Pengganti Cinta โœ“

By shazandrah

379K 19.8K 1.2K

[ ๐“›๐“ธ๐“ฟ๐“ฎ ๐“ผ๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ ๐“ฟ๐“ธ๐“ต 1 ] "We're getting older and the love is still here." Ariana Qalisha , nama se... More

bab 1
bab 2
bab 3
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 15
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 40
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 61
bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
epilog
qyue's talk
special chapter 1
special chapter 2
special chapter 3
special chapter 4
Emran & Katrina

bab 39

5.1K 276 2
By shazandrah

Cinta Yang Tak Terganti

PINTU bilik dikuak dari dalam . Terpancul kepala Qalisha dari celah pintu yang sedikit terbuka . Matanya meliar di luar bilik itu mencari suami tercinto . Dijamin keadaan selamat dan tiada kelibat suaminya terus dia keluar dari balik .

Dia berjalan menuruni tangga . Melihat sekeliling . Sunyi sepi rumah agam ini . Saudara mara dia dah balik semalam sebab itu sunyi saja rumah . Kalau tak macam rumah tarzan saja rumah . Bising bebenor .

Dan dalam dua hari ini juga dia asyik mengelak dari bertembung dengan Rayyan . Kejadian yang meragut kesucian bibirnya masih segar di ingatannya . Malu yang dia rasa masih lagi belum reda . Sakit hati dan geram di hati juga belum surut .

Siapa saja tak marah kalau ada orang meragut kesucian bibir tanpa minta izin . Malu tahu tak malu ! Rasa macam nak disorok saja wajahnya dalam lubang jamban sana . Biar Rayyan tak nampak wajah merah padam miliknya .

Dia menuruni tangga terakhir dengan cermat . Takut tergelincir , buat sakit bontot dia saja kena cium dengan lantai yang bersih lagi cantik ini . Biar dulu dia pernah jatuh tangga kerana cuai . Kelam kabut turun tangga nak kejar apa tah dia tak tahu . Actually dia tak ingat . Itu pun Azreen yang menceritakan padanya . Apa lagi kena bahan lah dia tiga hari dua malam dengan Azreen dan Ariq . Buat sakit hati saja . Orang tengah sakit boleh pula diaorang ketawa kan . Dah lah sakan gila ketawa nya . Berdekah - dekah .

Dia meliarkan lagi matanya pada sekeliling rumah . Sunyi ! Ke mana semua orang dalam rumah ini ? Dah tinggalkan dia sorang - sorang ke ?! Huwaa mama ! Why ? why ? Jangan Tinggalkan adik ! Rintih Qalisha dalam hati .

huh ! Drama queen is so annoying !

Kelibat suaminya pun langsung tak kelihatan dari pagi . Bibir di cebikkan . Haih rindu lah pula nak tatap wajah hensem Rayyan . Senyuman manis bak gula itu . Lirikan mata yang menggoda . Bibir pink seksi milik suaminya itu . Aaaww mencairkan hati wanitanya . Heh ! Qalisha wake up ! Jangan mudah perdaya dengan tipu helah hati kau . Kau kena tunjuk protes kau ! Biar dia tahu Ariana Qalisha bukan seperti perempuan di luar sana . huh !

Dia mula memasuki rungan dapur . Pintu ais dibuka dan mengambil jus oren . Kebinet dapur di tuju olehnya . Gelas kaca yang berada di dalam kabinet di ambil dan di isikan penuh dengan air yang diambil tadi . Dua teguk tiga teguk air itu diteguk olehnya rakus . Haus !

Baru saja dia mahu berpusing terasa pinggannya dipeluk dari belakang . Hembusan nafas hangat si dia terasa di lehernya . Terkaku Qalisha . Fikiran negatif mula bermain di mindanya . Perompak . Kes rogol . Pecah masuk rumah . Pembunuh bersiri ! Kes - kes yang dibaca di internet bermain di mindanya .

Ya allah ! Tolong lah hambamu yang lemah ini . Aku berjanji takkan menderhaka lagi pada suami aku . Aku janji takkan buat suami aku terasa lagi . Adakah ini khifarah yang telah dia  lakukan pada suaminya ? . Rintih Qalisha dalam hati . Nama allah disebut - sebut dalam hati meminta pertolongan dan perlindungan .

