Gangster Hot Suami Aku

By ishackxzz_2345

14.5K 658 64

Merlina kazandra seorang yang cantik,peramah.. Sopan santun.. Pandai siapa sahaja yang tidak suka dengan gadi... More

PROMOTE
caracter
Prolog
✨part 1✨
✨Part 2✨
✨Part 3✨
✨Part 4✨
✨Part 5✨
✨Part 6✨
✨PART 7✨
✨Part 8✨
✨PART 9✨
✨PART 10✨
PART 11
PART 12
PART 13
PART 14
PART 15
PART 16
PART 17
PART 18
PART 19
PART 20
PART 21
PART 22
PART 23
PART 24
PART 25
PART 26
PART 27
PART 28
PART 29
PART 30
PART 31
PART 32
PART 33
PART 34
PART 35
PART 36
Part 37
PART 38
PART 40
PART 41
PART 42
PART 43
PART 44
PART 45
PART 46
PART 47
PART 48
PART 49
PART 50
PART 51
PART 52

Part 39

102 6 0
By ishackxzz_2345

Hari ni dimana Merlina akan meninggalkan cara hidup kampungnya. Bermakna hari ini dia akan pulang ke Kuala Lumpur bersama Izz. Berat hati nya hendak meninggal Puan Sri Rosmidah.

"Barang semua dah packing ke Merlina?." soal Puan Sri Rosmidah. Merlina mengangguk menandakan sudah siap mengemas semua barang nya dan Izz untuk pulang ke Kuala Lumpur.

"Merlina nak mandi sekejap ya nenda."

"Ha pergi la " pesan nenda dibalas anggukan oleh merlina. Oleh kerana bilik air di luar rumah terpaksa merlina turun dari tangga rumah untuk ke bilik air.Baru sahaja tangan ingin membuka pintu bilik air itu. Pintu bilik air itu terlebih dahulu terbuka dari dalam.

"Nak mandi ke?"soal Izz yang baru sahaja selesai dari mandinya itu.Merlina pula sudah menejeling izz. Ada sahaja mamat ni .

" Tak lah nak masak ni."Terus terletus gelak Izz .

"Tepi lah nak masuk mandi ni! Nanti jalan jem pulak."kata merlina.

"Jom mandi sama sama"kata kata izz membuatkan mata merlina terbeliak.Mulut izz ditekup.Muka milik merlina bertukar berbahang

"Jangan nak merapu izz dah tepi aku nak mandi lah!"Kata merlina.lalu meloloskan diri masuk ke dalam bilik air. Izz di luar sudah bantai gelak.Merlina pula sudah menutup muka di dalam bilik air itu.

"Mikhail dengar Merlina balik hari ni betul ke mama?"soal mikhail sambil mengambil sandwich yang sudah dibuat oleh Datin Aminah itu.Datin Aminah yang sedang membancuh air itu memandang anak terunanya itu.

"Iye,hari itu Izz ada call mama katanya balik hari ni sebab cuti sekolah dia orang dah habis.Nanti dah mula balik sekolah diaorang."Kata datin aminah.Mikhail hanya membalas anggukkannya.

"Dia orang tak nak datang sini ke?"Soal mikhail.Tiba tiba datin aminah teringat akan sesuatu.

"Hari tu Izz ada bagi tahu kalau ada masa dia bawak merlina balik sini."kata datin aminah

"Oh bagus lah tu"balas Mikhail.

"Okey lah nenda Kami balik dulu tau.nanti ada masa kitaorang balik lagi"kata Izz lalu menyalam tangan nenda lalu mencium pipi tua milik Puan Sri Rosmidah itu.

"Merlina balik dulu Nenda.Nenda halalkan makan minum selama merlina balik sini.Terima kasih bagi nasihat betulkan apa yang salah merlina buat,ajar merlina apa yang merlina tak tahu sampai tahu. You're the best ever Nenda!"Kata merlina panjang lebar lalu memeluk nenda erat. Nenda pula membalas pelukkan tersebut dengan erat.

"Nenda memang halalkan makan minum kamu merlina.Datang je pintu rumah nenda memang sentiasa terbuka untuk kamu berdua ni.Ingat apa pesan nenda tau. Nenda halalkan semua ilmu yang nenda turunkan dekat kamu"balas nenda kepada merlina. Merlina pula sudah mengangguk angguk.

"Ni jangan sedih sedih nanti nenda turun KL kita party dekat KL amacam cun?"kata kata nenda membuatkan merlina tergelak.

"Boleh nenda! merlina tunggu nenda!"balas merlina semangat.

"Merlina dah ke?! nanti jem"Panggil Izz dari dalam kereta.

