[ C ] | The eyes of our heart...

By Qstnaafrn

35.1K 1.2K 20

• KESINAMBUNGAN THE EYES OF OUR HEART 1 • CAHAYA INARA X AHNAF HADI Pantai yang tak bersalah pun dipukul om... More

Bab 1: Terima kasih, sayang
Bab 2: Level up!
Bab 3: Rezeki
Bab 4: kecilnya dunia
Bab 5: cincin nikah
Bab 6: Curi
Bab 7: Daging dinasour
Bab 8: Pujuk
Bab 9: Gaduh
Bab 10: Tetamu
Bab 11: Maggi telur
Bab 12: On call
Bab 13: mengidam
Bab 14: Perbicaraan
Bab 15: individu misteri
Bab 16: Unrevealed truth
Bab 17: Shocking news
Bab 18: Stronger than steel
Bab 19: Mansion
Bab 20: Goddess of victory
Bab 21: New family
Bab 22: Delicious poison
Bab 23: Seduce the beast
Bab 24: Tongue twister
Bab 25: C's siblings
Bab 26: Broken heart into pieces
Bab 27: Torture
Bab 28: Nightmares
Bab 29: Sweet revenge
Bab 30: Unwanted guests
Bab 31: Flexing
Bab 32: Comeback
Bab 33: memoria
Bab 34: Bro's talk
Bab 35: Jibril's thoughts
Bab 36: Fight the Big Boss
Bab 38: 360 darjah
Bab 39: Lupa I
Bab 40: Lupa II
Bab 41: Kemaafan
Bab 42: Sign off
End of the story

Bab 37: Ujian lagi

719 22 0
By Qstnaafrn


" Fuck. Aku ingatkan dia dah mati." Gumam aku apabila melihat Zavian masih hidup. Dia mengunci pintu besi itu dari dalam; tidak membenarkan orang dari luar untuk masuk.

" Beast, you are stupid as always," Kutuk Zavian dengan senjata di tangan. Aku memeluk Cahaya erat. Tiada apa yang berdekatan boleh dibuat senjata.

" Please, Zavian. If you want me, please let her go. You can have me," Aku merayu agar keselamatan Cahaya terjamin.

" Abang!" Dia menggeleng tak nak. " Saya tak nak tinggalkan abang,"

" Zavian!" Aku melutut ke lantai seakan merayu. Cahaya memeluk aku daripada belakang.

" Of course, but before that... Hand me your weapon. All of them!"

Aku terus mencampakkan perlahan pisau ke arah kakinya. Dia memijak pisau itu lalu ditendang jauh.

" Finally, the day has come. I will end your life in front of your beloved wife."

" Zavian, please. What has he done to you? How could you do this to your own cousin," Pujuk Cahaya sambil mendepakan tangan menghalang dia mendekati aku.

" Sayang, ke belakang! Bahaya tahu tak?!"

" Apa gunanya saya isteri abang kalau saya tak berjuang untuk abang?!" Balas Cahaya kuat.

" Cahaya, abang tak main-main! Pergi lari jauh daripada sini!"

Aku perasan Zavian mahu curi pukul terus menolak Cahaya jauh daripada kami. Aku terus menahan tangannya yang sedang elok memegang pistol. Kekuatan Zavian hampir mampu menumbangkan aku.

Cahaya selamat menyorok ke arah timbunan kotak-kotak dan rak besi tinggi yang dipenuhi barang-barang lama rumah ini.

" Sebelum kau mati, aku akan pastikan yang kau akan melihat tubuh isteri kau diratah depan mata kau," Bisik Zavian.

Urat di dahi serta merta timbul. Mata helangku bertukar garang. Mukaku berubah merah apabila maruah Cahaya dipijak dengan kata-kata kotor.

" Meringkuk lah kau ke dalam neraka, sial," Aku terus melepaskan tumbukan ke arah mukanya tanpa memberikan dia ruang untuk membalas.

