Pengganti Cinta โœ“

By shazandrah

378K 19.8K 1.2K

[ ๐“›๐“ธ๐“ฟ๐“ฎ ๐“ผ๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ ๐“ฟ๐“ธ๐“ต 1 ] "We're getting older and the love is still here." Ariana Qalisha , nama se... More

bab 1
bab 2
bab 3
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 15
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 40
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 61
bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
epilog
qyue's talk
special chapter 1
special chapter 2
special chapter 3
special chapter 4
Emran & Katrina

bab 49

4.3K 224 33
By shazandrah

Cinta Yang Tak Terganti

KERTAS kerja yang penuh di atas meja dipadang sekilas . Badan direnggakan menghilangkan penat dan disandar kan pada kerusi . Dia mengeluh perlahan . haih penat betul jadi boss ni . Ingatkan boleh lah dia goyang kaki jee bila ambil alih kerja daddy nya tapi semakin sibuk pulak . Susah betul jadi boss ni kan . Kalau jadi pekerja bawahan adakah akan penat sebegini ?

Bunyi ketukan pintu bilik kerja nya membuatkan dia membuka mata dan melihat ke arah pintu . Terpancul susuk tubuh seorang wanita miliknya sedang melangkah masuk dengan secawan air . Senyuman diberikan pada wanita itu .

" Abang " Cawan yang dibawa mula diletakkan di atas meja kerja suaminya . Dia melangkah duduk didepan mengadap si suami yang sedang mencicip air buatannya . Tersenyum lebar dia apabila suaminya memuji air tangannya .

" Sedap lah sayang " Puji Rayyan ikhlas . Di cicip lagi air itu ke mulut . Kalau minum setiap hari pun takkan bosan ni .

" As always lah abang . Macam tak biasa pulak kan " Balas Qalisha malu . Hehe suami dia ni saja je kan . Rayyan tergelak kecil .

" Nak tahu tak apa yang tak biasa sekarang ni ? "

" Apa dia ? "

" Yang tak biasanya adalah bila dengar sayang panggil abang as abang . So different . Feel dia tu rasa lain macam . Macam aumm gitu ! " Ujar Rayyan nakal . Matanya dikenyitkan ke arah Qalisha .

Qalisha sudah tercebik bibir . Eleh mengada je lebih ! " Ingat abang , perbincangan kita belum selesai tau . Jangan nak menggatal " Kata Qalisha sambil menjeling manja ke arah suaminya . Rayyan pula sudah kebingunan . Kepala yang tidak gatal digaru . Perbincangan apa pulak ni ? Pasal kerja ke ?

Qalisha yang melihat riaksi Rayyan sudah menjulingkan mata ke atas . Baru je 3 hari lepas benda ni terjadi , dia dah lupa ? Suami siapa lah ni . tolong kutip please !

" Jangan cakap abang lupa eh "

" Hehe sorry sayang tapi memang lupa " Tersengih tidak bersalah Rayyan pada Qalisha . Qalisha pula rasa macam nak hempuk saja kepala suaminya itu . Nasib baik syurga bawah tapak kaki suami !

" Yang pasal saya merajuk tu lah . Masa awak tengah pujuk saya tup tup bunyi loceng hentikan percakapan saya " Kata Qalisha untuk ingatkan kembali pada Rayyan . Rayyan yang mendengar sudah meng ooo kan . Dia dah ingat ! Masa itu family diaorang datang .

" I remember now sayang . So....let's continue that topic " Kata Rayyan sambil berjalan ke arah Qalisha . Kerusi disebelah Qalisha ditarik dan diduduki . Kerusi dikesotkan kan sedikit untuk dekat lagi dengan Qalisha . Qalisha terkebil - kebil memandang suaminya . Kertas yang banyak di atas meja kerja Rayyan dipandang .

" Hm abang , kerja abang ni macam mana ? Banyak kot , takkan nak tinggal kan jee . Nanti tak siap macam mana ? " Tanya Qalisha risau . Berkerut dahinya memandang Rayyan dan kertas kerja itu silih berganti . Rayyan tersenyum kecil . Pipi Qalisha dipegang dan di dibawa wajah Qalisha menghadapnya . Qalisha pula hanya mengikut .

" Kerja tu tak apa lah . Tak kisah sangat pun . Yang penting sekarang ni bidadari abang ni . Sian dia tak boleh manja - manja dengan abang . Abang pun rindu nak manja dengan sayang tauuuu " Rengek Rayyan diakhir ayat nya . Qalisha yang mendengar sudah tergelak kecil . Comel lah ! Suami siapa ni ? Of course lah my hubby ! onyonyonyonyo .

