segala kemungkinan. Kelihatan Cikgu Nabila memegang lengan lelaki itu dan menarik ke belakang. Pengetua dan Penolong Kanan juga menahan lelaki itu dari terus mara. Aku dah menggenggam penumbuk sekiranya dia ingin meneruskan niatnya itu.



"Sudah la bang!!" jerit Cikgu Nabila menahan lelaki itu, dan aku dapat agak yang lelaki itu adalah suaminya. "Sudah!!!, malu Bella camni" katanya lagi


"Oooo, kau tau malu pulak, masa berdua dengan bangsat ni kau tak ingat malu" jerkah suami Cikgu Nabila ke muka isterinya itu.


"Kan Bella dah cakap, kenapa abang tak paham jugak!" sambung Cikgu Nabila


"Encik, jangan buat yang bukan-bukan kat sini" kata Pengetua. "Saya dah cakap tadi, kawal emosi Encik, jangan sampai saya telefon Polis, benda boleh bincang"


"Saya faham cikgu, tapi saya hangat hati dengan bangsat ni" katanya menuding ke arah muka ku


"Encik, apa yang tak puas hatinya?" jawabku perlahan. Aku masih mengawal emosi dan amarahku. Aku mesti bersikap professional


"Kau tanya aku?" tudingnya lagi. "Apa kau dah buat dengan bini aku hah?!!" lantang dia bertanya sambil menjegil mata.


"Buat apa nya? Saya tak paham. Cikgu Nabila, cuba bagitau apa hal nya ni" soalku pada Cikgu Nabila


"Macam ni...."


"Hah Sudah!! Aku tak mau dengar" sampuk suaminya


"Kalau tak mau dengar, macam mana nak settle?" kata Penolong Kanan pula. Sudah la Encik, mari kita masuk dalam bilik Pengetua, kita bincang" pintanya


"Dah la bang, jangan buat macam ni" pujuk Cikgu Nabila pula.


"Selagi aku tak dapat belasah dia ni, selagi tu aku tak puas hati!" suaranya masih meninggi


"Apa encik ingat saya kayu?" jawabku agak tinggi suara


"Sudah-sudah!" jerkah Pengetua. "Saya selaku Ketua Jabatan, saya boleh report polis atas kesalahan menyerang penjawat awam, masuk tanpa kebenaran, mengganggu ketenteraman, dan mengugut" katanya. "Jangan sampai saya hilang sabar"


Suasana sunyi, semua tak berani bersahut. Aku memandang Cikgu Nabila yang memegang erat lengan suaminya, kulihat suaminya memandang atas bawah kiri kanan kelu nak berkata. Mungkin dia sedar akan kesalahannya. Dia juga penjawat awam sama seperti kami.


"Sekarang, masuk ke bilik saya" arah Pengetua pada kami semua. PK 1 akan selesaikan kelas cikgu berdua" kami semua akur mengekori Pengetua ke dalam biliknya. Setelah pintu ditutup, kami dipersilakan duduk di set sofa. Aku duduk di sofa doube seat, Pengetua di sofa single seat manakala pasangan Cikgu Nabila dan suaminya di three seater.


Suasana hening seketika, puas aku memikirkan apa yang berlaku, dan aku dapat agak ini berpunca dari pertolongan yang aku berikan pada Cikgu Nabila ketika keretanya rosak hari tu. Setahu aku, seingat aku, kami tidak pernah melakukan apa-apa, hanya minum di kantin dan aku tumpangkan Cikgu Nabila ke sekolah dan uruskan keretanya. Pada hari yang sama, Cikgu Nabila bersamaku melihat keretanya di bengkel dan aku tumpangkannya ke rumah setelah mengambil anaknya di rumah pengasuh. Pelik juga kenapa suaminya beriya marah padaku.


"Baiklah, cuba cerita apa yang buat Encik marah sangat ni?" soal Pengetua memulakan bicara


"Macam ni cikgu, saya syak cikgu ni ada hubungan dengan isteri saya. Masa tu kereta isteri saya rosak, dia amik kesempatan dan cuba ngorat isteri saya..."


"MasyaAllah bang....." sampuk Cikgu Nabila.


"Kau diam!!" tudingnya pada Cikgu Nabila yang dah sendu sedan menahan tangis


"Kenapa Encik kata macam tu?" soal Pengetua lagi


"Saya tengok wasap isteri saya, saya terbaca, ada tulis terima kasih la, jasamu dikenang la, balas budi la"


"Jadi, Encik syak Cikgu Sham ni ada hubungan dengan isteri encik?"


"Ya, memang saya syak"


"Encik tahu tak apa yang terjadi hari tu?"


