Endyna Daisha: HER REVENGE [C]

By nradlnaa_syh

37.2K 2.4K 502

ENDYNA DAISHA atau lebih dikenali sebagai Dyna, merupakan gadis berumur 24 tahun, bekerja sebagai secret agen... More

BAB 1
BAB 2
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 36
BAB 37
BAB 38
BAB 39
BAB 40
BAB 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57
BAB 58
BAB 59
BAB 60
BAB 61 ( End )
SPECIAL CHAPTER (1)

BAB 3

1K 64 3
By nradlnaa_syh


Blazernya dipakai dan kunci kereta Ferrari dicapai. Kaki melangkah keluar dari pejabatnya.

" Bos dah nak balik? " Soal Nora. Salah satu pekerjanya disitu.

" Ya, saya ada hal sikit. Nak jumpa someone. " Balasnya.
Nora hanya mengangguk tanda faham.

Sebelum dia memulakan pemanduan, sempat dia menghantar menghantar mesej kepada seseorang.

' woi '


' ?? ' - Sam

' Yow bro. Apahal? Salam pun takda. ' - Khai


' Dyna nak jumpa, tempat biasa. Aku otw.
Tadi dia kata lagi 20 minit dia sampai. '


' Bila dia bgitau? ' - Sam

' 15 minit yang lalu, maybe '


' oh k ' - Sam

' Otak kau, baru sekarang nak bagitau ' - Khai
( Read )

' Woi palau ' - Khai

Mesej terakhir yang diterima hanya dibaca sahaja. Malas mahu melayan. Dia tau dia sudah terlambat.

Kereta Ferrari nya dipandu untuk ke tempat yang sudah ditetapkan oleh Dyna.

Kereta Audi R8 Dyna menyusuri laluan yang dikelilingi hutan. Setelah 5 minit memandu ditemani hutan disekitarnya, dia tiba di pintu pagar sebuah rumah agam 4 tingkat yang berada di situ. Rumah itu merupakan satu-satunya rumah yang berada di kawasan itu.

Pintu pagar dibuka setelah seorang pengawal keselamatan melihat kereta Dyna. Pengawal keselamatan itu sudah mengenali kereta Dyna, dia seperti sudah terbiasa. Sempat pengawal itu mengangkat tangan menandakan ucapan apa khabar. Dyna hanya mengangguk dan terus memandu masuk ke kawasan rumah itu.

Keretanya diparkir di hadapan pintu utama sebelum kakinya melangkah masuk ke dalam rumah agam itu.

Dyna ternampak sosok tubuh seorang lelaki sedang duduk di sofa sambil membaca novel. Lelaki itu menghentikan perbuatannya apabila terlihat Dyna.

" Hey Dyna. Raf kata Dyna nak jumpa. Why? Dyna ada masalah ke? " Soal lelaki itu.

" Ya hai, yaa Dyna nak jumpa tapi.. tunggu diorang dulu la. " Balas Dyna.

Mereka tidak menunggu lama. Selepas 5 minit, kedengaran bunyi kereta Ferrari sf90 seseorang masuk ke halaman rumah.

Keretanya diparkir lalu dia mengatur langkah memasuki rumahnya.

" Hai gais. Sorry lambat busy sikit tadi. " Katanya.

" It's okay " balas Dyna.

" Mana Khai? Tak datang lagi? " Soal lelaki itu. Dyna hanya mengangguk menandakan iya.

" Manusia tu memang selalu lambat. Biarkan ja la dia. Kalau nak tunggu dia sampai esok pun belum tentu datang. Buang masa ja. " Kata Sam.

Sheikh Akil Mikael atau dipanggil Sam, merupakan lelaki berumur 26 tahun yang bekerja sebagai chef sekaligus pemilik restaurant 5 bintang iaitu Samzy'DF Restaurant di Kuala Lumpur. Perwatakkannya sentiasa dingin dan serious sepanjang masa tetapi dia mempunyai hati yang mulia dan penyayang. Sam tidak mengenali erti cinta. Baginya cinta hanya membuang masa. Dia juga tidak ramah dengan mana-mana perempuan dan dia tidak menyukai perempuan lemah. Dirinya selalu mengambil berat tentang kehidupan Dyna. Hanya Endyna Daisha sahaja perempuan yang dia akan menunjukkan sisi ceria dia.

