ANDRE LORENZO KIM | COMPLETED

Autorstwa tokahtako

146K 10.5K 1.9K

๐™ป๐š˜๐š›๐šŽ๐š—๐šฃ๐š˜ ๐™บ๐š’๐š– : ๐š…๐š˜๐š•๐šž๐š–๐šŽ 1๐Ÿฆ‹ Siapa sangka sebuah mimpi itu bukanlah hanya mimpi semata-mata? Dan... Wiฤ™cej

BLURB
01
02
03
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
๐ŸŒผ Ending ๐ŸŒผ

04

4K 339 121
Autorstwa tokahtako

Andre yang baru pulang itu terus merebahkan badannya ke sofa. Kepala kusut dengan masalah yang makin bertambah.

Memandang sekeliling rumah. Tak pernah ada wanita selain ibunya yang pernah menetap sebagai madam di sini.

Andre kembali duduk tegak. Matanya terhenti pada album gambar keluarganya yang cantik tersusun di bawah kabinet televisyen.

Dia berjalan mendekati kabinet itu, dan mencapai satu album sebelum kembali duduk di atas sofa.

Dia membuka dan gambar pertama ialah gambarnya ketika baru lahir. Wajah ceria ibu bapanya itu membuatkannya tersenyum. Teringat kisah lama bersama keluarganya.

🌹🌹🌹

"엄마, 장난감을 가져도 될까요? (Mom, boleh tak saya nak mainan tu?)"

Andre menarik-narik lengan baju ibunya. Anak tunggal, manja terlebih lah.

"다음에는 제발 우리가 거기에 가야 합니다. 그렇지 않으면 아빠가 우리에게 화를 것입니다. 그가 다시 당신에게 소리 지르기를 원하십니까? (Lain kali ye. Kita kena pergi sana. Nanti dad marah. Andre nak dad marah dekat Andre lagi?)" Ibunya memujuk lembut. Kalau terkasar sikit, mahu meraung budak tu. Anak jate lembik po lah.

Nama ibu Andre ialah Kim Taeyeon.

Andre yang akur itu, memegang tangan ibunya. Dia sedih tetapi, dia akan lagi sedih jika dimarahi bapanya. Garang gila weh.

"미안해, 얘야. 다음에는 내가 사줄게, 알았지? (Mom minta maaf ye. Lepas ni mom akan beli semua untuk Andre. Okay?)"

Puan Taeyeon cuba memujuk anaknya itu lagi sambil membuat isyarat tangan okay.

". 아랐어 (hmm. Okay.)" Jerit Andre sambil membalas dengan isyarat tangan okay seperti ibunya.

"That's my boy. So now..."

"Let's gooo" Jerit Andre dengan gembira sambil menggoyang-goyangkan tangannya yang bertaut dengan tangan ibunya itu.

Andre sama sahaja seperti kanak-kanak yang lain.
Pandai pujuk, okaylah dia.

🌹🌹🌹

Andre dan ibu bapanya memang akan makan malam bersama. Ayahnya, Adrian Lorenzo Kim, sesibuk mana pun dia, dia mesti akan cari masa untuk keluarga walaupun sikapnya agak dingin pada anak tunggalnya itu.

"From now on, you will have training everyday. No excuses." Encik Adrian berkata sebelum menyambung santapan malam mereka.

Puan Taeyeon hanya mampu menggelengkan kepala. Siapa je berani nak melawan. Mahu kena marah balik. Jadi diam jelah.

"싫어 (Saya tak nak). I just wanna play with my friend. I don't want do that!" Andre sudah muak dikongkong oleh ibu bapanya.

Tak boleh berkawan sesuka hati. Kena ada bodyguard 24/7. Main pun dalam rumah je.Siapa je boleh tahan kan?

"ANDRE LORENZO KIM. SIT DOWN." Encik Adrian mula menjerit marah.

Andre yang mendengarnya terus menangis. Umurnya baru 6 tahun, nak expect apa do.

"여보, 그만하세요. 당신은 그가 당신을 두려워하게 만듭니다. 나는 그를 설득하려고 노력할 것이다. ? (Sayang, stop it. Awak takutkan dia. Saya pujuk dia. Okay?)" Lembut je ibu Andre berkata, memang jauh beza dengan bapanya.

