KAU, SANO MANJIRO ( MALAY EDI...

By arenihh

24.2K 2K 1.1K

[ malay fanfiction.] -COMPLETED! Y/n merupakan kawan baik mikey sejak Kecil lagi. Namun begitu, sebuah keja... More

A
1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
End
(^o^)
사랑

3

862 72 24
By arenihh

Mikey's pov

"mikey! Bangun.. Kelas dah habis" draken menggoncang goncang badan mikey perlahan.

Perlahan lahan mikey membuka matanya. Tangannya perlahan megemas buku buku di ataa meja nya dengan mata yang tertutup.

" kenchin ~ jom beli dorayaki. Aku lapar la" kata mikey tersengih sengih berjalan di sebelah draken bersama sama di koridor sekolah.
Gadis gadis junior yang berada di kiri kanan mereka tidak diendahnya.

"lapar la tu.. Tula sape suruh tak makan je onigiri yang y/n bagi." kata draken dengan wajah yang tak berubah. Dia sememangnya serabut dengan gadis yang berada di kiri kanan mereka sementara rakannua disebelah seperti tiada perasaan.

Kata kata draken itu membuatkan mikey hanya terdiam." dia bukan kawan aku. "kata mikey perlahan membuatkan draken yang fokus memandang hadapan itu menoleh. Menyedari itu, mikey kembali tersengih." aku nak 10 dorayaki tau doraken! "kata mikey gembira.draken tersenyum.

____________________

Sedang mikey dan draken sedang rancak berbual, seorang  gadis menhentikan perbualan serta langkah mereka berdua.

" m-m-mikey kun ~".

Mikey dan draken menoleh. Langkah mereka terhenti." hmm? "kata mikey.

Gadis berambut blonde itu tersenyum manja sementara tidak jauh daripadanya sekumpulan pelajar sedang senyap senyap mengintai mereka.

" nani sachiko san? "tanya mikey tersengih.

" boleh tak kalau sachiko nak cakap dengan mikey? Private? "katanya lembut memandang draken.

Draken hanya membuat bunyi" tch" hahahaha taktahu nak cakao camne

Mikey dengan kelirunya mula mendekati sachiko.

"etto.. Mikey kun..."

____________________

Y/n  POV

y/n berjalan perlahan lahan sementara matanya fokus melihat sachiko yang sedang malu malu meluahkam perasaan terhadap sahabat atau boleh dikatakan bekas sahabat childhoodnya itu.

Hampir seluruh sekolah menyaksikan adegan sachiko dan mikey itu. Y/n langsung tidak berminat. Dia lagi suka sebab bolehla dia jalan balik kaki tanpa pagar sekolah penuh student sebab semua tengah syok tengok drama.

Kalau nak cakap pasal perasaan.. Hm entahla.

___________

Perlahan lahan dia membuka pintu rumahnya.

"  dah balik" (lupa la dalam japanese apa ahahha)

Tiada sahutan. Of course la tiada sahutan. Bukannya ada sesiaa pun dekat rumahnya. Perlahan lahan y/n meletakkan kasut di dalam rak di tepi. Dia terus menuju ke bilik nya.

Bosan betul hidup aku. Kata y/n dalam hati. Takde kawan pulak tu.

Dengan laju dia membaringkan dirinya di atas katil dengan baju sekolahnya itu.

Dia terus mengeluarkan telefom bimbitnya daripada totebagnya.

One notification from mama.

Mama :  mama papa balik lewat malam lagi harini.

Y/n seen. Tanpa dia sedar air mata perlahan lahan jatuh daripada matanya.

__________________

Dingg! Dingg!

Bunyi alarm membuatkan y/n tersedar dari tidurnya.

Dia tersentak. Dengan laju dia melihat jam di telefon. Pukul 4.30.shit lagi 15 minit. Katanya dalam hati.

Aduh macam mana la aku boleh tertidur. Ceh tak pelik pun sebenarnya. Memang hobi dia tidur.

Dengan berpakaian sekolah yang dari balik sekolah tidak tukar itu dia terus memasuki ruang bilik air dengan laju.

____________

Y/n membuka pintu cafe itu. "ha lambat lagi?" usik seorang gadis pekerja yang berada di kaunter. Y/n tersengih. "gomen~liya san.. Saya tertidur. Lagipun lambat seminit je kan hehe" kata y/n tersengih.

Rakan sekerja bernama liya yang beza umurnya dengan y/n lebih kurang 7 tahun itu hanya menggeleng kepala sambil tersenyum. "dah, y/n jaga kaunter, liya akan buat coffee for customer" kata liya yang lebih mahir di dalam cafe itu memandangkan dia kerja full time.