" Eh tunggu ja la si Khai tu. Nanti merajuk pula " kata Rafeeq.

Rafeeq Adyaan atau lebih dikenali sebagai Raf merupakan lelaki berumur 27 tahun. Dia bekerja di Syarikat EdMa'Q sebagai CEO. Raf seorang yang gentlemen dan berhati mulia. Dia sentiasa bercakap dengan sopan dan tidak mudah marah. Tapi kalau marah, singa pun kalah.
Dirinya sentiasa berada disisi Dyna ketika Dyna mempunyai masalah.

" Haa.. kita tunggu Khai 5 minit, kalau tak muncul juga Dyna.." belum sempat dia menghabiskan ayatnya, kedengaran bunyi seseorang berlari menghampiri mereka.

" Sampai hati nak mula tanpa aku " nafasnya tercungap-cungap sambil bibirnya dimuncungkan tanda merajuk. Sempat dia menghantar jelingan kepada Sam kerana tidak berpuas hati.

" Apa jeling-jeling? Korek biji mata baru tau." Tegur Sam. Dia juga membalas jelingan yang diterimanya. Mereka saling membalas jelingan. Dyna yang melihat hanya mampu pasrah kan diri dengan keadaan ini. Dia sudah terbiasa.

" Dah la daripada korang berbalas jelingan, baik kita dengar apa yang Dyna nak bagitau tadi. " Kata Rafeeq. Dia sudah penat melihat manusia-manusia didepannya membalas jelingan.

" Mana ada gaduh. Sapa gaduh? Kitorang main jeling-jeling cinta. Takkan la nak gaduh. Aku sayang Sam ni." Kata Khai. Dikucup-kucup tangan Sam. Sam yang menyampah melihat tangannya dikucup terus menepis tangannya dan duduk berjauhan dari Khai.

Khai atau nama sebenarnya Khairil Iskandar merupakan lelaki sebaya dengan Sam. Dia bekerja sebagai pengurus hotel 5 bintang di bawah company EdMa'Q di Kuala Lumpur.Perangainnya yang tidak pernah serious dan selalu membuat masalah sentiasa membuatkan orang sekeliling pasrah dengannya. Tetapi dia jugalah orang yang mampu membuatkan orang sekeliling tertawa dengan perangainya.Dialah orang yang paling benci ketika melihat adiknya sedih.

Ya Dyna lah yang dimaksudkan. Rafeeq, Sam dan Khai merupakan abang angkat kepada Endyna Daisha. Mereka diambil sebagai anak angkat oleh ibu bapa Dyna ketika mereka masih kecil. Apabila ibu bapa Dyna meninggal, merekalah yang sentiasa melindungi Dyna dan mereka akan sentiasa ada disisi Dyna ketika dia sedih atau susah.

" Dyna sebenarnya nak minta tolong " kata Dyna kepada abang-abang angkatnya.

"Sure tolong apa? " Soal Rafeeq.

" Korang ingat Black Haisumi? " Soal Dyna.
Mereka hanya mengangguk.

" Dyna dapat Kes untuk siasat kumpulan tu. Tapi Dyna pelik kenapa selepas setahun, diorang nak buka balik Kes tu"

Mereka masih menunggu Dyna menyambung ayatnya.

" So.. Dyna nak minta tolong. Boleh tak Sam cari maklumat sikit. Raf pulak tolong support team Dyna dari segi keselamatan. Dyna sebenarnya tak sedap hati dengan Kes ni. Lagipun tuan Nizam tak ada untuk arahkan kitorang. Ada ketua baru nanti. " Terangnya lagi.

" Siapa ketua baru tu? Kenapa tetiba tukar? " Soal Khai.risau.
Sejak Dyna mengatakan dirinya tidak sedap hati, wajah Khai terus bertukar serious.

" Tuan Nizam ada hal dekat Sabah. Ketua baru kitorang dari Puchong. Nama dia Suhaimi. "

Riak wajah ketiga-tiga jejaka itu terus bertukar serious. Mereka sangat mengenali nama itu.

