Pengganti Cinta โœ“

Galing kay shazandrah

378K 19.8K 1.2K

[ ๐“›๐“ธ๐“ฟ๐“ฎ ๐“ผ๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ ๐“ฟ๐“ธ๐“ต 1 ] "We're getting older and the love is still here." Ariana Qalisha , nama se... Higit pa

bab 1
bab 2
bab 3
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 15
bab 16
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 40
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 61
bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
epilog
qyue's talk
special chapter 1
special chapter 2
special chapter 3
special chapter 4
Emran & Katrina

bab 17

5K 302 14
Galing kay shazandrah

Cinta Yang Tak Terganti

QALISHA hanya diam membisu di meja makan di rumah agam itu . Masih lagi tak puas hati sebab mamanya kena kan dia petang tadi . Dia mengkuis - kuis makanan di dalam pinggan nya itu . Azreen yang melihat , memandang pelik ke arah Qalisha .

" Adik " Panggil Azreen .

Diam . Tiada sahutan .

" Adik"

Masih lagi diam . Ahli keluarga yang lain sudah menumpukan perhatian pada Qalisha . Dilupakan dulu makanan di hadapan mereka ini . Azreen menggaru kan kepalanya . Dah kenapa dengan adik aku ni ? takkan kena sampuk hantu pula . Huish , moga dijauhkan lah .

" Adik ! " Panggil Ariq kuat sambil menghentak meja makan . Terkejut beruk ahli keluarga yang lain . Dato Sri pula mengusap dada nya . Boleh luruh jantungnya . haih .

Qalisha tersedar dari lamunan nya . Terpinga - pinga dia melihat ahli keluarga nya yang nampak terkejut kecuali angah nya yang seperti ingin menelan nya hidup - hidup .

" Adik fikir apa ni ? " Tanya Ariq .

" Huh ? Fikir apa , apa ? " Soalan Ariq dibalas soalan . Azreen pula dah menepuk dahinya sendiri .

" Adik fikir apa ? Sampai makanan depan mata pun tak luak ni ? Adik fikirkan jantan tak guna tu ke ? " Tanya Azreen pula pada adiknya . Alahai adik aku ni , asal blur sangat lepas keluar hospital . Ada terhantuk kat mana - mana ke ?

" Heh tak ada laa . Buat apa adik fikir kan dia ? Tak penting pun . Adik tak puas hati dengan mama " Jawab Qalisha sambil menjeling Datin Sri yang sedang tergelak kecil itu . Yang lain melihat pelik ke arah Datin Sri .

" Alaaa , sayang mama mintak maaf tau . Mama gurau je laa . Takkan gurau dengan anak sendiri pun tak boleh ? " Kata Datin Sri . Qalisha masih mendiamkan diri . takmau , nak majuk lagi . umph !

" Awak buat apa dengan anak dara saya tu ? Sampai macam tu sekali merajuknya " Tanya Dato Sri . Apa kebenda ni ? Bini aku buat apa lagi kat Qalisha ? Aduhai .

" Mana ada saya buat apa - apa lah , abang . Saya gurau dengan anak kita je tapi tak tahu laa pula sampai kemalam merajuk . Mama baru nak buat kek coklat esok sempena adik balik tapi macam tak jadi je sebab orang tu sibuk merajuk kan ? " Pancing Datin Sri . Dengan cara macam tu je boleh buat anak nya berhenti merajuk . Buat kan sesuatu atau belikan sesuatu yang dia suka , hilang la merajuknya . Bukan susah pun nak pujuk anak dara sorang ni .

Qalisha yang mendengar kek coklat , bersinar - sinar matanya . Terus dia melihat ke arah Datin Sri .

" Maa , adik dah tak ngajuk tau . Adik dah okey . Tengok ni " Kata Qalisha sambil tersenyum manis ke  arah mamanya . Nak buktikan yang dia dah tak ngajuk lagi . hehe .

Datin Sri tersenyum . Dah agak dah . Sebut je something dia suka habis lah mengajuknya .

