QAYYUM'S WEAKNESS | OG

By nabilllss

762K 63.1K 5.5K

KF SERIES VOL 2 ↳ Known as His Weakness QAYYUM DARWISH | Bercakap spontan, tak pernah serius, tanpa sedar di... More

𝐐𝐀𝐘𝐘𝐔𝐌' 𝐒 𝐖𝐄𝐀𝐊𝐍𝐄𝐒𝐒
°∘∘1∘∘°
°∘∘2∘∘°
°∘∘3∘∘°
°∘∘4∘∘°
°∘∘5∘∘°
°∘∘6∘∘°
°∘∘7∘∘°
°∘∘8∘∘°
°∘∘9∘∘°
°∘∘10∘∘°
°∘∘11∘∘°
°∘∘12∘∘°
°∘∘13∘∘°
°∘∘14∘∘°
°∘∘15∘∘°
°∘∘16∘∘°
°∘∘17∘∘°
°∘∘18∘∘°
°∘∘19∘∘°
°∘∘20∘∘°
°∘∘21∘∘°
°∘∘22∘∘°
°∘∘23∘∘°
°∘∘24∘∘°
°∘∘25∘∘°
°∘∘26∘∘°
°∘∘27∘∘°
°∘∘28∘∘°
°∘∘29∘∘°
°∘∘30∘∘°
°∘∘31∘∘°
°∘∘32∘∘°
°∘∘33∘∘°
°∘∘34∘∘°
°∘∘35∘∘°
°∘∘36∘∘°
°∘∘37∘∘°
°∘∘38∘∘°
°∘∘39∘∘°
°∘∘40∘∘°
°∘∘41∘∘°
°∘∘42∘∘°
°∘∘44∘∘°
°∘∘45∘∘°
°∘∘46∘∘°
°∘∘47∘∘°
°∘∘48∘∘°
°∘∘49∘∘°
°∘∘50∘∘°
°∘∘51∘∘°
°∘∘52∘∘°

°∘∘43∘∘°

8.1K 813 20
By nabilllss

Fredella bangun dari katil lalu mendekati meja solek. Dia lihat wajahnya sendiri melalui cermin besar yang berada di depan mata. Senyum nipis diukir. Sisa air matanya masih dibersihkan dengan jari.

Pandangan Fredella beralih ke arah kalendar kecil yang berada di hujung meja tersebut. Hatinya tergerak untuk menyemak kalendar itu. Lama dia merenung, satu-persatu tarikh diperhatikan.

"I've been very emotional lately. Tapi kenapa period tak datang-datang lagi?" Sepatutnya, hari kedatangan haid dia akan tiba lima hari lepas lagi. Tapi sampai sekarang Fredella masih boleh mendirikan solat.

Simptom nak haid itu memang ada. Kuat makan, cepat marah, kadang-kadang rasa macam nak nangis dan merajuk dengan suaminya sendiri tanpa sebab.

"Wait..." Fredella gigit jari telunjuknya. Dia kembali melihat cermin dengan wajah musykil.

Kitaran haidnya memang sentiasa teratur sebelum ini. Paling lewat pun 1 atau 2 hari sahaja. Nauzubillah! Taknak kena sakit yang bukan-bukan!

"Nonsense Lisa!" Cepat-cepat Fredella mengucap. Minta dijauhkan dari penyakit itu.

Habis? Bagaimana dia hendak menukar sangkaan yang buruk itu menjadi sangkaan yang baik?

Jangan kata....

"Pregnant?" Mulutnya ditekup selepas menyedari sesuatu. Punya lama fikir sampai dia lupa yang mengandung adalah alasan yang paling masuk akal.

Lantas Fredella membuka satu-persatu laci, mencari sesuatu yang amat dia perlukan sekarang. Dia lupa mana dia letak dan simpan benda itu!

Laci yang terakhir saja harapannya. Fredella tarik nafas dalam-dalam dengan bacaan bismillah dalam hati. Minta-minta lah jumpa!

