QAYYUM'S WEAKNESS | OG

Od nabilllss

739K 61.8K 5.4K

KF SERIES VOL 2 ↳ Known as His Weakness QAYYUM DARWISH | Bercakap spontan, tak pernah serius, tanpa sedar di... Více

𝐐𝐀𝐘𝐘𝐔𝐌' 𝐒 𝐖𝐄𝐀𝐊𝐍𝐄𝐒𝐒
°∘∘1∘∘°
°∘∘2∘∘°
°∘∘3∘∘°
°∘∘4∘∘°
°∘∘5∘∘°
°∘∘6∘∘°
°∘∘7∘∘°
°∘∘8∘∘°
°∘∘9∘∘°
°∘∘10∘∘°
°∘∘11∘∘°
°∘∘12∘∘°
°∘∘13∘∘°
°∘∘14∘∘°
°∘∘15∘∘°
°∘∘16∘∘°
°∘∘17∘∘°
°∘∘18∘∘°
°∘∘19∘∘°
°∘∘20∘∘°
°∘∘21∘∘°
°∘∘22∘∘°
°∘∘23∘∘°
°∘∘24∘∘°
°∘∘25∘∘°
°∘∘26∘∘°
°∘∘27∘∘°
°∘∘28∘∘°
°∘∘29∘∘°
°∘∘30∘∘°
°∘∘31∘∘°
°∘∘32∘∘°
°∘∘33∘∘°
°∘∘34∘∘°
°∘∘35∘∘°
°∘∘37∘∘°
°∘∘38∘∘°
°∘∘39∘∘°
°∘∘40∘∘°
°∘∘41∘∘°
°∘∘42∘∘°
°∘∘43∘∘°
°∘∘44∘∘°
°∘∘45∘∘°
°∘∘46∘∘°
°∘∘47∘∘°
°∘∘48∘∘°
°∘∘49∘∘°
°∘∘50∘∘°

°∘∘36∘∘°

9.2K 885 38
Od nabilllss

"Ssshh.."

"Tahan sikit. I promise, I will be gentle.." Kapas yang baru sahaja dititis dengan ubat Fredella bawa ke bahagian rahang Qayyum. Wajahnya ditundukkan sedikit untuk menilik luka suaminya.

"Awak ni pun satu sayang. Kenapa tak shoot je jantan tu? Bukan dalam tangan awak ada pistol jugak ke?" Luka pada rahang Qayyum berbentuk memanjang. Calar. Jadi ia mengambil masa untuk Fredella menyapu ubat tersebut. Malah, dia sempat membebel.

"Intan yang tak bagi saya tembak," Pendek alasan Qayyum. Ekor matanya mengekori gerak-geri Fredella. Dia tidak berani gerak walaupun sedikit. Karang tak pasal-pasal tambah sakit Fredella buat.

"I know. Takpa lahh..." Kapas kedua dibuang. Sekarang, Fredella meniup perlahan luka Qayyum. Bertujuan untuk mengeringkan ubat tadi dan lebih meresap pada luka suaminya.

Ting! Ting!

Pasangan itu serentak memandang ke arah pintu hadapan. Siapa pula yang jejakkan kaki ke penthouse mereka di tengah-tengah malam macam ini? Sungguh mereka pelik dengan bunyi loceng tersebut.

"Kejap, saya jenguk siapa yang datang—" Qayyum terus bangun lalu menerpa ke arah pintu itu.

Sementara itu, Fredella kemas kapas-kapas yang sudah dipakai tadi. Ubat kuning, dan ubat luka yang lain dia masukkan kembali ke dalam first aid box. Sesekali dia pandang suaminya yang menghampiri pintu.

Qayyum menekan butang hijau yang bersebelahan smart doorbell camera di permukaan pintu. Figura yang berada di dalam rakaman direnung lama. Nafas dihembus berat setelah puas menilik tuan empunya figura itu.

Pintu dibuka segera. Qayyum tayang wajah bekunya kerana badannya betul-betul letih sekarang.

"Alololo... muka macam baru lepas kena marah dengan ummi," Bukan tanya khabar yang Qayyum dapat, tapi ejekan pula yang menaikkan anginnya.

"Siang-siang taknak pula cari aku, ini dah malam buta barulah beria," Nak tahu siapa yang ada depan mata dia sekarang? Siapa lagi kalau bukan yang sepet-sepet macam cina celup tu.

"Taknak ajak aku masuk ke? Aku tengah takut ni. Masa naik lift tadi ada dua orang awek kejar. Seram sejuk aku," Fareez memapar wajah selamba. Sebelah tangannya naik lalu ditongkatkan di tepi pintu.

