Pengganti Cinta ✓

By shazandrah

378K 19.8K 1.2K

[ 𝓛𝓸𝓿𝓮 𝓼𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓿𝓸𝓵 1 ] "We're getting older and the love is still here." Ariana Qalisha , nama se... More

bab 1
bab 2
bab 3
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 15
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 40
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
epilog
qyue's talk
special chapter 1
special chapter 2
special chapter 3
special chapter 4
Emran & Katrina

bab 61

3.6K 198 11
By shazandrah

Cinta Yang Tak Terganti

MATANYA mula dibuka perlahan - lahan . Cahaya yang silau itu membuatkan dia menutupkan matanya kembali . Setelah matanya kembali okay , dia cuba buka kembali . Pandangan matanya terarah pada siling yang serba putih itu . Bau - bau ubatan yang menusuk masuk ke rongga hidung nya membuatkan dia sedikit berkerut . Tahu lah dia bahawa dia di hospital sekarang ni . Matanya meliar disekeliling bilik . Matanya membulat saat terpandag susuk tubuh yang kaku dan di baluti wayar itu menyapa retinanya . Laju saja  dia terbangun dari baringannya .

" Abangg ... " Lemah saja suara Qalisha memanggil gerangan itu . Kakinya menampak turun dari katil . Katil Rayyan yang berada di sebelahnya itu dituju . Perlahan - lahan kakinya melangkah . Rasa  pening di kepalanya masih belum berunsur pulih .

Sesampai disebelah katil Rayyan , dia duduk di kerusi yang disediakan . Wajah pucat Rayyan dilihat sebak . Tangannya naik menyentuh wajah yang masih lagi hensem itu . Pipi Rayyan diusap lembut . Perlahan - lahan air matanya turun membasahi pipinya .

" Hiks...hiks abang , kenapa abang baring kaku kat sini ? Abang taknak bangun ke ? Kenapa....kenapa abang tinggalkan sayang sorang kat sini hiks hiks ? Bangun lah ! " Rayu Qalisha . Tangannya yang berada dipipi Rayyan tadi mula turun menggengam tangan Rayyan yang sejuk itu . Tangan itu diangkat dan dibawa ke pipi nya .

" Hiks abang ... I need you ... Please stay strong for me ! Abang kena sedar hiks . Abang kena .... " Tersedu sedan di menangis . Kepalanya dibaringkan di atas lengan suaminya itu . Air mata yang masih mengalir dibiar kan tak bersapu . Wajah Rayyan dipandang dari bawah .Tersenyum kecil dia . Walaupun ada sedikit kesan terguris di wajah itu namun wajah itu tetap nampak hensem . Abang tetap hensem walaupun tengah tidur . Sayang sayang abang . Selamanya .

Perlahan - lahan mata nya sedari memberat di tutup olehnya . Tak sampai beberapa saat , dengkuran halus dari Qalisha mula kedengaran . Lengan Rayyan dipeluk erat olehnya .

Semoga bila dia sedar , dia dapat berita yang gembira .

Pintu bilik wad di buka . Kakinya melangkah masuk ke ruangan bilik wad VIP itu . Meja kopi yang berada di hujung dihampiri dan diletakkan satu paper bag  . Matanya pula memandang ke sekeliling , matanya  tertacap pada salah satu katil . Dia hanya tersenyum . Perlahan - lahan kakinya melangkah ke arah katil itu . kepala Qalisha diusap lembut .

" Adik , bangun . Nanti sakit belakang adik kalau tidur macam ni " Kejut Azreen pada adiknya . Bahu Qalisha ditepuk - tepuk mengejutkan adiknya itu . Qalisha yang terasa lena nya diganggu mengerutkan dahinya . Dia merengek tidak suka bila lena nya diganggu . Terlepas tawa kecil Azreen . Kenapa comel sangat ni ?