Y/n hanya menurut. Dengan laju dia mula melayan pelanggan dengan mesra yang tidak henti henti keluar masuk cafe itu.

________________

*flashback * ( mikey & y/n 6 years old)

"hiyyyahhh!!" y/n menjerit sebaik sahaja dia menjatuhkan pihak lawannya menggunakan taktik yang dipelajarinya. Lawannya, mikey jatuh tersungkur.

"aduh y/n! Cubala kasi chance saya pulak menang!" kata mikey merungut. Y/n yang berdiri di hadapan mikey itu tersenyum bangga. Dia membetulkan baju karate yang dipakainya.

"okay! Bagus! Nampak tu semua? Yang hirai y/n lakukan tadi adalah taktik karate yang kita akan belajar harini. Okay terima kasih y/n, mikey. Kamu berdua boleh duduk." kata seorang lelaki berseragam karate bertali pinggang hitam itu.

Dengan riak wajah yang gembira, y/n kembali ke tempat duduknya sementara mikey pula menmuncungkan mulut.

" okay seterusnya.. Saya nak mikey.. Cuba berlawan dengan saya. "kata jurulatih karate mereka yang agak berumur.

Mikey yang duduk bersila di sebelah y/n itu terkejut. Mata mata pelajar yang lain fokus memandangnya. Dia menoleh ke arah y/n disebelah. Y/n menjongket kening sebelum berkata" pergilah"

Mikey mengeluh. Perlahan lahan dia menuju ke arah jurulatih yang berdiri di hadapan sejumlah rakan rakan pelajar yang lain.

"okay sedia....?" tanya jurulatih itu membetulkan posisi nya. Mikey mengangguk. "hai." katanya.

Bom! Tak sampai be berapa saat, mikey jatuh tersungkur. Jurulatih itu tesenyum. Dia menghulurkan tangan kepada mikey. Perlahan lahan mikey mencapai tangannya. "okay nampak tak semua..? Senang je taktik ni.. Mula mula kita.."

Sedang jurulatih berumur yang juga merupakam atoknya itu membebel,kelihatan y/n tersengih sengih menahan gelak melihat mikey yang berkali kali jatuh tersungkur itu.

"tch." katq mikey tidak puas hati.

________________

"oji san ~ lain kali buat la slow slow sakit la mikey time jatuh tu." rungut mikey memuncungkan mulut. Y/n yang duduk di hadapan mikey itu hanya tergelak gelak. "tulah mikey. Bila orang ajar awak main main!" katanya tergelak gelak. Mikey menjelingnya. "mana ada main main! Ish diamlah y/n!" mendengar respon mikey, lagi sakan y/n tergelak gelak.
Atoknya yang berada di sebelah itu hanya tersengih. Dia menggosok gosok rambut mikey.

"manjiro, satu hari nanti kamu akan jadi antara lelaki yang terkuat dalam tokyo ni." kata atoknya menggosok gosok lembut rambut cucunya itu.

Mikey yang baru berumur 6 tahun itu teruja. "yeke oji san? Kalau mikey jadi lelaki terkuat mikey nak tolong semua orang yang susah, mikey nak protect emma, mikey protext atok, mikey nak protect y/n, mikey nak protect abang.!"kata mikey teruja. Dia yang sebelum itu merajuk kini bertukar wajah kepada riang. Terlompat lompat di kerusi restoran itu.

" betul ke boleh protect saya? Nak lawan saya pun lemah! "kata y/n tergelak gelak." diamlah! Besar nanti diri sendiri lemah baru tahu! "rungut mikey membuatkan y/n dan atok mikey tergelak gelak.

Tak lama selepas itu, waiter datang meletakkan dua kids meal dan satu air teh.

Melihat kids meal itu, mikey dan y/n yang bergaduh itu terus meloncat kegembiraan." yeay yeay kids meal! "jerit mikey dan y/n hampir serentak.

Dengan laju y/n mengambil kids meal yang mempunyai dua bendera di atasnya." eh mikey nak yang ni!"kata mikey berebut dengan y/n." eh ambik jelah yang tu! Yang tu kan ada bendera jugak! "kata y/n pula tidak mahu memberi kids meal yang mempunyai lebih bendera.

" tapi ni ada satu je bendera! "rungut mikey memegang kids meal y/n

" sapa dapat dia dapat la! Saya nak 2 bendera! "kata y/n pula.

Atok mikey hanya mengggeleng geleng melihat gelagat mereka yang sekejap gaduh sekejap berbaik.

