[ C ] | The eyes of our heart...

بواسطة Qstnaafrn

35.2K 1.2K 20

• KESINAMBUNGAN THE EYES OF OUR HEART 1 • CAHAYA INARA X AHNAF HADI Pantai yang tak bersalah pun dipukul om... المزيد

Bab 1: Terima kasih, sayang
Bab 2: Level up!
Bab 3: Rezeki
Bab 4: kecilnya dunia
Bab 5: cincin nikah
Bab 6: Curi
Bab 7: Daging dinasour
Bab 8: Pujuk
Bab 9: Gaduh
Bab 10: Tetamu
Bab 11: Maggi telur
Bab 12: On call
Bab 13: mengidam
Bab 14: Perbicaraan
Bab 15: individu misteri
Bab 16: Unrevealed truth
Bab 17: Shocking news
Bab 18: Stronger than steel
Bab 19: Mansion
Bab 20: Goddess of victory
Bab 21: New family
Bab 22: Delicious poison
Bab 23: Seduce the beast
Bab 24: Tongue twister
Bab 25: C's siblings
Bab 26: Broken heart into pieces
Bab 27: Torture
Bab 29: Sweet revenge
Bab 30: Unwanted guests
Bab 31: Flexing
Bab 32: Comeback
Bab 33: memoria
Bab 34: Bro's talk
Bab 35: Jibril's thoughts
Bab 36: Fight the Big Boss
Bab 37: Ujian lagi
Bab 38: 360 darjah
Bab 39: Lupa I
Bab 40: Lupa II
Bab 41: Kemaafan
Bab 42: Sign off
End of the story

Bab 28: Nightmares

656 25 0
بواسطة Qstnaafrn


" Kenapa tinggalkan Armani seorang-seorang? Abang dah pesan kan sebelum ni? Dah kalau asyik kepala berbalut silap hari bulan boleh bocor kepala anak kita," Omelan aku bermula dengan nada dikawal marahnya.

Kami berada di hospital kepunyaan keluarga Kazar. Kami semua berada di dalam wad yang menempatkan Armani. Kepalanya luka kerana terjatuh tangga. Dan sekarang Armani masih menangis tersedu sedan kerana sakit dijahit bahagian kepala.

" Kau membebel macam mana sekalipun bendanya tetap dah berlaku. Tak payah nak marah bini kau sangat. Benci betullah bila lelaki sibuk nak salahkan perempuan dalam hal ni. Nak sangat anak tapi bila bab-bab macamni kau letak kesalahan atas bahu dia seorang," Tegur Kazar membuatkan aku terdiam seribu bahasa.

Kazar ni memang pencinta wanita sikit. Sebab tu Chaira dijaga dengan baik sekali. Anak-anak mereka pun sungguh sayangkan dia sehingga tak betah untuk berpisah dalam jangka masa yang lama.

" Tadi bukan main berlawan mulut pasal syurga neraka dengan dia. Backup pula dah?" Soal Jibran di birai katil. Tangannya sibuk membelai kepala Armani untuk memujuk.

" I'm a professional guy. Bukan macam kau. Waktu atuk mati pun kau boleh buat lawak pasal kematian dia," Sudah diungkit pula waktu zaman dulu kala.

" Semua orang tengah sedih. Aku hiburkan lah sikit,"

" Siapa kata aku sedih? Tak ada tak ada," Aku menggeleng laju. Aku tak tipu bila aku cakap yang aku tak sedih apabila mendengar berita kematian atuk walaupun aku salah satu cucu kesayangannya.

Aku siap ketawa apabila mendengar Jibran membuat lawak tentangnya. Sehingga mendapat cubitan keras daripada bonda.

Aku menoleh ke arah Cahaya yang sedang menggigit kukunya. Memang habit dia jika dia dilanda keresahan, ketakutan atau malu.

" Sayang, jangan gigit kuku tu. Kotor,"

" Saya dah pakai sabun mahal abang," Balas dia mendapat ketawa halus daripada aku.

" Abah? My baskin robbins?" Armani dengan wajah yang basah dengan air mata meminta daripadaku dengan huluran tangan.

Aku tergigit lidah. Jadi betullah Armani minta aiskrim tadi? Tak pasal-pasal aku dah terfitnah Cahaya.

" Err abang ingatkan awak yang minta, sayang."

" Kan saya dah cakap. Abang tak percaya. Suka sangat fikir saya gunakan Armani untuk minta sesuatu. Kenapa? Saya dah tak boleh tumpang sekaki ke dengan rezeki anak? Huh abah selek," Dia terus berjalan keluar daripada wad tersebut.

