Pengganti Cinta ✓

By shazandrah

378K 19.8K 1.2K

[ 𝓛𝓸𝓿𝓮 𝓼𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓿𝓸𝓵 1 ] "We're getting older and the love is still here." Ariana Qalisha , nama se... More

bab 1
bab 2
bab 3
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 15
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 40
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 61
bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
epilog
qyue's talk
special chapter 1
special chapter 2
special chapter 3
special chapter 4
Emran & Katrina

bab 51

4.1K 241 6
By shazandrah

Cinta Yang Tak Terganti

QALISHA melangkah masuk ke dalam rumahnya dengan longlai . Hari dah hampir senja . Terlalu banyak kerja kat butik sampai lupa nak tengok jam . Dengan kedatangan Emran secara tiba - tiba dekat butik lagi . Dengan apa yang berlaku tadi memeningkan kepalanya . Haih penat lah ! Nasib baik dia dah beritahu suaminya yang dia balik lewat sikit hari ini .

Lampu ruang tamu dipasang . Matanya meliar ke dalam rumah mencari kelibat si suami . Berkerut dahinya apabila kelibat si suami tak kelihatan . Rasa nya kereta Rayyan ada je kat garaj tapi kemana pulak si suami menghilang . Dia berdiri dihadapan tangga , matanya melihat ke atas . Hm ada kat atas kot . tengah rehat mungkin . Perlahan kakinya mula melangkah ke tas . Didaki tangga satu persatu dengan cermat .

" Abang " Panggil Qalisha sambil mendaki . Tiada sahutan .

" Abang ! "

" Ooo abang ! "

Panggil Qalisha lagi sedikit kuat . masih lagi tiada sahutan . Haih suami aku ni , dah pekak ke ? Sampai aku panggil pun dia tak dengar . Heh ! Astaghfirullah . Sha tak baik lah ! Jangan kutuk suami , dosaa ! Ampun kan isterimu ini suami . Tak sengaja terkutuk pulak .

Pintu bilik yang berada di depan matanya dilihat sebelum di pulas tombol pintu .

Klak !

Heh tak berkunci ! Haih , suami aku ni tak jaga keselamatan langsung . Kalau aku duduk kat rumah ni sorang - sorang , confirm confirm aku akan kunci semua pintu tingkap yang ada . Pintu bilik ini pun aku akan kunci kemas - kemas . Biar tak ada siapa boleh masuk . Aku pun biar berkurung je dalam bilik ni macam kambing yang kena kurung kat kandang tu .

Masuk saja ke dalam bilik , ternampak satu figura yang sedang enak tidur di atas katil . pakaian kerja masih lagi tersarung ditubuh badannya . Stoking juga tidak dibuka . Dia melihat sekeliling , beg kerja suaminya berada di atas lantai , kot suaminya juga kelihatan seperti dicampak saja . Qalisha menggelengkan kepalanya perlahan . Penat sangat ni .

Rayyan yang berada di atas katil dihampiri sebelum dirinya duduk di birai katil . Wajah suaminya ditilik . Hensem seperti selalu . Walaupun rambut si suami kusut dan wajah si suami kelihatan penat . Tapi di matanya tetap suaminya kelihatan kacak . Rayyan tak pernah menghampakannya dengan wajah itu . Rawrrr !

" Abang , bangun " Kejut Qalisha perlahan . Lengan Rayyan digoncang lembut . Rayyan diam berkutik . Tak bergerak langsung .

" Abang , bangun lah ! Dah nak magrib ni abang " Lengan Rayyan di goncang sedikit kuat lagi . Rayyan yang rasa lena nya diganggu mula membuka matanya perlahan - lahan . Badannya diiring menghadap ke arah Qalisha .

" Abang , wake up ! " Rayyan terpisat - pisat bangun . Tanganya naik menggosok mata persis budak kecil . Mulut dicebikkan . Hm ada orang ganggu lena kita lah .

" Sayanggg " Lemau saja Rayyan berkata . Tangannya Qalisha diambil dan dibawa ke bawah kepalanya . Disorokkan tangan kecil itu di dalam genggamannya . Qalisha tersenyum kecil dengan perilaku Rayyan ini . Comel !

" Abang , bangun mandi . Dah nak magrib ni " Namun Rayyan menghiraukannya . Dikemas kan lagi genggaman tangan Qalisha . Tak nak Qalisha pergi . Qalisha mengeluh . Ini lah rupa hero korang . Susah betul nak bangun tidur . Boom dipasang kan di tepi telinga pun , tak sedar gamaknya ni .

" Abang , bangun lah . Jom kita pergi mandi lepas tu kita solat berjemaah " Pujuk Qalisha lagi . Rayyan yang mendengar ajakkan Qalisha terus membuka luas matanya . Kepala dialihkan melihat Qalisha yang sedang tersenyum ke arah nya  . Perlahan - lahan bibirnya pun mengukirkan senyuman . Rayyan bangun dari baringan dan duduk bersila di atas katil . Tangan Qalisha masih lagi tak dilepaskan .

