MAFIA GAME

By kenhendri

11.1K 2.2K 560

Tanpa sedar, mereka telah memilih untuk bertarung nyawa dalam permainan maut MAFIA GAME demi memenangi wang k... More

MAFIA GAME'S RULES
Prolog: Enter
Jilid 1: Detektif
Bab 1: The Key
Bab 2: Trust
Bab 3: No One
Bab 4: Traitor
Bab 5: Among Us
Interlude Chapter: Begin
Jilid 2: Mayor
Bab 6: Revenge (Part 1)
CHARACTERS POSTER
Bab 6: Revenge (Part 2)
Bab 8: Promise
Bab 9: The Lost Leader (Part 1)
Bab 9: The Lost Leader (Part 2)
Bab 9: The Lost Leader (Part 3)
Bab 10: One Night Long (Part 1)
Bab 10: One Night Long (Part 2)
Bab 10: One Night Long (Part 3)
Jilid 3: The Joker
Bab 11: Kill Or Be Killed
Bab 12: The Only Wish (Part 1)
Bab 12: The Only Wish (Part 2)
Bab 13: "Ash Kill" (Part 1)
Bab 13: "Ash Kill" (Part 2)
Bab 14: Jester
Bab 15: No More Dream
Interlude Chapter: End
Jilid 4: The Eyes Of Truth

Bab 7: The Other Roles

309 71 21
By kenhendri

Xin tidak mengikuti Mikhail dan Harisya. Dia ke Bilik Seni yang berada di sebelah kiri tangga turun ke tingkat tiga, di hadapan Makmal Komputer. Ingin mencari maklumat yang penting baginya. Dia sepertinya ada ideologi tersendiri. Tidak mahu bergaul dengan Mikhail dan Harisya lagi.

Setelah tersingkirnya Yuri, kepercayaannya kepada semua pemain terutamanya Mikhail sudah tiada. Dia ingin mencari identiti semua pemain seorang diri tanpa mempercayai setiap bait kata yang keluar daripada mulut mereka kerana dia tahu, ada yang menipu.

The key is trust no one because there is a traitor among us.

Dia melangkah masuk ke dalam Bilik Seni. Bilik yang dipenuhi dengan papan lukisan yang disarung dengan kain putih itu membuatkan Xin curiga. Nampak seperti dia ialah orang yang pertama yang menjejakkan kaki ke bilik itu.

Dia mencabut kain putih yang menyarung papan lukisan dekat dengannya. Jelas terpapar, sesuatu yang tidak difahaminya. Bukan lukisan yang berwarna ataupun lulisan hitam putih daripada pensel. Hanya satu garisan berwarna hitam.

Kain putih pada papan lukisan di sebelahnya pula ditarik. Sama. Satu garis yang berwarna hitam seperti yang dilakar pada papan lukisan pertama. Namun, bentuknya lain pula. Lakarannya membengkok.

Xin diserang seribu persoalan. Berkerut dahinya memikirkan makna di sebalik lukisan itu. Adakah ia sebuah seni yang hanya difahami oleh orang-orang tertentu? Atau mungkin sebuah mesej yang hanya diketahui oleh peranan-peranan tertentu?

Dia bingung.

Tidak ingin berfikir lagi, dia membuka semua papan lukisan yang berselindung dengan kain putih. Semua enam papan lukisan itu dilakar dengan satu garisan hitam yang berbeza bentuknya.

“Ada makna semua lukisan ni. Aku kena cari petunjuk,” katanya.

Xin melangkah ke arah meja di hujung bilik. Meja besar bersegi empat tepat itu ditatap lama. Ada dua garisan menegak berwarna putih dan satu garisan melintang di tengah meja.

“Enam petak. Tiga atas, tiga bawah. Ada enam papan lukisan. I see ... macam tu rupanya."

Itu adalah sebuah teka-teki.

Xin mengambil keenam-enam papan lukisan tadi lalu diletakkan di atas meja. Garisan yang dilakar di setiap papan lukisan sebenarnya bersambung dengan garisan pada papan lukisan yang lain. Apa yang masih menjadi tanda tanya, bentuk apa yang akan muncul setelah papan lukisan itu disusun mengikut susunan yang tepat?