"Tau"


"Apa yang encik tau"


"Kereta wife saya rosak, dia ni tolong sebab niat tak elok"


"Lagi?"


"Lagi apa?"


"Takkan tu je, encik buat andaian? Ada bukti lain, selain wasap?" Dia geleng. "Kalau macam tu, macam mana encik boleh tuduh isteri encik macam ni? Cikgu Nabila?" katanya lagi merujuk kepada Cikgu Nabila. "Cikgu Nabila dah terangkan apa yang jadi?"


"Dah Tuan, saya terangkan dari mula sampai abis" jawab Cikgu Nabila teresak-esak


"Encik tak percayakan isteri encik ke?" dia masih mendiam. "Macam ni la encik, biar saya cerita"


Pengetua pun menceritakan apa yang berlaku pada pagi tu, bagaimana Cikgu Nabila menelefon pejabat memberitahu akan kelewatannya, dan juga memberitahu tentang aku yang kebetulan lalu jalan itu, memberikan pertolongan. Pengetua juga menerangkan tentang aku menelefonnya, dan Faizal bagi menguruskan kelas, dan prosedur yang mesti diikuti sekiranya kecemasan atau kelewatan. Pengetua juga memberitahu akan kedatangan mekanik yang datang ke sekolah bertemu Cikgu Nabila dan aku menerangkan akan kerosakan kereta milik Cikgu Nabila. Mujur apa yang berlaku hari tu, aku bagitau Pengetua dan Penolong Kanan. Kalau tak, jenuh jugak aku nak menempis semua ini. Kelihatan suami Cikgu Nabila diam menunduk, seakan sedar akan kesilapannya. Panjang lebar Pengetua terangkan bagi menjernihkan keadaan.


"Saya kenal staf saya, Cikgu Sham ni orang yang saya percaya, dia pernah jadi Pengerusi Kelab Guru, dan tujuan Kelab Guru adalah menjaga kebajikan staf. Dia bukan yang macam Encik tuduh" kata Pengetua lagi.


"Bukan setakat isteri Encik je dia tolong, mana-mana staf yang ada masalah, memang dia tolong. Tak baik Encik tuduh dia macam tu, tanpa usul periksa. Saya harap encik faham, dan kawal emosi Encik. Kita sama-sama penjawat awam. Skang ni, satu sekolah tau Encik mengamuk, yang terkesan nanti ialah isteri encik. Encik tak fikir ke tentang tu?


"Tapi dia ni takde bini, macam-macam boleh jadi. Lagi pun saya dok jauh" jawabnya


"Ye, saya tahu, semua orang tahu yang Cikgu Sham tiada isteri di sisi, tapi itu bukan jadi isu kalau Encik nak tuduh dia macam tu. Cikgu Sham ni bukan seminggu dua takde isteri, dan bertahun. Kalau dia nak buat jahat, dia tak perlu tunggu hari ni. Encik fikirlah, mana Encik nak percaya. Saya yakin isteri encik pun dah jelaskan perkara sebenar, saya pun nak jelaskan. Kalau Encik dengar Cikgu Sham, nanti Encik kata dia mereka-reka cerita. Tanyalah semua yang ada kat sekolah ini, semua orang tahu apa yang berlaku hari itu"


"Dah la bang.....jangan la macam ni" pujuk Cikgu Nabila. "Please....." rayunya memegang erat lengan suaminya itu


"Kalau Encik rasa tak puas hati, Encik gunakan saluran yang betul. Report kat PPD, buat report polis, kita panjangkan hal ini, biar pihak berkaitan yang mengambil tindakan tatatertib sekiranya tuduhan Encik berasas"


"Saya tak nak la panjangkan...."


"Kalau begitu, selesaikan"


"Saya...."


"Cikgu diam" kata Pengetua. "Biar saya selesaikan, cikgu jangan cakap apa-apa" katanya pada ku.


"Cikgu Nabila"


"Ye Tuan"


"Baik Tuan" angguk Cikgu Nabila


"Encik, saya harap Encik jelas. Encik balik la dulu, macam saya kata tadi, kalau masih tak puas hati, gunakan saluran yang betul"


Suami Cikgu Nabila bangun berlalu pergi, tanpa bersalaman dengan Pengetua, dia bangun meninggalkan bilik dengan wajah yang bengis. Masih belum menerima hakikat. Cikgu Nabila mengekori suaminya. Tinggal aku dan Pengetua termanggu. Aku pun turut meminta izin untuk ke kelas dan apabila aku melangkah keluar, terdapat beberapa orang guru dan staf yang terpinga-pinga menantikan cerita dariku.


"Macam mana?" soal mereka.


