πŒπ‘.πˆπ™π‘π€πˆπ‹ π‹π”π‚πˆπ€οΏ½...

By amiieya

300K 15.2K 588

"I told you she is mine, Evil! Aku akan ambil balik hak aku! Kalau aku tak dapat dia maka aku akan pastikan k... More

𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 1
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 2
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 3
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 4
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 5
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 6
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 7
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 8
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 9
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 10
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 11
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 12
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 13
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 15
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 16
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 17
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 18
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 19
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 20
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 21
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 22
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 23
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 24
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 25
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 26
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 27
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 28
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 29
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 30
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 31
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 32
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 33
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 34
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 35
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 36
𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 37

𝕸𝕴𝕷 : 𝕭𝕬𝕭 14

8.7K 481 10
By amiieya

"Raffael, ini kalau tiga jam lagi barai kita", keluh salah satu anak buah The Demon's itu yang diarahkan untuk mengikuti mereka bertiga. Raffael menepuk bahu lelaki tadi.

Ini baru puan kita, belum lagi isteri kau nanti. Apa kata kau lebih baik siapkan mental mulai sekarang.

"Menyesal aku bercakap dengan kau. Kita lapar ni, Raff. Lebih tiga jam kita pusing-pusing dekat sini tak rehat lagi. Ini aku lebih rela ikut berperang dengan musuh", katanya lagi.

Qaira yang sedang berjalan di hadapan mereka itu terdengar sedikit perbualan antara anak buah suaminya itu membuatkan dirinya berhenti seketika.

"Kamu semua kalau saya ajak makan dekat foodcourt nak?", soal Qaira. Anak buah The Demons itu sedikit terkejut mendengar kata-kata yang keluar daripada mulut puan mereka.

"Kami tak kisah asalkan puan masih berada tepat di hadapan kami", jawab salah satu daripada mereka. Raffael hanya tersenyum dan mengangguk kepada Qaira.

"Kalau macam tu, kamu semua boleh berehat dan pergi makan ambil tempat masing-masing. Jangan gelojoh sangat makan. Kalau suami saya marah bagitahu ye. Nanti saya marah balik", sambungnya lagi.

Semua anak buah suaminya itu hanya ketawa kecil mendengar yang di katakan oleh puan mereka.

Mereka sendiri juga juga tahu bahawa tuan mereka yang dahulu berhati sejuk beku itu kini berubah seratus peratus perangainya semenjak puan mereka itu muncul di dalam kehidupan Tuan Izrail.

Namun, sisi lembut Izrail itu hanya ada ketika Qaira berada di sisinya. Jika Qaira tiada di sisi maka Izrail dari sisi sejuk beku itu akan mulai muncul.

"Dah, kamu semua berehatlah"

"Okay, puan. Thank you", kata mereka dengan serentak dan terus berlalu pergi ke arah foodcourt di situ. Qaira hanya menggelengkan kepalanya melihat kelakuan semua anak buah suaminya itu sebelum dirinya mengikuti mereka daripada belakang.

"Amboi, bukan main budak-budak ni tinggalkan puan mereka dekat belakang. Ini kalau si Rael ni tahu, mampuslah!", bebel Raffael di dalam hati.

"Mommy", panggil Hayder yang baru sahaja selesai makan. Qaira mendongakkan kepalanya dan meletakkan telefon yang di pegangnya tadi di atas meja sebelum berbicara empat mata bersama anak lelakinya itu.

"Yes, why sayang? Ayder nak makan lagi ke?", soal Qaira.

"No. Ayder nak dating dengan aunty cantik boleh?". Alesya melepaskan ketawanya apabila mendengar anak tiri Qaira itu bijak berkata-kata.

"Aunty cantik yang Ayder katakan tu, Aunty Alesya ke?", tanya Qaira. Hayder mengangguk. Alesya menaikkan keningnya apabila Qaira memberikan isyarat mata kepadanya.

"Bagilah, anak kau ni dating dengan aku. Tak puas lagi dia tengok muka aku yang cantik ni agaknya" Qaira menganggukkan kepalanya.

"But, both of you cannot go alone". Qaira melambaikan tangannya ke arah anak buah TD yang tengah duduk santai selepas menjamu selera tadi. Semua mereka bergerak ke arah Qaira.

"Ya, puan", Raffael berbicara.

"Raff, saya nak sebahagian daripada kamu semua temankan Hayder dengan Alesya boleh?"

"Boleh", jawab Raffael dengan singkat. Hayder dan Alesya berlalu pergi ditemani beberapa orang anak buah TD daripada belakang.

Qaira pula masih duduk di situ lalu mengeluarkan tabletnya daripada bag yang dibawanya tadi. Manakala, Raffael dan tiga orang lagi anak buah TD duduk jarak antara dua meja daripada puan mereka itu.