“Ada klu lain lagi ke?”

Xin memerhati ke segenap ruang bilik. Cuba mencari petunjuk lain. Namun apa yang ditemuinya hanyalah papan lukisan, meja dan juga sebuah peti besi kecil yang terkunci dengan kod nombor di sudut bilik. Dia yakin, imej yang akan terpapar pada papan lukisan yang disusunnya nanti akan membawa kepada peti besi itu.

Xin mula menyusun. Hujung garisan pada papan lukisan itu disambung dengan hujung lakaran pada papan lukisan yang lain. Dia mencuba untuk mencari bentuk yang diyakini betul.

Setelah beberapa minit berlalu, akhirnya keenam-enam papan lukisan itu berjaya disusun. Xin tidak terkejut. Benarlah tekaannya. Imej yang terpapar pada papan lukisan yang tersusun itu ialah empat angka nombor.

3410.

Xin memasukkan nombor itu pada pad kekunci di peti besi. Peti besi itu terbuka. Perlahan-lahan, peti besi itu dibuka. Jelas kelihatan sepucuk surat berwarna putih di dalamnya.

“Surat Maklumat atau Surat Petunjuk?”

Surat itu diambil. Tanpa banyak soal, Xin membukanya. Sekeping kad berwarna hitam dicabut keluar. Dia terkejut besar. Luas matanya memerhati setiap kata yang ditulis pada kad itu. Bibirnya mengukir senyuman licik.

“Tak sangka semua maklumat yang aku nak, ada kat sini. Makin mudah aku nak tahu lakonan diorang.”

Kandungan Surat Maklumat:

-The Roles-

1. MAFIA: Pemain yang menerima peranan ini perlu membunuh Villager. Mafia hanya dibenarkan membunuh seorang pemain pada satu malam. Jika bilangan Mafia menyamai bilangan Villager, Mafia akan menang.

2. PROTECTOR: Pemain yang menerima peranan ini adalah salah seorang daripada Villager. Protector dapat memilih untuk melindungi seorang Villager ataupun dirinya daripada dibunuh oleh Mafia. Hanya boleh melindungi seorang selama semalaman. Protector boleh menggunakan kelebihan ini sekali setiap 24 jam.

3. DETECTIVE: Pemain yang menerima peranan ini adalah salah seorang daripada Villager. Detective dapat mencari identiti pemain yang disyaki sebagai Mafia setiap sekali selama 24 jam. Jika pemain yang disasar bukanlah Mafia, maka identitinya tidak akan diberitahu.

4. MAYOR: Pemain yang menerima peranan ini adalah salah seorang daripada Villager. Mayor diberikan satu undian bonus setiap Sesi Perbincangan.

5. EXECUTIONER: Pemain yang menerima peranan ini tidak menyebelahi Mafia mahupun Villager. Executioner akan diberikan nama seorang pemain yang disasarkan. Executioner perlu menghasut pemain-pemain lain agar pemain yang disasarkan berjaya disingkirkan dalam Sesi Perbincangan. Jika pemain yang disasarkan, disingkirkan dalam Sesi Perbincangan, Executioner akan menang.

6. JESTER: Pemain yang menerima peranan ini tidak menyebelahi Mafia mahupun Villager. Tugas Jester adalah menghasut pemain-pemain untuk mengundi keluar dirinya. Jika Jester mendapat undian terbanyak dalam Sesi Perbincangan, Jester akan menang.

7. SEER: Pemain yang menerima peranan ini adalah salah seorang daripada Villager. Seer diberikan kelebihan untuk mengetahui semua identiti pemain. Seer perlu mencari kad peranannya untuk mendapatkan kelebihannya. Apabila kad peranannya dijumpai, semua identiti pemain akan didedahkan secara peribadi.

8. TERRORIST: Pemain yang menerima peranan ini adalah salah seorang daripada Villager. Apabila Terrorist dibunuh oleh Mafia, Mafia juga akan mati bersama-sama Terrorist.

