Suho : Kipnad

2.4K 128 16
                                    

"Suho oppa jahat! Sampai hati buat macam ni dekat ___!" Marah kau sebaik sahaja suho muncul depan mu.

Kamu menepuk perlahan badan suho yang sasa itu. Suho hanya ketawa comey melihat kami yang sedang mengajuk kerana suho lebih sayangkan monggu, anjing perliharaan kai dari kamu. Aigo, comel sungguh apabila kamu merajuk begitu.

"isshh. Jagi benci oppa . Huh..." Merajuk kamu lagi sambil berpaling ke arah lain dengan mulut yang bermucung. Kamu menyilang tangan mu separa dada dan tidak memperdulikan suho.

"Yaaa... Kalau jagi mengajuk macam tu.... Baik oppa kawin dengan monggu" kata suho sambil ketawa sinis

Langsung kamu berpaling kearah suho dengan mata yang terbeliak.
"Mwo!? Kawin dengan anjing? Eee... Oppa ni dah kenapa?" Aneh mu.

"Kenapa cemburu?" Tanya suho sambil mencuit hidungmu.

"Aish mana ada! Anjing tetap anjing, manusia tetap manusia" jawap mu.

"Aigo.. Comel betulah ____ kalau mengajuk. Jangan lah mengajuk. Nak oppa beli apa? Baju? Kasut? Beg berjenama? Rumah? Cakap je kat oppa biar oppa bayarkan. Just for you ____, my darling" kata suho cuba memujuk mu.

Namun, kamu tetap mengajuk dan berpandang ke arah lain tidak menghadap muka suho. TING. Satu idea terbit dari otak cerdik suho.

"____-ah, nak ais cream? Sedap tau. Kat sana. Jagi nak?" Tanya suho lagi.

Muka kamu terkedut-kedut hendak menjawap. Maklum lah ice cream mampu membuat siapa sahaja tergoda dan tersenyum. Kalau diterima, nanti hancurlah cemburu kamu tu.

"Errkk...b..boleh juga" jawap kamu dengan senyuman manis dibibir namun gagap berkata.

"Ok, ____ jangan mengajuk tau. Jagi tunggu sini, biar oppa yang belikan." Kata suho sambil mencubit pipi mu yang tembam lalu pergi ke tempat ice cream tersebut.

"Ish... Kene tinggal pulak dah" rungut mu sendiri.

Lalu kamu lihat ada satu bangku yang panjang namun kosong. Tempatnya teduh dan tenang. Jadi kamu pun pergilah ke bangku tersebut dan berehat disana.

"Panasnya harini" rungut mu lagi sambil menutup dahimy yang terkena panas matahari.

Tiba-tiba satu tangan menekup mulut kamu dengan kain choloroflrom. Kamu cuba melepaskan diri dengan memanggil nama suho namun beberapa saat kemudian kamu pengsan akibat kain bercholorofrom itu. Lalu kamu pun dibawa ke suatu tempat yang tidak diketahui. Suho yang melihat kamu dibawa lari juga terkejut.

DI TEMPAT MISTERI XX

Kamu yang pengsan mula sedar secara perlahan-lahan. Kamu melihat sekeliling bilik itu dengan teliti. Tempat itu tempat tidak dikenali. semua perabot telah berhabuk dan tiada apa - apa di dalam bilik tersebut hanyalah kerusi, TV, Meja dan gambar... Gambar... Gambar itu ialah gambar kamu dan suho bersama.

Pantas kamu tersedar yang kamu sedang terikat dengan sebuah kerusi. Kamu diikat dengan tali yang agak tebal. Mulut kamu juga ditekup dengan kain. Kamu berasa ketakutan. Kamu mula menangis sambil meminta tolong.

"Toolongggg" jerit mu walaupun mulut diikat dengan kain.

"Tolongg. Tolloongggg" jerit mu lagi sambil menangis minta dilepas

Kemudian, dua orang masuk ke dalah bilik dimana kamu berada. Kedua orang itu ialah lelaki yang memakai sut hitam dengan topi di kepala dan topeng dimuka. Kamu tidak dapat mengecam muka mereka kerana keseluruhannya ditutup oleh topeng kecuali mata.

"Kkkyyaaahh kau siapa!!??" Jerit kau.

"Lepas kan aku! Suhooo opppaaa!" Jerit mu meminta tolong pada suho namun suho tiada disitu.

EXO IMAGINE (malay ver)Kde žijí příběhy. Začni objevovat