Get well soon boboiboy

By eritau

74.8K 5.8K 1.8K

Jikalau kita menghadapi satu penyakit yang serius.. Mesti susah dibendungkan? Itulah cabaran seorang insan ya... More

BAB 1 [(pelawaan) Edited ]
BAB2. maklumat super ejen muda first
BAB 3. penyakit misteri?
BAB 4. bertolak ke cyberaya
bab 5. apa yang bising sangat tu?
BAB 6. sakit kepala?
BAB 7. pasangan rahsia!!
BAB 8. perancangan ejen muda baru
BAB 9. penculikan?
BAB10. sebab?
BAB11. kantoi
BAB 12. pengenalan diri
PROMOTE1
BAB 13. curiga
bab 14. luahan
luahan 2
bab 15.. mengkaji.
bab 16.are you wanna play with us?
bab17(math problem)
bab18.(APA! anak uncle dan aunty!)
bab19. (need backup?)
BAB20. (latihan bersama Elemental)
penghargaan
Bab21(percepatkan misi)
Bab 22 (it's okay..)
Bab23. (i'm sorry for the lie)
bab24.(i'm sorry for the lie) 2
Bab25.(promised)
Bab26. (penyebab permusuhan)
Bab27 (penyebab permusuhan)
Bab28 (Aku Tahu Rancangan kau)
tolong bace pls...
Bab 29. (The times come)
Bab 30 (The Times Come 2)
Bab31 (B-boboiboy?!)
Bab32(bantuan)
Bab32 (Tuan kami, Hidup kami)
Bab33 (dinding pelindung)
Bab 34 (Rahsia Ray)
Bab 35 (Get well soon Boboiboy)
Bonus๐Ÿ˜Š hehehehe
buku seasons 2
pls bace

Bab 36 (The Ending)

1.6K 105 201
By eritau

Bersambung....

Di Taman Hospital Cyberraya di mana Ali sedang duduk dan bersembang bersama bayangan Aliya di Irisnya. Dia mengadu pada Aliya tentang keadaan Boboiboy sekarang yang sedang dirawat. Tapi dalam topiknya juga, dia tidak mahu mamanya merisaukan Boboiboy. Takut tak tenang pulak dia kat alam sana. Tak lama itu, seseorang menegurnya.

"Mama, mama jangan risau ye.. Boboiboy akan selamat punye.. Dia kan kuat sama macam mama" senyumnya lebar memandang irisnya walaupun air mata membasahi pipinya.

"Ali, urm... Aku tahu kau sedih sekarang... Tapi mesti tuan sedih kalau tau kau tak tunggu dia kat sana. Yelah, dia kan dah buat janji dengan kau nak pergi galaxy sama - sama??" katanya

"Ye, aku tahu hisk.. Tapi Gempa aku risau dia tak dapat tunaikan janji dia je.. Aku sayang dia macam abang kandung aku dah.. Hiskd" Ali mengelap hidungnya yang meleleh mengunakan lengan bajunya dan memandang seseorang itu yang merupakan bola bergolek golek itu😂. Astaga tak leh blah..

"Hmmm.. Kitaorang pun, tapi kau tak boleh macam ni.. Sebagai orang terdekat dia.. Kita kenalah bagi semangat kat dia. Bukan nangis macam ni.. Sedih tu memanglah sedih, tapi itulah hakikatnya.. Kalau kita beri semangat kat dia mesti pembedahan berjaya" nasihat Taufan duduk di atas bahunya bersama elemental lain duduk di angota badan Ali yang berbeza.

Ali sedikit gembira mendengar nasihat Taufan dan juga hangatan yang berikan oleh elemental lain. Dia kembali mengelap air mata bersama hidungnya semula. Dia dapat keberaniannya semula sebelum dia tertangkap sesuatu kata - kata Taufan yang dia sendiri tak tahu

"Kejap... Pembedahan? BOBOIBOY KENA BEDAH KE?????! Kenapa tak ada siapa siapa bagitahu aku??" Ali menjadi cemas lau berdiri secara tiba tiba. Kesian mereka yang bergolek golek kat udara😂😭. (Author dh terjangkit😭)

