ZHAFRAN AUDEN ©️

By eyreshaa_

607K 31.6K 3.1K

𝙎𝙚𝙘𝙤𝙣𝙙 𝙨𝙩𝙤𝙧𝙮 𝙗𝙮 𝙚𝙮𝙧𝙚𝙨𝙝𝙖𝙖 ➳ His Precious Flower 𝑷𝒂𝒊𝒏 𝒊𝒔 𝒕𝒆𝒎𝒑𝒐𝒓𝒂𝒓𝒚, 𝒍𝒐𝒗... More

₊˚ʚ Zhafran Aurel ⨾ଓ
₊˚ʚ Prologue ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 1 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 2 ⨾ଓ
Announcement
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 3 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel 4 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel 5 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel 6 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel 7 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 8 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 9 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 10 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 11 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 12 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 13 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 14 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 15 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 16 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 17 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 18 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 19 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 20 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 21 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 22 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 23 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 24 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 25 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 26 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 27 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 28 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 29 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 30 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 31 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 32 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 33 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 34 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 35 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 36 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 37 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 38 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 39 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 40 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 41 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 42 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 44 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 45 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 46 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 47 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 48 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 49 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 50 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 51 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 52 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 53 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 54 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 55 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 56 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel 57 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel 58 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : 59 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : Epilogue ⨾ଓ
₊˚ʚ Lots of Love ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : SC 1 ⨾ଓ
₊˚ʚ Zhafran Aurel : SC 2 ⨾ଓ

₊˚ʚ Zhafran Aurel : 43 ⨾ଓ

8.3K 403 56
By eyreshaa_

Song : Aku Terluka by Nabila Razali


SEBULAN selepas mereka dipertemukan semula, Aurel lah yang paling bahagia saat itu. Dia tidak mahu lagi untuk kehilangan suaminya buat kali kedua.

Dia tidak akan mengsia-siakan waktu ini.

"What are you looking for, darling?" suara Zhafran yang cukup romantik itu menyerpa gegendang telinganya. Pantas sahaja Aurel memalingkan wajahnya lalu dia menatap wajah Zhafran dengan lama.

Perlahan-lahan, Aurel melorek senyuman manis.

"Nothing. Aurel tak sangka yang Aurel akan bertemu semula dengan abang." Kata Aurel lalu tanpa segan, dia memeluk tubuh suaminya dengan erat.

"Jodoh itu kan rahsia Allah. Jika dah namanya Aurel Zea Rose takdir abang selamanya, mengapa abang kena merungut kan? Lagi satu, abang tahu Aurel memang ditakdirkan untuk abang. Abang pun bersyukur sangat-sangat sebab Aurel abang dapat terima cinta abang.." Usai berkata, Zhafran membalas tatapan mata yang penuh dengan cinta itu

Zhafran membalas pelukan itu. Sempat lagi dia mengucup forehead isterinya dengan penuh syahdu.

"You are my fate, Aurel Zea Rose" Tersenyum Aurel tatkala mendengar kata-kata manis Zhafran.

Benar. Tuan Zhafran Auden takdirnya.

"Abang syurga Aurel buat selamanya. No one can replace, only you abang.." Seraya sahaja berkata, Aurel melekapkan dahinya dengan dahi Zhafran.

Dahi mereka bersentuh lama. Sangat lama.

"Terima kasih kerana mencintai Aurel sepenuh hati abang.." Ucap Aurel dengan nada yang ikhlas didengari.

"Terima kasih juga bunga. You are my favourite flower."

Sekali lagi, Zhafran melabuhkan kucupan hangat di forehead milik Aurel. Setelah itu, tangan kekar Zhafran melekap di perut Aurel yang masih belum menampakkan bentuk.

"Anak babah.. Jangan sakitkan mama tau? Mama dah banyak kali sakit.." Pesan Zhafran walaupun anak-anaknya tidak mengetahuinya.

"Babah sayangkan awak berdua.."

Berdua? Kandungan Aurel disahkan kembar lelaki perempuan. Walaupun kandungannya baru mencecah empat bulan, perut Aurel masih tidak menampakkan apa-apa bentuk.

"Babah sayang mama?" Kata Aurel, dia sengaja menggelarkan dirinya sebagai mama. Zhafran tersenyum kecil tatkala mendengar kata-kata yang Aurel berikan amat membuatkan dirinya tersenyum.

"Babah sayangkan mama sehingga ke akhir hayat babah.." Berbunga-bunga hati Aurel setelah mendengar suara Zhafran yang cukup romantik itu.

"Lillahi taala.." Bisik Zhafran dengan nada yang cukup romantik.

"Lillahi taala too" seloroh Aurel, namun Zhafran membalasnya dengan senyuman yang sangat manis. Khas untuk Aurel Zea Rose.

Zhafran hanya menayangkan riak muka yang cukup bahagia. Dia bahagia kerana diberikan peluang untuk mengingati semua kenangan manis bersama isterinya.

Dia harap tiada lagi perkara yang akan meruntuhkan rumah tangga yang mereka bina ini.

PETANG yang indah menemani pasangan yang sejoli ini. Tangan saling digenggam, senyuman menjadi saksi betapa bahagianya mereka ketika itu.

"Kesayangan abang.." Panggil Zhafran dengan nada yang perlahan tetapi cukup jelas untuk didengari oleh Aurel.

"Ya abang?" Pantas Aurel menoleh menghadap wajah kacak Zhafran. Zhafran merungkaikan tangan yang digenggam itu. Lalu, dia membisikkan sesuatu kepada Aurel.

"Come?" ajak Zhafran lalu memimpin tangan Aurel semula.