Namun baru saja dia berura - ura untuk menyiku perut si dia . Terdengar suara yang amat dikenali nya memasuki gegendang telinganya . Betul - betul di tepi telinga nya .

" Sayang ... " Meleret Rayyan memanggil Qalisha . Qalisha mula mencerna apa yang sedang dia alami ini . Bila mula dapat apa situasi sekarang terus dia mendecit . Sia - sia saja dia takut tadi . Rupanya suami sendiri . Nasib lah kau dapat gelaran perogol , perompak dan sebagainya dari aku tadi .

Dia menghembus nafas lega seketika . Sekurang - kurangnya apa yang bermain di mindanya tak terjadi . Alhamdulillah ! Allah masih lagi melindungi nya walaupun dia sudah buat buruk pada suami sendiri . Haih rasa menyesal pula . Kena minta ampun dari Rayyan ini .

" Sayang ... abang panggil ni " Kata Rayyan manja selepas beberapa minit Qalisha hanya mendiamkan diri saja . Marah kah gadis ops wanita itu padanya ? hehe . Gadis apa bendanya dah rasmi jadi milik dia sepenuhnya dah pun . Yang faham , faham lah . Yang tak faham pergi tanya mak ayah korang . Kidding . Kalau betul - betul tanya ada yang kena pelekung dengan kuali nanti . Haha .

" Y-ya . Kenapa ni ? " Tanya Qalisha gugup . Hembusan nafas Rayyan di lehernya betul - betul menyesaknya . Mahu luruh jantungnya . Nak goda aku ke apa ni ?

" Are you still mad me ? " Tanya Rayyan sedih . Bibirnya decebikkan seakan budak kecil yang menangis tak dapat gula - gula . Comel !

" Marah ? Buat apa nak marah ? " Qalisha menayang kan wajah blurnya . Walaupun membelakangi Rayyan tapi dia tahu Rayyan nampak . Yelah Rayyan itu tinggi macam galah . Tipu lah kalau cakap tak nampak wajah dia walaupun sipi - sipi kan ? kan ?

Qalisha seakan tidak dapat berfikir . Marah ? Marah apa ni ? Itu lah sibuk lagi fikir benda yang tak penting . Fikir benda mengarut pula itu . Ariana Qalisha gatal !

Terdengar keluhan dari mulut Rayyan . Rayyan seakan teragak - agak mahu sebut pasal kejadian itu . Tapi kalau tak di sebut , isterinya takkan faham . Haih susah betul dapat isteri yang sedikit lembab ni . Tak apa lah . Lembab pun stil Rayyan sayang . ihik ihik .

" Pasal kejadian itu lah . Dalam bilik tu " Rayyan memberi clue yang senang lagi kan simple . Qalisha pula masih berfikir . Dan sepeti mentol muncul di atas kepalanya . Kejadian itu bermain kembali di dalam kotak fikirannya . Berona merah wajahnya .

Qalisha mendengus geram . Dah tahu itu kenapa tanya lagi ! Tak ada lah marah cuma geram saja . Malu ! Huh dia yakin wajahnya dah panas sekarang ini . Terlalu malu .

Rayyan yang mendengar dengusan Qalisha mengeratkan lagi pelukkan . Seperti tidak mahu lepas .

" Sorry sayang . Abang tak ada niat nak cabul bibir comel sayang tu . Cuma abang geram je " Tersengih Rayyan mendengar balasan dia pada Qalisha . Siapa saja tak geram tengok bibir mulus Qalisha bergerak - gerak . Celoteh sana sini . Rasa nak gigit - gigit biar lunyai bibir comel itu . Geram sangat ! Seksi . aum !

Qalisha yang mendengar bicara comel Rayyan tergelak kecil . Dia memusingkan badannya mengadap Rayyan . Dua belah pipi Rayyan dipegang olehnya . Dia merenung mata Rayyan sedalam - dalamnya . Terlihat mata itu bersinar - sinar dengan debu - debu cinta kepadanya . Dia seperti hanyut dalam lautan asmara yang Rayyan cipta untuknya . Sungguh mendamaikan .

" Saya tak marah awak . Saya cuma malu jelah " Kata Qalisha selepas beberapa minit mereka merenung antara satu sama lain . Dia menarik senyuman tipis .

" Malu ? Nak malu apa sayang ... " Kata Rayyan nakal .