"Banyaknya patient bulan ni. Kenapa tak ada yang nak call aku untuk operation eh?", soalnya kepada diri sendiri apabila melihat senarai pesakit yang ada berada di dalam sistem hospital milik suaminya itu.

Hello, Zura.

Ya, doktor Qaira.

I dengar ada patient baru dan keadaan dia sekarang only 50%?

Betul tapi alhamdulillah ada perubahan keadaan dia sekarang semakin pulih. Doktor Qaira, janganlah risau.

Anything else, awak nak bagitahu saya Zura?

Ermm, ada. Ini berkaitan patient yang doktor rawat sebelum bercuti.

Maksud, awak patient hari tu ke?

Yes, dia.

"Hello love"

Seketika perbualannya terhenti. Matanya memandang tepat sosok lelaki yang berdiri di hadapan matanya. Dia sangat mengenali lelaki itu.

Zura, nanti I call you back.

Panggilan itu terus diletakkan. Kini dia menatap lelaki yang berdiri di hadapannya tadi.

"Kau buat apa lagi dekat sini, Khael?", soal Qaira.

Mikhael tersenyum sinus lalu melabuhkan punggungnya di kerusi di hadapan Qaira. Raffael dan anak buah yang lain terus berdiri sebaik sahaja melihat munculnya seorang lelaki tiba-tiba duduk bersama puan mereka.

Belum sempat mereka mendekati, Qaira memberi isyarat tangan kepada Raffael untuk mengatakan bahawa dia baik-baik sahaja.

"Aku tanya kau buat apa dekat sini?"

"Well, I want you. I dah bagitahu you yang I akan selalu usaha untuk merebut balik semua milik Mikhael Arjuna."

"Qaira Xia belongs to Mikhael Arjuna forever", sambungnya lagi.

"Wake up from your dream! This is the last time I told you, Mikhael Arjuna. Aku Qaira Xia hanya menjadi milik Izrail Luciano, I repeat it again and listen carefully!"

"Qaira Xia hanya akan menjadi milik Izrail Luciano!", tegas suaranya kini di dengar. Namun itu bukan bermaksud Mikhael akan mendengar katanya.

"Sayang, dont play so hard. Right now, you bahagia dulu okay? I akan siapkan something special for you yang you sendiri tak sangka"

"Stop it, Mikhael! Please move on!", pinta Qaira. Kali ini, Mikhael mengambil kesempatan memegang tangan Qaira yang lembut itu. Raffael yang melihat kejadian itu segera bergerak ke arah Qaira.

"Let her go, dude! Pensi che non sappia chi sei amico? ( You think, I dont know who you are , dude?)", marah Raffael dan terus menepis tangan Mikhael yang memegang pergelangan puan mereka itu.

Anak buah Mikhael yang berada lima buah meja ke belakang Qaira tadi juga turut mendekati mereka arah mereka. Kini semua mata terpanah ke arah mereka. Qaira yang tidak ingin ada kehebohan di situ cuba meleraikan mereka.

"Raffael, kita pergi sekarang", kata Qaira, Namun, Raffael hanya diam dan dia masih menatapi mata Mikhael.

"Non preoccuparti, so che anche tutti voi mi conoscete. Ma questa donna appartiene a me, non al tuo capo! (Don't worry, I know that all of you know me too. But, this woman belongs to me not your boss!)", jawab Mikhael. Raffael kini menggenggam erat kolar baju milik Mikhael itu.

Anak buah yang mengikutinya daripada belakang cuba untuk menyerang Raffael namun dihalangi oleh Mikhael.

"Mikhael, Raffael enough!", dengan nada yang tegas Qaira menyuruh mereka berdua untuk berhenti daripada menarik perhatian orang ramai daripada situ. Raffael melepaskan genggamannya tadi.

"Kita pergi dari sini, Raffael", ajak Qaira. Riak wajahnya berubah sebaik sahaja Mikhael muncul di hadapannya tadi. Entah mengapa setiap kali dia bersendirian lelaki itu selalu muncul di depan matanya.

"Voglio solo dirtelo di nuovo, Raffael. Mi presento, Cobra. Questa volta facciamo un gioco insieme ( I just want to tell you again, Raffael. Introducing myself, Cobra. This time let's play a game together)" kata Mikhael sebelum mereka beredar daripada situ.


\


"Cobra finalmente ci mostra chi è lui ( Cobra, finally show us who he is)", kata Raffael kepada Izrail yang sedang berdiri di halaman rumah itu. Bintang di langit di tatapi oleh Izrail namun telinganya mendengar apa yang dikatakan orang kanannya itu.

"Se è quello che vuole, ricominciamo la guerra ( If that's what he wants, let's start the war again)", kata Izrail tetapi kali ini nadanya seperti bimbang akan sesuatu.