" Kenapa mesti orang tua tu? " Soal Khai. Hairan.

" Taktau, itu yang Dyna pelik. Kalau Tuan Suhaimi lain takpa, Dyna tak kesah. Tapi kalau Tuan Suhaimi yang kita kenal macam mana? Tak ke pelik? Kenapa dia nak buka balik Kes ni?" Jawab Dyna. Dia keliru.

" Orang tua tu tak layak digelar tuan. Bila dia masuk? " Tanya Sam. Nadanya kedengaran seperti sedang menahan geram.

" Minggu depan "

" It's okay. Kitorang akan tolong Dyna " kata Rafeeq.

" Emm.. Dyna nak siasat dan handel Kes ni sendiri. Tapi, andai kata Dyna perlukan pertolongan baru Dyna bagitau. Buat masa sekarang, Dyna cuma nak minta tolong Sam cari maklumat pasal team yang handel Kes ni dulu. Dyna nak semua maklumat tentang diorang, sebab hanya Sam je yang boleh hack sistem SPAJR. Dyna takut kalau Dyna buat terkantoi. " Terangnya. Sam mengangguk menandakan dirinya setuju dan faham.

" Raf pula boleh tolong lindungi team Dyna. Dyna taknak kesilapan dulu terulang. Dyna taknak hilang team Dyna yang sekarang. Khai pula, Dyna masih tak perlukan apa-apa lagi, sebab kitorang masih taktau dimana Black Haisumi bersembunyi and kitorang tak dapat apa-apa lagi arahan untuk menyerang. " Terangnya lagi.

Rafeeq dan Khai mengangguk dengan permintaan Dyna. Ketiga-tiga jejaka itu sangat risaukan tentang Kes yang bakal dihadapi Dyna walaupon riak wajah mereka kelihatan tenang.Mereka takut akan mimpi buruk dan trauma yang dilalui Dyna dahulu akan menimpanya lagi.





Papan kekunci komputernya ditekan. Dia juga mebelek-belek file Kes sambil memusing-musing batang pen di tangannya. Hatinya merasakan sesuatu yang tidak kena.

" Macam mana dia tau banyak sangat maklumat? Padahal Kes baru ja dibagi tadi. Kenapa dekat sini ditulis Kes ditutup sebab Black Haisumi sudah tidak beroperasi lagi? Tak ditulis pun sebab ada pengkhianat or else? How Dyna? You know something right? " Soalnya sendiri. Rezza tertanya-tanya dalam masa yang sama dia pelik dengan maklumat yang disampaikan Dyna tadi.

Telefonnya dicapai. Dia mendail nombor seseorang. Tetapi tidak diangkat.

" Kau pergi mana? Busy sangat ke sampai phone pun dimatikan? You make me wonder Dyna. " Gumamnya sendiri.

























Sorry kalau bosan atau pendek sngat chapter ni 🙂.
Untuk permulaan memang pendek sikit sebab masih difasa memperkenalkan character.
Kalau ada tersalah tulis atau typo mohon dimaafkan sbb author hanya manusia biasa yang tidak lari dari melakukan kesilapan ☺️.
Tibe.

Continue Reading

You'll Also Like

1.8M 79.9K 146
Segalanya adalah sebuah kebetulan.Takdir mereka telah pun bermula dengan pertemuan pertama tanpa sengaja antara mereka. Sejak pertemuan tragis itu...
189K 6.2K 40
By: yanaablossom Take note! -Imaginasi semata-mata -asli dari otak saya -jangan lah tiru,karya saya mana lah hebat mana sampai orang nak tiru -baca j...
108K 6.5K 83
Ezzaq Qayyum, Fayyad Hazim serta Alayya Dafeena merupakan sahabat baik di pusat jagaan anak yatim. Hubungan persahabatan yang terjalin sejak kecil me...
246K 8.6K 73
" Jangan cabar saya. Saya rasa awak kenal siapa saya " -Ahmad Zakri. Kapten Ahmad Zakri. Seorang pegawai tentera yang berpersonaliti tegas dan garang...