[COMPLETED] 10 Wolves With 4...

By SuamikuKacakGila27

132K 7.6K 128

Mengisahkan 10 lelaki serigala dan 4 gadis berelemen. 4 daripda 10 lelaki itu telah jatuh cinta kepada 4 gadi... More

Sinopsis
Character Of 10 Members: When He Angry, And Do Anything With Their Powers
Character Of 4 Members: When She Angry, And Do Anything With Their Elemen
Character Up (4 Wolf And 4 Angels)
Chapter 1: A New Students Will Coming?
Chapter 2: Who's That Girls?
Chapter 3: We Know Who You Are...
Chapter 4: Are You Know About Me? (TaYuna POV)
Chapter 5: So, You Know Who Are Me??? (JongInna POV)
Chapter 6: Ha??? You Know About Me? (SeLexaHun POV)
Chapter 7: You Can't Liar Me Again... (KyungDra)
Chapter 8: Basket Ball Game?!
Chapter 9: Lazy...
Chapter 10: Please, Help Me To Find The Girls...
Chapter 11: Imposible... (TaYuna POV)
Chapter 12: I Think... (JongInna POV)
Chapter 13: Ah, Jinjja?!
Chapter 14: Prepare For The Game
Chapter 15: Problem 1... (TaYuna POV)
Chapter 16: Problem 2... (JongInna POV)
Chapter 17: It's Same But...
Chapter 18: Petanda Awal...
Chapter 19: Everything Will Be Proved ... With Love... (Part 1)
Chapter 20: Everthing Will Be Proved... With Love... (Part2)
Chapter 22: Everything Will Be Proved... With Love (Part 4)
Chapter 23: It's Love
Chapter 24: Hurt... Or Heart?
Chapter 25: What?! First Night With... Sehun? (SeLeXaHun POV)
Chapter 26: First Kiss? No, It's Gone... (KyungDra POV)
Chapter 27: Game Start!!!
Chapter 28: Jealous...
Chapter 29: The Real Scene... (Flash Back)
Chapter 30: Like A Devil!
Chapter 31: Hey, Let Introduce Yourself!
Chapter 32: Time To Persueded... TaYuna POV (Part 1)
Chapter 33: Time To Persueded... JongInNa POV (Part 2)
Chapter 34: Time To Persueded... SeLexaHun POV (Part 3)
Chapter 35: Time To Persueded... KyungDra POV (Part 4)
Chapter 36: Suho And Love? Erkk???
Chapter 37: Okay, Problem Is Coming!
Chapter 38: Hot News Guys!
Chapter 39: Finally...
Chapter 40: Everything Will Be Fine, Jagiya... (TaYuna POV)
Chapter 41: I Love You, Jagiya (JongInNa POV)
Chapter 42: Can You Trust Me, Jagiya? (SeLexaHun POV)
Chapter 43: We Will Be Succses, Trust Me, Jagiya... (KyungDra POV)
Chapter 44: Love Or Life?
Chapter 45: Keputusan Muktamad
Chapter 46: The Last Seen...
Chapter 47: Inilah Masanya...
Chapter 48: 88 Days...
Chapter 49: 89 Days...
Chapter 50: I Want To Find You (89 Days...)
Chapter 51: Okay, We Know Why Like That (89 Days...)
Chapter 52: 12:00 p.m. (89 Want To Come 90 Days...)
Chapter 53: Actually, Not This Time, Dear.
Chapter 54: The Love Is Become Truth (Ending)

Chapter 21: Everthing Will Be Proved... With Love... (Part 3)

1.6K 98 0
By SuamikuKacakGila27

"AWAK bersungguh-sungguh nak jumpa saya, hanya semata-mata nak tanya pasal tu?" Alexa memeluk tubuh menghadap Sehun yang berdiri menyelok poket di hadapannya. Kini mereka berada di bahagian papan kenyataan. Kawasan itu sedikit sunyi dan membolehkan Sehun membawa Alexa ke situ. Walaupun tadi Alexa enggan, tetapi tetap dipaksanya.

