Get well soon boboiboy

By eritau

75.2K 5.8K 1.8K

Jikalau kita menghadapi satu penyakit yang serius.. Mesti susah dibendungkan? Itulah cabaran seorang insan ya... More

BAB 1 [(pelawaan) Edited ]
BAB2. maklumat super ejen muda first
BAB 3. penyakit misteri?
BAB 4. bertolak ke cyberaya
bab 5. apa yang bising sangat tu?
BAB 6. sakit kepala?
BAB 7. pasangan rahsia!!
BAB 8. perancangan ejen muda baru
BAB 9. penculikan?
BAB10. sebab?
BAB11. kantoi
BAB 12. pengenalan diri
PROMOTE1
BAB 13. curiga
bab 14. luahan
luahan 2
bab 15.. mengkaji.
bab 16.are you wanna play with us?
bab17(math problem)
bab18.(APA! anak uncle dan aunty!)
bab19. (need backup?)
BAB20. (latihan bersama Elemental)
penghargaan
Bab21(percepatkan misi)
Bab 22 (it's okay..)
Bab23. (i'm sorry for the lie)
bab24.(i'm sorry for the lie) 2
Bab25.(promised)
Bab26. (penyebab permusuhan)
Bab27 (penyebab permusuhan)
Bab28 (Aku Tahu Rancangan kau)
tolong bace pls...
Bab 29. (The times come)
Bab 30 (The Times Come 2)
Bab31 (B-boboiboy?!)
Bab32 (Tuan kami, Hidup kami)
Bab33 (dinding pelindung)
Bab 34 (Rahsia Ray)
Bab 35 (Get well soon Boboiboy)
Bab 36 (The Ending)
Bonus๐Ÿ˜Š hehehehe
buku seasons 2
pls bace

Bab32(bantuan)

1.2K 111 42
By eritau

Ok... Author dah rehat lama dh.. Jadi jom sambungs..

"BDuM!"

"Ergh!"

Ringis Ray yang tersandar di dinding gudang itu akibat pukulan yang kuat diberikan oleh Boboiboy memandangnya tajam bagi menopengkan mukanya yang sudah tiada daya lagi untuk terus berlawan. Ray seakan tahu perkara itu mula menggariskan senyuman. Dia berhajat untuk membalas serangan boboiboy namun tubuhnya tidak mengizinkan lalu rebah dalam keadaan berlutut seiring tanganya yang menampung beratnya.

"Sudahlah uncle... Hentikan semua ni! Uncle takkan bahagia kalau uncle lakukan semua ni..." Boboiboy mula menyuarakan hasrat hatinya setelah lama berkeinginan untuk berkata sebegitu. Ray memandangnya sekilas menunjukkan bahawa dia merespon soalan boboiboy.

Perlahan lahan dia mula mendirikan tubuhnya bagi membentuk kekeduanya semula.

"Kau ingat senang senang je aku nak merelakan dendam aku ni pergi macam tu je.... Setelah 16 aku menyusun strategi aku? Huh... Dalam mimpi!" nyaringnya. Boboiboy hanya terdiam, baginya ada benar juga pernyataannya.. Meskipun begitu.. Ia adalah salah, kerana berdendam di atas benda kecil yang dibuat oleh dirinya sendiri.

"Haih, macam mana aku nak sedarkan dia ni.. Ergh! Kenapa dengan mata aku ni?!" desisnya hairan kerana matanya yang terang berubah menjadi kekaburan. Dia dapat merasakan bahawa kepalanya sudah menjadi pening lalat. Kalau dia sedang di MATA lagi, mesti dia sudah rebah dalam separuh sedar tetapi dia harus menunjukkan yang dia kuat... Ya, kuat untuk melawan Ray seorang diri.

"Ish, macam mana aku nak tolong anak aku ni... Kalau aku mechanize dengan mechabot. Alat tu dekat poket seluar aku... Macam mana nak ambil ni.. Dahla pegangan robot ni terlampau kuat.. Tch! Fikir Amato.. Fikir.." rancangnya yang mengeluarkan persoalan bertalu talu.