" Okey lah kalau abang dah cakap macam tu kan . Taknak lah nanti abang salah kan saya pulak nanti kan "

Rayyan tergelak mendengar balasan Qalisha . " Tak ada lah sayang . Takkan lah abang nak marah isteri comel abang ni " Qalisha tersengih suka .

Tangan Rayyan yang berada dipipinya diambil dan dibawa ke ribanya . Tangan itu digenggam erat .

" So abang , biar saya habis kan ayat yang tergantung sepi pada malam kejadian " Rayyan yang mendengar tergelak kecil . Tergantung sepi huh ?

" Saya maaf kan abang . Tapi dengan syarat....."

Qalisha saja membiarkan ayat nya tergantung membuatkan Rayyan berkerut dahi .

" Syarat apa sayang ? "

" Syaratnya....abang kena janji jangan pentingkan kerja lagi dari saya " Belum habis Qalisha bercakap , Rayyan memotong laju percakapan Qalisha .

" Abang janji sayang ! Abang takkan sesekali pentingkan kerja office lagi . Abang akan pentingkan sayang je  lepas ni . Kerja ni biar jee dia pergi membujang kat Eropah sana " Seloroh Rayyan . Tangannya diangkat seperti berikrar . Wajahnya pula menjelaskan yang dia bersungguh - sungguh dengan kata - kata nya tadi .

Pak !

Mengadu sakit Rayyan . Dadanya di usap - usap menghilang perit .

" Sakit lah sayang ! Kenapa pukul abang tiba - tiba ni ? "

" Abang tu dah kenapa ? Saya belum habis bercakap lagi lah ! "

Kepala diangkat memandang Qalisha . Mata nya lurus melihat ke arah wajah Qalisha yang cemberut tuu .

" Oh , sayang belum habis cakap lagi eh ? "

" Belum abang ku sayanggggg " Balas Qalisha menahan geram . Gigi diketap geram . Sebaik mungkin wajahnya dimaniskan .

" Hehe sorry lah , abang cuma takut buat sayang terasa hati lagi sebab tuu abang terus buat janji tadi " Qalisha sudah menggelengkan kepala nya . Ada - ada jee lah suami dia ni .

" Ish ye lah - ye lah . Lain kali bila orang belum habis cakap jangan nak potong - potong ! Saya potong lidah tu nanti . Tak pernah dengar ke orang - orang tua selalu marah anak muda bila potong cakap orang tua ? Tak hormat tau ? "

Kepala diangguk - angguk mendengar bait kata yang keluar dari mulut isterinya . Dalam diam Rayyan sudah mengeluh pasrah . Hm aku ingat kan boleh lah manja - manja dengan Qalisha malam ni . Tup tup kena bleble pulak dah . Hm nasib badan . Tadah je lah telinga dengar ceramah si isteri .

Dan malam itu , sejarah pun berlaku dimana telinga Rayyan berdarah sebab dengar Qalisha membebel selama 5 jam . Tamat .

HAHAHHAHAHAH .





























GAMBAR yang berada di atas meja kopi ditenung sebelum diambil . Perempuan yang berada di dalam gambar itu dilihat dan diusap lembut . Seperti sedang mengusap tuan empunya badan sahaja lagaknya . Ketawa kecil tiba - tiba keluar dari mulutnya . Tangan yang sebelah lagi memegang gelas berisi alkohol itu dihirup tenang .

" Sayang , aku betul - betul rindu kan kau "

" Bila kita akan jumpa lagi ni hm ? I miss you like crazy you know . It's hurt me " adu Dia kepada perempuan dalam gambar itu . Mimik muka pula dibuat sedih . Mulut nya dicembikkan untuk menampakkan lagi dia betul - betul sedih . Tapi wajah sedih itu mula digantikan dengan senyuman yang lebar . Senyuman yang nampak riang tapi dalam masa yang sama ia nampak menakutkan .

" Jangan risau sayang . Nanti kita jumpa ya ? Tunggu Emran ya sayang . I know you miss me too right ? " Kata Emran Iskandar sambil menatap gambar Qalisha itu dengan perasaan cinta yang mendalam . Senyuman dibibir mya langsung tidak memudar . Semakin lebar adalah .

" Bila kita dah jumpa nanti , Emran akan bawa sayang jauh dari semua orang . Kita hidup berdua je tau . Jangan bagi orang ikut kita . Kita cipta dunia kita berdua jee . Dunia yang indah dan dipenuhi dengan bunga - bunga cinta ! " Kata Emran teruja . Membayangi hidupnya bersama Qalisha membuatkan dia berasa gembira ! . Aaaa indah sungguh rasanya bila saat itu menjadi kenyataan . Duduk serumah , kongsi katil yang sama , gurau - gurau , bergelak tawa . Aaaa sayang , kenapa indah sangat ni ? Tak syabar !