" Ye la - ye la . Esok mama buat untuk anak dara mama yang sorang ni " Kata Datin Sri .

" Haa kan bagus macam tu . Ni monyok je muka macam itik hilang anak " Seloroh Dato Sri . Qalisha membulat kan mata nya . huwaaa sampai hati papa cakap macam tu kat Sha ! Azreen dan Ariq sudah meletuskan tawanya .

" Eeee papa ! Apa ni ? Muka adik yang cantik lagi gorgeous ni boleh sama kan dengan itik pula " Muncung bibir Qalisha . Eeee tak suka laa macam ni !

" Hahahaha . Sama laa wei muka kau dengan itik " Gelak Ariq . Sambil berair matanya gelakkan adiknya .

Qalisha menjulingkan matanya . Over je lebih angah ni ! Along tak macam tu pun . huh !

" Sudah - sudah lah ketawa nya . Makan dulu . Tak habis lagi tu " Kata Dato Sri . Mereka yang lain hanya mengangguk kan saja .









LELAKI itu sedang terbaring di atas katil bersaiz king kepunyaannya . Dia merenung siling itu bagai nak tembus . Fikirannya mula melayang ke arah gadis yang dicintai .Mengeluh berat dia .

Dulu gadis itu sudah menjadi miliknya dan sikit lagi menjadi miliknya yang mutlak . Namun sayang , sesuatu yang tak diingini berlaku . Hampir saja meragut nyawa kesayangannya . Luruh jantungnya bila mendapat tahu berita itu .

Dan sekarang hampir 2 tahun dia menghilangkan diri dari pandangan mata mereka disana . Bukan saja - saja dia menghilang tapi dengan misi nya untuk mencari kebenaran . Jangan risau , dia masih lagi berhubung dengan bakal abang iparnya untuk tahu akan keadaan si gadis dan keadaan disana .

Mahu saja dia pergi berhadapan dengan si gadis tapi dia tak mampu . Dia perlu masa yang sesuai untuk berhadapan dengan si gadis dan jadikan gadis itu miliknya .

Dan perlukan masa yang tepat untuk bongkarkan segalanya . Dia mengambil frame gambar di meja tepi katilnya . Gambarnya bersama gadis itu .

Setiap malam dia akan melihat gambar itu . Ia  mengingatkan tentang kenangan manis dia bersama si gadis . Sungguh bahagia . Tiada langsung luka mahupun duka .

Kadang - kadang dia terfikir . Si gadis sedang buat apa sekarang ? Dengan siapa ? Kat mana ? Sihat ke tak ? Makan ke belum dan pelbagai soalan bermain di mindanya .

Terukir senyuman manis dibibirnya .

" Awak tunggu saya tau . Saya perlukan sedikit masa lagi untuk muncul depan awak dan jadikan awak milik saya semula "

" i miss you sweetheart "






Ipagpatuloy ang Pagbabasa

Magugustuhan mo rin

27.6K 2.1K 55
๐Ÿธnd ๐š„๐™ฝ๐™ณ๐™ด๐š ๐™ฑ๐™ด๐™ป๐™ป๐™ด ๐š‚๐™ด๐š๐™ธ๐™ด๐š‚ ๊•ฅ ๐™ธ๐š‰๐™ฐ๐š๐™ฐ ๐™ฐ๐™ธ๐š๐™ธ๐™ฝ 100% mine "I want you to become my housemate." "Aku setuju." Titik pertemuan antar...
323K 15.1K 67
(karya pertama by Atieiza) "Awak janji yang takkan tinggalkan saya macam mana dia orang tinggalkan saya" - Dian Maisara "Aku tak janji yang aku akan...
127K 6.2K 43
2 0 2 1 [KARYA 3] DARK ROMANCE Disebabkan peristiwa hitam itu, hidup Inara Adelia dalam kesempitan. Ditambah pula dengan ugutan dari Abang sahabat ba...
276K 15.9K 52
Adwa Sofea dan Aakiff Muhammad Cliche! Do. Not. Read if you Hate Grammatical Errors and Typos