Namun ia mendapatkan satu idea membuatkan dia tersenyum sendiri dan berharap idea itu akan berjaya. Dia memandang mechabot sekadar memberi isyarat bahawa mereka akan ambil risiko. Mechabot hanya menjongket kening robotnya menandakan dia was was untuk melakukan perancangan Amato itu tetapi apabila dia melihat riak wajah Amato yang menyakinkan itu dia hanya menurutinya.

❣︵✦✧✧✧✧✦︵❣

"Err... Kat mana silap dia ni ye.. Kat sini ke? YES! Berjaya!" soraknya apabila wayar yang menyalurkan gas beracun itu terputus lalu cepat cepat dia membuka pintu dan menuju pada Afina.

"Aunty! Aunty okay ke?" cemas Ali yang mengimbangi posisi duduk Afina manakala yang lain masih tidak sedarkan diri

"Ergh! Apa yang dah jadi?" Alicia bertanya dengan tangannya menyentuh kepalanya sebaik sahaja tersedar dari pembaringannya. Mungkin bau gas itu amat kuat dan memberi kesan kepada penghidunya.

"Korang kena gas tidur tadi.. Lepastu di masukkan ke dalam ni... Mujur aku sempat selamatkan korang kalau tak lagi 30 saat korang akan mati." terangnya dan menunduk pada ayat akhir. Afina mengariskan senyum perlahan. Bangga akan kejayaan anak buahnya yang berjaya menyelamatkan mereka semua.

Dia memeluk Ali sambil mengucup dahinya. Ali seakan terkelu dengan perbuatan Afina itu seperti mamanya pernah melakukan perkara yang sama terhadapnya sewaktu dia mahu mengalahkan Niki.

'Bbzzzzztt' bunyi gegaran terhasil pada poket seluar Afina yang memakai baju kulit serba hitam bersama hijabnya. Dia menyeluk sang pembuat gegaran itu untuk dijawab. Rupa - rupanya itu adalah alat komunikasi mereka yang kedua apabila alat komunikasi pertama mereka dirampas.

Memang tidak dinafikan lagi bahawa mereka semua telah memasang langkah berjaga jaga sekiranya perkara begini berlaku.

"Afina, status!" Ejen Dayang memangil.

"Kesemua pasukkan tidak sedarkan diri akibat serangan gas berwarna unggu tadi, mohon atas permintaan bantuan.. Keadaan semakin teruk!" pinta Afina tetapi dia balasan dan hanyalah bunyi transmiter terputus.

"Dayang? Zain? Ganz?? Helllo?!" Afina sedikit menengking. Sejujurnya alat itu tidak begitu berguna walhal ianya amat cepat menerima gelombang radio daripada tempat yang lain.

"Alat tu memang perlu diupgrade lagi. Sepatutnya benda ni akan paling diambil kisah oleh ejen tekno" datar Alicia yang memerli Ali membuat muka menyampahnye.

"Eh! Aku pulak! Bukan aku yang cipta alat tu tau" - Ali

"Aku kate upgrade, bukannya kau cipta ke tak?!" - Alicia

"Sudah lah.." kata Afina dengan nada lemah lembutnya lalu menolak Alicia dan Ali yang bertantang mata ke belakang. Mereka cemberut dan Ali meluru kearah ejen Bakar pula.

Afina mula perlahan lahan berdiri sambil memikir sesuatu untuk mendapatkan bantuan. Dari pelbagai dentuman yang terhasil dia tahu bahawa suaminya sedang berada di dalam kesulitan. Tiba - tiba,dirinya terundur ke belakang akibat satu tolakkan yang kuat tepat pada tempat pertarungan Ray dan Amato.

"Akh! Apa tu?! Ha! B- bo- boboiboy..." - Afina

Luruh jantung Afina dibuatnya apabila melihat Boboiboy yang sudah pun terlantar dalam pembaringan penuh dengan bekas luka. Dia sangkakan Amato yang berlawan bersama Ray, namun sangkaannya salah... Hal itu membuatkan dia tersedar bahawa Boboiboy tidak bersama Ali dan berada di tempat sepatutnya dia tidak masuk campur.