Aku pantas mengejar langkahnya.

" Eh? My ice cream?" Suara Armani kedengaran lagi sambil memandang ke arah pakcik-pakciknya.

" Uncle will buy you baskin robbins but make sure you'll be a good girl tonight. Okay?" Ujar Kazar dengan senyuman nipis. Chaira di sebelah tersengih suka melihat bayi comel seperti Armani.

Rindu nak dukung bayi kerana anak-anak semua dah besar menginjak 5 tahun.

" Someone's trying to kill her,"

Kazar, Chaira dan Jibran terus memandang ke arah Jibril yang bersuara. Apa yang nak membunuh Armani?

" Logic, guys. There's no way Armani can reach the door knob. So how's she can get out and falls down the stairs?" Jibril memberi buah fikirannya.

" You're... right. How?" Chaira membalas kehairanan.

" Do we have to tell Beast about this?"

" No. We all know there is no one in that house feel envy of them except Celina's family. If Beast know about this, he will kill them."

Aku mencapai tangan Cahaya daripada berjalan dengan lebih jauh lagi.

" Angel, I know I'm wrong."

Cahaya memandang aku dengan riak kecewa. Aku menggigit bibir. Sebelum ni aku tak pernah biarkan wajah itu kesedihan.

" I miss the old you. We used to be clingy with each other. But now...?"

" Angel, please listen to me. I'm sorry. I should never feel doubt about you. Abang sedar abang tak patut berkira dengan awak. Segala benda yang abang dapat dalam hidup ni adalah sebab abang pun penumpang rezeki awak, sayang. Abang khilaf. Abang gagal. Please give me another chance," Jelas aku panjang lebar. Kami berada di koridor hospital bahagian VIP. Terpaksa aku menariknya ke tepi agar tidak menghalang laluan orang lain.

" Abang, saya tak pernah fikir yang abang ni gagal. Siapa saya nak menghukum dan menilai abang sedangkan saya pun bukannya sesempurna mana? Cumanya saya nak kehidupan kita yang lama semula. Saya tak kisah pun tak ada harta dan wang ringgit. Saya cuma nak perhatian abang," Balas Cahaya dengan suara yang lembut.

Aku menarik dia ke dalam pelukan. Aku hampir terlupa Cahaya seorang yang sangat hebat. Dia tak perlu perkara material untuk hidup tapi perkara material yang memerlukannya.

" I will make sure you get what you want. You want my attention? I'm all yours," Bisik aku.

" Thank you." Barulah aku nampak senyuman lebar yang terhasil daripada wajah itu.

Kami mengorak langkah semula ke wad Armani. Mungkin perkara sebegini berlaku disebabkan kecuaian aku juga. Aku tak patut menyalahkan Cahaya kalau keselamatan anak sepatutnya aku yang patut mengambul berat.

" Dah ok?" Sapa Jibril.

" Dah. See my leg lah," Ujar aku.

" Oh. Ingatkan lepas gaduh, tuntut hak," Serentak itu mereka yang lain ketawa terkekek-kekek dengan lawak lucah si Jibran.

" Mana lah tahu pergi buat kat mana-mana katil kosong kan. Aku rasa wad tak banyak orang check in kan, Kazar?" Jibril menyahut lawak Jibran.

Cahaya sudah membuat muka mendatar. Ada yang naik hantu kejap lagi kang.

Kami terpaksa tidur di hospital sehingga Armani betul-betul boleh keluar. Yang lain pulang ke rumah dan akan kembali pada keesokan harinya.

Di katil yang luas itu dapatlah kami berhimpit anak beranak atas tu. Armani yang tertidur di atas dada aku terus aku ukirkan senyuman. Aku memerhatikan Cahaya disebelah yang setia memelukku di sisi.

" Sikit je masa lagi. And we're free," Gumam aku sebelum memejamkan mata untuk tidur.

" Where's Ahnaf?"

Kazar hanya tersenyum sinis. Tak tahu apa yang sibuk sangat si Chariva dengan sepupu lelakinya itu. Padahal dah kena reject setepek dekat muka.

" Mind your own business, lil cousie." Balas Kazar dingin. Dia menapak naik ke atas dengan Chaira memberikan senyuman mengejek.

Apa yang Cahaya rasa sekarang pernah terjadi pada dia sewaktu mula-mula berkahwin dengan Kazar. Keluarga yang sama cuba untuk memporak perandakan hubungan orang lain.