" Dah lama ke sayang balik ? " Tanya Rayyan perlahan . Suaranya masih serak basah akibat tidur tadi . Walaupun ajakan Qalisha tadi berharga , namun keadaan dan keselamatan isteri lebih penting . Entah bila lah dia terlelap tadi . Asalnya hanya berbaring sambil membalas chat dari Qalisha tapi dia terlelap pulak . Penat sangat kot badan ni .

" Baru je balik tadi . Abang kenapa tidur petang ni ? Tak elok lah " Kata Qalisha . Ditahan senyumannya yang ingin melebar itu apabila  mendengar suara Rayyan . Seksi ! Aaauum !

" Terlelap lah sayang . Penat sangat kot . Kerja pun banyak kat office tu " Adu Rayyan manja . Mulut dicebik manja . Qalisha tergelak kecil dengan karenah Rayyan . Rambut Rayyan yang serabai itu , diusap lembut .

" Biasa lah kerja kan . Dah jangan layan sangat penat tu , nanti terlepas magrib pulak "

Rayyan tersengih suka . Suka diperlakukan seperti itu oleh Qalisha . Kalau dulu tak boleh bersentuh , tak ada  nak romantik macam ni . Sekarang dah boleh , nak sentuh pun tak ada masalah . Nak lebihhh pun tak ada siapa boleh halang . ehek ! Suka !

" Dah bangun , pergi mandi sana . Lepas tu jadi imam saya " Peha Rayyan ditepuk lembut . Qalisha mula berdiri . Baru saja ingin melangkah pergi , tangannya yang berada di dalam genggaman Rayyan terasa semakin di perketatkan . Dia melihat ke belakang memandang Rayyan yang kelihatan sedih itu . Terkelip - kelip matanya . Hm dia ada salah cakap ke ? Rasanya dia cuma suruh Rayyan pergi mandi kan ?

" Kenapa ni ? "

Rayyan hanya diam . Tangan Qalisha dimain - main kan . Merajuk . Berkerut dahi Qalisha , haih apa pulak ni ?

" Heh kenapa ni ? Saya ada salah cakap ke ? "

Laju Rayyan mengangguk . Kepalanya diangkat memandang Qalisha . Qalisha pula hanya memandang Rayyan hairan . Aku salah cakap apa ?

" Apa yang saya salah cakap ? " Tanya Qalisha apabila ulang tayang yang bermain di kepalanya , tiada tanda dia tersalah cakap . Matanya menumpukan penuh perhatian pada Rayyan . Rayyan menguris - guris tangan Qalisha .

" Hm sayang cakap , abang pergi mandi " Jawab Rayyan perlahan . Qalisha pula mengangguk faham . Habis tu apa yang salah ?

" So ? "

" Sepatutnya , kita pergi mandi bukan abang sorang je " Kata Rayyan tulus . Bibir memuncung tanda dia merajuk . Qalisha yang mendengar terletus tawa . Ya allah , ingatkan apa lah tadi , rupanya itu je ? kelakar betul lah Rayyan ni . Benda macam tu laju je dia ingat , kalau bercakap benda lain ? Tak ada nya dia nak ingat . Rayyan gatal !

" Kenapa kita pulak ? Pergi lah abang mandi dulu " Kata Qalisha mengusik . Tangan yang berada di genggaman Rayyan di tarik perlahan sehingga terlepas . Rayyan yang mendengar semakin kedepan muncungnya . Kepala dialihkan bertentangan . Taknak tengok Qalisha . Merajuk ! Qalisha yang perasan mengemam bibirnya . Tak mahu tawanya terletus lagi .

Qalisha mula melangkah pergi tanpa menghiraukan Rayyan . Rayyan yang perasan akan itu , sudah mencebik kan bibir nak menangis . Sampai hati tak pujuk pun kita , malahan ditinggal kan macam itu je ! Ihiks ihiks taknak kawan dengan Qalisha . Qalisha jahat !

" Haaa kutuk orang lah tu ! Tak baik , allah marah tau kutuk isteri sendiri ! " Laung Qalisha dari dalam bilik pakaian mereka . Rayyan yang mendengar semakin mencebik bibirnya . Eleh cakap orang , macam lah dia tak pernah kutuk suami dia yang hensem ni . Tengok - tengok baru saja tadi agaknya dia kutuk aku . umph !