"Apa yang jadi sebenarnya sampai terhasil tolakkan tadi?!" tanya Afina pada diri sendiri dan menekap kedua tangannya didinding kaca tersebut seperti ingin sahaja menjerit meminta jawapan untuk pertanyaannya.

"Ermm, apa yang berlaku ni.. Kat mana kita?" Yaya terduduk bersama pertolongan Alicia yang menyedarinya.Tidak terkecuali juga ejen - ejen muda,mentor, Fang, gopal, dan ying yang tersedar akibat tolakkan tadi.

"Maaf semua, tak de masa untuk terangkan.. Kita perlu cari cara untuk minta pertolongan dan selamatkan Boboiboy dan Amato. Keaadaan semakin tegang sekarang, kita kena keluar dari sini cepat!"

"Ha?! Boboiboy lawan sekali ke?!" nyaring Gopal yang terkejut mendengar perihal itu lantas berdiri tegak selepas menjadi org tua yang sakit belakang. Bak katanya, "lain kali bagilah baring kat katil barulah belakang kitaorg ni tak sakit.. Ape penjahatlah".

Dah abaikan dia, Ali sekadar mengigit bibir apabila ramai yang sudah cemas kerana Boboiboy turun padang. Dia memandang ke tempat lain agar tidak mendapat 'eye contact' dengan sesiapa disitu kerana dia seorang yang tahu A sampai z rancangan Boboiboy.

" iya, jadi kita kena cepat! Jom.." arah Afina dan diakur oleh yang lain. Meskipun ade beberapa sorang yang berdecih kesal kerana tidak dapat beraksi.

⊰⊹⊰⊹⊰⊹⊰⊹⊰⊹⊰⊹⊰⊹⊰⊹⊰⊹⊰⊹

Kelihatannya Boboiboy sudah pun terkulai lemah, dia hanya mampu untuk mempertahankan dirinya sahaja. Walaupun begitu, Ray tetap membelasahnhya iaitu menendang, menembuk, menghentak dan sebagainya dan menyebabkan Boboiboy rebah dalam kesakitan apatah lagi menampung kansernya yang sudah pun mencapai tahap tertinggi.

"Cukup Ray!" Amato lantang bersuara lalu muncul satu letupan di bahagian belakang robot pengawasan itu dengan sekelip mata yang menyebakan kedua robot yang memengang tangan mereka berdua terbelah menjadi dua bahagian. Amato menerap bersama juga mechabot sebelum 20% lagi hampir mengena mereka.

Memang mereka sengaja untuk membiarkan Boboiboy rebah terdahulu untuk melakukan letupan tadi meskipun hati mereka tidak sanggup melihat perkara itu berlaku kepadanya. Tetapi itulah caranya bagi menghindarkan Boboiboy terkena letupan itu dan terbelah menjadi dua seperti robot - robot pengawasan yang menyekat mereka dari melakukan apa - apa tadi.

Tambahan pula, letupan itulah penyebab dimana tolakkan yang dirasai oleh Afina, Fang, Gopal, Ying, Yaya, mentor dan ejen - ejen muda terhasil.

"Tch... Kau ni memang tak guna Amato, Tak heranlah kenapa aku benci kau" Ray tidak menunjukkan apa - apa riak wajah sebaik sahaja dia melompat menghindari letupan tadi.

"Yup, Tak heran jugalah kenapa kau mempergunakan anak aku" ucap Amato yang beriak sama seperti Ray.

"Sekarang, mari kita wujudkan perlawanan sebenar antara tahan baji oleh kelidai..." - Amato

"Dan perlawanan terakhir bagi kau untuk meninggalkan alam ini.." Ray berkata sinis.

★ミ★ミ★ミ★ミ★ミ★ミ

Di Akademik MATA di mana ketua teras sedang sibuk mencari jalan penyelesaian untuk menghubungi Afina kembali. Mungkin mudah bagi mereka jika Afina membawa telefon bersamanya, malangnya telefon Afina berada di locker khas milik MATA yang bertujuan untuk menjaga Hak privasi setiap anggota sewaktu menjalankan misi.

"Dayang, kamu sudah berjaya untuk menghubungkan transmiter semula? Soal Ejen Ganz yang duduk sambil berpeluk tubuh memikirkan rancangan.

