Pengganti Cinta โœ“

By shazandrah

378K 19.8K 1.2K

[ ๐“›๐“ธ๐“ฟ๐“ฎ ๐“ผ๐“ฎ๐“ป๐“ฒ๐“ฎ๐“ผ ๐“ฟ๐“ธ๐“ต 1 ] "We're getting older and the love is still here." Ariana Qalisha , nama se... More

bab 1
bab 2
bab 4
bab 5
bab 6
bab 7
bab 8
bab 9
bab 10
bab 11
bab 12
bab 13
bab 14
bab 15
bab 16
bab 17
bab 18
bab 19
bab 20
bab 21
bab 22
bab 23
bab 24
bab 25
bab 26
bab 27
bab 28
bab 29
bab 30
bab 31
bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
bab 36
bab 37
bab 38
bab 39
bab 40
bab 41
bab 42
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
bab 50
bab 51
bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
bab 56
bab 57
bab 58
bab 59
bab 60
bab 61
bab 62
bab 63
bab 64
bab 65
bab 66
bab 67
bab 68
bab 69
bab 70
bab 71
epilog
qyue's talk
special chapter 1
special chapter 2
special chapter 3
special chapter 4
Emran & Katrina

bab 3

5.8K 356 11
By shazandrah

Cinta Yang Tak Terganti

HANA Damia yang sedang ralit mengscroll instagram miliknya tersentak apabila ada seseorang menyentuh bahunya . Terus dia berpaling ke sebelahnya dan terpampar seorang lelaki yang tinggi , kulit bersawo matang dan mempunyai rupa yang dapat menarik minat gadis untuk toleh melihat beberapa kali .

" Ish awak ni . Terkejut saya , ingat kan penculik mana tadi " Hana Damia mengurut sedikit dadanya yang yang berlapik kan tudung bawal dipakainya .

Harith Nufael tayang sengihan kecil . Alahai tunang aku ni , sampai kesitu pula difikirnya .

" sorry , dear . Tak bermaksud pun nak buat awak terkejut . Saya tengok awak ralit sangat dengan phone tu . Ada apa kat phone tu ? Curang eh ? Ingat sikit eh awak dah ada encik tunang awak ni , saya tumbuk muka lelaki tu nanti . Suka hati saja ambil si cantik saya " Kata Harith dengan membuat - buat nak tumbuk muka lelaki tu . Tak boleh jadi , Hana tunang aku , dah ada pesaing ni .

Hana menjulingkan mata nya ke atas . Dah mula dah cik abang aku ni . Kesitu dia fikirkan . Bagus lah tu , berbalik pada diri sendiri , suka sangat cakap aku yang suka fikir bukan - bukan , sekarang dia pula .

" Apa awak merepek ni ? haish , sekarang ni , kanapa awak nak jumpa saya ? Macam ada penting je sampai tak boleh cakap dalam telefon ." Terus pada topik yang sebenar . Kalau bukan Harith ingin beritahu sesuatu yang penting tak ada nya dia ada dekat luar sekarang ni . Lebih baik duduk kat rumah , lagi bagus .

" Oh ya saya hampir lupa pula . Benda ni penting sangat - sangat . Saya beritahu awak sebab saya percayakan awak ."

" Hm beritahu lah apa dia ? " Tanya Hana sambil memusing badan nya mengadap Harith disebelah .

" Haish , macam mana eh nak cakap . Hm macam ni lah , kalau Qalisha tahu tentang ni confirm dia sedih " Ujar Harith untuk melambat kan proses untuk dia beritahu pada Hana . Dia tahu sangat , mesti Hana akan mengamuk sakan sebab ini melibatkan sahabat baik tunangnya .

" Apa dia ? Beritahu lah !" Bentak Hana geram dengan sikap Harith yang ragu untuk beritahu nya . Harith mengeluh kecil .

" Emran dengan Katrina have a special relaytionship "

" What ?! "



                               

DIA sedari tadi berjalan kehulu kehilir di dalam biliknya . Masih tergiang - giang di dalam kotak fikiranya apa yang diberitahu oleh Harith satu minggu yang lalu . Dan dalam satu minggu itu juga lah , dia berkira nak beritahu sahabatnya ataupun tidak hal itu .

Kalau dia tidak beritahu , Qalisha akan ditipu hidup - hidup dan itu membuatkan dia berasa bersalah . Tapi jika dia beritahu Qalisha , confirm Qalisha akan merasa kecewa dan sedih . Dia takut Qalisha akan mengalami kemurungan dan buat perkara yang tak sepatutnya .

Hana mengeluh berat . Tidak tahu apa yang harus dia lakukan sekarang ini . Patut ke aku beritahu Qalisha ? Atau rahsia kan ? Ya allah aku buntu . Apa yang harus aku buat ni .

Ya aku dah buat keputusan . Aku akan beritahu Qalisha tentang benda ini . Aku tidak mahu lihat sahabat aku kecewa dengan aku kerana merahsiakan benda penting ini darinya .

Dia terus ke meja disebelah katil yang bersaiz queen itu . Telefon di ambil dan dibuka pada kenalan , dicari nama sahabat nya dan terus menekan simbol telefon . Dia menunggu dengan sabar , tidak lama itu telefon bersambung .

" Aku nak jumpa dengan kau . Penting "

Continue Reading

You'll Also Like

1.1M 39.9K 57
๐”๐ง๐๐ž๐ซ ๐“๐ž๐ง๐ ๐ค๐ฎ ๐’๐ž๐ซ๐ข๐ž๐ฌ ๐•๐จ๐ฅ ๐Ÿ ๐Š๐ง๐จ๐ฐ๐ง ๐€๐ฌ ๐‡๐ข๐ฌ ๐๐ซ๐ž๐œ๐ข๐จ๐ฎ๐ฌ ๐–๐ข๐Ÿ๐ž ๐“๐ž๐ง๐ ๐ค๐ฎ ๐‡๐š๐Ÿ๐Ÿ๐š๐ณ ๐ƒ๐š๐ข๐ฒ๐š๐ง | ๐ƒ๐š๐ซ๐ข๐ฌ๐š...
3.2M 289K 93
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
426K 17.1K 69
[ C O M P L E T E D ] โ—Read School : Musical World firstโ— + No sinopsis. Aku tak reti nak buat sinopsis bagai ni. Nanti sinopsis ke mana, plot story...
23.5K 985 60
Athalia Ayris, gadis yang hidupnya serba-serbi biasa tetapi sempurna namun segalanya berubah hanya disebabkan kehadiran seorang lelaki yang sangat mi...