Zhafran Auden ยฉ๏ธ

By eyreshaa_

610K 31.6K 3.1K

๐™Ž๐™š๐™˜๐™ค๐™ฃ๐™™ ๐™จ๐™ฉ๐™ค๐™ง๐™ฎ ๐™—๐™ฎ ๐™š๐™ฎ๐™ง๐™š๐™จ๐™๐™–๐™– โžณ His Precious Flower ๐‘ท๐’‚๐’Š๐’ ๐’Š๐’” ๐’•๐’†๐’Ž๐’‘๐’๐’“๐’‚๐’“๐’š, ๐’๐’๐’—... More

โ‚Šหšสš Zhafran Aurel โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Prologue โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 1 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 2 โจพเฌ“
Announcement
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 3 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel 4 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel 5 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel 6 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel 7 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 8 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 9 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 10 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 11 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 12 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 13 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 14 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 15 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 16 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 17 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 18 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 19 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 20 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 21 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 22 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 23 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 24 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 25 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 26 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 27 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 28 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 29 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 30 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 31 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 32 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 33 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 34 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 35 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 36 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 37 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 38 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 39 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 40 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 41 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 42 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 43 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 44 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 45 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 46 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 47 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 48 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 49 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 50 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 51 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 52 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 53 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 54 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 55 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 56 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel 58 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : 59 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : Epilogue โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Lots of Love โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : SC 1 โจพเฌ“
โ‚Šหšสš Zhafran Aurel : SC 2 โจพเฌ“

โ‚Šหšสš Zhafran Aurel 57 โจพเฌ“

7.3K 367 11
By eyreshaa_

Song : Treat You Better by Shawn Mendes


TUBUH kecil Zhufairah diletakkan di atas peha Zhafran, lalu dia melabuhkan kucupan hangat di pipi si kecil itu. Zhufairah ketawa kecil, suka dengan tindakan spontan babahnya.

"Ee sukaa nya dia yaa!" Semakin rancak Zayyan mengusik si kecil itu membuatkan Zhufairah melorek senyuman yang cukup manis. Kelihatan cantik si kecil itu cukup sempurna tambah lagi dengan lesung pipitnya.

Aurel menguntum senyuman dari jauh, anaknya suka memancing perhatian papa-ngah nya dan mommy su nya itu. Mentang - mentang lah dia merupakan satu-satunya cucu yang dimiliki oleh kedua-dua keluarga itu. Sukalah tu!

"Aleena taknak dengan mama ke?" Zhufairah menghulurkan tangan kecilnya untuk di dakap oleh Aurel. Aurel mengulum senyuman kecil, dia mula menapak ke arah anaknya yang lagi selesa duduk di riba suaminya.

"Come with mama?" Zhufairah menjatuhkan kepalanya berkali-kali tanda dia mahu mendekati mamanya. Apabila Zhufairah sudah berpindah ke dalam dakapannya, kedengaran halus suara Zhufairah yang tergagap-gagap mahu mengeluarkan beberapa patah perkataan. Jari kecil itu dihisap olehnya, Aurel menggelengkan kepalanya lalu jari kecil itu dipegang olehnya daripada Zhufairah terus menerus menghisap jari kecilnya.

"Ba-baa.. Ma-mmaa." Walaupun baru berumur 4 bulan, Zhufairah sangatlah aktif seakan-akan budak yang sudah berumur setahun lebih.

"Wahh, abang! Aleena pandai cakap mama babah lah!" Dengan penuh teruja Aurel memberitahu gerangan suaminya. Zhafran hanya tersenyum, dia suka dengan gaya isterinya yang tidak ubah lagi itu. Sedangkan, sudah menjadi ibu kepada anaknya! Masih lagi manja.

Zhafran turut mendekati sosok isterinya, lalu dia memaut bahu isterinya yang lagi mendakap tubuh anak kecil itu.

"Eherm! Anak baru 4 bulan tu.. Jangan nak mengada-ngada kat sini." Perli Zayyan dengan nadanya yang cukup menyampah. Afeefa menahan tawanya yang hampir meletus itu namun cepat-cepat dia menekup mulutnya dengan rapat. Takut akan tawanya bakal meletus. Dia tahu Zayyan lagi memerli pasangan sejoli itu, manakan tidak, dimana-mana sahaja tak kira masa, pantang ada masa terluang. Mulalah nak bersemut-semut.