"Buat-buat tak biasa pula kena kejar. Bukan dah practice banyak kali ke?" Qayyum beranjak sedikit ketepi. Memberi ruang untuk sahabatnya masuk.

"Shhh, maruah aku!" Jari telunjuk Fareez spontan melekap di bibir. Tanpa buang masa, terus dia melangkah masuk kedalam. Dia kena behave sikit datang sini.

Sebab apa? Sebab mak kepada segala jenis singa ada di dalam. Kena selalu beringat yang bini kawan sendiri adalah Cik Mudanya.

"Fareez? Ada apa ni?"

Seolah-olah mendengar Fareez bermonolog di dalam hati. Fredella masih setia menunggu Qayyum membawa masuk Fareez di ruang tamu.

Qayyum turut menyusul di belakang Fareez sebaik sahaja dia selesai menutup pintu.

"Saya ada beberapa perkara nak bincang dengan Qay, Cik Della.."

Terangkat sebelah kening Fredella. Bunyinya macam penting. Tapi dia taknaklah menyibuk. Mungkin itu hal-hal mereka sahaja.

"Nak minum ke? Saya boleh buatkan," Wanita itu bangun dari duduk.

"Eh tak payah, lagipun saya sekejap je." Terbit senyum nipis di bibir Fareez. Dia kebelakang sedikit apabila Fredella bangun dan merapat ke arahnya.

"Okey lah kalau macam tu. I will give you guys some space," Fredella bersedia hendak beredar. Sempat dia membalas renungan Qayyum.

Suaminya mengangguk kepala, tanda faham dengan pandangan mata itu. Barulah Fredella meninggalkan ruang tamu setelah mendapat izin Qayyum.

━─━─━──༺༻──━─━─━

Setelah 15 minit Qayyum dan Fareez berbual kosong..

"Qay..." Lelaki berkacukan Cina itu menyandar tubuhnya kebelakang. Seketika bebola matanya berkeliaran ke setiap sudut ruang tamu rumah yang mewah itu. Dasyat kawan aku ni, gaji aku lebih kurang dengan dia pun masih duduk dekat rumah teres lagi.

"Apa?" Qayyum meraup rambutnya sebelum dia membuka jaket kulit yang membaluti tubuh.

"Aku tengok kau dengan Cik Della ni terlalu busy dengan kes tu sampaikan rumah pun takda vibe," Komen Fareez spontan. Tak tahu kenapa dia rasa ada satu kekurangan yang tidak melengkapi keindahan rumah ini.

What vibe? Family vibe. Or maybe...parents vibe. Bisik Fareez di dalam hati dan kembali memandang wajah beku Qayyum.

"Kau relax je. Aku on the way bagi kau anak buah," Reaksi serius Qayyum langsung tidak kena dengan ayat yang keluar dari mulutnya.

Fareez terdiam sekejap. Jantan ni ada kuasa apa? Apa yang aku mengumpat dalam hati pun dia dengar.

"Letak nama Fareez tau. Mesti comel," Serentak pendapat itu diberi, mata Fareez hilang disebabkan sengihannya.

"Tchh—" Qayyum tergelak kecil mendengar idea sahabatnya.

"Memang tak lahh. Aku taknak muka dan perangai anak aku macam kau." Seribu kali berfikir pun Qayyum takkan letak nama anaknya 'Fareez'. Worst nightmare!

Hilang terus wajah ceria Fareez. Dia memincing mata.

"Buruknya lah muka.." Naik menyampah Qayyum bila Fareez buat mimik muka begitu.

"Aaren mana?" Sengaja dia menukar topik. Lagipun memang itu soalan yang hendak ditanya dari tadi.

"Aaren? He's busy. Tuan Muda Khalaf arahkan dia untuk kawal pergerakan anak-anak buah Uqael dengan Tengku Sofi." Bicara Fareez tanpa sengaja dia juga teringatkan Aaren. Yelah, sejak-sejak ini mereka masing-masing sibuk dengan tugas dan fokus pada misi.

"Jadi, kau sekarang tengah buat apa?" Qayyum tahu yang Fareez dan Aaren juga turut terlibat dengan misi dan kes yang sama. Tapi entah kenapa cina bukit ni boleh relax bertenggek dekat rumahnya.

