Pujaan Hati Jejaka Mafia

By lilmisshz

455K 15.4K 554

π•Άπ–†π–—π–žπ–† π–•π–Šπ–—π–™π–†π–’π–† RAYDEN ARRAYAN Seorang jejaka tampan yang cukup digeruni banyak pihak. Dingin bak... More

P1
Chapter 1
Chapter 2
Chapter 3
Chapter 4
Chapter 5
Chapter 6
Chapter 7
Chapter 8
Chapter 9
Chapter 10
Chapter 11
Chapter 12
Chapter 13
Chapter 14
Chapter 15
Chapter 16
Chapter 17
Chapter 18
Chapter 19
Chapter 20
Chapter 21
Chapter 22
Chapter 23
Chapter 24
Chapter 26
Chapter 27
Chapter 28
Chapter 29
Chapter 30
Chapter 31
Chapter 32
Chapter 33
Chapter 34
Chapter 35
Chapter 36
Chapter 37
Chapter 38
Chapter 39
Chapter 40
Chapter 41
Chapter 42
Chapter 43
Chapter 44
Chapter 45
Chapter 46
Chapter 47
Chapter 48
Chapter 49
Chapter 50
Chapter 51
Chapter 52
Chapter 53
Chapter 54
Chapter 55
Chapter 56
Chapter 57
Chapter 58
Chapter 59
Chapter 60
Chapter 61
Chapter 62
Chapter 63
Chapter 64
Chapter 65
Chapter 66
Chapter 67
Chapter 68
Chapter 69
Chapter 70
Chapter 71 β€’ENDβ€’
β€’Special Chapterβ€’

Chapter 25

5.5K 204 4
By lilmisshz

Cahaya matahari pagi mula memancar dan menerobos masuk ke dalam kornea mata Rayden. Terkedip-kedip matanya apabila merasa cahaya terang mulai memancar ke arahnya. Mata digosok perlahan bagi menghilangkan kantuk. Mulut terbuka luas menguap.

Dia melihat jam di atas meja sebelah katil. 8:00 pagi. Terasa malas untuk bergerak ke office.

Rayden mengeluh perlahan sebelum kembali bangun. Dia terus terjun dari katil dan mencapai tualanya. Kemudian menuju ke arah bilik mandi untuk membersihkan diri.

Setelah 15 minit mandi dia keluar menuju masuk ke dalam walk-in closet miliknya. Semuanya serba hitam. Memang hidupnya diwarnai dengan warna hitam je ke?

Rayden terus mengambil tuxedo kerjanya yang tersangkut di almari. Semuanya sudah siap di iron. Memudahkan kerjanya.

Siap semuanya dia mencapai kunci kereta lamborghini yang berada diatas perabot.

Rayden memecut laju untuk ke office. Walaupun dia boss tapi dia juga harus profesional dalam bekerja.

Dia melangkah masuk setelap mengunci keretanya.

Punat lif ke tingkat 3 di tekan.

Sebaik sahaja pintu lif terbuka. Terjengul wajah dua orang kuat syarikatnya. Orang kuat yang makan duit syarikat. Heh!

"Goodmorning Tuan Muda."

"Morning Tuan Muda."

Encik Ibrahim dan Encik Muzaffar menunduk hormat dan menyapa Tuan Muda mereka. Rayden langsung tidak membalas sapaan mereka. Hanya membalas dengan senyuman penuh sinis dan bermakna.

Encik Muzaffar dan Encik Ibrahim yang perasan akan senyuman yang dilemparkan oleh Rayden itu hanya memandang pelik sesama sendiri. Selalunya kalau mereka berdua menyapa Rayden pasti lelaki itu akan membalas sapaan mereka semula. Tapi tidak untuk hari ini.

Rayden melangkah masuk ke dalam bilik pejabatnya. Sempat dia kerling ke arah Ariesha yang sedang fokus menyiapkan kerja. Langsung tidak perasan dengan kehadiran jejaka itu.

Dibiarkan sahaja gadis itu melakukan kerjanya. Rayden melabuhkan duduknya. Baru dia teringat semula tentang masalah duit syarikatnya. Dia harus bermesyuarat untuk membincangkan hal itu. Dan mengenal pasti dalang tersebut walaupum dia sendiri sudah tahu siapa.

Interkom ditekan.

"Masuk bilik aku." Arah Rayden. Tanpa menunggu balasan dia terus meletakkan semula interkomnya.

Beberapa saat setelah itu bunyi pintu diketuk.

"Come in." Arah Rayden.

Ariesha melangkah masuk dengan buku nota penting dipegang erat.