Tak reti nak hormat orang yang single.

"Cemburu ke?"

Zayyan merengus kasar. Dia? Mahu cemburu? Lambat lagi.

"Huh takda masa aku nak cemburu. Dah bagi baby Aleena kat aku, kau pergilah dating dengan bini kau." Zayyan berbicara lalu dia menghulurkan tangannya untuk menyambut si kecil itu.

Greenlight!

Zhafran mengorak langkah lalu dia meletakkan tubuh kecil itu di peha Zayyan. Sempat lagi Zhafran mengucup sekilas dahi Zhufairah dan membuatkan Zayyan menaikkan bola matanya. Menyampah betullah.

"Leena sayang. Babah awak tu ada plan nak tambah adik, awak dah ready ke nak jadi kakak tu?" Ujar Zayyan dengan nada yang cukup menyindirnya.

PAP

Secara tidak langsung, tapak tangan Zhafran melekap di bahu lelaki itu. Tindakan yang cukup spontan itu membuatkan si kecil merengek, terkejut dengan pukulan itu.

"Alamak, baby Leena dah nangis!" Langsung sahaja Zayyan mendodoikan si kecil itu namun tangisannya semakin menjadi - jadi membuatkan kedua-dua lelaki itu panik. Zhafran dan Zayyan sama-sama menggaru kepala yang tidak gatal itu, mereka buntu mahu melakukan apa lagi untuk memujuk si kecil itu.

"My-mmyy.." Rengek Zhufairah dengan perlahan, namun Zhafran masih dapat mentafsir apa yang anaknya ingin sebut itu. Zhafran terbungkam, Zhufairah mahukan adik perempuannya itu?!

Seriuslah?!

"Nak mommy su?" Zhafran cuba untuk memujuk anaknya, laju sahaja si kecil itu menganggukkan kepalanya.

Zhafran menghela nafasnya panjang, nampaknya Zhufairah suka dengan Afeefa.

"I'm here, sweetheart!! Come with me!" Sampuk Afeefa lalu belum lagi Zayyan mahu mengeluarkan suaranya, pantas sahaja Afeefa merampas tubuh kecil itu daripada duduk di atas peha abangnya.

Setelah itu, Afeefa membuka langkah untuk menuju ke biliknya. Zhufairah yang berada di dakapannya ketawa suka dengan Afeefa. Serta merta, tangisannya hilang apabila bersama dengan Afeefa.

"Meh dengan mommy, little flower!"

RUMAH Zhafran riuh rendah dengan tetamu yang hadir. Harini mereka melakukan majlis akikah untuk anak mereka, memandangkan Aurel sudah habis pantang.

Walaupun sebenarnya majlis akikah itu dilaksanakan setelah bayi lahir, tapi tidak mengapalah. Asalkan ada.

Zhufairah hanya diam sahaja walaupun berada di majlis yang cukup riuh. Zhufairah bukanlah jenis yang suka menangis, malahan Zhufairah lebih suka meluangkan masanya untuk melelapkan matanya.

"Eh ni ke anak bos? Comelnya!" Puji Ilya dengan penuh teruja. Baru sahaja dia mahu mencuit pipi si kecil itu, pantas sahaja Zhufairah melekapkan tubuhnya di dada babahnya.

Belum sempat Zhufairah mahu menutup matanya, sudah disapa oleh rakan - rakan sekerja babahnya. Zhufairah menyorok di dada babahnya, tidak mahu pipinya menjadi mangsa cubitan para kakak-kakak cantik itu.

"Comelnya.." Puji Ilya sekali lagi apabila Zhufairah berbuat sedemikian.

"Abang? Nah air," Sapa Aurel lalu menghulurkan segelas air teh panas. Zhafran mengulum senyuman, sweet nya isterinya ni. Tangannya mencapai gelas yang Aurel berikan untuknya itu. Ilya dan rakan - rakan sekerja Zhafran mula mengorek senyuman yang mengejek.