"Siang tadi aku jaga mansion Tuan Muda, aku dapat rehat dalam sejam dua macam tu. Lepastu kejap lagi nak kena pergi sana balik," Terang Fareez sebelum menilik jam tangannya. Dia perlu patuh dengan masa. Dikala orang tidur, dialah yang berjaga.

"Ahh.. It's already 2 a.m." Mujur dia teringat untuk tengok pukul berapa. Fareez perlu beredar segera. Dia alihkan pandangan ke arah Qayyum.

"Aku kena pergi," Lelaki itu bangun dan masih menghadap sahabatnya.

"Pastikan luka dekat muka kau tu sembuh. Or else.. I will add more wounds," Sempat pesanan itu diberi dengan senyuman mengejek. Tujuan Fareez kesini memang untuk melihat keadaan Qayyum sahaja sebenarnya. On the spot dia dapat tahu Qayyum dan Fredella diserang, terus dia memandu kesini.

"Berani? Kau nak kena tendang dengan heels tiga inci isteri aku?" Cakap tak fikir dua kali mama tni. Qayyum geli hati dengar Fareez cakap besar. Dia kemudiannya bangun untuk menemani lelaki itu ke pintu hadapan.

FAREEZ'S POV

Jejari Fareez tidak duduk diam dari tadi. Rancak mengetuk stering kereta Tuan Mudanya sambil mendengar lagu yang dipasang. Nak buat kerja kena ambil mood. Tambah-tambah pula dia dipinjamkan Mercedes AMG GT oleh Khalaf. Lagi sakanlah vibing. Namun mata jejaka itu tetap fokus menghadap jalan raya.

"In the middle of the night.." Tanpa sedar Fareez turut terikut menyanyi mengikut lirik. Hujung bibirnya naik, senyuman sinis terlakar. Dia teringat akan sesuatu. Bila tengok Qayyum, tak tahu kenapa dia rasa beruntung. Mungkin sebab dah beristeri?

Luka kecil atau luka besar, pasti ada pengubatnya. Sedangkan dia? Masih lalui semuanya seorang diri. Kena tembak ke, kena pukul ke, itu tanggungjawab diri sendiri. Namun dari sudut lain, Fareez sebenarnya lebih memilih untuk teruskan hidupnya seperti ini sampai bila-bila...

Lima minit kemudian, mata Fareez terpaku pada sesuatu. Sebuah hentian bas yang tidak jauh dari kereta membuatkan dia mengurangkan laju. Lama renungannya hendak memastikan apa yang dilihat itu betul atau tak.

Ada seorang perempuan yang melambai-lambai tangan, menyuruh untuk Fareez menghentikan kereta. Pada mulanya Fareez agak seram. Dah tengah malam macam ini logik ke nak seorang diri tunggu bas! Gila berani perempuan tu!

Fareez tak sampai hati. Perempuan yang melambainya itu nampak benar-benar terdesak. Keretanya semakin dekat dengan bahu jalan dan sudahpun berhampiran dengan hentian bas tersebut. Sebaik sahaja kereta berhenti, Fareez bertindak meninjau lagi sekali keadaan perempuan tadi. Mana tahu ada udang disebalik batu. Macam-macam boleh jadi tengah malamni.

Tok! Tok!

Oh shit! Cermin kereta Tuan Mudanya menjadi mangsa. Perempuan itu mengetuk cermin kereta, mendesak Fareez agar segera keluar. Mujur hanya Fareez yang boleh lihat keadaan di luar, dan dia tidak akan dilihat disebabkan tinted.

"Kesian pula.." Nafas berat dilepaskan. Fareez bertindak keluar dari kereta. Perlahan dia dekati perempuan itu.

Fareez keliru dengan keputusannya untuk tolong, mungkin dengan cara lain dia boleh.

"Sorry miss, nak minta tolong apa tu?" Fareez terlebih dahulu bertanya memandangkan dia taknak mengambil masa yang lama disitu.

"To..tolong bawa saya pe..pergi hospital..." Jawabnya sambil tercungap-cungap mengambil nafas.

Mulut Fareez seolah-olah terkunci. Dah kenapa perempuan ni? Dia merapatkan jarak untuk memastikan apa yang tidak kena padanya.

"Pucatnya kau ni," Dari rambut turun sehingga ceruk leher perempuan itu basah dengan peluh. Bibirnya pucat. Fareez dapat rasakan perempuan itu bakal pitam bila-bila masa sahaja.

Fareez sengaja merendahkan tubuhnya. Hairan dia mengapa perempuan itu sibuk memegang bahagian pinggang kanan dari tadi.

"Erghh..." Nafas semakin tidak teratur. Dia tidak dapat berdiri dengan sempurna.

