EXO IMAGINE (malay ver)

Por PakChapang61

21.6K 957 54

- malay only - sorry kalau tak best - no request - please vote - Enjoy your imagines with your beloved oppas... Mais

Baekhyun : jealous trainee
Kim Jongin - Naughty heart Neighbor
Chanyeol : Protecting Boyfriend
Sehun : Spicy kiss
D.O. : Cooking Lesson.
Chen : aegyo

Suho : Kipnad

2.4K 128 16
Por PakChapang61

"Suho oppa jahat! Sampai hati buat macam ni dekat ___!" Marah kau sebaik sahaja suho muncul depan mu.

Kamu menepuk perlahan badan suho yang sasa itu. Suho hanya ketawa comey melihat kami yang sedang mengajuk kerana suho lebih sayangkan monggu, anjing perliharaan kai dari kamu. Aigo, comel sungguh apabila kamu merajuk begitu.

"isshh. Jagi benci oppa . Huh..." Merajuk kamu lagi sambil berpaling ke arah lain dengan mulut yang bermucung. Kamu menyilang tangan mu separa dada dan tidak memperdulikan suho.

"Yaaa... Kalau jagi mengajuk macam tu.... Baik oppa kawin dengan monggu" kata suho sambil ketawa sinis

Langsung kamu berpaling kearah suho dengan mata yang terbeliak.
"Mwo!? Kawin dengan anjing? Eee... Oppa ni dah kenapa?" Aneh mu.

"Kenapa cemburu?" Tanya suho sambil mencuit hidungmu.

"Aish mana ada! Anjing tetap anjing, manusia tetap manusia" jawap mu.

"Aigo.. Comel betulah ____ kalau mengajuk. Jangan lah mengajuk. Nak oppa beli apa? Baju? Kasut? Beg berjenama? Rumah? Cakap je kat oppa biar oppa bayarkan. Just for you ____, my darling" kata suho cuba memujuk mu.

Namun, kamu tetap mengajuk dan berpandang ke arah lain tidak menghadap muka suho. TING. Satu idea terbit dari otak cerdik suho.

"____-ah, nak ais cream? Sedap tau. Kat sana. Jagi nak?" Tanya suho lagi.

Muka kamu terkedut-kedut hendak menjawap. Maklum lah ice cream mampu membuat siapa sahaja tergoda dan tersenyum. Kalau diterima, nanti hancurlah cemburu kamu tu.

"Errkk...b..boleh juga" jawap kamu dengan senyuman manis dibibir namun gagap berkata.

"Ok, ____ jangan mengajuk tau. Jagi tunggu sini, biar oppa yang belikan." Kata suho sambil mencubit pipi mu yang tembam lalu pergi ke tempat ice cream tersebut.

"Ish... Kene tinggal pulak dah" rungut mu sendiri.

Lalu kamu lihat ada satu bangku yang panjang namun kosong. Tempatnya teduh dan tenang. Jadi kamu pun pergilah ke bangku tersebut dan berehat disana.

"Panasnya harini" rungut mu lagi sambil menutup dahimy yang terkena panas matahari.

Tiba-tiba satu tangan menekup mulut kamu dengan kain choloroflrom. Kamu cuba melepaskan diri dengan memanggil nama suho namun beberapa saat kemudian kamu pengsan akibat kain bercholorofrom itu. Lalu kamu pun dibawa ke suatu tempat yang tidak diketahui. Suho yang melihat kamu dibawa lari juga terkejut.

DI TEMPAT MISTERI XX

Kamu yang pengsan mula sedar secara perlahan-lahan. Kamu melihat sekeliling bilik itu dengan teliti. Tempat itu tempat tidak dikenali. semua perabot telah berhabuk dan tiada apa - apa di dalam bilik tersebut hanyalah kerusi, TV, Meja dan gambar... Gambar... Gambar itu ialah gambar kamu dan suho bersama.

Pantas kamu tersedar yang kamu sedang terikat dengan sebuah kerusi. Kamu diikat dengan tali yang agak tebal. Mulut kamu juga ditekup dengan kain. Kamu berasa ketakutan. Kamu mula menangis sambil meminta tolong.

"Toolongggg" jerit mu walaupun mulut diikat dengan kain.

"Tolongg. Tolloongggg" jerit mu lagi sambil menangis minta dilepas

Kemudian, dua orang masuk ke dalah bilik dimana kamu berada. Kedua orang itu ialah lelaki yang memakai sut hitam dengan topi di kepala dan topeng dimuka. Kamu tidak dapat mengecam muka mereka kerana keseluruhannya ditutup oleh topeng kecuali mata.

"Kkkyyaaahh kau siapa!!??" Jerit kau.

"Lepas kan aku! Suhooo opppaaa!" Jerit mu meminta tolong pada suho namun suho tiada disitu.

Penculik itu hanya ketawa melihat kamu yang sudah menangis dan meminta tolong.

"Hey! Kau dengar sini! ____, aku akan buat kau putus dengan suho! Jangan harap kau dapat khawin dengan dia!" Kata seorang penculik itu yang berambut coklat muda sambil mengusap rambut mu.

Namun, kepalanya mu menghindari tangannya. "Jangan ganggu suho oppa! Kau ni siapa nak kacau hubungan kitaorang!!?? Hah!??" Marah kau lagi sambil mengigit tangan penculik berambut coklat itu.