"Ya. Awak tahu tak saya risau pasal awak. Kenapa nak larikan diri daripada saya pulak? Salah apa saya pada awak?" Soal Sehun risau. Wajahnya benar-benar tampak risau sekali terhadap Alexa. Bagai nak gila dia cuba untuk menembungkan diri dengan Alexa tapi tak dapat-dapat. Tetapi setelah berpakat-pakat dengan hyungnya, Sehun berjaya juga mendapatkan Alexa. Bukan main payah dia menyuruh Alexa supaya mengikutnya tadi sehingga kena ugut-ugut. Apabila Sehun berkata,

'Kalau awak tak nak ikut saya juga, saya dukung awak je. Senang sikit kerja saya,'

Lepas Sehun melepaskan ayat itu, barulah Alexa akur. Takut kena dukung. Gayat wei! Lagi-lagi bridal style tu. Tolonglah! Sungguh dia takutkan ketinggian walaupun hanya didukung sahaja.

"Bukan awak yang buat salah, Sehun. Kita sebenarnya. Kita berempat buat salah!" Kata Alexa dengan wajah yang sukar untuk ditafsirkan. Entahkan sedih, entahkan tenang atau... risau. Langsung tiada reaksi. Nak kata gembira pun jangan haraplah. Dah terang lagikan bersuluh. Senyum tidak, apa tidak. Macam orang tak ada perasaan.

Sehun mula tidak mengerti. Keningnya berkerut.

"Maksud awak?" Soalnya. Alexa mengeluh penat.

"Awak nak tahu sebab apa?" Soal Alexa kembali dan dijawab dengan anggukan. Dia benar-benar ingin tahu apa yang menyebabkan Alexa begitu.

Alexa menarik nafasnya dalam-dalam. Kepala diangkat dan matanya merenung wajah Sehun dalam-dalam. Kacak. Hatinya mula tidak keruan lantas dia mengalihkan semula pandangannya.

"Kalau awak nak tahu... Nenek Xian bagitahu Mahaguru Wu."

"Bagitahu pasal apa?" Sehun semakin bingung. Alexa memutarkan bola matanya.

"Saya belum habis cerita. Janganlah menyampuk." Marah Alexa. Sehun tidak ketawa mahupun tersenyum tetapi dia hanya memasamkan wajah. Tiada istilah mahu tersenyum tak tentu pasal kerana dia sedang serius sekarang ini.

"Nenek Xian dah lama perhatikan kita. Dia kata, kita ni terlalu rapat. Disebabkan dia takut kita terpesong ke arah lain, dia bagitahu kat Sensei (mahaguru) Wu. Sensei marah. Dia hantar satu amaran kat kitorang berempat. Awak tahu apa bentuk amaran tu?" Alexa menanya dan tentu sekalilah Sehun mengangguk. Langsung tidak bersuara kerana begitu khusyuk melayan cerita daripada Alexa.

"Ingat tak pasal air yang Ayuna minum tu?" Soal Alexa lagi sekali.

"Ingat," kepala Sehun mengangguk.

"Air tu lah benda yang sensei hantar kat kita. Dia tahu yang kita akan minum tapi Xandra unnie terlepas. Dia tak minum. Jadi, side effect minum air tu ialah, sakit. Kepala saya memang sakit-sakit lepas minum air tu tapi tak serta-merta macam Ayuna. Maybe Ayuna minum banyaklah. Sebab tu jadi macam tu." Alexa berhenti bercerita. Matanya ralit membelek wajah Sehun. Dari dia awal bercerita, sampailah ke sekarang, di pertengahan cerita. Asyik betul dia memandang wajah Sehun.

'Sayang betul. Kita tak dapat nak bersama.' Hati Alexa bergema. Ayatnya itu seakan-akan orang baru putus cinta kerana tidak mendapat restu daripada orang tua. Entah kenapa, hatinya sedikit terkilan kerana tidak dapat bersama dengan Sehun. Padahal dia rasa, dia tidak mencintai tetapi dia rasa merindui. Bayangkan, tiga hari tidak bercakap dengan orang yang sudah biasa dengannya tiada bersama? Mahunya tak gila?!

Tetapi, tindakan dia menjauhkan diri daripada Sehun adalah kehendaknya. Tetapi bukan kerana dia rela, tetapi terpaksa. Siapa yang mahu berpisah tiba-tiba? Semua orang tak nak tapi... dah terpaksa. Nak buat macam mana lagi?