9. REFLECTOR: Pemain yang menerima peranan ini adalah salah seorang daripada Villager. Apabila Reflector cuba dibunuh oleh Mafia, Mafia yang akan mati. Kelebihan ini boleh digunakan sekali sahaja.

10. SHIELDER: Pemain yang menerima peranan ini adalah salah seorang daripada Villager. Apabila Shielder cuba dibunuh oleh Mafia, Shielder tidak akan mati. Kelebihan ini boleh digunakan sekali sahaja.


Xin terdiam seketika setelah membaca semua peranan yang tertulis dalam kad tersebut. Dia mati kata. Tidak menyangka bahawa Mafia Game yang dianggap hanya permainan 'lumba lari' bersama Villager dan Mafia sebenarnya permainan akal dan nyawa. Dia tidak boleh mengambil mudah.

Peranan yang perlu dia pandang serius ialah Executioner dan Jester. Dua peranan yang mematikan. Jika pemain lain terumpan dengan kata-kata Executioner ataupun Jester, mereka semua akan mati. Namun, apa yang lebih sukar, dia tidak tahu siapa yang sedang bersembunyi di sebalik dua peranan itu.

Mempercayai Mikhail dan Harisya sudah tentu salah baginya. Jika benar Yuri ialah Detektif dan Harisya ialah Protector, apa pula peranan Mikhail? Berdasarkan sepuluh senarai peranan yang ada, boleh jadi Mikhail ialah Executioner ataupun Jester. Tapi, dia tidak ingin membuat tuduhan tanpa bukti. Dia perlu cari lebih banyak Surat Maklumat untuk membongkar semua identiti.

“Tunggu! Aku tak perlu cari semua Surat Maklumat. Apa yang aku perlu buat, cari kad peranan Seer dan umpan Seer yang sebenar untuk keluar. Dengan cara tu, semua identiti pemain akan didedahkan," monolog Xin.

“Tapi ... aku tak rasa kad peranan Seer ada kat tingkat ni. Dah tentu peranan yang hebat dan penting macam tu ada kat tingkat satu atau tingkat bawah. Ni permainan maut yang gunakan otak untuk menang, bukan main kejar-kejar.”

Xin melipat kad pada tangannya kepada dua lipatan sebelum memasukkan ke dalam poket seluar. Dia menutup peti besi. Malah, semua papan lukisan juga diletakkan kembali ke tempat asal, ditutup semula dengan kain putih. Dia cuba menghapuskan bukti petunjuk. Tidak ingin pemain lain mengetahui maklumat penting itu. Takut jika dia bersepakat dengan musuh sendiri.

I think ... I need to find who is the Godfather sebelum Mikhail jumpa. Kalau tak, aku takkan selamat.”

Xin berjalan keluar dari Bilik Seni. Walaupun dia masih tidak tahu identiti Mayor, namun dia sudah ada umpan untuk memancing Mayor keluar. Malah, dia sudah ada beberapa calon dalam fikirannya. Fiqa dan Ivan.













the other roles: promise

Continue Reading

You'll Also Like

MAFIA GAME By KEN

Mystery / Thriller

11.1K 2.2K 31
Tanpa sedar, mereka telah memilih untuk bertarung nyawa dalam permainan maut MAFIA GAME demi memenangi wang kemenangan bernilai 10 juta USD. Setiap p...
21.2K 1.1K 56
Cover by @NDfleur Mungkin dalam cerita ni banyak typo nanti sy edit untuk betulkan semula awak semua bacalah dulu yang typo ini 😭 BOOK 1 "My story...
44.2K 3.5K 68
1st series of Darkness. 𝐍𝐚𝐢𝐫𝐚 𝐄𝐥𝐢𝐧𝐚 𝐱 𝐊𝐲𝐭𝐨𝐫/𝐀𝐫𝐢𝐳 𝐋𝐮𝐭𝐟𝐲 𝐊𝐲𝐭𝐨𝐫- kacak, pendiam, pendendam dan seorang anak yatim piatu...
424K 17.6K 51
karya pertama yyourtulips__🦋 Antara suka dan cinta. Dia sendiri bingung.Adakah dia benar-benar mencintai gadis itu?Atau hanya sekadar perasaanya sah...