"Settle dah" jawabku ringkas berlalu ke makmal komputer


Aku termenung, memikirkan situasi tadi. Mujur aku kawal amarahku, mujur aku tidak membalas semasa suami Cikgu Nabila mencekak bajuku, kalau tidak, tentu akan jadi kes polis. Sepanjang aku berhubungan dengan isteri-isteri orang, tidak pernah lagi aku menghadapi situasi begitu, walaupun isteri-isteri itu telah aku gauli, aku ulit, aku nikmati sepuas hatiku. Namun, Cikgu Nabila yang langsung tidak pernah aku bersentuh kulit dengannya, aku dikatakan menjalinkan hubungan sulit. Pada hematku, suami Cikgu Nabila ini seorang yang panas baran, mudah melenting dan kaki pukul. Sekiranya hematku benar, pasti Cikgu Nabila memendam rasa di sebalik wajah girangnya itu.


Sedang aku mengelamun, kedengaran suara orang memasuk makmal, aku keluar dari bilikku menuju ke Makmal A, kelihatan Cikgu Yati, Cikgu Nab, Faizal, Cikgu Razak, dan beberapa orang lagi. Pasti mereka ingin tahu apa yang berlaku


"Sham, wat tadi tu" Cikgu Yati memulakan bicara.


"Takde apa, laki si Bella mengamuk kata saya ada hubungan dengan bini dia" jawabku selamba


"Pasai kes kereta rosak tu ke?" tanya Cikgu Nab pula


"A'aa, dia syak"


"Satu sekolah kut tau pasai tu, awat dia nak mengamuk pulak"


"Entah la kak, gila kot" jawabku malas nak ulas panjang


"Takpe Sham, yang penting hang tak buat apa-apa, kita semua tau pasal tu" sahut Cikgu Razak, cikgu PJ yang tua lima tahun dariku.


"Memang bengong la dia tuduh mcam tu" sambung Kak Yati pula. "Buat skandal betui-betui, baru dia ada akai" juihnya


"Hahaa, akak ni, ada-ada je"


"Dah betui, dok tuduh-tuduh orang macam tu"


"Eh, akak pulak yang emo" kataku sengih


"Hehehe, akak geram"


"Nanti akak tanya la Bella pulak, apa jadi. Saya dah malas amik tau. Biaq pi lantak kat dia la" jawabku yang mula tawar hati pada Nabila.


Tiba-tiba timbul perasaan annoying padanya, rasa pertolonganku hari tu tidak dihargai, malah disalah anggap hingga konflik. Aku dah malas nak amik tau pasal apa-apa pun, rasa down sangat. Niat yang baik disalah erti. Aku tahu aku nakal, tapi bukan semua aku nak try. Aku hormat rakan sejawatku, hanya Cikgu Suriani sahaja yang ada di sekolah ini, yang pernah aku jalinkan hubungan. Aku tidak berniat untuk menjalinkan hubungan sulit dengan mana-mana rakan sekolahku, walaupun sebelum ini aku pernah menjalinkan hubungan dengan Latifah, Hanisah dan juga Ustazah Masyitah. Namun kini hanya Cikgu Suriani seorang sahaja.


Walaupun Cikgu Siti seorang yang daring dan open minded sewaktu berbual, aku tak yakin dia jenis yang memberi, sebab dia seorang yang pendiam dan suka menyendiri. Begitu juga Cikgu Yati dan Cikgu Zainab, hanya riuh di mulut. Aku pun tidak berminat nak jalinkan hubungan dengan sesiapa pun, kerana Cikgu Suriani ada di sekolah yang sama. Pelbagai kemungkinan boleh berlaku sekiranya aku ada hubungan lain selain Cikgu Suriani.


"Cikgu, betul ke cikgu skandal dengan Bella" terkejut aku menerima wasap dari Cikgu Siti malam itu.


"Ish, mana ada" balasku pendek


"Tapi kenapa dia tuduh macam tu"


Entah la, biaq pi kat dia la. Nanti cikgu Siti tanya la Bella"


"Saya tak berapa rapat dengan dia"


"Semua orang tau Bella tu mcm mana, jenis dok sorang, tak campoq org, tu yang pelik pasai apa laki dia tuduh saya"


"Kalau cikgu tak tolong dia hari tu, semua ni mesti tak jadi"


"Tu la pasai, tolong salah, tak tolong salah. Serik dah rasanya nak tolong sapa-sapa. Org salah sangka" balasku meluahkan perasaan padanya


"Kalau saya, cikgu tak mau tolong jugak ka?"


"Saya tolong bagi cikgu citer blue boleh la....hahaha" balasku mengubah topik


"Amboi, tang tu je ke nak tolong?"


"Dah cikgu Siti dok minta hat tu je, try la mintak tolong lain"


"Nak minta tolang apa?"