"Jumpa pun!!!" Jeritnya seolah terjumpa harta karun. Memang harta karun pun bagi Fredella. Punya lah payah dia nak sorok pregnancy test dari Qayyum selama ini. Sebab Qayyum suka mengemas, jadi dia sendiri lupa bila kali terakhir dia ubah kedudukan pregnancy test itu.

Alat itu diambilnya sebelum laci kembali dirapatkan. Fredella membetulkan posisi tubuhnya. Lama dia pandang kotak pregnancy test yang berada di tangan.

"Tapi kalau sangkaan aku betul, is now the right time for it?" Fredella tak letak harapan yang tinggi atas apa jua keputusan. Dia dan Qayyum memang bergantung kepada kekuasaan Allah. Jika ia positif, dia adalah wanita yang paling bahagia menyambut penghuni pertama yang berada di dalam rahim. Tapi kalau sebaliknya... dia dah bersedia.

Kotak itu dibuka dan isi dalamnya dikeluarkan perlahan-lahan. Jantung Fredella berdegup kuat semacam. Tanpa membuang masa, langkah diatur menjauhi ruangan itu. Dia segera ke bilik mandi sementara Qayyum masih belum balik lagi. Alat itu turut dibawa bersama.

HAMPIR lima minit Fredella berada di dalam bilik mandi semata-mata untuk menunggu keputusan pregnancy test tersebut. Penuh sabar dia mengikut satu-persatu manual untuk menggunakan alat itu.

Sekarang, waktunya sudah tiba. Fredella menutup kelopak mata serapat mungkin. Jejari Fredella menutup telapak tangan, supaya keputusan yang berada di alat itu tidak terlihat.

"Bismillahirrahmanirrahim.." Dengan lafaz bismillah dan hati yang tenang, Fredella membuka mata serentak dengan bukaan jarinya.

Dia mengambil beberapa saat untuk meneka keputusan. Garisan kedua kelihatan, namun samar-samar merah. Terkunci mulut Fredella pada waktu itu. Matanya sengaja digosok untuk memastikan apa yang dia lihat itu tidak salah.

"MashaAllah!" Tangan dibawa menekup mulut yang sudah terbuka luas. Tubir mata Fredella bertakung. Demi Allah dia tak sangka yang teorinya betul!

"Double line?! You.. you're pregnant!" Air mata akhirnya berjaya menitis. Bercampur-baur perasaan wanita itu. Tangisan itu menandakan dia terharu dan gembira.

Fredella tahu Qayyum akan menjadi orang yang paling bahagia dalam dunia ini bila dapat tahu keputusan pregnancy test tersebut. Dan dia juga dua kali ganda terharu bila terbayang wajah bahagia lelaki itu.

Tok! Tok!

Terangkat bahu Fredella mendengar seseorang mengetuk pintu bilik mandi itu. Membesar matanya, sedar akan sesuatu. Qayyum! Qayyum dah balik!

"Della.." Panggil Qayyum disebalik pintu tersebut.

"Awak tengah mandi ke? Kenapa takda bunyi air? Are you okay?" Jelas kedengaran risau suara lelaki itu. Tak senang duduk bila hampir 15 minit pintu bilik mandi itu tertutup. Tambah-tambah pula isterinya yang berada di dalam.

"I'm okay! Della tengah pakai skincare!" Fredella terus buka paip sinki yang berada di depannya. Dibuka kuat agar bunyi air mengalir itu terdengar sampai luar.

"Nak join!" Balas Qayyum sebaik sahaja mendengar si isteri sedang memakai skincare.

What the...

Rasa macam nak tampar dahi sendiri. Ingatkan respon yang dia akan dapat akan melegakan hati. Rupanya Qayyum lagi buat dia gelabah!

"No you can't, sayang! Della nak keluar dah nii. Give me a minute!" Katanya untuk meyakinkan Qayyum. Ya, selama ini memang Qayyum akan join Fredella. Temankan dia sehingga selesai memakai skincare.

Kalau sekarang, memang tak lah dia nak benarkan Qayyum masuk! Berpeluh-peluh Fredella berharap agar lelaki itu tidak syak yang bukan-bukan.

"Sampai hati sayang! Malam ni no coffee!" Suara yang Qayyum gunakan kali ini agak berbeza dari tadi. Merajuk konon.