"Se..sekarang, tuan.." Akibat pandangan yang berbayang, sebelah tangannya dijatuhkan lalu dipaut pada kereta. Sekarang, hanya satu tangan yang masih setia menekup pinggang kanan.

"Shit!" Membesar mata sepet Fareez. Sedar apa yang menyebabkan gadis itu hampir pitam. Terang lagi bersuluh ada kesan tembakan di bahagian pinggangnya. Patutlah dari tadi sibuk tutup tempat tu!

Lantas Fareez menahan tubuh perempuan itu dari melorot. Mujur dia cepat, kalau tidak memang tersembam ke tanah.

"Hei, jangan pengsan! Kau kena dengar cakap aku kalau taknak sakit. Jangan tutup mata dan bernafas perlahan-lahan," Dia terpaksa tinggikan sedikit suara untuk menyedarkannya.

Perempuan itu hanya mampu mengangguk. Itupun tak terlalu ketara. Hanya sekadar memberi respon.

Fareez takda pilihan lain. Dia membuka pintu kereta lalu membawa masuk perempuan tersebut ke dalam. Selesai itu, dia bergegas memandu walaupun otak masih mencari jalan untuk menyelamatkan satu nyawa.

━─━─━──༺༻──━─━─━

"Irene kau kena tolong aku. Don't tell anyone about this. Termasuk Tuan Muda Khalaf,"

Irene pandang muka gelisah Fareez. Tak pernah dia dapat panggilan kecemasan dari lelaki itu melainkan dari Tuan Mudanya sahaja. Nasib dia doktor, masih ada hati perut.

"What are you trying to say, Fareez? Aku ni bukan doktor peribadi kau tau," Tutur Irene seraya memakai pelitup muka dan menyarung tubuhnya dengan baju khas untuk lakukan pembedahan. Terganggu kerjanya apabila Fareez mengejar langkah dari tadi.

"Aku buat semuani sebab aku nak bagi dia hidup jelah! I don't even know her. Don't act like I'm keeping her for something okay!" Fareez tak putus asa. Dia tetap berkeras mengejar Irene walaupun hampir tiba di hadapan bilik pembedahan.

Secara tiba-tiba Irene berhenti. Dia tersentak mendengar ayat Fareez. Is he serious? Tajam renungannya pada lelaki itu.

"Why?" Dingin Fareez menyoal.

"Habis.. lepas dah selesai operate, kau nak campak dia dekat mana? Dekat bus stop tu balik?" Pemikiran lelaki memang cetek ke? Bukannya nak berfikir kehadapan, tapi asal boleh je.

"Maybe?" Ringkas jawapan Fareez. Dia tak bergurau. Kalau tak disebabkan 'kasihan', memang dia tak ambil kisah tentang perempuan. Tak pasal-pasal waktu bertugasnya sekarang terbazir macam itu saja!

To be continued...

|Keep scrolling|
.
.
.
.
.
Soft reminder,
Watak Irene sekadar watak tambahan sahaja. Siapa yang dah selesai baca Farrel's Boo, akan kenal siapa Irene.

By the way, I'm truly sorry for making you guys confused with the 'POV' scene. This story is all about sacrifice. And our hero is still Qayyum Darwish. But then I created the POV just to show you what are they fighting for...

Pokračovat ve čtení

Mohlo by se ti líbit

227K 15K 62
Delilah Lavelle, kehidupannya tak seindah nama yang diberi. Saat kejatuhan terbesar dirinya bermula ketika orang tuanya bercerai. Bertambah tragik, d...
1.3M 2.6K 1
[ ROMANCE SERIES VOL 1 ] • ʏᴏᴜ'ʀᴇ ᴀʟᴡᴀʏꜱ ɪɴ ᴛʜᴇ ᴄᴀʀᴇ ᴏꜰ ᴍʏ ᴅᴀʀᴋ ꜱɪᴅᴇ ꜱᴀʏᴜɴᴋ - Red flag LIQ ZUHYR • Dia seorang jejaka kerek, bengis, kerap senyum sin...
67.6K 9.5K 19
#3rd Hello Mister! series •Every tale about him were nothing but straight up lies | Musang × Red Panda | AIRISYAA AILITH RINNE BINTI ABDULLAH. Nama y...
94.5K 1.2K 1
(On Going) MMA: Mixed Martial Arts "I don't care, Ammara sayang. Abang dah janji dengan Asad, abang akan jaga Ammara macam nyawa abang sendiri. Ammar...