roomie.

By -milkyuuu

1.7K 427 1.8K

꒰ complete ꒱ ❧ choi chanhee. in which grumpy pink guy having sunshine girl as his housemate. started : jun 1... More

0 0 ; prologue
0 1 ; new housemate
0 2 ; unfounded memories
0 3 ; secretly cared
0 4 ; pinky guy
0 5 ; this night
0 6 ; tulips, the novel
0 7 ; jealousy brother
0 8 ; fear of blood
0 9 ; fight till we drop
1 0 ; kimbap kidding
1 1 ; unclear scenarios
1 2 ; weird feelings
1 3 ; hot spring trip
1 4 ; sunset
1 5 ; pre midnight date
1 6 ; traumatic love
1 8 ; roommate unofficially
1 9 ; playing it cool
2 0 ; cool with you
21 ; cursed croissant
2 2 ; reset
2 3 ; pretzels & strawberry
2 4 ; rain inside
2 5 ; secret garden
2 6 ; yellow tulips
2 7 ; hopeless
2 8 ! ; don't blame me
2 9 ; farewell
3 0 ; roomie officially
love notes
epilogue : spring breeze

1 7 ; falling leaves

50 13 46
By -milkyuuu

•••

« youngmi »

Aku pejamkan mata dan mengira beberapa kali bunyi besi berlaga dengan jalan tar, berdenting bunyinya. Naik bosan aku menunggu Chanhee yang sedang menukar tayar. Nak main phone Chanhee langsung tak benarkan aku hidupkan telefon. Risau jikalau ada yang menggodam telefonku dan auto tahu lokasiku di mana.

Aku yang sudah serik diekori tunang gila, sekarang aku hanya mampu memberi kepercayaan pada Chanhee. Kerana dia tahu apa yang aku tak tahu.

" Kau pasang tayar ke, kau buat tayar Chanhee?" beberapa biji batu kerikil yang ada di sekitar aku kutip dan susun menjadi satu gadis lurus.

" Aku tengah masaklah." lelaki itu berloyar buruk.

" Oh, tayar masak bulgogi?"

" Taklah, mochi flavor tayar."

Aku senyum kecil. Ada ada je jawapan Chanhee nak menyakitkan hati. Tubuh Chanhee yang sedang terbongkok bongkok membelakangi aku dijeling sekilas.

" Wey Chanhee."

" Apa lagi?" sahutnya malas.

" Lama lagi ke?" polos aku menyoal. Dagu aku labuhkan pada lutut.

" Kau ni, nak masuk sepuluh kali tanya soalan sama. Cuba tutup sekejap mulut tu. Bagi aku fokus. Salah kau ya kalau kita sampai rumah tahun depan." bebel Chanhee.

Aku memutarkan bebola mata. Suka sangat sandarkan benda yang tak elok pada aku.

" Cakap ajelah kau tak reti." satu batu kerikil aku baling ke arah Chanhee. Puas hati.

" Ark! Sakitlah!" lelaki itu sempat berpaling dan beri jelingan terpaling tajam yang aku pernah terima. Sebelah tangan dia usap belakang tubuhnya yang menjadi sasaran aku tadi.

Aku gelak kuat sambil menjelir lidah. Padan muka! Kau dengan fesi garang sama je! Dua dua menyakitkan hati!

" Kalau aku suruh kau, kau reti tak? Tak en?" bidas Chanhee, sarkastik.

Terus diam tawaan tadi.

" Tu kereta kau kan? Tanggungjawab kau lah!"

New raupkan rambut ke belakang. Mesti rimas dengan perangai aku yang suka menjawab. Siapa suruh ajak aku yang ada mulut suka menjawab kelas pertama ni gaduh?

Lenguh mencangkung, aku putuskan aku berjalan jalan di kawasan sekitar. Kebanyakan pepohon sepanjang jalan sudah keguguran daun. Nampak botak, menandakan tidak lama lagi musim sejuk bakal datang menyinggah.

Merinding bulu roma apabila angin sejuk menghembus. Langsung aku peluk tubuh. Jarang kereta lain menggunakan jalan ini, menjadikan jalan ini terasa sepi.