Tingkatkan kesabaran ku Ya Allah...

Is her husband being serious right now? Fredella pejam mata beberapa saat untuk ambil nafas. Kena kawal emosi! Dia tahu Qayyum sengaja menguji kesabarannya. Buat-buat merajuk dengan ugutan. Mentang-mentang dia tak boleh hidup tanpa coffee!

Beberapa saat berlalu, Fredella dapat rasakan Qayyum sudah menjauhi pintu bilik mandi. Dia pasrah saja. Pregnancy test yang berada di tepi sinki kembali diambil. Dia tersenyum sekali lagi melihat alat itu.

Kemudian, dia mencapai sehelai tuala kecil lalu membalut alat tersebut. Fredella pastikan ia benar-benar tersorok di sebalik balutan tuala itu.

"Saya tak reti buat buat asam pedas, awak masakkan boleh?" Lengan kekar Qayyum dipeluk. Wajah diangkat untuk buat muka comel nak cairkan hati lelaki itu.

Teragak-agak juga dia nak tegur Qayyum. Lama Fredella perhatikan suaminya termenung di balkoni. Amboi, merajuk konon.

"Asam pedas? Tadi sayang shopping dengan Warda lunch apa? Hm?" Qayyum perhatikan saja gelagat isterinya yang manja semacam itu.

Pelik. Fredella tak pernah minta lauk seperti itu. Asam pedas? Tak pernah langsung dia tengok wanita itu makan.

Fredella terdiam sekejap. Dia lupa! Dia ada bagitahu Qayyum yang dia nak keluar berdua dengan Warda tengahari tadi!

Tapi... maaf sayang, saya takda niat nak tipu awak.

"Err.. tak makan. Sebab tu lapar lagi," Kepala terus dijatuhkan ke atas bahu Qayyum. Dia mahu mengelak dari bertentang mata dengan lelaki itu. Qayyum tak pernah ajar dia untuk menipu!

"Betul ni nak asam pedas?" Tanya Qayyum inginkan kepastian. Dia ragu-ragu. Yelah nafsu makan manusia ni kan tak tentu. Kadang bila dah masak hidang, jamah sesuap pun tidak.

"Yep!" Kepala diangguk beberapa kali. Fredella senyum selebar yang mungkin.

"Teman saya mandi dulu," Qayyum lepaskan pagar besi balkoni yang digenggam dari tadi. Tubuhnya dipusing menghadap Fredella.

"Alaaa! Della baru je mandi. Takkan nak kena basah balik? No no!" Kedua-dua tangan disilang lalu memeluk tubuhnya sendiri. Memudar terus senyuman wanita itu.

"Kalau basah balik saya keringkan lah. Macam tak biasa?" Tak berkelip renungan Qayyum ke dalam iris hazel isterinya. Sebelah keningnya terangkat, bibir menahan senyuman dari terlihat.

Fredella membalas tatapan Qayyum dengan pandangan yang tajam. Dia diam, bertarung mata dengan lelaki itu.

"Teman saya atau awak tak dapat asam pedas?" Qayyum sengaja tayang wajah bekunya. Kalau senyum dia terlepas, habislah Fredella ubah fikiran!

"Well... anything for you husband," Ketegangan itu berakhir apabila Fredella bertindak merangkul leher Qayyum. Jarak di antara mereka semakin rapat.

"Macam ni lah isteri yang solehah.." Pinggang ramping Fredella dipeluk lalu dirapatkan ke tubuh tegapnya. Qayyum melabuhkan satu kucupan di puncak hidung wanita itu.

She's been soft lately. Fredella used to have a hard time giving in, but now it is so easy to control her ego.

━─━─━──༺༻──━─━─━

"I have a good news, sayang—" Beritahu Qayyum seraya meletakkan mangkuk yang berisikan masakan asam pedasnya dia atas meja makan.

"Apa dia?" Mata Fredella sekarang hanya tertumpu ke arah mangkuk tersebut. Kembang kempis hidungnya menghidu bau yang begitu menyelerakan dari asam pedas itu. Biarpun Qayyum kata ada berita baik untuk dia.