Bahu Qalisha digoncangkan pulak . Kali ini sedikit kuat . Qalisha mengerus geram saat lena nya diganggu lagi ." Ish ! Jangan kacau lah orang nak tidur ni ! Tak nampak ke ? " Marah Qalisha . Kepalanya sudah diangkat namun matanya masih lagi tertutup rapat . Azreen menahan tawanya dari terkeluar . Muncul idea nakal dibenak fikirannya . Senyuman nakal terukir .

" Astaghfirullahalhazim ! Maksiat apakah ini ?! " Jerit Azreen sedikit kuat . Suara nya pula dibuat sedikit garau supaya Qalisha tidak dapat mengencamnya . Berkerut kening Qalisha . Maksiat ? Apa benda ni ?

" Allahuakbar ! Kita bawa mereka ni ke pejabat agama ! Kahwin kan saja perempuan ini dengan lelaki yang dia tidur bersama itu ! " Sambung Azreen lagi . Terbuntang biji mata Qalisha saat perkataan 'pejabat agama' disebut oleh suara garau itu . Habis gelabah dia dibuatnya .

" Tuan ! Saya tak salah tuan ! Saya diperangkap ! Tolong , jangan kahwin kan saya dengan lelaki itu . Saya tak kenal dia . Saya dah ada suami ! " Rayu Qalisha . Matanya dipejam rapat sambil tangannya di buat gaya memohon maaf . Azreen mengemam bibir nya kuat . Sedaya upaya ketawanya di tahan .

" Apa maksud kamu diperangkap ? Berduan dengan lelaki yang mahram bagi kamu di satu bilik berdosa hukumnya ! Ikut saya ke pejabat agama ! " Lakonan diteruskan lagi apabila Qalisha masih lagi tidak perasan . Qalisha sudah menggelabah . Matanya dibuka , baru saja dia ingin bersuara lagi , matanya terlihat abang sulong nya yang berada di depannya . Wajah Azreen yang menahan tawa itu dipandang . Terkebil - kebil dirinya saat hanya ada Azreen saja disitu . Tidak pula kelihatan orang lain ataupun orang yang berjubah .

satu saat ...

dua saat ...

tiga saat ...

" Along ! " Jerit Qalisha geram . Tersembur jua ketawa nya yang ditahan dari tadi . Perut yang senak dipegang olehnya . Qalisha menghentakkan kakinya ke lantai . Azreen dihampiri sebelum badan alongnya dipukul geram . Terbongkok - bongkok Azreen menahan pukul itu . Tawa nya masih lagi belum berhenti .

" Ish tak baik lah gurau macam tu ! Nak terkeluar jantung adik ni tau ! Benci along ! "

Qalisha sudah mencebikkan bibir nya . Sakit betul dia dengan Azreen . Ada pulak kena kan dia kat hospital ni ! Pejabat agama konon ! Erghhh ! Kerusi yang berada di sebelah katil Rayyan diduduk . Wajah Rayyan yang masih pucat dan tidak bergerak itu dipandang sayu . Hatinya mulai sebak . Azreen yang tidak mendengar akan suara Qalisha mula hentikan tawanya . Dia memandang Qalisha yang termenung memandang wajah kaku Rayyan itu .

Qalisha dihampirinya . Bahu Qalisha diusap lembut . " Adik dah jangan nangis - nangis . In Sya Allah Rayyan okay . Dia akan sedar adik . Along percaya " Pujuk Azreen pada adiknya . Qalisha mengangkat wajah nya memandang Azreen yang berdiri disebelahnya . Senyuman cuba diukur tidak mahu buat alongnya risau .

" Adik dah okay sikit along . Jangan risau tau . Cuma adik rindukan Rayyan je " Luah Qalisha . Wajah Rayyan dipandang kembali . Wajah yang tak pernah dia jemu untuk melihat walaupun setiap saat . Azreen tersenyum .

" Adik jom makan . Mama ada masakkannya makanan kegemaran adik " Ajak Azreen . Tangan Qalisha di ambil di tarik . Namun Qalisha mengeraskan badanya . Kepala di gelengkan . Dia tiada selera nak makan . Mood nya punah bila melihat Rayyan yang terlantar ni . Azreen mengeluh lemah .