"Yes Tuan Muda? Ada apa-apa boleh saya bantu?" Soal Ariesha.

"Dalam 20 minit lagi suruh staff dan pengurus bahagian kewangan masuk bilik meeting. Arahkan Encik Muzaffar dan Encik Ibrahim sekali untuk masuk meeting kejap lagi. Go now." Suara Rayden dingin. Namun dinginnya bukan seperti dingin yang biasa dia dengar sebelum ini. Pasti ada sesuatu. Atau mood lelaki itu yang tak menentu.

"Baik. Ada apa-apa lagi?"

"Takde." Jawab Rayden sepatah. Ariesha menunduk dan terus keluar. Ariesha segera mengarahkan staff yang lain untuk masuk ke bilik meeting. Tak lupa juga Encik Muzaffar dan Encik Ibrahim. Kini mereka semua sudah sedia menunggu Tuan Muda mereka.

Tidak lama selepas itu pintu bilik mesyuarat dikuak. Rayden berjalan masuk dengan muka dinginnya. Kedua tangan diseluk kemas ke dalam poket seluar. Dia mengambil tempat paling hadapan. Kaki naik bersilang. Lengan bajunya disinting sehingga paras siku.

Ariesha hanya meneguk air liur melihat Tuan Muda nya yang tampak sangat kacak.

Mata tak lepas dari memandang urat-urat biru yang timbul ditangan lelaki itu. Cukup meruntuhkan imannya yang senipis kulit bawang. Cepat-cepat dia mengucap dalam hati.

Rayden memandang pelik ke arah Ariesha sebelum dia kembali mengfokuskan pada staff yang lain.

"Nice to meet you guys. Hari ni aku ada satu perkara nak selesaikan dengan kauorang semua. Tentang duit syarikat." Matanya mencerlung ke arah dua susuk tubuh. Senyuman manis penuh makna diukir. Staff perempuan yang melihat senyuman Tuan Muda mereka itu jelas terpana dengan keindahan ciptaan Tuhan yang berada dihadapan mereka sekarang.

"Encik Zain, macam mana kau urus duit syarikat ni?"

"Err s-saya minta maaf Tuan Muda tapi semenjak ni duit syarikat makin menurun. S-saya sendiri kurang pasti kenapa boleh jadi begini." Balas Encik Zain, pengurus bahagian kewangan RA Holding.

"Kau dah check sistem wang?"

"Dah Tuan Muda."

"Turun berapa?"

"Hampir 10 juta wang syarikat mendadak turun." Jawab Encik Zain.

"Berbaki?" Rayden kembali menyoal.

"50 juta. Saya dah cuba cari maklumat tentang duit syarikat yang menurun secara mendadak sejak beberapa bulan ni. Tapi maaf Tuan Muda saya masih tak dapat pasti puncanya." Encik Zain menundukkan kepalanya. Jantungnya berdegup laju. Dia perasan mata helang Rayden menikam ke arahnya. Bagai nak terputus jantungnya namun tetap dia gagah berhadapan dengan Rayden. Dia sudah pasrah dengan sebarang kemungkinan yang berlaku pada dirinya. Salahnya juga sebab tak mengawasi sistem wang syarikat RA Holding dengan baik.

"Okey nevermind. Aku maafkan kau. Tapi lepasni jangan ulang perkara yang sama. Kau tak salah dalam hal ni. Jadi aku beri peluang kedua untuk kau perbaiki semula wang syarikat."

Encik Zain mengangkat wajahnya memandang Tuan Muda Rayden nya itu. Jinjja? Semudah itu dia dimaafkan? Kesalahannya yang cuai mengurus wang syarikat dan semudah itu dia mendapat kemaafan?

"Baiklah terima kasih banyak-banyak. Saya akan perbaiki semuanya dalam keadaan segera." Ucap Encik Zain. Nafas lega dihembus. Syukur.

"Aku tahu pasti ada yang berani khianat aku dan ambil duit syarikat tanpa izin. Lebih baik mengaku sebelum terjadi perkara lebih buruk." Sengaja Rayden tidak memandang ke arah Encik Muzaffar dan Encik Ibrahim.

Rayden memandang sekilas ke arah dua susuk tubuh yang menjadi targetnya. Jelas terpancar riak ketakutan dari kedua wajah itu. Namun dia tahu mereka berdua sedaya upaya mengawal riak takut mereka agar tidak dapat di syakki kesalahan mereka.

"One"

"Two"

"Three.."

Rayden membuat kiraan 3. Dipandang satu persatu wajah staff staff nya.

"Maaf Tuan Muda tapi kami memang tak tahu siapa dalangnya."