"So, awak betul-betul nak jauhkan diri daripada sayalah ni?" Soal Sehun. Suaranya pun macam nak tak nak je keluar. Kepala Alexa terangkat jadinya merenung wajah Sehun. Dia tidak tahu mahu memberikan kata apa kerana dia tidak mahu menjauhkan diri daripada Sehun tetapi dia segan untuk jujur. Bimbang Sehun akan tahu rahsianya.

"Terpaksa, Hun. Bukannya suka-suka. Sensei suruh kita control perasaan sebab sensei dengan Nenek Xian dah tahu, yang kita akan terjatuh cinta. Mereka dapat baca perasaan kita, sebelum kita tahu dan rasa dulu," terang Alexa setelah mereka mendiamkan diri agak lama kerana masing-masing tidak tahu mahu bercakap apa. Masing-masing menghayati perasaan sebdiri yang berbelah-bahagi.

"Kita... akan jatuh cinta?" Soal Sehun, tidak percaya. Alexa mengangguk tetapi lambat-lambat.

Sehun menegakkan badan sebelum mengkalihkn mata tepat pada anak mata Alexa. Alexa menjadi tidak selesa. Disebabkan tidak berapa aman Sehun memandangnya begitu, Alexa mengambil keputusan untuk pergi. Baru sahaja sua tapak bergerak,

"Alexa," Sehun menarik lengan Alexa dari belakang membuatkan gadis itu terhenti. Dia menunggu kata-kata Sehun seterusnya.

"Alexa, saya tak habis cakap lagi. Tolong pandang saya," pinta Sehun dengan suaranya yang benar-benar serius. Alexa tergamam dengan arahan Sehun yang tegas itu. Lantas dengan kiraan tiga, tubuhnya berpusing ke belakang memandang Sehun yang tinggi di hadapan matanya.

Sehun menarik nafasnya dalam-dalam. Tangannya yang masih melekat pada lengan Alexa dilepaskan. Fikir Alexa, Sehun mahu meneruskan ayatnya tetapi dia silap. Tiba-tiba, Sehun menarik kedua-dua belah tangannya dan digenggam dengan erat.

"Apa yang awak mengarut ni, Sehun?" Soal Alexa. Suaranya seakan-akan tidak terkeluar. Sayup-sayup sahaja suara lembut itu meniti pada telinga Sehun.

"Alexa, mungkin bagi awak, saya ni pelik. Banyak sangat merepek, mencarut dan mengarut. Tapi saya dah tak boleh nak selindung perasaan saya ni daripada awak. Alexa, sebelum Nenek Xian tahu yang kita akan jatuh cinta, saya dah rasa dulu sebelum tu. Saya dah rasa tanda-tanda yang saya aka jatuh cinta dengan... dengan yeoja yang ada dekat depan mata saya sekarang ni."

Pannggg!!!

Satu tamparan kuat kena pada hati Alexa. Serta-merta darah lancar mengalir ke seluruh badan. Tubuh badannya berpeluh-peluh dan menggeletar. Menggigil dia dibuatnya apabila bibir Sehun mengeluarkan ayat luahan isi hatinya itu. Ya ampun! Kenapa dia semakin mahu mengelak, semakin jadi begini pula?

"Sehun, jangan nak merep..."

"Shut... jangan cakap apa-apa melainkan kalau saya yang soal awak." Halangnya lantas menekup mulut Alexa dengan tangan dan secara tidak langsung, belakang tubuh Alexa tersentuh permukaan dinding. Dia tidak mahu Alexa bercakap-cakap. Biarlah hanya dia yang bercakap.

Alexa tergamam buat kali yang kedua. Matanya benar-benar membulat. Kelakuan Sehun, sifat, perangai dan sikapnya membuatkan hati Alexa benar-benar tidak keruan. Risau, takut dan gementar. Macam-macam perasaan bercampur aduk menjadi satu.

"Alexa kita ke tokong." Ujar Sehun sambil melepaskan tangannya pada mulut Alexa. Alexa terkulat-kulat. Dia menunduk.

