Pengganti Cinta โœ“

By shazandrah

379K 19.8K 1.2K

[ ๐“›๐“ธ๐“ฟ๐“ฎ ๐“ผ๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ ๐“ฟ๐“ธ๐“ต 1 ] "We're getting older and the love is still here." Ariana Qalisha , nama se... More

bab 1
bab 2
bab 3
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 15
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 40
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 61
bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
epilog
qyue's talk
special chapter 1
special chapter 2
special chapter 3
special chapter 4
Emran & Katrina

bab 29

4.4K 264 5
By shazandrah

Cinta Yang Tak Terganti

" KENA tangkap basah dengan Katrina " Kata Hana Damia di dalam talian . Terpanar seketika Qalisha yang mendengar . Sungguh dia tak percaya
Like seriously ? dioarang akan kahwin macam tu je ? Kuat betul jodoh diaorang .

" Ya allah . Betul ke Hana ? " 

" Betul lah ni . Buat apa aku nak menipu kau ? " Kata Hana lagi . Haih mak cik ni , aku beritahu benda yang betul , boleh pula dikatakan menipu .

" Alhamdulillah . Semoga diorang kekal hingga ke jannah lah " Ucap syukur Qalisha mendengarnya . Tak sangka kahwin pun dioarang . Walaupun kahwin kat pejabat agama tetap mendirikan masjid kan ?

Hana mengerutkan dahinya . Aik dah kenapa Qalisha nampak gembira ni ? Dia tak sedih ke bekas kekasih kahwin lain ?

" Asal suara kau nampak bahagia ni ? Kau dah move on dari Emran ke ? " Tanya Hana .

Qalisha tergelak kecil . Dia pun tak tahu kenapa dia bahagia sangat bila dapat tahu yang Emran dah kahwin dengan Katrina . Move on ? Dah lama dia buang rasa sayang tu dengan mudah je . Dia pun pelik juga sebab senang sangat dia move on dari Emran . Biasanya orang bercinta ni , bila nak move on susah . Sampai bertahun - tahun baru boleh move on .

Tapi tidak pada dia . Selepas kejadian mereka bertemu itu , rasa sayang pada Emran semakin berkurang . Dia berkurung dalam bilik pun sebab dia terkilan dan kecewa dengan diaorang sebab rahsiakan dari dia je . Tak adalah susah nak move on .

" Aku dah lama move on lah . Aku happy lah akhirnya mereka ke jinjang pelamin juga " Kata Qalisha . Dia dah betul - betul tak ada perasaan pada Emran dah . Tapi Emran ? Dia tak tahu .

" Cepatnya kau dapat move on " Komen Hana . Caya arh kawan dia sorang ni . Mudah je nak move on . Ataupun sebab hati dia haih .

Qalisha yang mendengar keluhan Hana menjadi pelik . Ada masalah ke ?

" Kau kenapa mengeluh ? Ada masalah ke ? " Tanya Qalisha prihatin .

" Tak ada apa lah  . Heh kau balik tak masa hari persandingan Emran tu ? " Hana menukar topik . Kalau tak sampai ke malam lah Qalisha akan korek rahsia dia .

" Bila persandingan tu ? Kalau sempat aku ada lah kat majlis tu "

" Hm dalam dua minggu dari sekarang . Aku rasa lah sebab harith beritahu aku macam tu " Hana terangguk - anguk kceil bila dia rasa tarikh yang diberitahu tu tepat dan betul .

" Laaa boleh sangat aku datang . Lusa aku dah balik . Dah seminggu aku kat sini kan " Kata Qalisha . Dia bergerak turun dari rumah dan ke parking kereta yang terdapat sebiji meja batu dan kerusi di sekeliling . Dia melabuhkan punggung nya di salah satu kerusi yang ada .

" Kalau kau dah ada kat KL nanti , beritahu aku tau . Kita boleh hang out together . Dah lama tak keluar dengan kau " Pesan Hana pada Qalisha . Selepas ada karier masing - masing ni , jarang dapat keluar bersama . Busy lah katakan .