"Sorry. I just.."

"I know. Just control your anger first. Andre is our one and only child. I love him so much. So please." Puan Taeyeon menunduk sedih. Encik Adrian yang melihat wajah muram isterinya pun memeluk erat dan berkali-kali meminta maaf. Dia tahu dia terlebih dalam bertindak tadi.

Anak seorang je, lelaki pula, anak mafia pula, aduih.

"Andre, 나는 당신이 모든 것에 대해 화를 낸다는 것을 알고 있습니다. 그러나 모든 것이 당신에게 도움이 것입니다. 엄마 아빠는 당신을 너무 사랑합니다. 모든 시간을 견디십시오. 제발 나를 위해 (Mom tahu yang Andre sedih dan marah dengan semua ni. But, semua ini untuk kebaikan Andre juga. Mom dengan Dad sayang Andre sangat-sangat. Please, kali ni je, tahan sikit je. Please, for me.)" Puan Taeyeon cuba lagi merayu dan memujuk anaknya itu. Dia ingin anaknya selamat. Dan langkah pertama yang perlu dilakukan ialah dengan mempelajari seni pertahankan diri.

"엄마.. 미안해. 내가 나쁜 아들 맞지? 용서해 주세요. 우후크 (Mom.. I'm sorry. I'm a bad son right? Please forgive me. Uhuukk)." Andre menangis dalam pelukan ibunya. Sepanjang umurnya dia tidak pernah menaikkan suaranya sama ada pada ibu mahupun bapanya. Entah apa yang merasukinya tadi.

"당신은 나쁜 아들이 아니에요. 너는 내가 낳은 위대한 아들이다. 이것을 기억하십시오, 나는 항상 당신과 함께 여기에 있을 것입니다. (You are not a bad son dear. You are such a great son that I ever had. Remember this, I'll always be there with you, in here.)" Kata Puan Taeyeon sambil menunjuk dada kiri Andre.

" 떠나지 않을거야, 그렇지? 약속해요, 엄마. (You won't leave me right? Promise me, mom.)" Andre mengeluarkan jari kelingkingnya, membuat pinky promise.

"I can't promise you. But just remember, even when I'm gone, we still have God up there. Always pray to Him, He won't leave us." Ibunya sempat memberi pesanan pada anak tunggalnya itu.

Sememangnya dia tidak boleh berjanji untuk setia bersama anaknya sampai bila-bila.

Jodoh, ajal maut semua di tangan Tuhan. Kita manusia tidak tahu takdir yang bakal kita tempuhi kelak. Tidak kira agama apa pun, itu lah yang kita percaya. Takdir yang tertulis. Tidak kita ketahui.

🌹🌹🌹

"Andre Lorenzo Kim, now its third time. What do you want exactly? I'm disappointed with you. Kneel now." Disebabkan bapanya merupakan mafia, jadi sikap tegasnya memang ada terutama dalam mendidik anaknya. Tambahan pula, Andre adalah pewaris tunggal, hanya dia yang akan mewarisi segala yang diusahakan oleh bapanya itu.

"I'm sorry, dad. I'll do better next time. I promise you." Sejujurnya siapa je tak gentar berhadapan dengan orang kuat walaupun darah daging sendiri, bapanya.

Sebenarnya Andre dimarahi kerana dia lari dari latihan menembaknya. Dia sememangnya tidak berminat dalam dunia mafia ni. Dia lebih gemar berfoya-foya dengan kawan-kawan, seperti remaja yang lain.

Tetapi bermula dari umur enam tahun lagi, dia sudah dilatih untuk mempertahankan diri. Ini semua adalah untuk kepentingannya juga. Tetapi biasalah, remaja dan memberontak. Mereka masih tidak matang untuk fikir mana baik, mana buruk.

Kali pertama dia ponteng kelas adalah kerana ingin menjaga Hani yang sakit demam.

Kali kedua adalah kerana dia ingin keluar date bersama Hani.

Dan kali ketiga adalah kerana dia ingin melepak dengan kawannya. Apa salahnya kan? Dia pun nak bebas macam orang lain. Tapi apakan daya, hidupnya dikongkong oleh bapanya.