"Tidak, belum lagi... Transmitter itu sama sekali tidak terhubung.. Jarak mereka terlalu jauh untuk dihubungkan semula" panik Ejen Dayang dengan lincah menekan setiap kekunci di papan kekunci hologram itu.

"Bertenang dayang.. Setiap masalah ade penyelesaiannya" ucap Ejen Zain bagi meredakan keadaan Ejen Dayang yang sudah tidak tentu arah memikir segala jenis hacking yang perlu dibuat.

"Tapi kita kena tahu ape yang Afina maksudkan dengan mohon sebelum transmiter terputus sepenuhnya.. Mungkin mereka dalam masalah yang teruk dan mereka perlukan lebih info ataupun bantuan untuk menewaskan Ray tu. Kalau-" - Ejen Dayang

"Ape kata kita bawa mini cctv tu pada Afina.. Saya yakin dia tahu apa nak dibuat" Ejen Zain memberi cadangan membuatkan panik Ejen Dayang berkurang.

"Hmm.. Bernas juga cadangan itu.. Saya cuba.." setuju Ejen Dayang dan menggerakkan mini camera itu semula setelah lama dibiarkan pada tingkap luar tingkat 3 gudang itu dengan saiznya dalam 2 - 3 cm.

Ejen Zain dan Ganz sekadar mengangguk dan tak lama itu penggera berbunyi bersama droid yang banyak berpusu - pusu menuju ke pintu utama.

"Apa yang telah berlaku?" Ejen Ganz berdiri dari duduknya.

"Ada penceroboh ke?! Tch, waktu berginilah nak melawatnya.. Mari Ganz.. Kita selesaikan mereka dahulu sementara Dayang menguruskan mini Cctv tu" ajak Ejen Zain dengan nada geram akan pelawat tanpa diundang yang memasuki kawasan akademi.

"Mari! Aku memang nak belasah orang sekarang ni.... Hehehe" teruja Ejen Ganz sambil merengangkan jari jemarinya memberikan senaman.

"Baiklah, hati - hati" nasihat Ejen Dayang dan kembali fokus kepada perbuatan asalnya.

]|I{•------»•♬•♫•.«------•}I|[

"Aku harap kita tak timbulkan masalah kerana masuk tanpa izin begini" soal susuk tubuh yang tegap itu pada susuk yang bertopeng disebelahnya bersama beberapa susuk yang lain dibelakang mereka.

Mereka berjalan berkelompok menuju ke pintu Utama yang sudah pun dihalang oleh kawanan droid yang bersedia melindungi akademi.

"Jangan risau, kita datang dengan tujuan yang baik" kata susuk bertopeng itu.

"Hmm.. Saya harap itu betul" kate susuk dibelakang dengan penampilan yang sama seperti susuk bertopeng itu.

Langkah mereka mula berhenti apabila Ejen Zain dan Ganz keluar menjadi barisan Hadapan dengan muka yang sangat mengalu alukan kedatangan mereka yang tidak diberi undangan. Maka, bermulalah kejadian sengit dan tegang di perantaraan mereka.

TBC

Enjoy and bubye... Author nak main game.. Wkwkwkwkwkwkkwwk

(1574 words)

Continue Reading

You'll Also Like

5.2K 365 48
Cerita ini mengisah kan BoBoiBoy yang mempunyai adik angkat yang bernama Ali sejak kematian ayah BoBoiBoy dan Ali mereka tinggal berdua di Cyberaya b...
50.3K 3.5K 34
Setelah berbulan bulan bertugas di stesen TAPOPS, akhirnya, kelima lima orang penjaga power sphera diberikan cuti yang diimpi impikan. Dah dapat c...
28.5K 1.6K 49
Mengisahkan Alicia yg merupakan seorang anak yatim piatu. Dia tlh kehilangan G. Rama dn uncle2nya disbbkan terkorban dlm satu misi. Sjk dripd hri itu...
3.3K 235 11
Setelah beberapa tahun meninggalkan rumah, Halilintar memberanikan diri untuk pulang meskipun dia tidak mahu. Namun kepulangannya tidak disambut baik...