Qalisha yang tidak mendengar apa - apa balasan , terkekek - kekek (?) dia ketawa . HAHAHAAHA cakap orang lah Qalisha . Baru je tadi kau kutuk dia tau . Qalisha mula melangkah keluar dari bilik pakaian . Dia memandang ke arah katil . Rayyan masih lagi merajuk . Wajah Rayyan jangan cakap lah , buruk betul ! Langsung Rayyan tak melihat ke sini . Dia menghiraukan Rayyan dan mula mengambil tuala nya yang tergantung di sebelah pintu bilik air . Tuala itu dicapai dan dia mengerling sekilas ke arah Rayyan . Rayyan memandang nya dengan wajah simpati . Qalisha hanya tersenyum jahat dan mula masuk ke dalam bilik air . Berubah terus wajah Rayyan . Heh dia betul - betul tak hiraukan aku lah ! Huwaaa !

Rayyan menghentak - hentak kakinya ke tilam . Badan dipusing - pusing kan . Bantal milik Qalisha di ambil dan di gigitnya kuat . Tak habis dengan itu , dia mula menumbuk - numbuk bantal itu . Geram !

" Abang , jom lah mandi ! Nak suruh sayang tunggu berapa lama lagi ni ?! " Laung Qalisha luat dalam bilik air . Rayyan yang mendengar akan itu terus berhenti dari menumbuk . Wajahnya diangkat . Diaa .... tak salah dengarkan ? Qalisha ajak dia mandi kan ? Betul kan ?!

Terus lebar senyumannya . dia tergolek - golek teruja di atas katil . Katil yang tidak bersalah , di tendang - tendang . Eeeeee suka nyaa ! Dia ajak kita mandi lahhh !

" Abang , cepat lah ! Sayang tutup offer nanti ! "

Dengar akan itu , laju saja Rayyan turun dari katil . Bantal yang diambil tadi dicampak ke atas katil . Kakinya berlari untuk mendapat kan tualanya . Ambil saja tuala itu , dia berdiri di hadapan pintu tandas . Dia melihat kembali ke belakang . Bantal Qalishaa ...

Dia mula mengorak langkah ke arah katil kembali . Bantal Qalisha yang dilempar tadi diambil dan ditepuk lembut menghapuskan debu - debu dan air luir yang tersisi dari gigitan nya tadi . Bantal itu diletak kembali ke tempat asal dengan lembut . Tersengih - sengih dia buat semua itu . Terasa seperti orang gila pulak . Hahahaha tak kesahlah asalkan bantal Qalisha dah cantik tersusun . Tanpa buang masa , dia terus berlari ke arah bilik air kembali .

Diketuk bilik air itu teruja . Setelah pintu dibuka , laju saja kakinya masuk ke dalam .

" Fuyyoo , seksi nya sayang ! "

" Heh apa ni ? Jangan cakap macam itu lah ! Tak malu ke ? "

" Laaa nak malu dengan siapa ? Takde siapa pun lah , kita berdua je pun "

" Ish ! Tak suka lah ! "

" Sayang suka abang je kan ? "

" Heh perasan betul lah dia ni . Siapa entah suka dia "

" Elelellele malu - malu pula . Suka sayang jugak . Abang pun sayang sayang ketat - ketat macam tu "

" Sayang pun sebab saya bagi masuk je kan ? Kalau tak abang tak sayang saya "

" Hehhhhh , mana ada lah . Abang sayang lah . Betul "

Terdengar suara dan ketawa dari mereka di dalam bilik air . Ketawa bahagia yang mengiringi mereka mandi bersama di dalam itu . Bahagia yang tak dapat diucapkan dengan kata - kata . Bahagia yang dapat dirasa bila mereka bersama . Meluangkan masa bersama , bermain bersama , gembira bersama , sedih bersama dan jatuh bangun bersama . Bahagia yang dikongsi melalui semua yang mereka buat bersama .

Qalisha tersenyum indah . Bahagia dia apabila bersama dengan Rayyan . Pasal Emran ? Nanti - nanti lah dia beritahu Rayyan . Yang penting sekarang , masa nya bersama Rayyan . Masa yang sangat berharga untuk dibazirkan . Saat ini hanya ada dia dan Rayyan saja untuk mengukir sebuah kenangan yang manis . Bahagia nya yang sekarang adalah dia . Lelaki yang bertakhta di hatinya sekarang adalah dia . Sumber kekuatannya sekarang adalah dia .

Rayyan Mikael .














jangan lupa vote ! terima kasih yang setia membaca dari awal permulaan sehingga bab 51 ini . saya hargai sangat . lobe you ! ❤ .

Continue Reading

You'll Also Like

278K 7.1K 61
[ Known as Dia Encik Monyet ] PERINGATAN : PLAGIAT & COPY PASTE DILARANG SAMA SEKALI . TERIMA KASIH KEPADA YANG SUDI MEMBACA Khairil dan Aira tidak s...
276K 15.8K 52
Adwa Sofea dan Aakiff Muhammad Cliche! Do. Not. Read if you Hate Grammatical Errors and Typos
1.9K 159 18
Nafa Arleanne, gadis kota yang lincah serta periang melarikan diri setelah menjadi saksi satu pembunuhan. Pembunuhan itu melibatkan kekasihnya, Tengk...
3.2M 287K 93
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...