Dah kalau nak senja ni, seriau jugak ada benda yang tak sepatutnya melintas-

" Jangan jalan jauh jauh! Kena sorok bunian nanti baru kau tahu!" Chanhee seakan akan tahu isi hatiku, sengaja nak takutkan aku.

Aku ketap gigi, menyempat lagi nak cari pasal dengan aku. Satu buku lima aku angkat padanya. Chanhee hanya buat tak peduli dan sambung kerjanya mengganti tayar kereta.

Kaki tetap sambung langkah walaupun ada sekelumit rasa takut. Kalau ada benda halus melintas, aku larilah. Chanhee kan ada? Biar malaun pink by one dengan makhluk halus. Apa susah.

" Chanhee! Aku jumpa basikal lah!" laungku teruja. Satu basikal yang tak berapa usang dan tak berapa baru itu aku pandang. Elok tersandar pada batang pokok.

Aku melompat dari penghadang jalan lalu melangkah ke arah basikal itu. Basikal diteliti, segalanya kelihatan elok. Siap ada tempat duduk untuk penumpang. Rantai basikal pula masih terpasang walaupun disaluti karat.

Rezeki, rezeki. Rugi betul manusia yang biarkan harta yang masih boleh dipakai ini terbengkalai.

Menggunakan kekuatan yang ada, aku heret basikal itu ke bahu jalan semula. Punggung diletakkan di tempat duduk sebelum mengayuh. Kekok juga kerana dah lama aku tak naik basikal.

" Chanhee! Tengok la aku!" aku berpusing pusing mengelilingi kereta Chanhee. Lelaki itu langsung tak layan aku, seperti tenggelam dengan dunia sendiri.

Takpe, Kim Youngmi dah biasa diabaikan.

Baru pasang niat nak mengayuh dengan lebih jauh, basikal terasa berat. Sangkakan ada makhluk halus yang menumpang, ternyata Chanhee sedang memegang tempat duduk belakang. Penuh selamba dia naik di belakangku selepas aku berhenti.

" Ehh- kau ingat aku teksi?" aku bersuara tak puas hati.

" Habis tu, muka aku ni macam driver kau? Dah sedap jadi passenger princess langsung taknak bagi chance kat aku. Takpe la, kau balik rumah dengan basikal." rungut Chanhee seraya berdiri.

Bibirnya yang memuncung panjang, cukup buatkan aku surrender. Siap peluk tubuh macam anak kecil tak dapat lolipop. Alahai aku mengalah!

" Alaa- tomey tomey baby sayang ucuk acam ni, merajuk pulak dia. Hah cepatlah naik!"

Mata dapat menangkap senyuman simpul di bibirnya. Lekas Chanhee naik semula ke tempat duduk belakang. Tidak menunggu lama, aku memulakan kayuhan. Sambil bernyanyi kecil, mata liar memerhati keindahan alam yang kian gelap.

Again bertiup sedikit kencang, menerbangkan dedaun merah ke jalanan. Tambah pula cahaya oren dari sang mentari yang sedang tenggelam di ufuk barat. Pemandangan sungguh nengaysikkan.

" Cantiknya!" jeritku girang. Semakin tenggelam dengan kecantikan alam.

Melalui ekor mata, aku perasan Chanhee sedang mengangkat tangan kanannya ke udara. Sekelip mata satu daun oren ditangkapnya tangkas. Betul betul di hadapan mukaku.

Terpegun seketika. Bibir membentuk huruf o bersama wajah yang tidak percaya. Macam itu aje dia tangkap daun.

" Hebat tak aku?"

Bebola mata digulingkan, menyampah.

" Nah, simpan untuk anak cucu." poket trench coat rasa diseluk. Automatik badanku mengeras. Pantang dapat physical touch, mesti tubuh rasa macam kena electric shock. Gugup teruk tetapi aku hanya biarkan sahaja.

Kaki tidak lagi mengayuh kerana basikal sedang menuruni bukit. Menggunakan pecutan graviti semata mata. Dah lenguh bawak Chanhee sewaktu mendaki, bagi la chance kaki aku rehat.

" Hoi bawak slow la sikit! Kalau aku jatuh macam mana!" panik Chanhee jerit di belakang telinga. Rasa nak gugur koklea.