Leher kemeja kepunyaannya aku pegang lalu aku humbankan badan dia ke atas meja kopi yang tersedia di dalam basement tersebut.

Prak!!

Pecah menjadi serpihan kecil apabila tubuh besar Zavian selamat jatuh ke atasnya. Pistol yang tergelatak atas lantai dia pantas ambil lalu ditembak ke arah aku. Aku sempat mengelak tapi pinggangku terkena sipi-sipi pelurunya mengakibatkan pendarahan berlaku. Pantas aku menarik sofa dan menendang ke arahnya untuk melambatkan pergerakannya.

" Abang!" Suara bimbang Cahaya bergema. Disebabkan terlalu banyak sampah dan barang lama berada dalam ni jadi aku tak dapat nak mengenalpasti keberadaan Cahaya.

Aku menghalang. " Don't come near! Just stay there!" Aku memberi amaran. Aku mencabut tali leher aku lalu aku menekap pendarahan di pinggang. Aku berlari menyelamatkan diri dan bersembunyi di sebalik perabot lama yang sudah di makan anai-anai.

" Beast Beast... Walaupun nyawa kau hampir ditarik malaikat maut, kau tetap nak berlagak hebat di sini. Kan senang kalau kau surrender seperti sepupu-sepupu kita yang lain?" Aku mengintai dan kelihatan dia sedang berjalan terhinjut-hinjut sambil mengelap darah kering di tepi bibir.

Aku merengus kesakitan. Walaupun sedikit tapi impak akibat tembakan yang terlalu dekat menyebabkan luka ini dalam. Kalau aku tak hentikan pendarahan ini aku akan mati ketana kehilangan darah.

Tapak kakinya perlahan kedengaran mendekati kawasan aku menyorok. Aku melihat sekeliling yang boleh dijadikan senjata. Mataku tertancap pada pisau yang Zavian sepak tadi. Pistol aku entah hilang ke mana tapi ini pun boleh lah.

Langkah kakinya semakin kedengaran. Matanya tertancap pada pergerakan yang terhasil daripada kain rentang berwarna putih di sebelah kanannya. Senyuman sinis terukir.

" Any death wish you wanna ask?"

Zavian menyelak kain rentang itu sambil menghalakan muncung pistol. Malangnya tiada sesiapa. Membuatkan senyumannya kendur.

" Get out, Beast. You-..."

Aku terus menikam kaki kanannya saat dia berhenti betul-betul di sebelah aku yang sedang bersembunyi di bawah almari lama.

" Arghhh!!!"

Aku terus keluar dari tempat persembunyian aku lalu menolaknya jatuh ke atas lantai sekali lagi. Aku cuba untuk merampas pistol di tangan tapi tangannya cekap mencapai botol kaca kosong lalu dihentak pada kepala aku. Aku jatuh daripada atas tubuhnya.

" You son of bitch!"

Bang!

Perutku berjaya terkena pada pelurunya lagi. Aku muntah darah. Hampir pitam aku jadinya. Tapi aku tetap kena lawan. Aku tak boleh mati sekarang. Bukan pada tangan si sial ni.

Lelehan darah yang menitik dari celah rambutku juga aku tidak endahkan. " How dare you call my mom a bitch?!"

Zavian sudah bersedia mahu menarik picu. Serta merta hayunan kayu yang entah dari mana menepis tangannya daripada memegang pistol.

" Fuck you, bitch!"

" You're more bitchest!" Balas Cahaya sambil menjelirkan lidah. Zavian pantas bangun lalu menarik Cahaya ke dalam pelukannya. Leher Cahaya dipeluk erat menggunakan lengan.

" Kau dan isteri kau ni sama je. Degil! Sudah lah liat nyawa kau orang nak tercabut. Lepastu menyusahkan hidup aku!" Marah Zavian.

" Abang! Lari dan bawa pergi Armani cepat! Kalau abang sayangkan saya, pergi bawa Armani lari jauh daripada sini!" Seperti deja vu yang berlaku cumanya ini realiti dan penjahat sebenar adalah Zavian.