"Pls jangan apa-apa kan suho oppa.!!! Aku cintakan dia lebih dari apa-pun. Aku sanggup mati demi dia! Pls lah. Jangan apa-apakan dia! Jangan hancur kan hubungan kita" marah kau sambil menyepak kaki penculik berambut blonde itu

"Main kasar juga kau ni ____ eh!? Aku cintakan kau sejak dulu lagi! Dah banyak kali aku cuba putuskan kau dengan suho tapi tak boleh!. Listen ___-ah, aku cinta kan kau" jujur lelaki berambut blonde pula. Matanya melihat mata coklat mu dengan pandangan jujur.

"Aku tak kenal pun kau ni siapa!? Lepaskan aku!" Ronta mu minga dilepas.

Namun lelaki yang berambut blonde cuba mendekati mu dan hendak mencium bibir mu namun semuanya terhenti sebaik sahaja ada suatu suara memecahkan situasi penculik dan kamu.

Kamu melihat ke arah pintu dan melihat suho sedang berdarah dibibir datang ke bilik mu dengan badan yang lemah.

"SUHO OPPA!" Jerit mu denga sekuat hati.

"Hoi! Kau siapa!? Jangan ganggu dia!. Marilah lawan aku dulu" ajak suho untuk berlawan.

Lalu suho masuk ke dalam bilik dan membelasah kedua orang penculik tersebut dengan parah. Suho menimbuk penculik itu sehingga pengsan di lantai. Kedua-2 penculik itu pun sudah tidak berdaya untuk membalas pukulan suho yang sekuat peninju MMA. Kamu juga terkejut dengan suho.

Suho pun pergi ke arah mu
"_____ oke!? Dia ada buat apa-2 tak tadi!?" Risau suho sambil cuba melepaskan dirimu yang diika dengan tali

"Oppa..oppa... ____ takut!." Nangis mu. Sebaik sahaja suho dapat melepaskan ikatan tali. Kamu langsung memeluk suho dengan sekuat hati kerana risau dan takut.

"Oppa... _____ takut, ___ janji dha tak mengajuk lagi dan selalu ikut kata oppa" kata mu sambil menangis terdesak-2 dalam pelukkan suho.

"Nae... Oppa sayangkan jagi. Dah jagi jangan takut." Kata suho cuba menenangkan mu dengan membelai rambut mu dengan lembut

Tiba-tiba bilik yang gelap itu mula menjadi terang menerang. Kamu kehairanan, kamu lihat ke sekeliling, begitu ramai orang sedang menepuk tangan kepada mu. Ada juga member exo yang lain sedang tersenyum melihat mu sedang berpelukkan dengan suho.

Langsung kamu melepaskan pelukkan. "Apa ni oppaa?" Hairan mu.

"eomma! Appa! Uncle! Aunty! Apa yang korang semua buat kat sini? And... Exo?" Hairan mu lagi setelah melihat parents mu , parents suho dan member exo datang sambil membawa kek ditangan dengan lilin yang bernyala.

" SUPRISE!! " jerit suho.

"OPPA! This is ain't funny oppa! Sanggup oppa buat ____ macam ni! Risau separuh mati jagi tadi. How dare you oppa! So, semuanya hanya lakonan!??" Kata mu terkejut dengan apa yang berlaku sebentar tadi.

"Ya jagiya. Semua ni hanya lakonan. Oppa nak bagi hadiah terindah buat our 3rd Anniv" kata suho dengan tenang

Kamu melihat ke arah dua penculik itu . "dah habis tu. Ni siapa?" Aneh mu.

"Kya korang berdua. Dah lah tu actingnya. Semua dah habis" kata suho pada penculik itu

Penculik itu pun membuka topeng and mereka ialah LAY dan D.O! Kawan baik mu sendiri sejak kecil. Langsung kamu berlari ke arah D.O dan LAY

"Kyah LAY yah! Sampai korang buat aku macam ni! Jahat lah kau D.O :(" marah mu.

D.O dan LAY hanya ketawa melihat mu

"Sorry but... Oppa nak bagitau something. " kata suho tiba-2 melutut depan mu sambil mengeluarkan sesuatu. "Sudikah kamu menjadi my partner for my whole life, ____ -ah?" Tanya Suho sambil menunjukkan cincin.

Kamu melihat semua orang. Semua orang menganggukkan kepalanya dan memberikan harapan yang tinggi dengan pilihan mu.

Kamu melihat suho. "Nae, oppa. I'll be your partner for your whole life. I promise" jawap mu.

Lalu suho pun menyarungkan cincin dijari manis mu. Cantik sungguh cincin itu. Lalu kalian berdua pun melihat satu sama lain dan mendekati diri.

Tidak lama kemudian, kamu berdua pun berciuman depan parents mu, parents suho dan juga member exo yang lain. Luhan sudah menutup mata sehun dari awal-2 lagi manakala D.O menutup mata Kai.

Semua orang bertepuk tangan.

"You'll always mine" kata suho

"Nae oppa. Saranghae" balas mu.

____________________________
MENGARUT TAK? LOL -_-

Continuar a ler

Também vai Gostar

740K 16.6K 45
In wich a one night stand turns out to be a lot more than that.
84.9K 2.5K 70
Alastor X Female Reader You and Alastor have been best friends since you were 5 years old. With Alastor being the famous serial killer of your time...
153K 3.6K 50
When your PR team tells you that we have to date a girl on the UCONN women basketball team and you can't say no to it... At first you don't think too...
160K 4.8K 49
matilda styles, will you be my valentine? (please reject me so i can move on) ⋆ ˚。⋆୨💌୧⋆ ˚。⋆ IN WHICH christopher sturniolo falls for nepo baby or...