Zhafran Auden ยฉ๏ธ

By eyreshaa_

610K 31.6K 3.1K

๐™Ž๐™š๐™˜๐™ค๐™ฃ๐™™ ๐™จ๐™ฉ๐™ค๐™ง๐™ฎ ๐™—๐™ฎ ๐™š๐™ฎ๐™ง๐™š๐™จ๐™๐™–๐™– โžณ His Precious Flower ๐‘ท๐’‚๐’Š๐’ ๐’Š๐’” ๐’•๐’†๐’Ž๐’‘๐’๐’“๐’‚๐’“๐’š, ๐’๐’๐’—... More

โ‚Šหšสš Zhafran Aurel โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Prologue โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 1 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 2 โจพเฌ“
Announcement
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 3 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel 4 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel 5 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel 6 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel 7 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 8 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 9 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 10 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 11 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 12 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 13 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 14 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 15 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 16 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 17 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 18 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 19 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 20 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 21 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 22 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 23 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 24 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 25 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 26 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 27 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 28 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 29 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 30 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 31 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 32 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 33 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 34 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 35 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 36 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 37 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 38 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 39 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 40 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 41 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 42 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 43 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 44 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 45 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 46 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 47 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 48 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 49 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 50 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 51 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 52 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 53 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 54 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 55 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 56 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel 57 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 59 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : Epilogue โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Lots of Love โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : SC 1 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : SC 2 โจพเฌ“

โ‚Šหšสš Zhafran Aurel 58 โจพเฌ“

7.4K 348 20
By eyreshaa_

Song : Until I Found You by Stephen Sanchez

ZHUFAIRAH menggeliat kecil apabila tidurnya terganggu seketika oleh sang babahnya. Tidak lama itu, Zhufairah mencelikkan kedua-dua kelopak matanya. Matahari mula memancar ke arah balkoni bilik.

Dia merengek kecil sehingga lamunan Aurel terhenti. Aurel memalingkan wajahnya untuk melihat si kecil yang selesa baring di katil mereka. Baru 4 bulan, dah nak mengada tidur dengan babahnya.

"Lah dah bangun pula babygirl mama ni." Tersenyum kecil Zhufairah apabila pipinya di gomol oleh sang mamanya.

"Ma-maa.."

"Ya babygirl mama?"

"C-cuu cuu.." Aurel mentafsir bait-bait kata yang dilontarkan oleh anaknya itu. Lalu, dia menggelengkan kepalanya.

Comel.

"Kita mandi dulu ya?" Zhufairah hanya mengangguk mengerti. Belum sempat lagi Aurel mahu meletakkan Zhufairah di dalam dakapannya, pintu bilik dikuak perlahan.

Kelihatan gerangan suaminya berada di hadapan pintu sambil tersenyum manis. Zhafran membuka langkah untuk mendekati dua sosok kesayangannya. Kucupan hangat melekap di dahi licin isteri dan anaknya. Morning kiss lah sangat.

Aurel dan Zhufairah sama-sama melepaskan tawanya.

"Morning both of my love."

Zhufairah mengukirkan senyuman manis sehingga kelihatan lesung pipitnya. Akibat terlalu geram, Zhafran mengucup lagi pipi anaknya. Tanpa sedar, Aurel merengus kasar. Tubuh badan anak kecil itu mula bertukar tangan. Aurel melangkah masuk ke dalam bilik air tanpa memandang wajah suami dan anaknya. Merajuk!

Zhufairah rampas babah dari mama!

Zhafran mengukirkan senyuman manis, tubuh Zhufairah diletakkan di baby cot, misi mahu memujuk isterinya!

"Aleena tunggu sini. Babah nak pujuk mama."

Zhafran melangkah ke bilik air, lalu dia cuba untuk menguak tombol pintu itu. Namun hampa, Aurel sudah pun menguncinya dari dalam.

"Bunga kesayangan abang.." Nada husky suaminya itu sudah cukup membuatkan hatinya cair. Tetapi, Aurel cuba menahannya. Sengaja mahu bermain tarik tali dengan suaminya.