______________________

*flashback ( mikey and y/n 12 years old)

" haiyyyah! " mikey menjerit menjatuhkan y/n. Y/n  yang jatuh itu mengerang kesakitan. Dia memegang belakangnya menahan sakit.

Mikey gelabah. "eh y/n kau okay tak?" tanya nya risau. Perlahan lahan dia memegang belakang y/n dengan riak wajah yang risau.

Y/ yang menutup mukanya itu mengerang kesakitan dengan lebih kuat sebaik sahaja mikey menyentuhnya.

" Sakit ke? Daijoubu ?" tanya mikey risau.

Tak lama selepas itu, y/n yang mengerang kesakitan itu terdiam. Membuatkan mikey dan rakan karate yang lain semakin risau.

"woi pengsan ke?" mikey mula risau. Dia perlahan lahan memegang pipi y/n. Sesaat kemudian, y/n tergelak gelak terbahak bahak. "HAHAJAHAH tahu cuak haa tahu takut!" usik y/n. Mukanya merah dek kerana tergelak terlebih lebih.

Mikey mencebik. "baka y/n!" katanya lalu menampar bahu y/n lembut. Y/n yang masih tergelak gelak itu tidak dapat bercakap.
Mikey menghulurkam tangannya kepada y/n yang masih terbaring itu.
Tangan mikey dicapai. "hahahahaha kelakar betul." kata y/n sebaik sahaja berdiri lalu terus mengelap air mata yang keluar disebabkan tergelak.

Mikey mencebik. "lain kali kalau kau sakit betul betul aku tak nak tolong" kata mikey mencebik. Membuatkan y/n sambung tergelak gelak.

Mereka kemudian menyambung semula latihan. Seperti biasa, y/n terjatuh buat kali kedua, ketiga dan seterusnya.

__________________

"yeeeeeee!" mikey dan y/n tergelak gelak teruja menjerit sebaik sahaja melihat kids meal kini tiba di atas meja mereka.

Y/n memberi high five kepada mikey.

"yes kalini kita seri! Aku dapat 2 bendera kau pun dapat 2!"kata y/n teruja. Mikey mengangguk angguk laju dengan teruja.

Dengan laju mereka berdua menjamah makanan kids meal mereka." itadakimasu! "kata mereka serentak teruja tidak ubah seperti kanak kanak 6 tahun sedangkan mereka sudah 12 tahun.

Suasana sunyj seketika. Y/n dan mikeu yang berseragam taekwando itu fokus memakn makanan mereka tanpa berkata apa apa. Mungkin kerana terlalu lapar.

" mikey dah kuatla sekarang." kata y/n memecahkan kesunyian.

Mikey yang matanya memandang makanan itu terus mengangkat wajah memandang y/n.

Kelihatan y/n tersenyum. "betul lah cakap oji san dulu.. Ingat tak?" kata y/n lalu terus memandang mata mikey.

Mikey flustered. Pipinya kemerahan. Perlahan lahan dia mengangguk. "baka mikey! Dah kenapa malu malu" kata y/n lalu tergelak gelak.

"dulu oji san selalu makan sekali dengan kita kat sini, sekarang dia dah tak jadi jurulatih kita dua jelah lepak sini lepas kelas karate.." bebel y/n

Biasalah gegirls. Suka berbual lol

" menyesal aku ejek kau lemah dulu. Kalau tak mesti aku lagi kuat daripada kau hahahah"kata y/n tergelak kecio.

Mikey hanya terdiam memandang gadis berambut coklat panjang paras bahu itu.

"tapi takpe, kalau aku lemah, kan kau janji dulu nak protect aku kan kan" kata y/n teruja.

Mikey menggeleng. "tak nak. Dulu kau kata tak payah protect kan aku tak nak la protect kau." usik mikey.

"alaaaaa mikey!!!" rungut y/n membuatkan mikey tergelak.

Continue Reading

You'll Also Like

8.6K 735 37
status 》 completed "setuju mengahwini dan mencintai awak adalah kesalahan terbesar yang pernah saya buat dalam hidup ni" - ahn chahee di antara dua p...
7.3K 169 25
MENGISAHKAN PENGALAMAN KU BERSAMA SHAUKI DAN SHAZUAN. TURUT DISELITKAN KISAH YANG TERJADI DI ANTARA ALIFF DAN JUNIORNYA YANG BERASAL DARI SABAH. DIIN...
17K 765 68
© KGS / PRINCE SERIES Dari Pulau Momos ke Kuala Lumpur, pastinya anda takkan duduk diam dengan kehadiran putera-putera yang bakal menghiburkan anda! ...
689K 39.7K 57
ON- GOING [1𝓢𝓽 𝓗𝓪𝓽𝓲 𝓢𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawa...