My Princess

By Nuru1_1man

478K 13.7K 335

Putri Aisyah- Namanya cantik sama seperti embun badannya. Aisyah yang berumur 23 tahun. Perangai Aisyah yang... More

BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
hai πŸ‘‹
BAB 11
BAB 12
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 36
BAB 37
BAB 38
BAB 39
BAB 40
BAB 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57
BAB 58
BAB 59
BAB 60
BAB 61 ( SPECIAL PART )
BAB 62 ( SPECIAL PART )
BAB 63 ( SPECIAL PART )
BAB 64 ( SPECIAL PART )
BAB 65 ( SPECIAL PART )
NEW STORY‼️

BAB 26

5.6K 180 11
By Nuru1_1man

Lama mereka saling berpandangan. Bagaikan terkaku. Luth zafran mengelah nafasnya. Dia sendiri tidak tahu harus mempamerkan reaksi macam mana. Secepat ini rahsianya terbongkar.

‘’Abang buat apa kat sini’’ Tanya aisyah. Cuba berlagak tenant Walhal hatinya bukan main kuat berdegup lagi. Saingannya Telah muncul kembali. Sedikit sebanyak Terasa gugup juga dirinya.

melihat tiada Jawapan Dari luth zafran aisyah pandas berdiri. Munchkin suaminya masih terkejut boleh jumpa kat sini. Tangan kasar luth zafran di chum sekilas sebelum menghulurkan Tangan kepada suraya.

‘’kak su kan..’’ ujarnya Ramah. Sebolehnya dia tidak mahu bermusuh dengan sesiapa pun.

‘’ aisyah dan irish kalau tak Silap kak su kan’’ katanya sambil mengangguk kepala. Serentak aisyah dan irish mengangguk. Irish melemparkan senyuman hambar kepada suraya. Terasa kekok pula.memang dulu mereka rapat. Tapi Sekarang rasa lain pula.

‘’Meh lah duduk sini. Makan sekali’’ ajak aisyah. Luth zafran dan suraya berpandang seketika.

"abang... "

’’ boleh juga’’ belum sempat luth zafran berkata suraya terlebih dahulu memotong percakapannya. Dengan selamba dia duduk bersebalahan irish.

’’jom abang..’’ aisyah menarik lembut lenggan luth zafran. Dengan terpaksaaan akhirnya luth zafran duduk juga. Walaupun hatinya meronta-ronta mahu membawa suraya pergi. Namur bagaikan faham pandangan mata suraya supaya menyuruhnya bertenang.

’’kak su dengan abang dan order ke ‘’ Tanya aisyah memecah kesunyian antara mereka berempat. Semua diam saja. Irish yang Sibuk dengan phonenya. Bukan sibuk pun sebenarnya saja buat sibuk. Luth zafran pula yang Sejak tadi menunduk. Hanya suraya dan aisyah saja berbalas senyuman.

‘’ buat apa kat sini’’ soal luth zafran.

‘’Makanlah. Dah Nama pun kedai Makan kan. Tak kan nak beli baju pula’’ peril irish dengan selamba. Phonenya tadi di masukkan semula ke dalam begnya.

Berubah wajah luth zafran terus. Tahu sangat adiknya ini tengah marah. Tapi kalau di lihat sepatutnya aisyah yang perlu marah ni da terbalik dah. Macam irish pula isterinya.

’’abang dengan kak su pula buat apa kat sini’’ aisyah pula bertanya. Sambil melihat wajah keresahan luth zafran.

’saja jalan-jalan’’ jawab luth zafran

’’ bukan abang kerja ke hari ni. Banyak masa pula nak keluar berjalan-Jalan. Bila orang ajak tak nak. Ni Ada masa pula nak keluar’’ sekali irish mengeluarkan ayat padunya. Langsung tak cakap bertapis. Main lepas je.

Kali dengan suraya sekali itu sentap. Tahu yang ayat itu dengan a di tujukan kepadanya. Dia tersenyum kekok. Luth zafran pula sudah memerah wajahnya mungkin menahan marah.

’’kak su sebenarnya kerja Satu hospital dengan luth..sebab tulah kami keluar lunch same-sama’’ sampuk suraya berani.

‘’Ingatkan pergi dating tadi...ingat sikit along tu dah kawin’’ sindir irish. Sorrylah kalau irish dah marah memang kerja nak menyindir je.

suraya tersenyum kelat. Wajah aisyah di pandang sekilas sebelum memandang wajah irish. Jelas raut wajah irish yang menyamaph dengan dirinya.

‘’Rishhh.. boleh tak berhenti nak sindir orang’’ marah luth zafran.

’’along Terasa tersindir ke. Atau pun kak su Terasa ni’’ Tanya irish. Langsung tidak gentar dengan pandangan Tajam luth zafran

’’taklah. Kak su tahu luth dah kawin dengan aisyah kan’’ ujar suraya sambil memandang aisyah.

’’kalau dah tahu Harap sedar diri sikit ye..’’ kata irish lagi. Kali ni lagi membuatkan suraya tersentap kuat.

’’kak su macam mana sekarang. Sihat’’ Tanya aisyah. Sengaja tidak mahu irish terus-terusan menyendir suraya. Dah marah sangat dah muka suraya. Siapa je tak Terasa .

‘’Kak su jemputlah makan jangan segan-segan’’ pelawa aisyah tatkala makanan mereka sudah terhidang. Suraya sekadar tersenyum sambil mengangguk.