" Dengan abang pun nak malu ke ? hm ? " Sambung Rayyan lagi . Qalisha sudah mencebikkan bibirnya . Mula lah tu nak mengusik dia lagi . Tak bosan ke cik abang oi ! Mengusik saja kerjanya .

" Malu lah . Walaupun dengan abang . Saya tetap malu " Kata Qalisha . Kepala ditundukkan menyembunyikan muka kemerahannya . Rayyan menyimpul senyum . Aduhai isteri tercinta .

Rayyan manarik dagu Qalisha untuk mengangkat wajah Qalisha . Mereka bertentang mata kembali . Rayyan merenung Qalisha dengan tatapan cinta yang begitu dalam dan rindu yang selama ini dia pendam . Membuak - buak perasaan rindu nya pada wanita yang dicintainya . Tidak mampu dia luahkan . Biar lah allah dan dirinya saja yang tahu . Kata - kata tidak dapat mengambarkan perasaan itu . Sungguh besar !

" Sayang . Abang ni suami sayang . Jangan nak malu sangat dengan abang . Okey ? i'm your husband and you are my wife "

" Dan abang pun dah tengok semua yang sayang ada kan ? kan ? " Sambung Rayyan nakal . Senyuman menggoda menghiasi bibirnya . Membuntang luas mata Qalisha . Ya allah suami siapa ini ? Tak bertapis langsung bicara nya .

Dia menampar kasar bidang dada Rayyan yang dilutupi dengan meja t-shirt tanpa kolar berwarna putih itu . Terus dia menyembamkan wajahnya pada dada Rayyan . Malunya . Dah berapa kali dia malu hari ini . Tak terkira rasanya . Pelukkan di pinggan sedari awal tadi Rayyan tak leraikan . Dah macam belangkas pula rasa . Haha .

Rayyan tergelak kecil . Comel betul isterinya ini . Wajah dah macam tomato dari awal percakapan lagi . Semakin merah bila dia kata berkata begitu tadi . Haha . Saja nak mengusik isteri . Bukan selalu . Oh gosh Rayyan ! Bukan selalu ? Setiap saat kau akan mengusik dia . Ubun - ubun milik isterinya dicium lembut . Menyalurkan rasa sayang dan cinta dia pada perempuan yang bergelar isteri ini .

" I love you sayang . I love you so much "

Qalisha hanya mampu mendiamkan diri saja . Dia rasa  terharu dengan ucapan cinta Rayyan yang dirasa tulus itu . Sungguh dia rasa ingin menangis .

Jujur dia katakan dia bersyukur memiliki Rayyan sebagai suaminya . Walaupun dia belum mencintai lelaki itu tapi rasa sayang itu sudah mula bercambah . Siapa saja tak jatuh sayang pada lelaki seperti Rayyan . Dengan telatah gedik , suka mengusik dan manja persis kucing saja . Kadang - kadang perangai langsung tak bermegah . Macam budak - budak . Lagi - lagi sudah bergelar suami sendiri .

Dia bersyukur kerana dapat melihat sisi Rayyan yang satu ini . Sisi yang tak pernah orang tahu yang lelaki seperti dia miliki . Sisi romantik lelaki itu hanya muncul bila bersama nya . Sisi redsites itu cuma dia saja dapat rasai . Dengan keluarga sendiri pun lelaki itu kelihatan ada sisi bekunya . Tapi dengan dia langsung tak muncul sisi itu . Bersyukur dapat suami yang penyayang dan melindungi .

Suatu hari nanti akan ku cintai dia sepertimana dia mencintai aku .

Continue Reading

You'll Also Like

251K 12.7K 59
(Cerita pertama yang mengandungi banyak KESALAHAN) Tengku Ghibran Adrean X Haura Ameena Konflik tk berat,story jenis yang chill Tengku Ghibran Adrean...
212K 8.3K 53
SYED EIJAZ HAIDER. Dingin, beku. Itu semua sudah sebati dengan orang sekeliling yang mengenalinya. Seorang yang bekerjaya dan amat meminati dunia per...
913K 45.1K 52
Hubungan yang dijalinkan selama dua tahun berakhir apabila sang jejaka melarikan diri pada hari untuk mengikat tali perkahwinan. Aurelia terduduk tid...
426K 17.1K 69
[ C O M P L E T E D ] โ—Read School : Musical World firstโ— + No sinopsis. Aku tak reti nak buat sinopsis bagai ni. Nanti sinopsis ke mana, plot story...