โ€ขSUโ€ขQAISER'S QUEEN

By nisarah_

1.4K 213 12

Hutang darah perlu dibayar darah bukan? Itulah yang dia sedang lakukan saat ini. Mencari pembunuh yang telah... More

PROLOG
1โ—†
3โ—†
4โ—†
5โ—†
6โ—†
7โ—†
8โ—†
9โ—†
10โ—†
11โ—†
12โ—†
13โ—†
14โ—†
15โ—†
16โ—†
17โ—†
18โ—†
19โ—†
20โ—†
21โ—†
22โ—†
23โ—†
24โ—†
25โ—†
26โ—†
27โ—†
28โ—†
29โ—†
30โ—†
31โ—†
32โ—†
33โ—†
34โ—†
35โ—†

2โ—†

80 10 1
By nisarah_

Badan disandarkan dengan selesa pada penyandar kerusi. Matanya tajam memerhati seorang pekerjanya yang sedang membentangkan projek baharu. Sesekali dia mengangguk tanda setuju dengan apa yang dikatakan oleh pekerjanya.

"Okay, Tengku. Ada apa-apa penambahbaikan atau perubahan yang saya perlu lakukan untuk projek ni?" Soal pekerjanya yang bernama Harith itu.

"No need. Proceed dengan apa yang kita bincangkan. So, our meeting ends here" Ujar Tengku Qaiser lalu dia mula berdiri. Langkah diatur keluar daripada bilik mesyuarat itu.

Bukan dia tidak nampak muka pekerjanya bersinar mengalahkan mentari apabila mesyuarat kali ini tamat awal. Dia juga tidak suka berada dalam bilik mesyuarat itu lama-lama. Membosankan!

Pintu kayu biliknya ditolak perlahan. Dia mula melabuhkan duduk dan macbook yang tertutup dibuka. Bahagian email dicari. Beberapa email yang penting dibalas.

Selang beberapa ketika disaat dia mula tenggelam dalam kerjanya, interkom di atas mejanya berbunyi.

"Erm Tengku, Tengku ada meeting dengan wakil syarikat AA Holding lepas ni. " Beritahu pembantu peribadinya, Faliq.

Seketika dia mengeluh perlahan. Sungguh dia katakan saat ini dia malas untuk keluar daripada bilik kerjanya. Dengan cuaca di luar yang agak panas lagilah membuatkan rasa malas itu makin bertambah.

"Tak boleh postpone ke?" Soal Tengku Qaiser.

"Tak boleh, Tengku. Kalau dikira dah banyak kali Tengku tangguh meeting dengan dia. Saya tak rasa dia akan berdiam diri kalau Tengku tangguh lagi meeting kali ni"

"Hmm. Terima kasih, Faliq" Ucap Tengku Qaiser dalam nada yang pasrah.

"Hish! Malasnya!" Laungnya kuat. Rambut diraup ke belakang tanda kusut. Tetapi dia harus bertenang dan kelihatan profesional di hadapan pelanggannya walaupun hakikat sebenar adalah sebaliknya.

"Ini kut yang ayah rasa waktu kerja dulu" Gumam Tengku Qaiser sendiri. Dia terfikir tentang bagaimana ayahnya mampu mendirikan sebuah syarikat yang gah di mata manusia dan sekarang ini adik-beradiknya pula yang meneruskan legasi ayahnya.













"DILA"

"Adhela"

"Adhela Qasreena!"

Langkah kakinya terhenti. Kepala dipusingkan ke belakang dan terlihatlah di retina matanya wajah seorang gadis yang sedang tersengih seperti kerang busuk.

"Kau kan kalau boleh nak semua orang tahu nama penuh aku. Lagi elok kalau kau pergi pinjam mikrophone mall ni lepastu kau sebut nama aku kuat-kuat kat situ. Aku risau kau sakit tekak je terjerit-jerit panggil aku" Bebel Adhela panjang lebar.

"Okay! Aku pergi dulu"

"Eh, nak pergi mana pula?" Soal Adhela apabila dia melihat kaki kanan Arisya sudah ke udara. Tangannya juga sempat menahan Arisya daripada meneruskan langkahnya.

"Nak pergi pinjam mikrophone mall ni lepastu panggil nama kau kuat-kuat" Balas Arisya dengan selamba.