🌹🌹🌹🌹🌹












Luth Zafran mengerling sekilas ke arah Suraya yang sejak tadi lagi diam. Sengaja dia tidak mahu balik bersama dengan isterinya. Walaupun sudah di pujuk berkali-kali oleh Irish dan Aisyah. Alasannya dia mempunyai kerja lagi. Tapi memang betul pun lepas ni dia ada masih pesakit yang perlu di pantau olehnya.

"sayang okey ke ni?" tanya Luth Zafran. Tangan Suraya di genggam erat. Suraya memandang wajah Luth Zafran sebelum mengangguk.

"habis tu kenapa diam je ni?" masih lagi Luth Zafran tidak berpuas hati. Hatinya tidak senang dengan kebisuan Suraya.

"su okey lah.. " ujarnya perlahan.

"biy minta maaf bagi pihak irish tadi. Biy tahu sayang terasa kan dengan kata-kata irish. Biy minta maaf ye." pujuknya. Bukannya dia tidak tahu apa yang bermain di fikiran Suraya.

Suraya tersenyum hambar. Tipulah kalau dia langsung tidak terasa dengan kata-kata irish tadi. Tapi dia tahu apa yang di katakan Irish itu adalah benar.

"apa yang rish cakap tu memang betul kan.. " katanya. Luth Zafran mengeluh lemah. Dengan berhati-hati dia memarkingkan keretanya di tepi jalan. Pandangannya di fokuskan ke arah Suraya.

"sayang please.. " rayunya lagi. Mata Suraya sudah mula berkaca. Di kedip-kedipkan matanya cuba menghalang dari jatuh.

"su rasa kita berhentilah setakat ni. Su tak sanggup nak jalinkan hubungan dengan biy. Aisyah baik sangat. Su tak sanggup nak lukakan hati dia. Su tak sampah hati." luahnya. Air matanya mula jatuh. Walaupun hakikatnya pedih tapi itu lebih baik daripada terus melukankan hati yang langsung tidak tahu apa-apa.

"sayang.. " terkejut bukan kepalangan Luth Zafran mendengar butir kata daripada Suraya. Kepala di gelengkan.

"please.. Biy tak sanggup nak hilang sayang buat kali kedua. Please.. " rayunya lagi.

"tapi macam mana dengan aisyah. Biy sanggup ke nak tengo dia terluka." ujarnya lagi. Sayu dia memandanga Luth Zafran.

"ini adalah jalan terbaik.. " sambungnya lagi.

"tak ini bukan jalan yang terbaik.. " terus tubuh yang teresak-esak kecil itu di tarik ke dalam pelukannya. Sungguh dia tidak kuat melepaskan Suraya buat kali kedua. Cukuplah dia menahan rindu selama 3 tahun.

"tapi.. "

"shuhhh.. " Luth zafran meletakkan jari di bibir suraya tanda menyuruhnya untuk diam. Di renung dalam anak mata suraya. Dia tahu suraya juga tidak sanggup berpisah dengannya. Melihat mata yang marah itu pun dia sudah tahu suraya juga terpaksa.

‘’kita lupakan fasal yang lain..Sekarang ni fikir tentang kita je. Tentang hubungan kita. Tentang cinta kita. Lupakan yang lain. ‘’ pujuk luth zafran lembut. Perlahan suraya mengangguk kepalanya. Luth zafran tersenyum Kecil.

’’ biy tak nak lagi dengan perkataan putus atau pun apa-apa ayat yang tentang cinta kita. Kita Sama-sama hadapi masalah ni. Sayang bukannya Seorang diri. Biy ada’’

"tapi irish.. "

sekali lagi luth zafran meletakkan jarinya di bibir luth zafran. Kepala di gelengkan sebelum berkata

‘’ jangan fikir fasal orang lain.’’ Pesannya sekali lagi

’’pedulilah dorang tak restu hubungan kita. Yang biy nak adalah sayang. Biy tak nak orang lain. Biar pun semua menentang. Biy tetrapods pilih sayang’’ romantic dia berkata mengundangkan tangisan suraya.

sungguh dia terharu mendengar kata-kata luth zafran. Kalaulah dia tak tinggalkan luth zafran dulu mesti mereka tidak perlu menghadapi Dugan seperti ini. Tapi semua sudah terlambat. Masa tidak boleh di undur semula.

‘’Janji jangan tinggalkan su’’ ujarnya penuh mengharap

’’janji sayang’’ sekilas luth zafran mengucup dahi suraya. Sungguh dia Amat mencntai wanita ini. Biarlah hanya Matt yang memisahkan mereka.















Continue Reading

You'll Also Like

82.3K 3.1K 77
AAYAN FARHAN X QAISARA AMANI Mereka merupakan sahabat dari bangku sekolah lagi . AAYAN FARHAN - Aku suka akan Ariana. Aku betul-betul nak jadikan di...
359K 15.3K 29
QAYS JAREED Ramai yang dengkikan dirinya yang dianggap sempurna. Memiliki harta di usia yang muda, sering menjadi bualan masyarakat dan seorang anak...
1.4M 53.5K 62
Status : Complete Noah Iskandar x Sufi Nur Humaira [Karya kedua dari snowdreamm] Impian Noah Iskandar untuk membina mahligai bersama tunang tersayan...
32.7K 1.2K 58
Harris MΓ©rieux, seorang pewaris mafia Perancis dipertemukan dengan Alisa Areena, seorang gadis yang hanya mempunyai hidup normal. Siapa sangka gadis...