"Ye Tuan Muda. Kami langsung tak ambil se sen pun duit syarikat."

"Betul Tuan Muda."

Semua staff nya mula bersuara dan melemparkan kenyataan masing-masing. Rayden hanya tersenyum sinis.

"Baiklah. Semua boleh bersurai. Ariesha, masuk bilik aku." Arah Rayden kepada staff nya dan seterusnya pada Ariesha. Semudah itu Rayden melepaskan mereka semua. Ariesha memandang staff lain. Wajah mereka jelas ketakutan seperti nyawa mereka dihujung tanduk. Dahinya berkerut. Bersangka baik jelah. Wajarlah mereka semua ketakutan. Dengan Tuan Muda Rayden kot.

Staff yang lain sudah beriak terkejut dengan balasan Rayden. Masing-masing memandang sesama sendiri. Pelik dan terkejut dengan arahan Rayden yang menyuruh mereka semua untuk bersurai semudah itu sahaja. Isu yang dibincangkan tadi bukan lah isu yang kecil. Syarikat hilang 10 juta dalam masa beberapa bulan dan semudah itu Tuan Muda Rayden melepaskannya? Atau ada sesuatu yang Tuan Muda Rayden tahu sebelum mereka?

Pelbagai persoalan yang ligat bermain di fikiran masing-masing.

Pintu bilik mesyuarat dipandang sepi. Rayden sudah keluar meninggalkan mereka yang masih terpinga-pinga. Cuba mentafsir apa yang terjadi.

"Err jangan tanya kenapaa..saya sendiri tak pasti. Semua dah boleh sambung kerja. Terima kasih." Tutur Ariesha. Dia tahu pasti staff yang lain akan bertanya pada dia. Mereka semua terus keluar dari bilik mesyuarat untuk menyambung kerja masing-masing.

Ariesha pula terus menuju masuk bilik Rayden. Pintu diketuk. Dengar saja suara maskulin jejaka itu terus dia menerobos masuk.

"Ye Tuan Muda?"

"Nothing. Aku ada meeting dengan client ke harini?"

Nota di tangan Ariesha dibuka sehelai demi sehelai.

"Jadual Tuan Muda kosong hari ni." Ujar Ariesha.

"Okey. Thanks little angle." Tutur Rayden. Dia perlahankan suaranya apabila menyebut panggilan tersebut.

"Sorry Tuan Muda kata ape tadi?"

"Ehem. Nothing. I just say thankyou." Jawab Rayden. Jari jemari nya bermain pen. Mata memandang ke arah anak mata Ariesha. Cantik benar mata gadis itu.

Ariesha yang sedar akan pandangan dari Tuan Muda nya itu terus berdehem.

"S-saya keluar dulu." Ariesha menunduk laju dan terus keluar.

"Shy shy ton pulak kau ni little angle." Tutur Rayden perlahan.

Handphone yang berada di atas meja di ambil.

Dia kemudiannya mendail nombor Qash.

"Qash, aku nak kau tangkap dua orang tu harini jugak. Tau lah aku nak buat apa dengan dua orang sial tu. Diaorang ade dekat office aku. Balik kerja nanti kau buat seperti yang aku arahkan. Chau." Rayden terus menamatkan panggilan.

Senyuman sinis tak lekang dari bibir merahnya. Bibir yang langsung tak pernah menyentuh sepuntung rokok pun. Dia benci akan itu. Baginya perkara itu hanya menjejaskan kesihatan dan merosakkan bibirnya saja. Dia cukup menjaga kesihatan dirinya.










~TBC~

Agak-agak ape jadi dekat dua ketul Encik tu😆

Continue Reading

You'll Also Like

5.4K 1.5K 56
[ Karya Kedua : Hara ] βœ”οΈ β€’Adrian Hayqal Γ— Eiyra Natasyaβ€’ Pertemuan tidak sengaja diantara mereka telah membuatkan Adrian jatuh cinta pandang pertama...
436K 23.8K 32
Megat Rayyan seorang yang dingin dengan sesiapa saja kecuali bidadarinya Nur qissha Ariana hanya gadis ini saja yang mampu buat hatinya cair. Ayah s...
81.4K 3.8K 50
Third book of BAD GIRL. "Dah la beku! Tak nak cakap. Sombong. Tak nak senyum. Suka cari pasal." - Syifa Jannah. "Suka sangat senyum. Banyak mul...
80.4K 9K 16
"Airis dah terlanjur dan sekarang Airis mengandung." Siapakah yang menanggung semua ini jikalau bukan gadis muda ni. Belum sempat Airis memberitahu p...