"Mana la saya tau. Kut la Cikgu Siti nak mintak tolong saya lick pussy cikgu....hahaaaa" balasku dengan ikon ketawa, walaupun dalam keadaan takut-takut sebab aku direct dan berani berkata begitu.


"Amboi, gatai nooo" jawapannya itu melegakan aku, kiranya Cikgu Siti ini boleh la layan sembang ke arah hal-hal kelamin.


"Hehehe....kot la"


"Tak de kot kot, saya boleh mintak tolong laki saya la"


"Kot la nak rasa org lain lick....hahahaa....." aku masih dengan nada gurau


"Ngek la cikgu ni"


"hehee...."


"Asyik gelak je ni, dah OK ke ni pasai siang tadi?"


"OK dah lepas text dgn cikgu" kataku memuji dia secara tidak langsung agar dia terasa dihargai.


"Gedik la tu, ni tgh buat apa?"


"Dok bayang lick cikgu Siti" jawabku tanpa apa-apa smiley masih cuba mencucuk jarum, melihat setakat mana daringnya Cikgu Siti dalam melawan seranganku


"Gatai..."


"Hehee, mai saya tolong garu"


"Uweekkk....."


"Aduhai...."


"Awat?"


"Keraih.."


"Apa yang keraih?"


"Kote.."


"Ishh, tak senonoh, pasai apa keraih?"


"Sebab dok bayang lick" aku masih cuba tidak mahu lari dari topik licking, aku ingin sejauh mana dia boleh pergi.


"Ngek la cikgu ni"


"Betui...." Balasku sambil send picture batang kemaluanku yang tegak mencanak sambil aku buat peace senyum padanya. Ini adalah kali ketiga aku send gambar batang aku kepadanya. Setakat ini dia tak marah, dan ini membuatkan aku semakin berani dan bernafsu.


"Ishh, cikgu ni tak senonoh la" balas Cikgu Siti dengan ikon monkey tutup mata


"Heheee.....saja nak tunjuk, nanti kata saya tipu pulak"


"Tak payah nak tunjuk la, saya tak tanya pun"


"Saja nak bagi tengok"


"Cikgu memang tak malu ke?"


"Dengan Cikgu Siti, saya tak malu dah"


"Kenapa?"


"Sebab saya dah tengok Cikgu Siti punya"


"Dah la cikgu, saya nak tidoq..." balasnya menamatkan perbualan wasap kami. Aku senyum.


Aku mesti terus mencuba, aku ingin tahu setakat mana Cikgu Siti mampu melayan karenahku dalam bersembang hal begini. Jauh di sudut hati, aku yakin Cikgu Siti tak marah, mungkin dia menyukai akan sembang lucah begini, atau mungkin dia juga ingin melihat sejauh mana aku punya kegatalan kepadanya. Apa-apapun, biarlah masa menentukan. Sekurang-kurang melegakan sedikit perasaanku yang tergangguk dek kerana konflik dengan Cikgu Nabila dan suaminya.


.......... BERSAMBUNG

.

.


Continue Reading

You'll Also Like

138K 5.7K 32
Anxious. Alone. Afraid. Aiden Griffin didn't ask to be any of these things, but they encompass his every day, shaping his life, ruining relations...
5K 339 11
ᝰ❝ π’π“πŽπ‘π˜ 𝐁𝐀𝐒𝐄𝐃 𝐀𝐅 βŒ—Λšβˆ— β˜… : π—Œπ—π–Ίπ—π—Žπ—Œ ── on - going | closed ! β˜… : π—…π–Ίπ—‡π—€π—Žπ–Ίπ—€π–Ύ ── english β˜… : 𝗄𝖾𝗒 π—π—ˆπ—‹π–½π—Œ ── no one beli...
735K 20.6K 169
"I will never forgive him. I will never show him mercy. I'll kill you, Kibutsuji Muzan!!!!" A boy as normal as you and I. All he had was his sister...
125K 3.2K 46
π»π‘œπ‘‘ π‘€π‘œπ‘šπ‘’π‘› 𝑖𝑛 πΊπ‘’π‘›π‘ β„Žπ‘–π‘› & π»π‘œπ‘›π‘˜π‘Žπ‘– 𝑋 πΉπ‘’π‘šπ‘Žπ‘™π‘’ π‘…π‘’π‘Žπ‘‘π‘’π‘Ÿ. π–πšπ«π§π’π§π : π‘†π‘œπ‘šπ‘’ π‘π‘œπ‘›π‘‘π‘’π‘›π‘‘ π‘šπ‘Žπ‘¦ 𝑖𝑛𝑐𝑙𝑒𝑑𝑒 π‘šπ‘ŽοΏ½...