" Aku okey je . Tapi kau lah masalah nya . Jangan nak mengada cancel last minit semata - mata harith kau tu " Kata Qalisha menyampah . Dah setahun tunang takkan tak ada berfikir nak ke peringkat seterusnya . pelik betul Hana dan Harith ni .

" Ish , tak ada nya . Aku janji kali ni aku takkan cancel . Kita hangout berdua je tau "

" Ye lah - ye lah . Aku pegang janji kau "
" Sha , aku nak tanya something ni " Hana mendapat kan izin Qalisha untuk bertanya . Mana lah tahu soalan dia ini akan buat hati Qalisha terluka . Qalisha hanya meng hm kan je . Hana mengambil nafas dan menghembus perlahan .

" Kau dah ingat apa - apa ? Maksud aku memori kau dah pulih ? " Tanya Hana . Hampir 2 minit Qalisha mendiamkan diri setelah pertanyaan itu terkeluar dari mulut Hana . Hana pula sudah menggelabah . Qalisha terasa ke ?

" Qalisha ? "

" Oh ya ? Hahaha belum lagi Hana . Aku tak dapat lagi memori aku " Jawab Qalisha kecewa . Dia kecewa sebab tak dapat ingat balik memori dulu . Langsung memori itu taknak kembali walaupun dah kerap kali dia usaha sampaikan berdarah hidung dia sebab terlalu banyak berfikir dan memaksa otaknya .

Selepas accident yang telah terjadi dia koma selama 4 bulan dan bila dia terjaga dia didapati hilang ingatan . Dia langsung tak ingat macam mana dia boleh accident . Dan apa sebabnya . Sekarang dah 2 tahun lebih berlalu namun ingatan nya masih lagi berdegil tak mahu keluar . Kadang - kadang geram juga dia bila tak dapat ingat balik apa yang terjadi , orang - orang yang berada di hidupnya dulu dan memori - memori dulu .

Dia nak ingat semua balik sebab dia rasa kehilangan dan rindu . Walaupun dia tak ingat siapa . Dia nak tahu siapa orang itu ? Apa hubungan dia dengan orang itu ? Dan memori bersama orang itu . Yang lebih penting lelaki ataupun perempuan ? Dia betul - betul nak ingat . Dia nak berjumpa dengan orang itu dan peluk seerat mungkin supaya dia dapat lepaskan rindu .

Qalisha mengeluh kecil . Orang sekeliling pun macam taknak berkerjasama dengan nya untuk dia ingat balik orang itu . Kenapa ? Jahat kah orang itu ? Ataupun orang itu tak layak berkawan dengannya di mata yang lain ? Dia buntu .

" Hana aku letak call . Nak pergi tolong Opah kat dapur . Kesian Opah sorang - sorang " Ujar Qalisha selepas berdiam diri sedari tadi .

" Yelah . Jangan paksa sangat otak kau untuk ingat . Aku percaya ingatan kau akan kembali "

' bila dia kembali . sebab dia cinta sejati kau ' Ayat itu hanya terluah di dalam hatinya saja . Taknak lah dia beritahu macam itu pada Qalisha . Tak saja - saja dia kena soal siasat .

" Aku harap macam itu lah . Aku letak dulu . Assalamualaikum "

Setelah memberi salam buat kali terakhir . Qalisha mangangkat punggung dan berlalu memasuki rumah kembali .

Continue Reading

You'll Also Like

277K 15.9K 52
Adwa Sofea dan Aakiff Muhammad Cliche! Do. Not. Read if you Hate Grammatical Errors and Typos
49.9K 2.3K 62
[Karya kedua adinda_bongsu] "Hati ni kan macam ni...once broken considered sold.!"-Ammara Aisya Pepatah yang dipegang seorang gadis hingga membuatkan...
511K 12.5K 47
Selepas kematian isterinya,Haris Adham menjadi seorang yang pemarah dan lelaki dingin..Sedingin salju.. Perkahwinan yang dipaksa oleh mama,Haris Adh...
3.3M 293K 94
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...