Pintu bilik itu diketuk lagi, kedengaran deruan nafas suaminya. Manakan tidak, Aurel melekapkan telinganya di pintu itu.

"Janganlah merajuk. Nanti tak comel."

Aurel menguntum senyuman, suka dengan pujukan suaminya. Sengajalah tu nak bagi hati dia cair? Ha memang dah cair pun!

"Sayang hiks hiks, bunga tak sayang abang dah ke.."

Aurel melekapkan kedua-dua tangannya di cuping telinga supaya tidak mendengar kata-kata pujukan suaminya. Walaupun sebenarnya dia sudah termakan dengan pujukan itu, Aurel diam sahaja di posisinya.

Tidak lama kemudian, tiada lagi suara suaminya. Kening mula berkerut-kerut, dengan perlahan - lahan pintu bilik air itu dibuka. Bayangan suaminya tidak kelihatan, anaknya juga tiada di baby cot. Kaki mula melangkah ke arah birai katil, matanya meliar mencari kedua-dua sosok suami dan anaknya.

Belum sempat dia mahu pergi ke bilik air semula, tubuhnya sudah ditarik oleh suaminya. Zhafran mengukirkan senyuman nakal, taktiknya berjaya! Dia sengaja meminta Zayyan untuk memandikan anaknya di ruang mandian tingkat bawah kerana dia mahu memikat hati isterinya tanpa gangguan si kecil itu.

Bukam dia tidak tahu bahawa Aurel terasa hati dengannya kerana dia sering memanjakan Zhufairah daripada Aurel.

"A-abang..!" Jerit Aurel apabila dia tersedar seketika bahawa dia berada di dalam dakapan suaminya. Aurel cuba merungkai pelukan itu namun semakin erat Zhafran memeluknya.

Zhafran meletakkan mukanya di ceruk leher isterinya sehingga Aurel berasa lain. Dia cuba untuk tidak merajuk namun susah.

"I'm sorry, flower. Maaf sebab dah buat bunga terasa hati dengan abang.." Ucap Zhafran dengan penuh bersungguh - sungguh. Dia tahu perbuatannya itu sudah membuatkan Aurel terasa hati dengannya. Bukan salah dia pun, Zhufairah yang suka ambil perhatian dia!

"Hiks.." Hanya tangisan yang dapat didengari jelas di cuping telinga Zhafran. Zhafran menjauhkan mukanya lalu tangannya naik untuk mengesat air mata berharga isterinya.

"Jangan nangis.. Abang minta maaf.."

"BAA!!" Afeefa mengejutkan si kecil itu dengan menutup matanya dengan kedua-dua tangannya. Zhufairah menepuk tangan lalu dia menghamburkan tawanya. Dia suka dengan Afeefa!

Zayyan yang berada di sebelah kiri Zhufairah turut melakukan seperti Afeefa. Zhufairah apa lagi, suka dengan kejutan itu.

Zayyan mencapai getah rambut yang terletak kemas di atas meja bilik Afeefa lalu dia mendekati tubuh kecil Zhufairah. Perlahan-lahan Zayyan menyentuh rambut Zhufairah yang baru tumbuh itu. Comel!

"Papa ikat rambut Leena dulu okay?" Zhufairah mengukirkan senyuman manis sehingga kelihatan giginya yang baru sahaja tumbuh itu. Afeefa menghulurkan sikat rambut itu kepada Zayyan. Zayyan tersengih kecil, lalu dia menyambut huluran itu.

Rambut Zhufairah yang baru tumbuh itu disikat perlahan - lahan, lalu dia mengikat satu di tengah seperti Upin yang dalam kartun Upin & Ipin itu. Sesuai sangat!

"Comelnya princess papa!" Puji Zayyan membuatkan si kecil itu ketawa kesukaan. Sukalah tu kena puji dengan papa ngah.

Afeefa menggelengkan kepalanya apabila melihat gelagat Zhufairah dengan Zayyan.