"Dia mula munculkan diri untuk dapatkan Qaira kembali lagi"

"Aku tak akan pernah biarkan itu terjadi! Antara aku dengan dia pasti akan bertemu dengan maut, maksudnya salah seorang daripada kami morire ( die )", kata Izrail

"Kau tahu sebenarnya siapa Cobra kan? Tapi kau pura-pura tak tahu", sambung Raffael kembali. Izrail hanya terdia.

"Rael, kau dah bagitahu dia?", soal Raffael. Izrail menggelengkan kepalanya.

"Kau perlu bagitahu dia, Rael"

"Ini bukan masa yang tepat, Raff !"

"Sampai bila, Izrail! When? Aku banyak kali dah ulang benda yang sama dekat kau, aku bukan apa penyakit kau makin parah kau tahu tak?", marah Raffael.

Ini bukan kali pertama Raffael memarahinya. Raffael sebenarnya adalah sepupu daripada sebelah mama Izrail disebabkan itulah dia selalu berada di sisi keluarganya itu, namun tidak semua orang mengetahui latar belakang lelaki itu.

"Abang!", teriak Qaira daripada pintu masuk rumah milik Izrail itu. Perbualan mereka berhenti. Izrail menoleh ke arah isterinya itu lalu melambaikan tangannya agar Qaira pergi ke situ.

"Jangan cakap apa-apa dekat Qaira tentang aku ataupun tentang musuh kita", pesan Izrail kepada Raffael dengan nada yang serius. Namun bibirnya tak lepas daripada mengukir senyuman melihat isterinya datang mendekati ke arah mereka.

"Baiklah, Rael. Haa, ni bila kau nak ajak Qaira pergi rumah mama kau? Lusa nanti saudara-mara kita datang", kata Raffael.

"Nantilah, aku ajak Qaira pergi sekali"

"Tapi si gila tu pun ikut sekali" Raffael sengaja menekankan perkataan si gila itu kerana dia maksudkan seseorang yang paling tidak disukai oleh Izrail.

"Malaslah aku macam tu", keluh Izrail.

"Abang!"

"Ya, sayang", jawab Izrail.

"Sayang ada sesuatu nak bincang"

"Apa dia?" Shawl jersey yang dikenakan oleh Qaira itu diatur kerana auratnya sedikit nampak.

"Mama telefon tadi suruh kita pergi rumah. Mama kata dia rindu dekat menantu perempuan dia yang comel ni"

"Isteri abang ni sejak bilalah tak pernah nak comel. Setiap masa dia ni comel! Sebab tu abang geram!" pipi Qaira dicubitnya. Raffael yang berada di situ berasa ingin muntah melihat kelakuan sepupunya itu.

"Abang tahu", sambung Izrail lagi.

"Tapi sayang nak drive esok boleh?"

"Eh, mengada pula dia ni! Jom masuk, sebelum abang makan sayang dekat sini", ajak Izrail. Pinggang Qaira kini dipeluk erat.

"Eh, asyik nak makan orang jer kerja dia!"

"Lagi satu papa kata dia nak cu..." bibir Izrail terus ditekup dengan tangan.

"Pervert abang ni!"

"Lama-lama aku dekat sini, dah boleh potong kaki dah aku rasanya", keluh Raffael yang dari tadi berdiri di situ dan menjadi saksi adegan-adegan manis antara Izrail dan Qaira itu. Matanya menjeling ke atas sebaik sahaja dia melihat Izrail mencium-cium pipi Qaira itu dari kejauhan.

Continue Reading

You'll Also Like

5.6M 302K 71
[Complete] 1st romance Known as I N A R A INARA - Satu-satunya anak perempuan Tan Sri Irshad. Shopping? Ratu Gossip? Mulut lepas? Ya, itulah...
498K 5K 57
DEWASA Viewer Discretion πŸ”ž Explicit Content 🌚 Hidup Anggun Sufiya berubah 360Β° apabila terjatuh ke dalam lembah penipuan sehingga mengahwini seoran...
860K 85.5K 73
COMPLETED βœ”οΈ BLURB ❝Maaf maaf, itu je yang kau tahu?❞ - Ziyad Hayder Pertemuan yang tak dijangka. Pertama kali, jejaka itu menyelamatkan dia daripad...
1.4M 65.7K 62
β„•π•’π•šπ•π•’π•™ π•π•’π•Ÿπ•Ÿπ•’π•™ 𝕃𝕖𝕗π•₯π•–π•Ÿπ•’π•Ÿ π•‚π• π•žπ•’π•Ÿπ••π•–π•£ π•Œπ•₯π•™π•žπ•’π•Ÿ π”½π•šπ•£π••π•’π•¦π•€ π‘²π’‚π’“π’šπ’‚ π’Šπ’π’Š π’‰π’‚π’π’šπ’‚π’π’‚π’‰ π’“π’†π’Œπ’‚π’‚π’ 𝒅𝒂𝒏 𝒉𝒂𝒔�...