"Ha pergi lah Izz dah panggil.Ha ni lagi satu nenda nak pesan."kata nenda membuatkan merlina mengangkat kening

"Apa dia tu nenda?"soal merlina

"Nanti merlina balik sini dengan izz mesti dah ade cucu untuk nenda ya"kata kata nenda membuatkan muka merlina membahang.

"Insyaallah nenda hahaha"kata merlina membuatkan nenda tersenyum.

"Okey nenda merlina balik duly bye assalammualaikum nenda!"kata merlina lalu memasuki kereta BMW milik Izz itu.

Tidak lama kemudian kereta BMW milik Izz keluar dari perkarangan rumah kampung Milik Puan Sri Rosmidah . Puan Sri Rosmidah mengukirkan senyum sambil melambai lambai kereta yang semakin lama semakin hilang dari pandangan itu.

"Amboi apa yang nenda cakap tadi sampai berbahang muka kau ni?"tanya izz.Sedarinya dari tadi muka milik merlina merah.

"Nenda nak cucu kalau kita balik sini la- opss terlepas" mulutnya ditepuk berkali kali.Kenapa lah dengan kau ni Merlina?!. Mulut celupar betul dah lah mamat ni miang!.

"Then tak nak ke bagi nenda cucu?"Soal Izz membuatkan merlina tergelak kecil.

"Mesti lah nak! mesti nanti Nenda happy dapat cucu!"kata merlina dengan senyumannya.Dapat dibayangkan bagaimana reaksi Puan Sri Rosmidah apabila mendukung bayi.

"Dah tu tunggu apa lagi?"Kata kata Izz membuatkan merlina.memandang izz tajam.

"Wahai suami ku yang tersyinnter.. Nanti isterimu yang tersyayang ni bagi baby tau tapi nanti...bukan sekarang..kalau sekarang tak kesian ke dekat isteri kesayangan suami ni penat sakit badan?"kata merlina membuatkan Izz tersenyum lalu tergelak.

"Iya lah isteri tersyinterr kita ni..."kata Izz lalu tergelak besar diikuti Merlina.Kini mereka meneruskan perjalanan mereka untuk pulang ke KL.

Kini setelah beberapa jam berada di dalam kereta kini mereka tiba di hadapan villa milik keluarga merlina.
Kereta di letakkan di garaj.

"Izz dah sampai rumah ke?"soal merlina apabila membuka mata nya. Tetapi kenapa pelik ya garaj kereta ni.

"Kau rasa?"kata kata izz membuatkan merlina tergamam tanpa menunggu lama terus dibuka pintu kereta lalu berlari ke pintu utama villa tersebut. Izz di dalam kereta itu sudah menggelengkan kepalanya.

"MaMa assalammualaikum mama merlina balik ni mama!! abang!! papa!! hello mama!! anak kesayangan mama papa balik ni!!"dimasuk sahaja rumah itu dicari kelibat datin aminah.

"Ya allah budak ni! apa ni bising bising ni ? Izz mana?" soal dato azman yang baru sahaja turun dari tangga apabila mendengar suara dari tingkat bawah . anak dara nya rupanya.

"Papa i miss you so bad!!" dipeluk dato azman dengan erat.Dato azman membalas pelukkan itu.

"Ouh Izz eh err-"

"Assalammualaikum papa"kata izz lalu menyalam tangan milik dato azman.

"Waalaikumsalam ha izz"Balas dato azman.

"Papa sihat?"soal izz.Dato azman pula sudah tergelak.

"Biasa lah izz sakit tua tua ni."Kata dato azman.

Merlina menilik sekeliling rumah baru dia perasan ada sesuatu tidak kena! Abang nya tiada!

"Papa abang mana?" Soal merlina.Dato azman memandang muka tembam milik merlina.Makin tembam dan berseri anaknya sekarang selepas mendirikan rumah tangga.

"Abang dalam bilik kerja dia lah kot tu cuba pergi tengok"Kata dato azman.Merlina segera menaiki satu persatu anak tangga untuk pergi menuju ke bilik kerja abangnya itu.Sudah lama tidak berjumpa dengan abangnya seorang itu jika diikutkan setiap kali balik sahaja ke rumah nya ini mikhail langsung tidak kelihatan.Kali ini balik ke rumahnya kereta milik mikhail berada di garaj.

Kini dirinya sudah terpacak di hadapan bilik Kerja milik mikhail. Sibuk sungguh lelaki itu dengan kerjanya sampai di rumah sendiripun ada bilik kerja!. Kerja dengan mikhail tidak boleh dipisahkan langsung!.

"Aba-"belum sempat dia ingin mengetuk dan mengeluarkan suaranya.Badan nya sedikit terangkat akibat jerkahan mikhail dari dalam bilik tersebut.