"Abang minum lah dulu, bagi Aleena dengan Aurel."

"Okay bunga."

Zhufairah yang baru sahaja mahu terlelap buat kali sekiannya merengek kecil apabila bunyi bising mulai menyerpa gegendang telinganya.

"Aurel bawa Aleena pergi bilik dulu tau? Nanti Aurel turun okay? Nak mandikan baby flower jap.." Panjang Aurel berbicara, lalu sempat lagi dia mengenyitkan matanya. Tersentak Zhafran dengan tindakan spontan isterinya. Nakal!

"Okay."

"Cie cie cie! Bos kita blushing lah!"

Secara tidak langsung, pipi Zhafran membahang panas. Malu tatkala pekerjanya mengusik dirinya dengan sang isteri. Bayangan isterinya sudah tidak kelihatan lagi, tetapi semakin rancak sembang mereka..

Senja mula hadir di petang hari. Tetamu - tetamu yang hadir tadi beransur pulang. Alhamdulillah, majlis akikah untuk anaknya tadi berjalan dengan lancar. Nasib sahaja Zhufairah tidak banyak meragam. Jikalau tidak, habislah sampai lewat malam nanti.

"Bos, I balik dulu lah ya? By the way, kirim salam dekat wife you." Zhafran hanya menganggukkan kepalanya. Tidak berdaya mahu membalasnya akibat penat mula menyerang dirinya.

Ilya mula mengorak langkah untuk menuju ke pintu utama, lalu sempat lagi dia melambai tangannya sebelum mengatur langkah.

Apabila semua tetamu sudah pun beransur pulang, Zhafran menuju ke biliknya untuk melihat kesayangannya itu.

Zhafran meregangkan tubuh badannya, lenguh tangan dan kakinya.

"Sayang - sayang babah.." Mata lelakinya meliar mencari sosok kesayangannya itu, sesampainya di bilik mereka, mata Zhafran tertumpu akan dua sosok yang nyenyak tidur di katil. Dia menggelengkan kepalanya, lalu Zhafran pun mula menghenyakkan tubuhnya di katil empuk itu. Ergh selesa!

Sebelum dia mahu menutup matanya, Zhafran mengucup sekilas dahi isteri dan anaknya lalu membisikkan surah al Mulk di cuping telinga kedua-dua kesayangannya itu.

"Tidur yang lena, kesayangan abang..."


3 chapter lefttt!

Continue Reading

You'll Also Like

856K 61.2K 71
[SIRI FLEUR SOPHIA, BUKU DUA ] Selepas segala dugaan dan cabaran yang Fleur Sophia alami selepas pindah ke Malaysia, gadis itu akhirnya dapat miliki...
457K 25.7K 70
PDRM SERIES 1 Antara khianat dan pertalian darah... "Kau kenapa peluk aku ni? Kau siapa?" Uish! Macam mana dia boleh tersalah peluk orang? Disangka a...
732K 33.7K 57
๐ˆ๐Œ๐€๐ ๐‘๐ˆ๐™๐ ๐— ๐€๐˜๐‘๐„๐„๐ ๐‹๐€๐ƒ๐„๐„๐๐€ "Miss me dear??" SAMBUNGAN PEMILIK HATI ENCIK DUDAโ€ผ๏ธ Perpisahan antara Iman Rizq dan Kausar Umaiyah...
458K 16.7K 58
๐™๐™ž๐™ง๐™จ๐™ฉ ๐™จ๐™ฉ๐™ค๐™ง๐™ฎ ๐™—๐™ฎ ๐™š๐™ฎ๐™ง๐™š๐™จ๐™๐™–๐™– โžณ Known as His Precious Moon ๐‘ฌ๐’—๐’†๐’“๐’š ๐’•๐’Š๐’Ž๐’† ๐‘ฐ ๐’”๐’†๐’† ๐’š๐’๐’–, ๐‘ฐ ๐’‡๐’‚๐’๐’ ๐’Š๐’ ๐’๐’๐’—๐’† ๐’‚๐’๐’ ๐’๐’—๏ฟฝ...