Pengganti Cinta ✓

By shazandrah

379K 19.8K 1.2K

[ 𝓛𝓸𝓿𝓮 𝓼𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓿𝓸𝓵 1 ] "We're getting older and the love is still here." Ariana Qalisha , nama se... More

bab 1
bab 2
bab 3
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 15
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 40
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 61
bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
epilog
qyue's talk
special chapter 1
special chapter 2
special chapter 3
special chapter 4
Emran & Katrina

bab 46

4.3K 239 30
By shazandrah

Cinta Yang Tak Terganti

MATANYA asyik meliar ke seluruh rumah itu mencari suaminya . Dari pagi lagi langsung tak nampak kelibat si suami . Kemana kah suami nya menghilang ? Takkan lah dah lepas marah pada dirinya , terus suami nya keluar rumah .

Tak ada ke belas kasihan pada dirinya ? Kenapa dia perlu menjadi mainan untuk suaminya melepas kan amarah ? Sudah banyak lebam di badannya dibuat oleh suami sendiri . Dia hanya mampu bertahan saja . Kalau dia melawan lagi teruk si suami memukul nya . Walau pun kesalahan itu kecil namun di mata suaminya kesalahan dia terlalu besar . Sampai langsung tak dapat memaafkan . Bukan ini yang dia mahukan lepas berkahwin dengan Emran Iskandar . Dia mahukan kebahagiaan , bukan derita !

Bergenang air  mata nya saat mengingati layanan Emran kepadanya . Sungguh bukan seperti isteri di luar sana . Yang dimanja , disayangi dan diberi perhatian sepenuhnya . Dia ini tak ubah seperti hamba di dalam rumah ini . Dipukul dan dipukul dan dipukul kalau melakukan kesalahan atau tidak membuat kerja yang di beri . Setiap arahan Emran harus dipatuhnya kalau tak mahu menambah lebam di badan . Penat itu yang dia rasakan . Penat sangat !

Baru beberapa bulan melayari bahtera perkahwinan . Tapi sudah rasa seperti bertahun - tahun duduk di dalam neraka ini . Setiap hari ada saja sesuatu yang tak kena di mata suaminya . Dan saat itu juga lah dia akan dipukul oleh Emran .  Bermacam - macam senjata sudah kena di tubuh badan dia ini . Penyapu , kayu besbol , air panas , tali pinggan dan penyidai baju besi . Sakit tapi tak mampu melawan . Dia lemah .

Tanpa sedar dia sudah menangis teresak - esak di ruang tamu . Terduduk di atas karpet sambil tangannya terletak di sofa putih . Sampai bila kah harus dia lalui semua ini ? Salah kah dia ingin berkahwin dengan pilihan hati ?

Tangan kanannya yang bebas di letakkan didada . Dicengkam dada itu kuat seperti menahan sakit yang amat disitu . Ditumbuk dadanya berkali - kali berharap sakit itu akan hilang . Tapi semakin ditumbuk semakin sakit dada itu .

" Ya allah .... " Rintih Katrina sayu . Seperti sungai yang deras air mata nya keluar . Sampai bila aku perlu bertahan dalam neraka ini ?

Bunyi kereta yang memasuki halaman rumah menghentikan tangisan Katrina . ' dia dah balik ' Tutur Katrina di dalam hati . Tangannya menggigil ketakutan . Takut jika dia dipukul lagi hari ini . Namun digagah jua tangannya mengesat sisa air mata dipipi . Perlahan dia bangun dari duduk dan berjalan ke pintu utama . Jahat macam mana pun Emran , dia tetap suami yang perlu dihormati .

Bibir nya dipaksa untuk melorekkan senyuman . Pintu utama dibuka dan terpampar wajah Emran yang kelihatan kusut sedang membuka kasut .

" Baru balik ? " Tanya Katrina . Walaupun jantung sudah mengepam laju tapi digagah kan juga untuk bertanya . Emran yang mendengar terus menaikkan kepala melihat wanita itu . Emran mengerus kasar . Serabut dengan perempuan ini . Tak habis - habis mahu mengacaunya . Semak !

" Kau dah nampak kan ? Ke kau buta ? " Jawab Emran kasar . Dia melanggar kasar bahu perempuan yang bergelar isterinya itu dan memasuki rumah . Nasib baik tak jatuh terduduk Katrina . Kalau tak mesti sakit punggungnya . Nasib dia berpaut pada pintu . Dibetul kan semula dirinya . Tangan yang memaut pintu diletakkan didada dan diusap lembut . Sabar Katrina . Ujian ini kau boleh tempuh . Jangan menyerah kalah .