Aku mencapai pistol yang berada di atas lantai. Perlahan aku halakan muncung ke arahnya.

" Ergh!! Sakitlah!!" Cahaya meronta ingin melepaskan diri daripada cengkaman Zavian yang semakin kuat.

" Kau lepaskan tembakan, aku akan heret isteri kau sekali ke neraka dengan aku!" Ujar Zavian keras. Dia menyembunyikan tubuhnya di sebalik tubuh Cahaya. Tangannya menjalar menyentuh tubuh Cahaya; sengaja ingin membuat marah aku membuak-buak.

" Tembak, abang! Jangan pedulikan saya. Saya mampu bertahan. Cepat, abang!"

Aku tak tahu aku nak sasarkan ke mana kerana rontaan mereka menyukarkan aku untuk menyasar dengan tepat. Tambahan pula tanganku menggigil kerana kesakitan yang menjalar.

Cahaya dengan tangkas menggigit lengan Zavian dengan sekuat hati. Serentak jeritan kesakitan terhasil dan Cahaya berjaya melepaskan diri daripada cengkaman Zavian.

Bang!

Peluru aku sasarkan ke perut Zavian yang sudah berlumuran darah. Dia terjelepok ke tanah sambil merengus sakit.

" I don't wanna do this, Zavian. But you force me in the first place,"

Bang!

Kedua belah kakinya aku tembak supaya dia tak mampu nak bergerak ke tempat lain dengan lincah.

Serpihan besar botol kaca di atas lantai tadi aku ambil lalu aku torehkan pada pipi Zavian. Jeritan Zavian membuatkan aku tergelak sinis. Belum cukup dengan itu aku menikam bahunya dengan kaca tersebut sehingga menusuk agak dalam.

" Taste that, asshole," Bisik aku yang seperti kerasukan.

Minyak tanah dalam tin aluminium aku capai pula. Zavian menggeleng laju. Dia tahu yang dia akan mati dengan cara yang paling menyakitkan dan terseksa.

" Okay! Okay! You win! Don't kill me, bro. I'll surrender! Please don't kill me. Hand me to the police! I swear I will never touch you or your family again!" Zavian mengangkat bendera putih dengan wajah yang pucat.

" Maybe you can negotiate with Ahnaf when he's still in his human mental's form," Mendengar kata-kata daripada aku, Zavian terbeliak luas. Baru dia tersedar di hadapannya adalah Demonic Beast yang sudah bangkit daripada tidurnya.

" Abang!"

Aku menoleh ke arah Cahaya yang semakin mendekati. " If you want to stop me from killing him, you better think about it again,"

Mata kelabu gelap aku dipandangnya tanpa berasa gerun. Dia mencapai tin minyak tanah tersebut lalu dicurahkan di atas Zavian.

Aku hanya memerhati perbuatannya dengan wajah yang kosong. Pemetik api S.T Dupont Ligne 2 aku keluarkan dari dalam poket.

Aku bukanlah perokok tapi aku mempunyai habit yang suka memetik api jika sedang berfikir.

" You want to do it?"

" Nyawa dibalas nyawa. Untuk abang, Anaar, Hamidah dan kepada semua mangsa yang dah terkorban di tangannya." Cahaya memetik api itu lalu dicampakkan ke arah Zavian.

Jeritan dan raungan kesakitan Zavian kami pandang dengan helaan nafas lega. Akhirnya satu-satunya musuh yang menjadi mimpi ngeri selama ini sudah mati di tangan kami.

Cahaya menoleh ke arah seraya beriak terkejut. Mataku sudah berubah semula sebelum tubuhku hampir jatuh kerana ketidakstabilan.

" Abang ok??"

" Abang ok... Jom kita pergi daripada sini," Api makin marak kerana telah merebak ke barang dalam basement ini. Kami berjalan pantas naik ke tingkat atas. Semua yang berada di satu tempat terkejut dengan keadaan aku yang teruk.