" Before I forget something. You should probably be careful after this. Don't think that Beast will let someone go even if they are his own family. He will make you feel sorry because touching his little angel,"

" What are you talking about?? I didn't push her fall down the stairs,"

" Gotcha," Kazar melirikkan senyuman menyeramkan apabila Chariva terlepas katanya. Chariva terus menutup mulut dengan telapak tangan.

" Bodoh," Carut Chaira dengan senyuman.

Aku rasa baru je beberapa jam aku melelapkan mata tapi aku dapat rasakan yang aku sudah tersedar sepenuhnya. Aku memerhatikan ruangan yang sepatutnya wad hospital bertukar kepada ruangan yang sudah lama aku tidak nampak.

" Ma-macam mana... aku boleh ada dekat rumah atuk!?" Gumam aku dengan nada terkejut. Dengan wajah yang mamai aku bangun daripada baringanku.

Memang tak salah aku ini rumah atuk. Bilik tidur aku sendiri. Aku melangkah keluar dengan pantas. Senyap sunyi rumah ini. Turun sahaja tangga, aku dapat merasakan ada sesuatu yang tak kena.

Seretan darah kering di lantai membuatkan jantung aku berdegup kencang. Aku mengekori darah tersebut sehingga sampai ke pintu bilik bawah tanah.

Terasa air liur di tekak payau saat aku menelannya.

" Ahnaf?!! Tolong..." Suara Cahaya sayup-sayup kedengaran. Tanpa menunggu aku menerjah pintu tersebut lalu berlari sekuat hati sehingga selamat sampai ke tingkat bawah.

" Cahaya?!!" Aku menjerit kuat. Di hujung mataku aku ternampak sebuah pintu yang sedikit terbuka. Bunyi sesuatu yang aneh datang daripada sana. Aku mengambil kayu yang tersandar di dinding koridor tersebut sebelum bersedia angkat paras kepala.

" Ya Allah, sayang??!" Aku mahu bergerak mendekatinya yang terikat di atas kerusi dengan berlumuran darah diserata badan. Tudungnya entah mana hilangnya menguraikan rambutnya yang kusut masai.

Mataku terpapar pada seseorang yang duduk di bawah gelap sedang mengacukan muncung pistol ke arah Cahaya dari jauh. Langkahku terpaksa dibatalkan agar nyawa Cahaya tidak terancam.

" Ahnaf Hadi or should I call you Demonic Beast??"

" Bashir," Aku mengetap gigi. Penumbuk sudah pun ku genggam erat; bila-bila masa urat di lengan putus kerana marah yang mencengkam.

" No waste of time. Either you choose your wife or your daughter,"

" Fuck you, Bashir!!! What did they do wrong to you?? It's just between me and you, asshole!" Amuk aku dengan nyaringnya. Cahaya terpaksa menutup mata mendengar suara ngauman aku yang bergema di ruangan kecil ini.

" You took what's mine after a long time ago same as the others. So I wanted to make sure you feel what I really feel when I kill them all. I don't have much time. Choose or both of them will die," Senyuman Bashir itu seperti sedang mengejek akan kekalahan aku yang berada dalam keadaan tersepit.

" You want this position?? Just take it, fucker! Leave them alone!"

" Abang... Armani, abang... Bawa dia lari... jauh daripada sini..." Dalam kelemahan, Cahaya bersuara. Aku menggeleng laju.

" Sayang, I would never leave you behind. Abang dah janji abang takkan kecewakan awak-..."

" Kalau abang sayang saya, tolong bawa Armani daripada sini!!" Tengking Cahaya dengan segala sisa kudrat yang ada. Aku tersentak mendengar kata-katanya.

" There's no use to bring me out alive... I'm... starting to die..." Cahaya muntah darah setelah diseksa oleh Bashir.

" Sayang! Kalau sayang pilih untuk mati, abang akan ikut awak sekali." Pandangan aku mulai terarah kepada Bashir.

" Sial kau, Bashir! Kalau kau jantan, one by one lah! Macam jantan tak ada telur kau pukul perempuan!" Air mata aku menitik tapi aku mengesat kasar.

Dia perlahan menggeleng sebelum tersenyum sinis. " Times up!"

Bang!

" Argh!!" Aku tersentak daripada tidur sebelum memandang ke seratah arah. Cahaya dan Armani dengan wajah yang kepelikan memandang aku tanpa kelip.

" Allahu allahu..." Pantas dua orang kesayangan aku, ku peluk cium dengan zikir yang meniti di bibir.

Cahaya memelukku sama. " Kenapa menggigil, abang? Abang ok tak?"

" Abah, abah ok tak?" Si pelat ini mengajuk ibunya sambil menggosok dadaku. Itulah yang selalu dibuat oleh Cahaya jika aku sedang dilanda masalah.