Tanpa membuang masa , Katrina menutup pintu utama dan berlari kecil masuk ke dalam rumah . Sesampai saja di ruang tamu , terlihat Emran sedang duduk bersandar pada sofa . Matanya pula tertutup rapat . Tidur ke dia ?

Katrina mendekati Emran secara perlahan . Dia duduk di sofa yang sama Emran duduk setelah sampai pada  Emran . " Emran " Panggil Katrina perlahan . Namun tiada sahutan dari Emran . Katrina mula memanggil sekali lagi masih lagi tiada . Katrina mengeluh lemah . Tangannya diangkat dan dicocok - cocok pada lengan Emran . Walaupun cara ini akan mengundang marah Emran tapi dia harus mengejutkan Emran .

Emran yang terasa dicocok - cocok lengannya menepis kasar tangan itu dari menyentuhnya . Jijik !

" Emran " Panggil Katrina lagi . Emran mengeluh kasar . Matanya dibuka dan dia merenung tajam wajah Katrina yang sedang duduk disebelahnya ini .

" Siapa suruh kau duduk kat aku ? " Kasar ton suara Emran bertanya . Diselit sedikit kekerasan dalam ton suaranya . Katrina pula sudah menunduk . Bermain dengan jari sendiri . Sudah tiada lagi Katrina yang angkuh dan sombong dulu . Tiada lagi Katrina yang suka melawan dan tak mudah menyerah kalah . Yang tinggal sekarang hanya lah Katrina yang patuh seperti lembu dicucuk hidung dan Katrina yang selalu berasa takut dan menikus .

Terjatuh terjelopok Katrina di lantai apabila Emran dengan kasar menolak badan Katrina jatuh dari sofa . Mengaduh sakit Katrina . Menggosok sikit punggung nya yang tercium lantai .

" Kau jangan duduk sebelah aku lagi . Kau tak layak duduk sebelah aku . Kau tu cuma hamba bukannya permaisuri ! Yang layak cuma Qalisha , bukannya hamba macam kau ! " Sinis Emran berkata . Terguris hati Katrina apabila kata - kata hina itu dilemparkan padanya . Lagi - lagi dibandingkan dengan Qalisha . Air matanya bertakung tapi ditahan supaya air mata nya tidak mengalir menuruni pipi .

Emran tersenyum sinis melihat Katrina yang hanya menekur lantai . " Kenapa kau tak menjawab ? Bukan selama ini kau suka menjawab ke ? Kau sombong , angkuh . Mana Katrina dulu ? " Provok Emran lagi . ditunjal - tunjal kepala Katrina menggunakan kaki . Sikit pun tiada rasa kasihan pada perempuan ini .

Jatuh jua air mata yang ditahan tadi . Sakit hanya tuhan yang tahu . Maruah nya nampak seperti murah bila Emran menggunakam kaki untuk menunjal nya . Maruah nya dipijak oleh lelaki yang digelar suami . Suami yang patut melindungi dan bukan menyakiti . Kepala diangkat memandang Emran . Tapi Emran hanya lemparkan senyuman mengejek . Sakit sungguh hatinya kali ini .

" Rahsia kau masih ada dalam tangan aku Emran " Entah dari mana dia dapat keberanian untuk menjawab dan berkata begitu . Dia pun terkejut dengan ayat yang dilemparkan . Matanya cekap saja memandang wajah Emran . Wajah Emran berubah . Bengis dan tegang saja wajahnya itu . Badannya mula menggigil ketakutan .

" E..Emran " Panggil Katrina perlahan . Takut . Emran bangun dari duduknya dan memandang sekeliling seperti mencari sesuatu . Wajah nya masih lagi bengis . Katrina tahu apa yang Emran cari dan itu lagi membuatkan tubuhnya menggigil takut .

Laju saja Katrina merangkak dan memeluk kaki Emram erat . " E....Emran . A...aku tak se...sengaja . Aa...aku minta ma..aaf Emran " Rayu Katrina sambil menangis . tersedu - sedan Katrina . Emran melihat Katrina memegangnya semakin menyirap darah serbu pada wajahnya . Tanpa aba - aba Emran menendang kuat perut Katrina . Tercampak ke belakang katrina dibuatnya .