" Apa yang lama sangat kat bawah?? Takkan tuntut hak kot? Baru 2 hari tak jumpa."

" Apa benda kau ni, bodoh? Zavian serang aku tadi di bawah," Ada yang makan kasut aku ni nanti.

" Ibu!" Armani mendapatkan Cahaya di sebelah aku. Tubuh Armani ditangkap sebelum dia menangis kesyukuran. Aku memeluk mereka. Akhirnya mereka selamat juga.

" Aik? Macam mana dia boleh ke bawah? Setahu aku tadi tak ada sesiapa yang lalu pergi ke sana,"

" Aku rasa dia ada laluan lain untuk ke basement. Tapi benda dah lepas. Dia dah mampus pun kena bakar dengan isteri aku. Sekejap lagi tempat ni akan musnah. Kita kena keluar cepat," Arah aku serentak kami berjalan keluar.

" Wait. You bakar orang, angel??!"

" I just buat stimulasi api neraka je." Balas Cahaya selamba. Mereka yang lain menggeleng kagum. Tak tahu nak geleng ke nak kagum.

Kami beransur pulang dengan hati yang kian lega. Aku dipimpin oleh Kazar manakala yang lain sudah berjalan jauh ke depan.

" Cuci tangan?"

" Like I said before. No more conflicts. Aku rasa aku boleh harapkan kat siapa untuk ganti tempat aku." Aku pandang Kazar dengan pandangan penuh makna.

" Nah... Aku bahagia dengan kehidupan aku sekarang bersama Chaira. Tak perlu kot,"

Aku tersenyum. Baguslah kalau penurunan takhta ni dilupuskan serta merta. Mungkin perkara ini aku boleh kemukakan kepada semua ahli keluarga jika kami adakan perjumpaan.

Pak!

Bunyi pukulan yang kuat menyebabkan mereka yang lain terpandang ke belakang.

" Abang?!!!"

Aku jatuh melutut ke tanah. Darah yang membuak keluar daripada celah kepala mengalir dengan lebat. Kepalaku berpinar hebat. Bayangan Cahaya yang meluru ke arah aku semakin lama semakin kabur.

Kazar juga terkejut dengan serangan hendap yang datang dari arah belakang.

Pak!

Kazar turut dipukul oleh pengikut setia Zavian yang terlepas daripada tangkapan mereka. Pukulan diberi bertubi-tubi tanpa belas kasihan ke arah aku.

" Die! Die! You will never be a good leader for us!" Seperti kerasukan Taylor memukul kepala aku sehingga aku tak sedarkan diri.

Bang! Bang!

Taylor mati serta merta selepas ditembak Jibril. Mayatnya tidak diendahkan.

" Abang?! Abang?! Bangun, abang! Ahnaf!! Bangun!" Raungan suara Cahaya aku tak dapat dengar lagi. Semuanya seakan terpadam saat mata aku tertutup rapat.

" We need paramedics! Call 911!! Ahnaf?! Kazar?!!"

" Allahuakhbar! Abang, jangan tinggalkan kami. Jangan mati dulu, abang!" Cahaya terus-terusan mengejutkan aku. Kepala yang masih mengalirkan darah dia pantas ditekup rapat.






P.O.V. Cahaya

Semuanya berlaku begitu pantas sekali. Aku tak sempat nak berfikir apa-apa apabila melihat Ahnaf dipukul sebegitu teruk.

Yang aku mampu buat sekarang adalah menangis dan meratapi. Armani di dukungan aku sudah pilu riak wajahnya. Seri keanakannya sudah hilang saat dia terlihat keadaan abahnya yang berlumuran darah.

" Angel, Ahnaf will be okay. He's a strong guy," Pujuk Chaira. Dia datang memeluk aku dengan erat. Semangat yang mengalir dari tubuhnya itu membangkitkan rasa sedih. Aku menghamburkan tangisan di bahunya.

" I can't. Chaira, what if something bad happens towards him?" Aku mengesat air mata yang membanjiri wajah.