"Woi woi.. Ye pun terkejut jangan lah buat macam tu walaupun rupa kitaorang ni macam bola tapi kitaorang boleh pening juga tau!" marah Solar tidak dapat menghentikan golekkan dirinya. Walaupun Blaze, Thorn dan Taufan lagi memusingkan diri mereka sambil membuat pertandingan siapa pusing paling laju dia menang tapi ice kes dia lain sikit.... Tau kan😏

Gempa tertawa lalu menolong Hali dan Solar berhenti. Begitu juga Ice, sebenarnya dia tahu Trio Trouble Maker tu lah orang yang paling sedih. Tapi diorang pandai sembunyikan dengan buat buat giler macam tu. Gempa rasa bersalah hendak memberi tahu sesuatu pada mereka atau tidak kerana itu adalah hal yang dia seorang je yang tahu iaitu rahsia diantara dia dan Boboiboy.

Berbalik kepada Ali, dia sudah pun beredar mahu menunggu Boboiboy di hadapan Bilik pembedahan. Dia sempat meminta maaf pada mereka mahupun dia tahu mereka tidak mendengarnya.

✧✧✦❣︵︵❣✦✧✧

"Doctor Cheng.. Patients is very critical, his heart stop many Time already" pembantu nurse itu melaporkan situasi kepada Dokter bernama Cheng yang membedah kanser di otaknya itu.

"Okay, i need a little more minutes.. Get ready for iron shock(maaf author main tulis je benda alah tu.. Apa ye nama benda tu yang untuk jantung tu...)" arah dokter itu kepada para pembantunya itu.

゚°☆4 jam kemudian☆° ゚

"Encik.. Nama Encik Amato bin Abah ke?" soal seorang Dokter kepada Amato yang terlelap menindih kepala isterinya yang tertidur dibahunya.(tak tukar lagi)

Amato dan Afian terjaga bersama dan memandang Dokter itu lalu berdiri secara mengejut menanyakan soalan.

"Ye kami dokter.. Macam mana dengan anak Kami??" tanya mereka berdua serentak membuat semua yang tertidur dan bermain telefon terhenti dan mendekat mendengarkan situasi Boboiboy saat ini.

"Urm.. Pada awalnya dia amatlah kritikal dan hampir tidak boleh diselamatkan" - Dokter Cheng

Semakin berdebar jantung mereka apabila dokter itu mengatakan hal seperti itu. Walaupun begitu mereka tetap bersabar mendengarkan perkataan selanjutnya.

"dengan mencuba pelbagai cara.. Kami pun berjaya mengeluarkan kanser itu.. Tuan dan Puan tak perlu risau, anak Tuan dan Puan telah kami pindahkan di wad." Dokter itu tersenyum di balik pelitup mukanya itu.

Mereka mengeluh nafas lega walupun hanya seketika.

"Akan tetapi keberhasilannya untuk hidup, Tidak kami jamin. Jangan risau, kami akan lakukan yang terbaik untuk anak Tuan dan Puan. Urm... Sebelum tu yang ramai ramai ni pun nak jenguk Boboiboy sekali ke?" - Dokter

Dia menyoal mereka semua yang semakin mendekat sehingga jarak mereka hanya seinchi sahaja. Mereka semua menganguk beberapa kali dengan semangatnya

✧✧✦❣︵︵❣✦✧✧

"Encik boss... Buat ape tu- eh?!!! Encik boss nangis ke??" ujar Probe kepada Adudu yang bercekak pingang dengan titisan air mata yang jatuh di lantai. Sah sahlah probe tau dia tgh nangis.

"Eh eh.. Mana ade! Habuk masuk mata aku lah!" elak adudu walaupun Probe masih mengusiknya lagi.

✧✧✦❣︵︵❣✦✧✧

Kini di wad Boboiboy, ramai betul yang berada disana. Nasib baik Dokter di situ faham dengan perasaan mereka dan menyuruh nurse - nurse disitu untuk letakkan Boboiboy di wad yang besar ruangnya bagi memuatkan mereka yang hendak melihat Boboiboy.

"Haih.. Siannya cucu atok ni.. Kenapalah tak bercakap apa - apa kat atok.. Boleh sakit jantung atok macam ni" kata Tok aba yang duduk disisi katil tak terlepas juga Ochobot yang memeluk Boboiboy sambil berduka.