" Adik jom lah makan . Adik kena juga jaga kesihatan adik . Adik kan nak jaga Rayyan . Makan sikit " Pujuk Azreen lagi . Kedua belah bahu adiknya di pegang . Qalisha sudah sepenuhnya mengadap Rayyan . Qalisha menggeleng lagi . Sumpah memang dia tiada selera nak makan . Tekaknya terasa loya sahaja .

" Adik , adik kena makan tau . Kesian baby nanti . Adik tak kesian kan baby ke ? Dia mesti lapar tu " Kata Azreen . Senyuman manis terlakar di bibirnya . Qalisha mencebikkan bibir nya . Baby mana pulak ni ?

" Along mengarut apa ni ? Baby mana ni ? " Tanya Qalisha hairan . Semakin melebar senyuman Azreen .

" Baby yang ada dalam perut adik tu lah " Kata Azreen lagi . Semakin berkerut dahi Qalisha . Baby ? Dalam perut ? Sejak bila pula dia ada bela baby dalam perut ni ?

Matanya memandang Azreen keliru . Azreen sudah mengeluh . Susah jugakkan dapat adik yang sedikit lambab ni . Dah terang lagi bersuluh dia dah bagi hint , tetap jugak tak dapat tangkap .

" Adik , dengar sini "

Qalisha mengangguk . Matanya memfokuskan pada Azreen . Menunggu ayat yang akan terkeluar dari mulut di abang sulongnya itu .

" You're pregnant " Kata Azreen berterus terang . Wajah adik nya dipandang . Berharap Qalisha faham lah . Kalau tidak , haih mahu mati dia .

Qalisha mengangguk - ngangguk . Oooo aku pregnant . Tak lama selepas itu , matanya membulat terkejut . Laju saja dia memandang Azreen kembali . Kejap dia...

" Adik...pregnant ? Mengandung ? Adik mengandung anak Rayyan ? " Tanya Qalisha teruja . Azreen mengangguk yakin sambil tersenyum manis . Qalisha mula mengukirkan senyuman lebarnya . Sungguh , langsung dia tidak sangka bahawa dia akan mengandungkan zuriat Rayyan secepat ini . Sungguh dia rasa bahagia . Bahagia yang tak terhingga . Rasa macam nak menjerit je sekarang ni harap hospital saja . Perut yang masih tidak berbentuk itu dipegang olehnya .

Ada anak nya dan Rayyan disini . Bukti cinta antara dia dan suami .





























wahhh ! Qalisha mengandung lah ! hehe dah nak dapat Rayyan's junior ! Yeayyyy !

jangan lupa vote . thank you :)

Continue Reading

You'll Also Like

127K 6.2K 43
2 0 2 1 [KARYA 3] DARK ROMANCE Disebabkan peristiwa hitam itu, hidup Inara Adelia dalam kesempitan. Ditambah pula dengan ugutan dari Abang sahabat ba...
32.4K 1K 53
Aryan Levine X Nelydia Sofea * 𝑂𝑟𝑖𝑔𝑖𝑛𝑎𝑙𝑙𝑦 𝑀𝑎𝑑𝑒 𝐵𝑦 𝑇ℎ𝑒𝐼𝑟𝑑𝑦𝑛𝑎 * Start : September Finish : November 55966 words | 52 chapters...
278K 7.1K 61
[ Known as Dia Encik Monyet ] PERINGATAN : PLAGIAT & COPY PASTE DILARANG SAMA SEKALI . TERIMA KASIH KEPADA YANG SUDI MEMBACA Khairil dan Aira tidak s...
1.3M 55.2K 50
Dia sentiasa mengejar cinta lelaki itu. Baginya lelaki itu adalah anugerah cinta yang sangat berharga untuknya. Tapi sampai bila? Hati lelaki itu ter...