" Shhh... Please don't say that. We all know how he is. Even when he saved you years ago, he comeback more stronger than before,"

" Ibu... Cian abah cakit..." Armani bersuara setelah sekian lama melayani perasaan takut dan traumanya.

" Armani doakan abah kuat. Abah perlukan doa kita je, sayang." Kata aku sambil mengelus lembut belakang badannya. Dia pantas memeluk aku sambil mengalirkan air mata kebisuan.

" Cahaya?!"

" Bonda!" Aku meluru ke arah bonda yang baru sampai ke hospital swasta Abu Dhabi ini. Kami berpelukan seketika.

Pipi bonda yang sudah kering dengan air mata menjelaskan bahawa dalam perjalanan bonda meratapi nasib suami isteri ini.

" Ya Allah, hampir nak tercabut jantung bonda bila dengar berita tentang Ahnaf," Ujar bonda sebak.

" Bonda... Sikit je lagi... Tapi Allah uji kami di pengakhiran ni."

" Sudah... Kita tunggu sampai Ahnaf selesai bertarung nyawa. Bonda tahu anak bonda kuat." Bonda menarik aku duduk ke tempat ruang menunggu semula.

Yang lain dari wajah yang sering menyerikan keadaan sekarang ni tiada lagi gelak tawa kedengaran daripada mereka. Faham akan situasi hening yang berlaku.

" Dah solat ke belum ni?" Soal bonda selepas merasakan perasaan masing-masing kembali tenang. Aku menggeleng lemah; baru tersedar akan kealpaan sendiri.

Bonda tersenyum nipis. Dia faham perasaan aku tapi tak boleh lah kalau abaikan tanggungjawab hanya kerana masalah dunia. " Pergilah, Cahaya. Allah rindu kamu,"

Seakan terpukul aku kembali menangis. Ya. Aku terleka sedikit kerana dunia. Dunia yang licik menarik perhatian aku daripada mencari tuhan. Darurat macam mana pun jika ada peluang dan ruang, aku perlu utamakan yang satu!

" Dunia ini ibarat bayangan: kejar dia dan engkau tak akan pernah boleh menangkapnya; balikkan badanmu darinya dan dia tak punya pilihan lain kecuali mengikutimu." - Ibnu al-Qayyim

Perlahan aku menapak ke arah surau berdekatan. Bonda kata dia akan tetap menunggu kehadiran aku semula jika keadaan Ahnaf telah diberitahu doktor.

Sakit dalam perjuangan itu hanya sementara, namun jika menyerah, rasa sakit itu akan terasa selamanya.

Lama aku bersujud. Tak tahu berapa banyak gallon air mata aku tertumpah atas sejadah. Semuanya hanya kepada yang maha Esa. Keluhan dan segala luahan aku luahkan kepada pendengar yang setia.

" Sesungguhnya Tuhanku, benar-benar Maha Mendengar (memperkenankan) doa." - (Ibrahim: 39)

" Assalamualaikum, Cahaya." Talian bonda aku angkat dengan pantas. Suara ceria bonda memberitahu aku ada berita baik yang bakal menyusul.

" Ahnaf. Dia melepasi tahap kritikal,"

Continue Reading

You'll Also Like

45.9K 3.4K 38
SEBELUM BACA INI, PASTIKAN BACA Mr. Duda Cold DULU, BARU FAHAM JALAN CERITA! [ 𝓜𝓻 𝓢𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓥𝓸𝓵 2 ] Known as The Annoying Husband ...
225K 9.4K 68
Cinta yang disangkakan wujud apabila dua hati telah bersama,malangnya membunuh cinta kedua-dua hati.Pada awalnya,dua buah hati cuba untuk mencintai a...
55K 2.3K 35
"I'm your protector until your last breath Erika Elvina."
162K 8.4K 51
❗❗PLEASE READ ZAQWAN HAIRA FIRST TO AVOID CONFUSION ABOUT THE CHARACTER Dua orang insan yang berbeza. Mempunyai kisah silam yang berbeza. Dan hanya...