"AKU TAK KIRA CARI JUGA SAMPAI DAPAT!! SEMUA PROJEK DENGAN ZERIUS HOLDING BATALKAN SEKARANG JUGA!"Jerkahan mikhail membuatkan niat merlina ingin menyapanya terbantut.Lambat laun merlina meninggalkan bilik kerja abangnya itu.Berikan masa pada abangnya itu.

"Tak guna betul!"Panas hatinya giginya diketap.Sedang elok dia membuat kerja,mikhail mendapat panggilan daripada PA nya mengatakan bahawa Zerius Holding telah mencuri saham syarikat miliknya sebanyak 1.3 juta ringgit.

"Ha abang kamu?"soal dato azman sebaik sahaja melihat anak perempuannya menuruni tangga itu.Merlina menggelengkan kepalanya sambil tersenyum.

"Abang macam sibuk je,merlina tak nak kacau lah.Nanti lah merlina jumpa dia"Kata merlina.Malas mahu diberitahu kepada Dato Azman apa yang didengarinya tadi.

Tiba tiba kelibat mikhail muncul menuruni tangga.Dato azman menatap mikhail.

"Aik ?! Bila sampai izz merlina?"Soal mikhail hairan.Tidak dengar pula bunyi kereta memasuki perkarangan rumahnya tadi.Mamanya pula sudah memberi tahu balik pada petang nanti kerana menghadiri majlis pernikahan anak kawannya.

"Oh baru sampai tadi.Sihat ke?"Kata izz lalu menyalami tangan milik mikhail.Mikhail tersenyum.

"Alhamdulillah sihat macam ni lah"balas mikhail.Muka satu satunya adik perempuannya selepas ADIK PEREMPUAN yang satu lagi sudah pergi buat selamanya ditatap.Kelihatan muka milik merlina tersenyum terhadapnya.

"Merlina? Sihat?"Soal mikhail lalu tersenyum kepada merlina.Merlina mengangguk lalu tersenyum kepada
abangnya itu.

"Ha kamu ni nak pergi ke mana mikhail? Kata cuti hari ni?"Soal dato azman membuatkan mikhail teringat akan urusannya.

"Oh yeah! mikhail kene keluar sekejap pergi company ada urusan sikit"Kata mikhail.Dato azman mengangguk sahaja. Tiada apa perlu hairan jika anak terunanya seorang ini 24 dengan kerjanya sahaja semasa cuti pun kerja dia cari.

"Okey lah abang pergi dulu.Sorry cannot spend time with you."Rasa bersalah hadir dalam dirinya.Kerana kerja masanya kurang bersama keluarganya.

"Tak apa kitaorang faham"Kata merlina tersenyum diikuti Izz.Mikhhail keluar dari rumah tersebut.

"Pening papa dengan abang kamu tu 24 dengan kerjanya"Runsing dia memikirkan anaknya yang seorang itu.

"Alah papa macam tak kenal dengan abang orangnyakan 'workholic' dikatakan cuti pun kerja ini apa lagi memang kerja je lah dicarinya."Kata merlina.Sudah masak dia dengan sikap abangnya seorang itu.

"Sabar je lah papa nanti dia free la tu"Kata izz pula.Dia juga tahu mikhail itu jenis 'Workholic' .

BERSAMBUNG

ACTUALLY AUTHOR NO IDEA DAH HAHAHA..TAPI JUST NAK SPOILER SIKIT LA BAB AKAN DATANG.BAB NI DAH LEPAS READERS KENE KUATKAN MENTAL DAN EMOSI SELEPAS INI KERANA BAB AKAN DATANG KONFLIK SEDANG MENUNGGU ANDA SEMUA (: .

Continue Reading

You'll Also Like

29.5K 2.5K 29
Orang kata, perempuan yang masuk bidang ketenteraan adalah manusia paling gila dan berani mati. Dianggap bersifat lemah dan semestinya tingkah laku f...
59.9K 3.9K 50
" 𝐈 𝐰𝐢𝐬𝐡 𝐲𝐨𝐮'𝐝 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐦𝐞 𝐥𝐢𝐤𝐞 𝐭𝐡𝐞 𝐰𝐚𝐲 𝐈 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮 " Beria? Ya, itulah Nayla Atheera. Jatuh cinta pada lelaki itu pa...
51.7K 5.8K 19
RAAIF MATEEN | RAIHANA MIKAILA Peluang tak pernah wujud untuk manusia sejelek dia. Peluang tak pernah hadir untuk manusia yang tak sempurna seperti d...
1.8M 61.8K 47
1st story ♥️ Maira Sofea, seorang jururawat yang sangat disenangi oleh orang sekeliling..Ramai yang bercita-cita nak jadikan dia menantu tapi a...