"Buat apa nak ke sana?"

"Saya nak kita couple."

"Ha?!" Mata Alexa menbulat. Dia mengundurkan dirinya walaupun tiada ruang lagi untuk dia bergerak. Kata-kata Sehun sangat-sangatlah mengejutkan dirinya. Bagai nak pengsan mendengarnya.

"Alexa, kalau orang boleh, kenapa kita tak? Saya tahu, saya tak bertepuk sebelah tangan sebab tu saya berani mati cakap macam tu. Alexa, please, be honest to me and your self. Are you love me too, Alexa?" Soal Sehun. Serius benar wajahnya dan kata-katanya juga serius juga. Dia tidak main-main. Sungguh dia tidak bermain-main dengan kata-katanya. Takkanlah soal hati dan perasaan nak dibuat main-main? Kejam sangat kut?

"A... erk... sa... saya..." Alexa benar-benar bingung. Sakit kepalanya memikirkan hal ini.

"Awak ajak saya ke tokong untuk buat Pedang Kuasa Cinta tu ke?" Soal Alexa. Minta kepastian dan Sehun mengangguk. Matanya bersinar-sinar memandang Alexa supaya gadis itu dapat memberikan respon yang boleh melegakan hatinya.

Alexa menghembuskan nafasnya. Adakah dia perlu memberitahu terus perasaannya yang sebenar? Atau... membiarkan sahaja Sehun begitu dan tertanya-tanya? Ah! Mana satu yang betul ni?

"Sehunnie," nama manja Sehun diseru. Dengan berani, dia mengangkat wajahnya dan mata dilazerkan ke dalam anak mata Sehun. Dia berharap sangat, yang jawapannya ini tidak akan mengejutkan Sehun.

"Saya dah fikir masak-masak. Walaupun kita tak boleh bersama, tapi tak salahkan kalau kita mencuba? Sa... saya tak nak awak bertepuk sebelah tangan. Sehun, saya suka awak," akhirnya, segala apa yang terbuku di dalam hati terlerai juga. Walaupun wajahnya terpaksa ditebalkan berinci-inci sewaktu menuturkan ayat tadi, namun tetapi disebabkan dia tidak mahu sesiapa rasa tertanya-tanya pasal perasaannya, dia tetap bagitahu juga.

Sehun mengukir senyuman lebar setelah mendengar kata-kata daripada bibir Alexa tadi. Kan betul apa yang dia duga. Alexa turut berperasaan sama dengannya. Mereka saling suka sama suka cuma yang menghalangnya itu adalah satu syarat yang agak berat untuk dilanggarnya. Tetapi setelah adanya satu kaedah Pedang Kuasa Tiga, mereka berasa lega sedikit. Tetapi, ada satu benda yang Alexa risau sekarang ini.

"Tapikan, Sehun. Kalau kita tak berjaya macam mana buat Pedang Kuasa Cinta tu?" Soal Alexa. Wajah Sehun berubah menjadi lain. Bukan kelat, bukan kecewa dan bukan yang negatif. Tetapi wajahnya berubah menjadi tenang.

"Jagiya, kita akan berjaya kalau cinta kita kuat dan ikhlas. Trust me. Kita akan berjaya."

Bersambung...

Saya rasa nak buat bab ni agak bengong sikit sebab saya tengah sakit kepala. So, hope faham ya? Sekian.

Continue Reading

You'll Also Like

6.5K 349 31
Karya pertamaku, maaf jika kurang ekspektasi kalian. Becky seorang gadis introvert yang mula berjumpa dengan Freen yang mulanya bersahabat sehingga m...
23.6K 493 14
"Kahwin dengan daddy jom"? -Alex Danial "You dh gila ke ape?"you are my lecturer!"-Raisha Qistina "I tak gila,I gila...
199 87 15
Sekumpulan remaja tampan tetapi malas nya tahap dewa telah bernekad untuk membersihkan nama Kampung Padi Emas . Marilah sertai mereka dalam kisah ya...
1.5K 97 7
"Aku tak cintakan kau, aku cintakan orang lain!" - Che Bryan "Dan saya akan terus mencintai awak hingga akhir hayat saya" - Umaira Dzulaika - Song :...