"Pergi mana?" Soal Aurel dengan riak muka yang cukup berkerut. Zhafran hanya tersenyum manis ke arah Aurel. 'Comel sahaja mukanya macamtu.' monolog hati Zhafran.

Zhafran sempat lagi menghadiahkan isterinya kucupan hangat. Terkejut Aurel dengan kucupan yang drastik daripada Zhafran itu.

"Pantai" sepatah Zhafran berkata. Dengar saja perkataan pantai, mata Aurel bersinar-sinar.

"Jom healing!" Jerit Aurel dengan nada yang teruja. Dia menarik tangan Zhafran namun Zhafran sengaja lagi menghentikan pergerakannya.

Serta merta, Zhafran menaikkan alis keningnya. Mana belajar healing healing ni?

"Amboi healing ya?" Sakat Zhafran lalu tangannya naik untuk mencuit hidung mancung Aurel.

Pantas sahaja Aurel merengek kecil. "Aww, apalah abang ni hmphh!" Dia merungkaikan genggaman tangan, lalu melangkah pergi.

Geram!

"Hidung kita juga kena.. Tunggu nanti, Aurel balas tu" Bebel Aurel seorang diri tanpa melihat kiri dan kanan. Zhafran yang lagi statik tatkala Aurel meninggalkan dirinya laju membuka langkah besar untuk mengejar isterinya.

"Flower!" jerit Zhafran lalu dia mempercepatkan lagi langkahnya. Sempat lagi dia menghela nafasnya panjang.

Mood ibu mengandung ni memang tak menentu ke?

Namun, Aurel memekakkan sahaja panggilan itu. Taknak layan! Dia meneruskan langkahnya untuk menuju ke pantai memandangkan arah pantai yang berada di persekitaran mereka itu tidaklah mengambil masa yang lama.

Tiba sahaja di pesisir pantai, tidak semena-mena tubuh Aurel terjatuh bak di langgar oleh seseorang dengan kasar. Tidak cukup dengan itu, tubuhnya disepak kuat tanpa belas kasihan.

"Ingat kita ni-"

BUM

Wajah Aurel kelihatan berkerut menahan kesakitan yang dirasainya itu. Perutnya teramatlah sakit ketika itu. Hanya Allah yang mengetahui betapa sakitnya ketika itu..

Dalam diam, seorang perempuan melorekkan senyuman sinis. Puas hatinya.

"Tak lama lagi I akan jadi pengganti You. Selamat tinggal, perempuan tak guna" setelah membisikkan ayat itu di gegendang telinga Aurel, air matanya jatuh buat ke sekian kalinya.

Apa salah dia dengan perempuan itu?

Zhafran yang sedar akan sosok isterinya itu terjatuh, dia mempercepatkan langkahnya. Dia berlari mendapatkan tubuh isterinya.

"SAYANG!" Jerit Zhafran tatkala dia melihat tubuh Aurel yang berlumuran darah. Luka hatinya apabila melihat keadaan isterinya seperti itu.

"Bunga please.. Don't leave me.." Rayu Zhafran berselang dengan tangisan yang semakin gugur di tubir matanya. Dia memeluk tubuh isterinya yang kian bergelut dengan darah itu.

"Save our baby, abang.." Lirih Aurel berkata, air mata lelakinya jatuh menyembah pipi Aurel. Sebak di hati mulai hadir tatkala melihat air mata lelaki itu jatuh kerana dirinya.

Rehana yang berada di situ, cepat-cepat berlari untuk menyembunyikan dirinya. Tanpa dia sedari, sepasang anak mata sedang mengintip dimana dirinya.

"Kau akan dapat balasan daripada aku, Rehana Awrisya. Wait for me" Ujarnya dengan senada. Usai berkata, dia meneruskan langkahnya untuk menjejaki Rehana.

"Bunga kuat kan?" Zhafran berkata lalu dia membacakan selawat nabi di gegendang telinganya.

"Hiks hiks.. I can't to lost you again, flower.." Ujar Zhafran lagi

berselang dengan tangisannya. Dia tidak mahu kehilangan permata hati yang dia miliki ini.

"Jaga diri, abang.." Itu adalah ayat terakhir yang Aurel sempat katakan sebelum dia menutup matanya. Apabila ambulans tiba, Zhafran mendakap tubuh Aurel yang longlai itu lalu di baringkan di atas katil wad.

"Please bunga.."

Pada ketika itu, hanya air mata yang menjadi peneman Zhafran. Dia tidak sangka bahawa perkara yang tidak diingini berlaku juga. Kenapa harus mereka?

Zhafran tidak henti-henti membisikkan selawat dan zikir di gegendang telinga isterinya. Dia tahu Aurel Zea Rose kuat orangnya.

"Jangan tinggalkan abang.."

long time no see !

Continue Reading

You'll Also Like

3.2M 289K 93
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
18K 1.7K 40
Suffer silently, silently suffer. Kehilangan kekasih hati menyebabkan Fatima Ashal bertemu dengan seorang lelaki asing. Lelaki asing? Tak mungkin...
326K 265 5
[Pattenson Family vol. 2] [Versi 2 Tengku Khairan's Kristal] Parti, arak, kelab malam. Ianya terlalu bebas, itulah cara Kristal mengisi rasa kosong d...
36.7K 2K 37
[ 𖥻1 : 𝗨𝗇𝖽𝖾𝗋 𝗠𝗋𝗌 𝗦𝖾𝗋𝗂𝖾𝗌 ] Rayden Damien | Adeline Hailey Adeline Hailey. Nama seindah rupanya. Tetapi bukan hidupnya. Hidupnya menjad...