Andre yang menunduk takut dimarah itu mengangkat muka apabila satu suara wanita kedengaran dengan nada agak gedik,

"Oppa. Ops sorry. I go first."

"Stop. Who is she? Oppa? Are you kidding me dad? Is she the reason why you always went home late? You know what? I'm disappointed. Everyday, mom wait for you, cook for you, until she burn her own hand. And you... wow." Andre kecewa dengan ayahnya itu. Tidak sangka ayahnya curang dengan pekerja sendiri. Andre pun berlalu pergi dari situ. Tidak betah memandang muka jijik mereka berdua.

🌹🌹🌹

Sejak kes itu, hubungan antara Encik Adrian dengan Andre semakin renggang. Tiada lagi sesi sembang menyembang mahupun bertegur sapa. Puan Taeyeon juga sudah tiada kerana kemalangan. Andre menganggap pemergiaan ibunya disebabkan oleh ayahnya sendiri.

"엄마, 저를 혼자 두세요? 네가 필요해 엄마." (Mom, why you leave me alone? I need you mom.)"

Andre yang berumur 10 tahun, meratapi pemergian permaisuri hatinya itu. Hidupnya seperti tiada makna semenjak dia melihat ibunya terkujur kaku di katil hospital. Ibunya disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Seminggu. Selama seminggu itulah Andre tidak pergi ke sekolah, dan ponteng ke pemakaman ibunya. Menangis setiap hari. Sehinggalah satu hari, seorang gadis mudah setahun darinya, menegurnya.

"오빠, 울어요? 아프니? (Oppa, why you crying? Are you sick?)" Tanya gadis polos itu.

"저리 못생긴 새끼 (pergi sana. Budak hodoh)." Andre terus menolak gadis itu sehingga jatuh.

Gadis itu pun menangis. Andre pun apa lagi, cuak bro. Tulah pergi tolak anak orang dah kenapa. Kan dah kena. Andre tiada adik, jadi dia tidak tahu memujuk.

Setelah berfikir lama dan dia pun sudah bingit dengar tangisan gadis itu, dia pun terus memeluk gadis itu dan berkata,

"죄송합니다. 울지마. 울면 못생겼어, 괴물처럼. (I'm sorry. Stop crying. You look more ugly when crying, like a monster.)" Selepas sahaja Andre berkata itu, gadis itu terus berhenti menangis. Tapi sedu sedan masih ada.

Andre yang melihat gadis comel tu tersenyum. 'Cute.'

"나는 안드레. 너는 누구니? (I am Andre. What about you?)"

"...... ... (I... am... Ha...ni.)" kata gadis itu tersekat-sekat kerana sedunya.

Andre yang melihat itu, terus memeluk dan mengusap belakang gadis itu. Seperti ibunya yang sering buat padanya ketika dia menangis apabila dimarahi bapanya.

Bermula saat itulah, Andre mula berubah menjadi lebih baik. Kerana gadis bernama Hani.

Itulah peristiwa pertama yang menjadikan Andre seorang fighter terhebat dalam kumpulan mafianya. Dan di situ juga dia berkenalan dengan tiga orang rakannya iaitu Irfan, Jisung dan juga terakhir sekali Shin.

🌹🌹🌹

"Cukup sampai di sini sajaaaaa perjalanan cintaaaa ku kepadaaaaaa muuuuuuu...." tiba-tiba si Alia ni nyanyi tengah malam. Ghisauu.

"Kau sendu sangat pahal malam ni nyah?"

"Kau tak tahu ke Taeyang dah ada anak? Sendu lah nyah. Tapi kan weh, anak dia keluar je mesti tak nangis."

"Kalau tak nangis? Diam?"

"Bukan... mesti anak dia nyanyi mianhae mianhae hajima naega aegi eyooo."

Terus Nina mencampakkan bantal tepat di muka Alia.

"Kau kenapa sewel sangat? Kalau anak dia nyanyi. Auto doktor semua lari kau tau tak. Merepek je lah."

"Tak ada lah. Aku terfikir juga kalau betul."

"Alia Irdina! Kau jangan sampai aku kahwinkan kau dengan Oli London kang."