" Ishh, jangan la jerit tepi telinga aku!" aku balas jeritan Chanhee dengan jeritan juga.

" Kau bawak basikal macam takde lesen! Guna la brek! Tarik handle brek! Slow sikit basikal! Takde insurans nak cover kalau aku jatuh basikal nanti!" marah Chanhee. Siap ajar aku cara nak guna brek lagi.

Aku memutarkan bebola mata. Kedua dua tangan menyentuh pemegang brek lalu aku tarik sehingga rapat dengan pemegang basikal. Namun tiada nyahpecut yang terhasil. Barulah penangan hormon adrenalin terasa.

" Chanhee brek tak makan!" giliran aku pula diserang panik.

" What?!"

Basikal yang dinaiki mula terhuyung hayang apabila jalan yang diperbuat dari asfalt berubah menjadi berbatu. Terasa bergegar kepala. Automatik pinggangku dililit dengan sesuatu yang hangat. Badanku mengeras, tidak menyangka dapat physical touch sebegitu dari Chanhee.

Lupa seketika masalah brek tak makan dek terbuai dengan sentuhan Chanhee.

" Youngmi!" jeritan Chanhee menyedarkan aku ke realiti.

" Lompat Chanhee!" satu pemandangan tasik kurang dari 50 meter menjadi tatapan.

" Kau gila?! Guna kaki kau tu!" jerkah Chanhee. Bersungguh dia gunakan kaki untuk memperlahankan kelajuan basikal. Tangannya pula semakin kejap memeluk pinggangku.

" Tak sempat!"

" Mimi! Kenapa kau kayuh gilaaa?!"

" Aku sayang kau Chanhee!"

Splash!

Serta merta badan terasa basah dan sejuk. Terkapai kapai aku di dalam air. Kaki tidak menjejak tanah, badan pula tenggelam timbul di dalam air. Tambah pula aku langsung takde skill berenang. Memang tenggelam la makannya.

" Chanhee tolong aku!" raungku. Lemah badan sudah tak berdaya. Terbatuk batuk aku gara gara air masuk ke hidung.

" Woi Mimi! Bangunlah! Air cetek je bangang!"

Serentak itu kakiku memijak tanah yang terasa berlumut. Barulah aku dapat betulkan posisi badan yang terbaring tadi kepada duduk. Paras air berada di dada. Wajah masam Chanhee di sebelah aku balas dengan senyuman kambing.

" Hehe, aku gurau je. Seronok tak dapat swimming lake dengan aku?" sebelah kening aku jongket pada Chanhee. Sengaja aku buat gaya kuak lentang dengan niat nak panaskan hati Chanhee.

" Pabo." disertai dengan percikan air pada muka. Tercungap cungap aku cari nafas.

Wajah puas hati Chanhee aku pandang dengan rasa geram. Belum sempat aku buat serangan balas, bertalu talu percikan air yang aku terima dari Chanhee. Package gelak jahat darinya lagi. Terkapai kapai aku sendiri.

" Chanhee! Sudahlah! Air masuk hidung aku! Sejukk!!"

" Padan muka!"

•••

Continue Reading

You'll Also Like

6K 539 37
Cinta? Itulah yang dialami oleh segelintir pasangan ketika sedang dimabuk cinta. Namun tidak bagi pasangan ini Taman di sebuah bandar bernama York m...
8.4K 2K 26
❝The growing gap between you and me❞ THE STORY CHAPTER : ETERNITY Soobin sering kali didatangi mimpi mimpi pelik yang berbaur satu amaran tegas. Pad...
fanfic. By ‎

Fanfiction

3.5K 768 23
꒰ complete ꒱ ❧ lee hyunjae. her enemy secretly reads her fanfiction. started : oct 12 2021 ended : nov 02 2021 © -milkyuuu. 2022
2.9K 377 13
" ʜᴜɢ ᴍᴇ ᴛɪɢʜᴛ ꜰᴏʀ ᴛʜᴇ ʟᴀꜱᴛ ᴛɪᴍᴇ . " A Kim Taehyung Short Story . start : 24 Dec 2019 end : 24 Dec 2019