Pengganti Cinta ✓

By shazandrah

379K 19.8K 1.2K

[ 𝓛𝓸𝓿𝓮 𝓼𝓮𝓻𝓲𝓮𝓼 𝓿𝓸𝓵 1 ] "We're getting older and the love is still here." Ariana Qalisha , nama se... More

bab 1
bab 2
bab 3
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 14
bab 15
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 40
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 61
bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
epilog
qyue's talk
special chapter 1
special chapter 2
special chapter 3
special chapter 4
Emran & Katrina

bab 13

5.2K 306 9
By shazandrah

Cinta Yang Tak Terganti

Tiba - tiba  pintu wad bilik Qalisha terhempas dengan kuat . Terkejut mereka di dalam . Azreen masuk ke dalam bilik Qalisha dengan wajah yang bengis . Dia melihat semua wajah yang berada di dalam tanpa tertinggal satu pun .

Ariq yang melihat tertelan air liur kesat tapi terasa tersekat di kerongkong . Tahu lah dia bahawa akan ada gunung berapi akan meletus nanti atau pun lebih teruk dari itu . Ariq beranikan diri untuk bertanya .

" Along kau kenapa ? "

Azreen tidak menjawab malah matanya tertumpu pada Emran yang berada di kerusi sebelah katil Qalisha . Api amarah dalam dirinya semakin membuak - buak . Dia pergi ke arah Emran dan mencengkam kolar baju Emran . Terus Emran terbangun dari duduknya .

Qalisha mengerutkan dahinya . Pelik dengan Azreen . Kenapa masuk - masuk sahaja Azreen mencari Emran dan bukan dirinya yang sakit ini .

Tak semena - mena Azreen menumbuk muka Emran . Terduduk Emran dibuatnya di lantai . Azreen duduk di atas Emran dam menumbuk muka Emran sekali lagi . Dia tidak puas lagi untuk sakitkan Lelaki di hadapan ini . Api amarah nya semakin lama semakin menjadi - jadi bukan semakin turun .

" Ya allah , Azreen ! Kenapa ni ? " Tanya Dato sri kepada anaknya . Mereka yang berada di dalam wad berusaha untuk menarik Azreen dari menindih Emran . Ariq dan Doktor Eidil menahan Azreen dengan memegang lengannya . Tak nak Azreen bertindak lebih lagi . Bukannya Ariq tak tahu , Azreen bila dia mengamuk macam - macam dia boleh buat . Boleh mati anak orang dikejarnya Azreen .

Maria menolong Emran untuk bangun . Bibir Emran kelihatan sudah pecah dengan dua tumbukan padu Azreen . Kelihatan juga warna kebiruan di pipi Emran . Dada Azreen turun naik seperti nafasnya . Amarah nya masih tidak hilang . Semakin lama melihat muka lelaki dihadapanya , semakin membuak - buak amarahnya .

" Azreen ! Kamu dah kenapa ? Kenapa ditumbuknya Emran ni ?! " Tanya Dato Sri . Naik senoktah suara nya .

" Tanya lah jantan tak guna ni ! Apa yang dia buat ! " Azreen pun tidak kurang tinggi suara nya . Turun naik nafasnya . Dia menepis kasar tangan adiknya dan Eidil . Terlepas dia dari pegangan .

" Apa yang Emran dah buat along ? Cuba beritahu " Kata Datin Sri pula . Lembut bicaranya untuk memujuk Azreen beritahu perkara sebenar . Tak ada angin tak ada ribut tiba - tiba saja belasah anak orang .

" Dia dah sakitkan hati adik ! Dia penyebab Qalisha kurungkan diri dalam bilik ! Dia juga lah penyebab adik along sakit masuk hospital ! " Jerkah Azreen kuat . Bergema suaranya di dalam wad itu . Puas sedikit hatinya beritahu perkara sebenar tapi ada lagi satu dia ingin beritahu . Tapi dibiarkan dulu .