"Huish simpang malaikat 44. Kau ni mulut coii. Aku gurau je. Yelah aku nak happykan kawan aku yang angau dengan dream partner dia." Kata Alia sambil memeluk bahu kawannya itu.

"Dream partner eh. Hmm tapi seriously hati aku kuat katakan dia wujud. Tapi tulah, kalau aku pergi west maybe jumpa lah kot. Muka dia nampak ala-ala orang barat."

"Perghh. Entah-entah kan weh mafia macam dalam wattpad tu. Kalau aku, aku nak Aryan Froy Louise tu. Perghhh dah lah sawitt nanti aku tukar nama aku Quin Alia. Haa kan sedap."

"Baguslah bagus. Kau punya level berangan sampai tahap PhD tau."

"Berangan itu indah. Betul tak geng?"

"Siapa geng kau? Hantu wattpad semua tu ke?"

Perghhh dengan sis pun terasa nyah.

"Kau jangan weh. Kena serang kang haaa. Btw kan. Aku ada jumpa sorang nama Jake."

"Serious ah? Siapa weh? Kat mana?"

"Kau dengar baik-baik sampai habis tau."

Terus Nina fokus pada Alia.

"Aku ada kenal mamat sorang ni. Dia tak silap aku asal Australia. Dia datang Korea, dia ada kerja sikit. Dia hensem gila. Perghh. Kau mesti kenal punya."

"Kau punya intro tu. Sampai pak jamil mengandung pun tak habis. Straight to the point boleh tak?"

"Ye lah ye lah. Maghoh pula. Okay nama dia... Jake boy group Enhypen."

Nina dah hilang sabar sebelum mengambil apa yang ada sekitarnya sebelum dibaling pada Alia.

"Makkk takutttttt." Pantas Alia mengelak.

Tanpa mereka sedari, tindak-tanduk mereka diperhatikan oleh seseorang. CCTV yang terpasang tanpa mereka sedari.

🌹🌹🌹

"She's funny. Dari dulu lagi." Kata seorang lelaki yang tak lepas dari memandang gadis pujaannya itu.

"I smell obsession here." Tiba-tiba sahaja Shin datang tanpa diundang.

"Mind your own business."

"I'm minding my own business. But it also my business if it relate to my future brother-brother-in-law."

"We're not related. And only Hazwan gonna be your family. Not me."

"Hazz... you know what. If I was that girl, I won't let you go. Beauty with brain."

"Are you gay? Get lost. I'm busy now."

"Faznina Hazwani Rose. Quite fascinating name, right?"

"What do you want!"

"Agreement. I need it asap. And I want to destroy Kims. So how? Win-win situation right?" Shin tersenyum sinis sambil memandang Hazz.

.

.

.

.

.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera saya ucapkan.

Scary pula bila kena usya dalam senyap kan. Stalker gitu.

Okay itu sahaja untuk hari ni, yang lain semua masih under maintenance😂😂

Do comment and vote❤️

🦋 𝓣𝓱𝓪𝓷𝓴 𝔂𝓸𝓾 🦋

ANDRE KIM

TBC

Czytaj Dalej

To Teลผ Polubisz

81.5K 3.8K 50
Third book of BAD GIRL. "Dah la beku! Tak nak cakap. Sombong. Tak nak senyum. Suka cari pasal." - Syifa Jannah. "Suka sangat senyum. Banyak mul...
548K 27.1K 70
Lelaki Untuk Nellya. Nellya hanyalah seorang gadis biasa yang mempunyai crush bad boy Jimmy. Satu sekolah tahu perangai lelaki itu..bad boy yang kera...
1M 55.4K 57
Karya kedua Adam Suhail ๐Ÿ‘‘Best book romance 2021||Queen D'Award ยซ[COMPLETED]ยป Kematian Puan Afiqah dan Tuan Syed Muqriz membuatkan Aila Ayana seringk...
780K 37K 61
โš ๏ธ NO PLAGIAT โš ๏ธ Status : completed KARL ZAFRAN Seorang lelaki yg dingin dan selalu membuat hal di sekolah. Dia mempunyai 2 kawan rapat namanya Teng...