"Fairah, mommy nak pergi mandi dulu okay? Fairah duduk dengan papa kat ruang tamu, boleh?"

Zayyan yang sememangnya faham mula mengatur langkah untuk keluar dari bilik adiknya. Tubuh Zhufairah di rangkul kemas. Lalu, mereka berdua pun mula menapak ke arah ruang tamu.


AUREL menilik seluruh wajah suaminya yang sedang tidur itu. Baru sahaja dia mahu turun dari katil itu, pantas sahaja pinggangnya di rangkul kemas oleh Zhafran.

"Erghh, where are you want to go hm?" Suara serak basah Zhafran menyerpa gegendang telinganya, Aurel mendekati tubuh suaminya lalu dia membisikkan sesuatu.

"Let's get shower together?" Secara tak langsung, Zhafran mencelikkan kedua-dua kelopak matanya. Dia mengukirkan senyuman senget.

Pantas sahaja Aurel mencerlung tajam anak mata suaminya. Gatal! Suka sangat ambil kesempatan dalam kesempitan!

"Jom." Tanpa aba-aba, tubuh Aurel kini berada di awang-awangan. Sempat lagi Zhafran mengucup sekilas pipi isterinya. Aurel ketawa suka pada mulanya. Namun, kucupan suaminya semakin rakus membuatkan dia berasa tidak puas hati.

Suka sangat ambil kesempatan! Zhufairah tu baru 4 bulan!

"Ee abang..!" Kedengaran deruan nafas suaminya, Aurel merengus kasar. Dia tak sempat lagi nak balas, sudah dibalas dengan tindakan spontan suaminya itu.

Mereka menuju ke bilik air lalu mula mandi bersama-sama. Selesai membersihkan diri, Aurel melangkah keluar dari ruang bilik air. Bathrobe yang dia gunakan itu diikat dengan kemas lalu dia menuju ke ruang tempat menukar baju. Dia mengunci pintu itu sebelum Zhafran menyelinap masuk. Bukan boleh percaya sangat dengan suaminya ini.

Sudahlah kena puasa 100 hari, apa nasiblah Zhafran. Nasib dah ada pewaris.

Sepanjang hari itu, mereka berdua mengambil masa untuk meluangkan masa bersama-sama tanpa si anak. Nasiblah Zhufairah tidak menangis mencari si mamanya, kalau tidak tak adalah masa untuk dating bersama-sama.

"Jom dating kat pantai. Healing sama-sama." Ajak Zhafran lalu memimpin tangan wanita itu. Aurel hanya menyambut huluran itu dengan senyuman yang melebar di bibirnya.

"Banyaklah healing dia!" Ujar Aurel dengan gurauannya. Zhafran turut menghamburkan tawanya, Aurel dah pandai buat lawak!

Continue Reading

You'll Also Like

78.3K 8.9K 16
"Airis dah terlanjur dan sekarang Airis mengandung." Siapakah yang menanggung semua ini jikalau bukan gadis muda ni. Belum sempat Airis memberitahu p...
856K 61.2K 71
[SIRI FLEUR SOPHIA, BUKU DUA ] Selepas segala dugaan dan cabaran yang Fleur Sophia alami selepas pindah ke Malaysia, gadis itu akhirnya dapat miliki...
35.8K 2.5K 18
2nd book โ˜˜๏ธโ˜˜๏ธโ˜˜๏ธ Ryaz Zulkarnain X Davira Medina Start: 13/01/2024 End: Read your own risk โš ๏ธ Typo bersepah โš ๏ธ Matured language โš ๏ธ 15+ โš ๏ธ Light confl...
732K 33.7K 57
๐ˆ๐Œ๐€๐ ๐‘๐ˆ๐™๐ ๐— ๐€๐˜๐‘๐„๐„๐ ๐‹๐€๐ƒ๐„๐„๐๐€ "Miss me dear??" SAMBUNGAN PEMILIK HATI ENCIK DUDAโ€ผ๏ธ Perpisahan antara Iman Rizq dan Kausar Umaiyah...