Terkedu mereka semua di dalam wad . Terdiam , sunyi . Tiada suara yang berbunyi . Masih lagi terkejut dengan apa yang keluar dari mulut Azreen tadi . Mereka mencerna sebaik mungkin setiap perkataan yang keluar .

" Aa apa maksud kau , Reen ? " Tanya Maria , kakak kepada Emran . Anak kedua dalam keluarga Dato Kamal .

" Aku cakap , adik kau penyebab adik aku masuk hospital ! " Satu - satu perkataan di tekan Azreen . Biar mereka dengar dengan jelas . Emran menundukkan kepalanya . Langsung tidak bersuara dari tadi .

" Aaku tak faham " Perlahan Ariq bersuara . Azreen mendengus geram . Apa yang tak faham lagi ni ?

" Jantan tak guna ni , curang belakang adik ! Adik dapat tahu dan terus putus kan hubungan ! Adik kurung kan diri dalam bilik sebab dia ! " Jerkah Azreen sambil menunding jari ke arah Emran yang masih lagi diam membisu . Puas hatinya dapat beritahu perkara sebenar . Biar kau rasa nanti jangan tak guna macam mana hidup kau lepas ini !

Tak terkata mereka semua . Kesunyian melanda . Tiada sebarang suara . Qalisha pula terkedu . Macam mana alongnya boleh tahu ? Takkan lah Hana yang beritahu ? Tak mungkin .

" Asal kau diam ? Semua aku cakap betul kan ? Kalau kau bukan adik kawan aku dan anak kawan papa aku dah lama kau masuk ICU ! " Azreen bersuara setelah hampir lima minit mereka mendiamkan diri .

" Emran . Betul ke semua yang Azreen beritahu ? " Tanya Datin Medina kepada anaknya . Dia perlu kawal geram nya dihadapan kawan baiknya . Tapi Emran hanya mendiamkan diri .

" Emran Iskandar Dato Kamal ! I ask you ! So answer my question ! " Marah Datin Medina . Sungguh kesabarannya semakin menipis . Amanda yang berada di sebelah ibunya , menggosok lengan Datin Medina supaya bertenang .

" Ukashah , aku balik dulu . Selesaikan benda yang patutkan ? Aku mintak maaf wakil anak aku " Kata Dato Kamal serba salah kepada kawan baik nya sorang ni .

" Tak ada apa lah . Kau pergi lah balik dulu dengan keluarga  kau ni . Nanti kita selesaikan masalah ni " Ujar Dato sri pula .

" Balik dulu ye aisyah . Assalamualaikum " Kata Datin Medina sejurus itu mereka sekeluarga melangkah keluar dari wad Qalisha . Muka Datin Medina masih lagi tegang . Maria menarik lembut tangan Emran untuk mengikutnya keluar dari wad .

Suasana dalam wad sunyi sepi tanpa suara . Dato Sri mengeluh berat . Dia memicit pelipis yang terasa berdenyut - denyut . Pening kepalanya . Haih .







sorry kalau cerita ni macam bosan ke apa - apa . saya penulis baru so saya akan cuba yang terbaik untuk buat cerita yang terbaik . thank you for support !

Continue Reading

You'll Also Like

276K 18K 43
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...
2K 159 18
Nafa Arleanne, gadis kota yang lincah serta periang melarikan diri setelah menjadi saksi satu pembunuhan. Pembunuhan itu melibatkan kekasihnya, Tengk...
278K 7.1K 61
[ Known as Dia Encik Monyet ] PERINGATAN : PLAGIAT & COPY PASTE DILARANG SAMA SEKALI . TERIMA KASIH KEPADA YANG SUDI MEMBACA Khairil dan Aira tidak s...
1.1M 51.3K 72
~Cintaku lebih besar dari cintanya, mestinya kau sedar itu, bukan dia, tapi aku~ Tengku Rasydan / Maya Arisha ❄ Who are you? ❄ Her fright, her face...