" Abang ok. Abah ok, sayang..." Tak. Aku tak ok. Mimpi tadi seolah tergiang-giang di fikiranku. Aku takut semua itu adalah petanda yang Bashir akan mengenakan keluarga aku.

" Sayang, jom kita balik rumah." Aku terus turun daripada katil.

" Tapi belum masa untuk Armani checkout hospital lagi." Cahaya kelihatan bingung.

" Ini hospital Kazar. Siapa je berani nak lawan abang?" Aku terus mengendong Armani lalu mencapai tangan Cahaya untuk keluar daripada sini.

" Eh awal balik?" Tegur Na'eem di sofa ruang legar. Kami masuk dengan keadaan senyap tapi tak sangka telinga Na'eem ni peka semacam.

" Na'eem, we don't have much time." Seperti faham dengan apa yang aku cakapkan, dia bangun daripada duduknya lalu mendekati kami. Aku menyuruh Cahaya membawa Armani naik ke atas. Dia terus akur lalu berlalu pergi.

" Tepat pada masanya. Aku dah jumpa tempat persembunyian Bashir. Looks like a few of our sidekicks are the traitors we were looking for." Dia menyerahkan ipad kepada aku lalu aku meneliti.

Fuck. Kebanyakan daripada mereka adalah anak buah yang terbaik kami pernah ada. Kenapa mereka sanggup menikam belakang aku?

" Did they know we already found out?"

Na'eem menyeringai dengan senyuman tampannya. " Nah. Let's give them a surprise. A big gift from their lovely bosses."

Aku faham apa yang dia ingin sampaikan. Dah tiba masanya untuk kami tunjukkan tanduk yang dah lama terkubur dalam kepala. Tapi...

" My only intention is Bashir. After that, aku tak nak terlibat apa-apa dengan benda bodoh ni. Kau atau yang lain boleh sandang legasi atuk. Apa yang Armani akan fikir kalau dia dapat tahu yang abah dia sendiri seorang ketua yang kejam?"

" If you don't want to, it's okay. I totally understand. Biar kami yang lain uruskan mereka semua." Na'eem segera beransur pergi meninggalkan aku sendirian di ruang legar.

" Apa ni, Armani?! Eee tak suka lah dia ni ambil hak orang sesuka hati." Suara Cahaya di sebalik pintu bilik kedengaran.

" Eee ibu! Abah bagi Armani lah!"

Aku buka-buka je pintu terus ternampak anak beranak sama perangai ni sedang berebut teddy bear sebesar aku.

" Siapa kata?! This is mine!" Cahaya menarik teddy itu mendekatinya.

Armani merengek kuat apabila ibunya tidak mahu memberi kepadanya. Aku pantas mendekati Cahaya lalu membisik sesuatu kepadanya.

" Kenapa nak berebut teddy bear tu dengan Armani bila awak boleh dapat tubuh abang untuk diri awak sendiri je?"

Serentak itu Cahaya melepaskan pautannya pada teddy tersebut. Dia menyengih sebelum memaut lenganku.

" Ambillah. Ibu tak nak pun. Tunggu lah kau nanti bila dah dapat adik baru abah dah tak sayang dia dah. Bluek!!" Cahaya menyakat dia sehingga tercebik-cebik menahan tangisan.

" Abah! Tak nak adik!" Dia datang memeluk aku dan menangis di bahuku.

" Ya Allah, kenapa lah sayang ni suka sangat cari pasal dengan anak?"

" Habistu? Dia je rival halal saya boleh kacau. Ke abang nak saya kacau sepupu awak yang gatal tu?" Cahaya hanya membuat muka seposen.

" Mengada," Aku terus menarik pucuk hidungnya lalu membawa mereka ke atas katil untuk berehat. Alhamdulillah, keadaan Armani masih baik dan tiada side effect yang ditinggalkan saat jatuh.

واصل القراءة

ستعجبك أيضاً

132K 7.2K 56
𖤐 BROKEN SERIES BOOK 1 ⊹♡ start : 02072023 end : 07022024 ⚠️clichè
93K 3.4K 39
Menceritakan tentang dua insan Yang sedari dulu sudah kenal daripada kecil. Dan suatu ketika mereka bermusuhan sehinggalah mereka meningkat dewasa ti...
348K 17.2K 66
TENGKU ARJUNA MIKAEL | LILY SOFIA♠️ Tengku Arjuna Mikael seorang jewellery designer yang sangat terkenal.Setiap rekaannya pasti akan mendapat sambu...
147K 13.2K 58
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...