Pengganti Cinta โœ“

By shazandrah

379K 19.8K 1.2K

[ ๐“›๐“ธ๐“ฟ๐“ฎ ๐“ผ๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ ๐“ฟ๐“ธ๐“ต 1 ] "We're getting older and the love is still here." Ariana Qalisha , nama se... More

bab 1
bab 2
bab 3
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 40
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 61
bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
epilog
qyue's talk
special chapter 1
special chapter 2
special chapter 3
special chapter 4
Emran & Katrina

bab 15

5.3K 289 17
By shazandrah

Cinta Yang Tak Terganti

ENGKU Katrina berjalan dengan santai di dalam mall . Senyuman nya langsung tidak lekang di bibir merahnya yang disaluti gincu merah pekat miliknya .

Sungguh dia terasa bahagia . Emran sudah menjadi miliknya dengan sekelip mata sahaja . Dia terasa dunia adalah miliknya sekarang . Sungguh indah ! Semestinya dia akan disebut - sebut pada mulut orang nanti bila dia berkahwin dengan Emran , anak orang kaya .

Walaupun dia orang berada tapi Emran lagi kaya darinya . Dan itu salah satu sebab kenapa dia nak kan Emran . Harta semata - mata . Dan mungkin ada secebis rasa sayang di hati .

Dari satu butik ke butik yang lain dia masuk dan membuatkan paper bag di tangannya semakin bertambah dan bertambah .

Setelah penat dia bershopping sakan . Dia mengambil keputusan untuk pergi mengisi perutnya yang sudah membuat fetival rock di dalam perut . Terlihat di matanya satu restoran makanan korea .

Belum sempat dia ingin melangkah . Dia ternampak figura dua insan yang amat dikenalinya memasuki restoran itu . Dengan selambanya dia memasuki restoran itu dan duduk di meja yang diduduki dua figura tadi .

" Haih panas nya hari ni " Kata Katrina pada dua figura itu .

" Kan Hana , Deli ? " Sambung nya lagi sambil ketawa kecil di hujung ayat nya . Terkejut Hana Damia dan Tengku Delisya dengan kedatangan tiba - tiba kawan baik diaorang ini ataupun dah jadi bekas kawan baik lepas apa yang berlaku pada Qalisha .

" Kau buat apa kat sini ? " Tanya Hana kasar . Jelas disitu bahawa Hana tidak suka akan kedatangan Katrina .

" Aku buat apa ? Tengah lepak dengan kawan - kawan baik aku laa " Kata Katrina selamba sambil tersenyum manis . Dia buat macam tak ada apa berlaku . Delisya menjulingkan matanya ke atas . Meluat dia dengan manusia di hadapannya ini .

" Kawan baik ? Oh sorry , biar aku betul kan , bekas kawan baik . Ops ! " Balas Delisya sambil tangannya menekup gedik di mulut . Acah - acah tersasur kata . Hana pula senyum mengejek .

Merah muka Katrina dibuatnya . " Heh ! Aku pun tak nak lah kawan ngan korang ni ! Bukannya cantik pun . Tak setaraf dengan aku ! " Katrina membalas geram . Sakit hatinya bila dikatakan begitu .

" Heh kau mulut tu baik - baik sikit ! Kau ingat kau cantik sangat ke ? Dengan perangai rampas boyfriend kawan baik sendiri ! Ada hati nak mengata orang ! " Sinis senyuman dibibir Hana . Puas dengan ayat yang dileparkan kepada Katrina . Biar betina ni tahu langit itu tinggi ke rendah . heh ada kaitan ke ?

Katrina tersenyum sinis . " Aku bukan rampas hak dia . Dia dah putuskan ? So Emran dah tak berpunya "

" Itu selepas Qalisha tahu hubungan korang ! Kalau kau tak ada hubungan dengan si Emran tu ! Takada nya Qalisha putus dengan Emran ! " Marah Delisya bengang . Dia rasa nak mencarut saja . tapi ditahan niatnya kerana dia di tempat awam .

Pelanggan di dalam restoran mula melihat ke arah mereka selepas mendengar suara Delisya yang agak kuat memarahi Katrina .

Katrina terkedu bila di tengking sebegitu oleh Delisya merangkap kawan baiknya dulu sebelum semua ini terjadi . Dia akui memang Delisya tak pernah menekingnya . Kerana meraka ibarat adik beradik seperti Qalisha dan Hana . Tapi tak serapat Qalisha dan Hana yang seperti belangkas .

Tapi semua dah musnah . Hubungan persahabatan yang terjalin semakin lama semakin retak . Salah dia ke ? Dia cuma menolong . Haih .

" Asal diam ? Dah tak ada modal nak menjawab huh ? " Tanya Hana . Dia pun terkejut juga bila Delisya meninggikan suara tadi . Marah betul Delisya kali ini .

Katrina tanpa jawab apa - apa terus pergi meninggalkan restoran itu . Niatnya yang ingin menjamu selera terbatut apabila terjadinya pertengkaran antara dia dan bekas kawan baiknya .

Mungkin salah nya juga sebab pergi mengacau mereka . Haih ! Tapi dia tak kisah , asalkan Emran dah jadi miliknya .

Hana dan Delisya hanya melihat belakang Katrina yang hampir menghilang . Delisya mengeluh berat . Penat dengan apa yang jadi walaupun bukan pada dirinya . Dia kesiankan Qalisha tapi dia tak sanggup putuskan tali persahabatan dengan Katrina .

Dia tak tahu nak buat apa sekarang .

Continue Reading

You'll Also Like

426K 17.1K 69
[ C O M P L E T E D ] โ—Read School : Musical World firstโ— + No sinopsis. Aku tak reti nak buat sinopsis bagai ni. Nanti sinopsis ke mana, plot story...
3.3M 294K 95
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
427K 20.9K 49
[COMPLETED] ... You are the light to my darkness. / / / / / / / / / / Kahwin paksa? Tak pelik bagi keluarga Ammara...
1.8M 62.1K 81
[ The winner of Besties2017 awards ] "Kenapa awak selalu dera saya,apa salah saya!"-Azharina amelin "Herh, kau fikir la apa salah kau.disebabkan ka...