"It's okay, it's okay. Awak sambung cerita, biar saya ambil sendiri okey?" Dia betul-betul tak sabar nak tunggu Qayyum menuangkan asam pedas itu ke atas nasi buatnya. Mangkuk tersebut ditarik rapat ke pinggannya. Fredella terus menuang beberapa senduk kuah asam pedas ke atas nasi.

Terpinga-pinga juga Qayyum dibuatnya. Dia perhatikan gerak-geri tangan Fredella yang laju itu. Tercengang kejap. Lapar betul? Kenapa lah shopping sampai tak ingat nak isi perut tu...

"Fareez. He seems strange lately," Qayyum tarik kerusi yang berhadapan dengan Fredella. Punggung dilabuhkan sambil dia memulakan cerita.

"Kenapa dengan dia?"

"Dia terjumpa sorang perempuan ni dekat tepi jalan. The girl was shot in the waist by someone. Jadi Fareez bawa dia pergi hospital. Saya perasan, dia kerap keluar.."

Fredella masih setia mendengar. Cuma tangannya sahaja yang tidak berhenti menyuap nasi.

"Until one day, which is today, I forced him to be honest about where he had been going all this time. Dia suruh saya drive dan bawa pergi hospital. I was surprised when I stepped into the ward. She is Hayfa, sayang." Bicara lelaki itu sebelum meneguk jus epal yang sudah lama terhidang. Haus tekak bercerita punya pasal.

"WHAT?!" Fredella hampir tersedak mendengar ayat terakhir itu. Membesar matanya melihat Qayyum dengan reaksi yang begitu terkejut.

Siang tadi... Uqael memang ada bagitahu dia yang Hayfa dicampak di tepi jalan! Semuanya terperinci dan sebijik seperti apa yang diceritakan Qayyum. Rupanya tembakan itu benar-benar belaku. Tuhan saja yang tahu bertapa bersyukurnya Fredella pada waktu itu bila dapat tahu Hayfa diselamatkan oleh Fareez!

"Sayang? Kenapa ni? Doesn't this good news make you happy?" Suara Fredella yang kuat itu benar-benar buatkan jantung Qayyum berdebar. Dia teguk air, tapi rasa macam nak tercekik.

"No! Saya happy sangat! Alhamdulillah, Ya Allah.." Lekas-lekas Fredella mengukir senyuman. Sekurang-kurangnya dia tahu yang Hayfa sudahpun berada di dalam jagaan mereka. Bukan dibawah pegangan Tengku Uqael lagi.

"Nanti awak bawa saya jumpa Hayfa boleh? Pleaseeee!" Terhenti terus seleranya nak balun asam pedas.

"Boleh. Lagipun Fareez kata esok Hayfa dah boleh discharge.." Sudah pasti Qayyum akan bawa Fredella bersemuka dengan gadis itu. Tak suruh pun dia memang nak bawa.

"Sambung makan sayang. Lapar kan? Makan banyak-banyak." Tepi bibir Fredella yang comot dek gelojoh makan tadi Qayyum lap menggunakan ibu jarinya. Perempuan memang sanggup berhenti makan semata-mata gossip je ke?

Continue Reading

You'll Also Like

58.6K 5.3K 6
A spin-off: Ammar Zahrain: The Obsessive Husband Fathi Gabrielle | Clarissa Arabella Start: 27/12/2023 End: - All right reserved @nssignature ©NSSIGN...
246K 22K 58
BOOK 2 - Series kedua "He's the headhunter" Membunuh, senjata, darah, Bahaya. Benda itu tidak lazim bagi ketua The Mafia Knight itu. 31 tah...
167K 10.1K 33
'KING OF PSYCHO' 'EMPAYAR ATHA, GREAT ATHA EMPIRE' Grab a cop gun kinda crazy He's poison but tasty Yeah, people say, "Run, don't walk...
132K 4.5K 40
By: yanaablossom Take note! -Imaginasi semata-mata -asli dari otak saya -jangan lah tiru,karya saya mana lah hebat mana sampai orang nak tiru -baca j...