Kuat ketawa nya bergema di seluruh ruang atmosfera bilik itu . Tapi ketawa itu mula merundum . Wajah nya mula bertukar bengis dan menakutkan . Dia lupa akan seseorang . Seseorang yang tak patut muncul lagi . Seseorang yang patut dia hapuskan dari dulu lagi . Rayyan Mikael !

" Aku kena bunuh jantan tu dulu . Kalau aku biar kan dia hidup mesti dia akan ambil sayang aku balik dan bawa lari "

" Aku takkan benarkan semua tu berlaku lagi . Takkan sesekali benda tu berlaku . Qalisha milik aku . Bukan milik dia . Dia yang rampas Qalisha dari aku ! Aku patut bunuh dia "

" Ya , aku perlu bunuh dia " Tekad Emran lagi . Tangannya menggapai telefon bimbit yang berada di atas meja kopi itu . Setelah dapat , dia mula menekan - nekan nombor . Phone diletakkan di telinga sambil menunggu talian bersambung . Kakinya dihentak - hentak ke lantai .

" Hello , kenapa lama sangat nak angkat call ni ? " Sergah Emran setelah talian bersambung .

" Sabarlah boss . Membuang tadi " Jawab orang dihujung talian itu pula . Emran sudah mendengus kuat . Pantang betul dia kalau orang lambat jawab call .

" Aku tak nak dengar lah semua tu . Ni aku ada job baru untuk kau . Kau nak tak ? "

" Job baru ? Heh mesti lah nak boss . Asalkan upah lumayan . Saya on je !  Lagi pun dah lama tak buat kerja ni . Job apa boss ? "

Emran sudah tersengih sinis apabila orang disana sudah bersetuju . Senang kerja aku . Tak payah , nak ugut - ugut . HAHHAHAHAHAHA .

" Kerja dia senang jee , kau cuma perlu bunuh seseorang untuk aku " Kata Emran sinis . Di dalam kepalanya , perlbagai rencana jahat sudah di rancang dengan penuh teliti . Kali ini dia takkan buat kesalahan yang pernah dia buat 3 , 4 tahun yang lepas . Dia akan pastikan kali ini , dia betul - betul target dengan tepat . Dan Rayyan perlu mati di tangannya !























hye readers dikasihi sekalian ! ohok .

huhu nampaknya Emran tak guna dah mula kan rancangan dia lah . agak - agak hero mati tak ? rasa macam nak buat sad ending pulak hihi .

ini bab last saya update sebelum saya exam selama seminggu lebih . so saya cuma nak tanya je lah .

korang suka tak book ni ?

story line cerita teratur tak ? ataupun nampak macam tunggang langgang ?

ada apa - apa yang perlu saya baiki tak ?

Saya risau kalau story ni nampak tak teratur . maklum lah first time menulis . maybe saya akan habis kan dulu cerita ni dan baru saya edit balik klau readers nak atau nak saya unpublish je ?

huhu harap korang boleh beri kerjasama tau . Saya betul - betul nak tahu ! 😭 .

and last sekali saya nak ucapkan , selamat hari merdeka ! 🇲🇾❤❤❤ . semoga negara kita terus kuat untuk lawan covid-19 . dan semoga negara  kita pulih seperti sedia kala . aamiin ❤ .

Continue Reading

You'll Also Like

262K 17.2K 42
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...
32.4K 1K 53
Aryan Levine X Nelydia Sofea * ๐‘‚๐‘Ÿ๐‘–๐‘”๐‘–๐‘›๐‘Ž๐‘™๐‘™๐‘ฆ ๐‘€๐‘Ž๐‘‘๐‘’ ๐ต๐‘ฆ ๐‘‡โ„Ž๐‘’๐ผ๐‘Ÿ๐‘‘๐‘ฆ๐‘›๐‘Ž * Start : September Finish : November 55966 words | 52 chapters...
1.1M 51.3K 72
~Cintaku lebih besar dari cintanya, mestinya kau sedar itu, bukan dia, tapi aku~ Tengku Rasydan / Maya Arisha โ„ Who are you? โ„ Her fright, her face...
575K 23.9K 46
โ‹† หš๏ฝกโ‹†เญจเญงหš 2nd Cinta Series หšเญจเญงโ‹†๏ฝกหš โ‹† Pemergian ibubapa tercinta memberi kesan yang mendalam terhadap kanak-kanak lelaki yang baru berusia 10 tahun. SYE...