Adhela tepuk dahi. Pasrah mendengar jawapan tulus yang keluar daripada mulut sahabatnya itu.

"Kau ni jangan sampai aku hempuk kepala kau. Biar jadi betul sikit" Kata Adhela dengan nada yang geram.

"Okay okay. Aku gurau je. Janganlah serius sangat"

"Dah lah kau. Aku nak pergi makan. Lapar" 

Sebaik sahaja Adhela habis berkata-kata, dia terus meninggalkan Arisya dan berjalan menuju ke restoran yang selalu mereka kunjungi. Al maklumlah, masakan di situ kena dengan seleranya. Lagipula harganya masih lagi boleh dipertimbangkan.

Setelah menunggu dalam beberapa minit, makanan yang dipesan akhirnya tiba jua. Ucapan terima kasih Adhela katakan buat pelayan yang menghantar makanan mereka.

Tanpa melengahkan banyak masa lagi, selepas membaca doa makan makanan yang dipesan Adhela selamat masuk ke dalam mulutnya. Perlahan-lahan makanan itu dikunyah untuk menikmati kelazatannya.

"Like always. Tak pernah mengecewakan" Ujar Adhela lalu meneruskan suapannya. Badannya bergerak ke kiri dan kanan tanda dia gembira serta berpuas hati dengan masakan restoran itu.

Arisya mengangguk setuju dengan kenyataan yang keluar daripada mulut sahabatnya itu. Dia mengenali restoran ini pun melalui Adhela. Sahabatnya lah yang mula mengajaknya untuk makan di restoran itu sehingga dia menjadi ketagih dengan masakannya.

Maklumlah sahabatnya itu memang kuat makan. Pantang dengar daripada mulut orang kedai makan yang sedap, laju sahaja dia pergi. Tetapi yang pelik bin ajaibnya ialah walaupun makan sebanyak buih di lautan Adhela tetap kurus. Entah bagaimana Adhela seimbangkan, dia tidak tahu.

"Aku rasalah kan restoran ni ada letak sakalah dalam makanan dia" Ujar Arisya tiba-tiba dan perkara itu membuatkan suapan Adhela terhenti.

"Apa pasal pula kau cakap macam tu? Tak baik tau tuduh" Balas Adhela pula sambil memandang Arisya dengan pandangan yang hairan. Elok aje tengah makan dan entah dari mana muncul topik saka pula.

"Ya lah. Cuba kau fikir balik. Setiap kali kita habis kelas kan mesti kita datang sini. Kau tak rasa ke dia macam letak something dalam makanan ni untuk buatkan kita ketagih nak datang kedai dia"

"Haa. Tu lah kau. Mesti terpengaruh dengan cerita hantu mana yang kau dah tengok. Untuk pengetahuan Cik Arisya, kita selalu datang sini sebab makanan dia sedap. Lagipun restoran ni dekat dengan universiti kita" Balas Adhela sambil tersenyum manis kepada Arisya.

"Hmm. Ya lah. Kau aje yang betul" Kata Arisya lalu matanya digulingkan ke atas tanda menyampah.

Adhela ketawa kecil dengan perlakuan Arisya. Mereka menyambung aktiviti makan tersebut sambil berceloteh itu dan ini. Sesekali ketawa menghiasi meja makan mereka.













KAKINYA bergerak ke hadapan dan belakang sehingga menyebabkan air di dalam kolam bergerak sama. Badannya bersandar ke belakang dengan bertongkatkan kedua belah tangan di kiri dan kanan.

Seketika fikirannya melayang ke saat dia bermesyuarat petang tadi. Sungguh dia tidak sangka bahawa dia akan bertemu lagi dengan rakan sekuliahnya dahulu. Rupanya-rupanya dia akan berurusan dengan rakannya itu sebagai wakil daripada syarikat AA untuk menjayakan projek antara mereka. Sempat juga mereka bertukar nombor telefon.

"Baa!"

Badannya tersentak impak daripada sergahan seseorang. Kepalanya dikalihkan ke belakang apabila telinganya menangkap ketawa seseorang.

"Ruginya saya tak rakam tadi. Tengku patut tengok muka Tengku masa terkejut tadi. Sumpah kelakar!" Kata Adhela sambil ketawa.