" Aku dah cakap jangan sentuh aku lah betina ! Kau tak faham bahasa ke ?! " Jerkah Emran kuat . Berdesing telinga Katrina mendengar . Lagi laju air mata nya keluar . Emran menyepak lagi badan Katrina membuatkan dia mengeliut sakit sambil memegang perut yang terasa senak .

" Aku benci betul perempuan macam kau ni . Kau tu murah . sedar diri sikit ! Pelacur macam kau mana layak untuk dibandingkan dengan lelaki macam aku ! Kau tu sampah lah Katrina ! " Jerkah Emran kuat . Merah padam wajahnya saat ini . Perempuan ini betul - betul mencabar kesabarannya . Tangannya bergelut untuk membuka tali pinggan yang di pakai . Setelah tali pinggan yang dipakai terbuka dan dicabut dari seluar . Dia mula melihat ke arah Katrina yang sedang memangis memandangnya sambil kepala digeleng .

Katrina mengesot ke belakang saat Emran mula membuka langkah mendekatinya . Kepala digeleng laju tanda jangan memukulnya . Namun Emran mengabaikannya . Badan Katrina sudah berada di dinding . Tiada lagi tempat untuk dia melarikan diri . Ya allah .

Emran menghentikan langkah nya di hadapan Katrina . Dia memandang benci wajah itu . Wajah yang terasa jijik di matanya .

" Aku dah cakap Katrina . Jangan cari pasal dengan aku . Lagi - lagi bila mood aku tak baik ! " Ayat belakang ditekannya sambil melibaskan kasar tali pinggan ke badan Katrina . Mengeliut Katrina menerima libasan itu . Mata nya langsung tidak berhenti mengeluarkan air mata . Mulut juga tidak henti - henti merayu pada Emran .

" E..Emran isk . Cu...cukup Emran , aa..aku janji aku tak ca..cari pasal laagi isk " Rayu Katrina . Lengannya dijadikan perisai untuk melindungi wajahnya .

' Ya allah ... sakit nya ya allah . Tolong lah hambamu ini allah . Aku merayu ...." Rintih Katrina sayu di dalam hati . Emran pula tidak berhenti melibas badan Katrina . Baju Katrina pun sudah ada yang terkoyak - koyak gara - gara tali pinggan itu .

" Kau dah hancurkan kebahagiaan aku Katrina ! Kau ambil kebahagiaan yang sepatut nya aku gapai bersama Qalisha ! "

" Kau tak layak untuk aku ! Kau tak layak untuk bahagia ! Kau nak sangat kahwin dengan aku kan ? Ambil ni aku bagi ! " Jerkah Emran kuat sambil tangannya makin mengganas melibas tali pinggan itu . Katrina menangis sakit . Meraung - meraung meminta maaf bercampur tangisan .

Ya allah beginikah takdir yang telah kau susun kan untuk aku ? Adakah ini balasan kepada aku kerana menganiayai orang ? Inikah balasan kerana telah merampas kebahagiaan orang ya allah ? Wujudkah bahagia di akhir nanti kalau aku terus kuat tempuh dugaan ini ?

Tolong ampunkan dosa hambamu ini ya allah . Aku merayu ya allah . Tolong kembalikan kebahagiaan yang aku inginkan . Tolong ....

Ya allah .
































Dua bab berturut - turut aku bagi kisah sedih . Tapi tak tahu lah sampai ke tak kan ? Aku harap sampai lah .

Kesian Katrina kan ? Korang kesian tak ?

Jangan lupa vote and comment !

Continue Reading

You'll Also Like

1.8M 62.1K 81
[ The winner of Besties2017 awards ] "Kenapa awak selalu dera saya,apa salah saya!"-Azharina amelin "Herh, kau fikir la apa salah kau.disebabkan ka...
276K 18K 43
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...
2.5M 62.8K 88
Dua hati disatukan tanpa ikatan cinta. Bukan paksaan keluarga. Bukan kerelaan hati. Tengku Ammar Mukhriz mengahwini Nur Rania Erynna tanpa mengenal...
495K 19.9K 55
Naura Melyssa | Haris Zufran Naura Melyssa seorang wanita yang kaya dan agak sombong. Di kala umurnya mencecah 24 tahun dia dipaksa berkahwin dengan...