Boboiboy yang terlantar dengan senyuman diwajahnya. Mesti dia mimpikan sesuatu yang menarik. Afina mengelus rambutnya yang sedikit Botak. Kalau diikutkan hatinya, dia tidak mahu mengeluarkan air mata tetapi akhirnya keluar juga.

Ali memandang risau terhadap Boboiboy. Tapi kerisauannya sedikit berkurang apabila ayahnya mendorangnya mendekatinya. Ali agak terkejut dengan perbuatan Ghazali itu lalu memeluknya erat sambil menangis kerana terlampau risau dari waktu proses pembedahan lagi.

Sejujurnya, ramai juga yang mengeluarkan air mata gembira, lega melihat Boboiboy telah bebas dari kansernya dan tidak terlupa juga para elemental yang amat gembira sambil duduk di kaki Tuannya. Walaupun tidak boleh menjadi sebahagian Tuannya lagi tetapi mereka masih boleh duduk dekat bersama dengan tuannya. (Ayat author😭)

"Get well soon Boboiboy.. Kami akan sentiasa menemani kau" kata yaya selaku wakil Gopal, Ying dan Fang.

"Betul tu, kami warga tapops akan bagi penghargaan pada kamu sewaktu kamu sedar nanti... Sebagai Komander dari pasukkan Tapops akan aku naikkan pangkat kau" Kokoci melapiskan lagi kaca matanya. Rasenya dah 20 spek mata hitam dia dah pakai.. Lol...

#BanggaAuthor #BanggaAfinaNgnAmato

"Begitu juga kami akan memberi kamu anugerah spesial di sekolah nanti.. Muridku" kata Ejen Zain tidak mahu membiarkan Tapops sahaja yang memberi kepadanya. Selaku mentor Boboiboy, dia mestilah paling wajib kena bagikan😏 tapi kewujudan MATA masih perlu dirahsiakan. Ouh, pasal tapops.. Well Ghazali tak terkejut pun.. Afina sebagai kakak dia pun pergi sana kan..

"Ya... Banyak butul.. Kami warga Pulau Rintis akan beri penghargaan juga.. Yelah, dia kan sudah banyank tolong kita semu.." cadang pak cik cina itu dan disetujui oleh seluruh penduduk Pulau Rintis yang berada disitu.Kalau boleh diorang semua kat situ nak bagi hadiah dan penghargaan.

Amato dan Afina gembira mendengar hal itu. Dah banyak anak mereka menolong orang. Kasih sayang mereka terhadap Boboiboy amatlah melimpah ruah namun apabila mendengar hal itu rasanya seluas galaxy pun tidak mampu menampung limpahan itu. Mereka berharap supaya Boboiboy sedar semula, dengan itu mereka akan meluangkan masa bersamanya lebih lagi dari sebelum ni.

















































Tetapi....





































































Ianya tidak akan menjadi kenyataan..


































































































"Ttttiiiiiiitttttttttttttttttttt~"















































Lantas bunyi itu membuatkan wajah semua orang membulat tidak percaya dengan deria lihat dan pendengaran mereka. Garis nadi yang ditunjukkan menjadi setara pada alat itu dan tiada corak naik serta turun. Dengan segera Ghazali memangil Dokter Cheng selaku orang yang paling dekat dengan pintu meskipun Ali tidak mengikutinya. Dia sudah pun menjadi kaku tidak bernyawa.

Para Elemental dari duduk di kaki Boboiboy terus melayang kembali. Hati mereka seolah olah retak dan dikoyak koyak menjadi cebisan. Kiranya broken teruklh.

Tidak sampai seminit, Dokter Cheng pun tiba dan meminta kesemuanya untuk memberi ruang kepadanya dan nurse untuk melakukan pemeriksaan. Kesemua ejen muda sudah pun menangis teresak esak bergitu juga Rudy walaupun dirinya memandang keluar tingkap berhampiran.

(Teringat pulak author kat arwah atok author.. Al - fatihah 😊)

✧✧✦❣︵︵❣✦✧✧

Boboiboy P.O.V

"Aku.... Kat.. Mana? Kenapa ramai orang sebut nama aku? Eh? Suara Tok Abah? Komender pun ade sekali? Mentor? Penduduk pulau rintis pun? Wow.. Ramainya.. Aku dah nak mati ke apa ni?" kataku sebelum mataku terbuka melihat sekeliling tempat aku kini berada.

Aku sedikit hairan dengan itu, langitnya kelihatan putih tetapi biru dalam masa yang sama. Rumput lembut menjadi tempat pembaringan ku membuatkan aku menjadi mengantuk. Tiba - tiba suara halus memangil namaku.

"Boboiboy~"

Aku memandang empunya suara itu dan rupanya..

"Mama Aliya??! Macam mana mama aliya ada kat sini?" soalku terkejut dengan fenomena alam apa yang terjadi padaku bersama mama Aliya yang berpakaian cantik dan serba serbi putih.

"Lah, nak jemput Boboiboylah.. Dah jom?" Mama Aliya menarik tanganku menuju sebuah pintu yang cantik tidak dapat ku ungkapkan. Serasanya aku tidak mahu lagi ke rumah lagi.

"Maaf semua.. Nasi sudah menjadi bubur.. Tak boleh diperbaiki semula dah.." - boboiboy


Boboiboy P.O.V end

✧✧✦❣︵︵❣✦✧✧

Setelah pemeriksaan berakhir, Dokter Cheng menunduk ke bawah. Amato dan Afina begitu juga yang lain semakin bimbang.

"Kenapa dokter? Macam mana keadaan dia sekarang" Afina menyoal walaupun dia sudah mengetahui hal sebenar. Namun, boleh jadi juga mesin nadi tu rosakkan? Jadi dia tanya jelah.

Tapi Dokter Cheng hanya mengeleng sambil menunduk sama juga nurse disampingnya itu. Mereka tidak tahu macam mana mahu menerangkan situasi itu lagi dan mengundur diri keluar daripada bilik rawatan itu.

Afina terjatuh melutut ke lantai. Dirinya bagaikan tidak lagi hidup di muka bumi itu. Rohnya seakan hilang dari jasadnya.

"Tak... Tak... tak... abang... Anak kita tak mati kan? Kan abang... Hisk hisk" - Afina

Amato hanya berdiam diri dan memeluknya agar bertenang.

"ANAK KITA TAK MATIKAN ABANG! JAWAB SAYA ABANG HUWAAARGHHH BOBOIBOY ANAK MAMA HIKS..." meraung sekuat tenaga Afina memeluk Amato semula, menyerah kerana Amato tidak menjawab soalannya.

Kesemuamya Mulai menangis dengan teruknya. Begitu juga Tok Abah yang menangis menutupi matanya walaupun cermin matanya terangkat kerana dia tidak membukanya. Ali pula sudah pun meraung dipelukkan Ghazali. Yaya, Ying, Gopal dan Fang juga turut bersama sama mengalirkan air mata. Tak terkecuali juga kesemua Pasukan Tapops, Ejen Ejen Mata, Ketua teras, penduduk pulau rintis.

Para Elemental? Semestinya menangis meskipun air mata mereka kelihatan seperti debu cahaya yang turun dengan derasnya. Suara tangisan mereka begotulah terseksa melihat Tuannya meninggal dihadapan mereka. Sempat mereka fikir mereka terlalu lemah untuk menyelamatkan tuan mereka. Dan Mulai pada hari itu sejarah sadis di Hospital itu tidak akan di lupakan sampai bila bila.




꧁༺~TAMAT~༻꧂


Diminta memasang lagu ini sebelum keluar dari sini.. Sekian terima kasih

Continue Reading

You'll Also Like

4.8K 257 29
Pertemuan Dua karakter Animasi yang sudah Beberapa Tahun Berpisah
32.9K 2.3K 20
Apa akan berlaku kalau Gempa jadi perempuan? Adakah elementals yang nakal menjadi sopan santun bila Gempa jadi perempuan? Atau di sebalik nya? Apa ya...
1.2K 110 7
Andai dunia animasi itu wujud... Apakah yang akan berlaku? . . . Di saat satu kerosakan berlaku pada dua buah teknologi yang belainan, satu portal te...
50K 3.4K 34
Setelah berbulan bulan bertugas di stesen TAPOPS, akhirnya, kelima lima orang penjaga power sphera diberikan cuti yang diimpi impikan. Dah dapat c...