Namun ketawanya mati saat matanya menangkap renungan tajam bak helang milik suaminya. Dia berdehem untuk menghilangkan rasa gugup. Perlahan-lahan dia merapati suaminya lalu turut melabuhkan duduk di pinggir kolam.

"Kau ni dari mana?" Soal Tengku Qaiser tiba-tiba. Adhela mengerutkan kening. Ai selama ni tak pernah tanya pun pergi mana. Kenapa tiba-tiba je? Fikir Adhela sendiri.

"Kerjalah"

"Kerja apa sampai larut malam baru nak balik?" Tanya Tengku Qaiser lagi.

Belum sempat Adhela menjawab, Tengku Qaiser menyambung lagi ayatnya.

"Ouh lupa pula aku kahwin dengan siapa. Mesti kau pergi goda lelaki kaya tadi kan? Tapi tak kena cekup pula. Jadi maknanya aku lah orang pertama yang kena cekup dengan kau ya? Pro juga eh kau. Cuba share tips dengan aku. Macam mana kau buat?" Sindir Tengku Qaiser tanpa rasa bersalah. Senyuman sinis terlakar di bibirnya.

Dia puas melihat wajah terkedu milik Adhela. Lagipula Adhela tidak menafikan. Maknanya betul lah?

"Suka hati Tengku lah nak cakap apa" Kata Adhela dengan suara yang bergetar.

Jujur dia katakan hatinya tergores mendengar tutur bicara suaminya yang cukup tajam. Sudah puas dia pertahankan dirinya dengan menafikan yang pernikahan mereka adalah bukan rancangannya sehingga dia rasa lebih baik dia layankan saja tuduhan Tengku Qaiser daripada air liurnya dibazirkan begitu saja.

Baru sahaja dia bercadang mahu bermesra dengan Tengku Qaiser malam ini sepertimana pasangan berkahwin lain lakukan. Contohnya meluahkan masalah, bergurau dan sebagainya. Tetapi lepas apa yang keluar daripada mulut suaminya itu dia kuburkan saja angan-anganya itu. Tidak mungkinlah Tengku Qaiser ingin berbuat sedemikian dengannya. Dia sedar dirinya siapa.

"Eh sentap pula? Betul lah kan apa yang aku cakap. Lagipun kau tak nafikan"

Adhela memalingkan wajahnya kepada Tengku Qaiser. Kalau lah dirinya jahat mahu saja dia celup muka Tengku Qaiser dalam kolam sampai lemas. Biar mati kembung dalam tu.

Astaghfirullah Adhela. Dia suami kau kut!

"Selama ni saya nafikan Tengku ada percayakan saya ke? Tak kan? Jadi lebih baik saya berdiam diri daripada saya berdebat dengan Tengku yang entah apa-apa" Balas Adhela selamba lalu mula bangun dari duduknya dan meninggalkan Tengku Qaiser begitu saja.

Tengku Qaiser kepal tangan tanda marah. Dia rasa tercabar dengan kata-kata Adhela.

Berani betul kau cakap macam tu kan. Siap kau perempuan. Tunggu aku kerjakan kau sampai lumat.




















assalamualaikum gais! like always don't forget to vote comment and share! luv u all♥︎

Continue Reading

You'll Also Like

311K 11.4K 80
1๐“ผ๐“ฝ ๐“ผ๐“ฝ๐“ธ๐“ป๐”‚ ๐“ซ๐”‚ ๐“ฏ๐“ต๐“ธ๐“ต๐“ฎ๐“ผ๐”‚๐“ช ๐€๐‹๐„๐„๐’๐€ ๐™๐”๐‹๐€๐ˆ๐Š๐‡๐€ Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
9.8K 277 20
rayyan danish:kau ingat kau boleh lari dari aku . hana raisya:abang tolong lepaskan isya,isya janji takkan nampakkan diri depan abang.isya tau abang...
2.8K 158 11
Aleshya Rose, sebut sahaja namanya, pasti warga di kelab tahu dan kenal orangnya. Memiliki wajah yang cantik bak bidadari, badan yang menjadi igauan...
661K 11K 15
Perkahwinan yang terbina bukan di atas dasar cinta pada awalnya. Tetapi atas dasar keselamatan. RAYFAL DANIEL, seorang jejaka berusia 33 tahun. Ditu...