Bukan Cinderella

Door Lollysnow

2M 146K 18.3K

(COMPLETED) Hidup tak seindah kisah dongeng si Cinderella yang sanggup diseksa si ibu tiri dan kakak tiri se... Meer

Lily + Khair
PROLOG
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
EPILOG

25

33.3K 2.3K 388
Door Lollysnow

"Apa semua ni Sarah?" Tegang suara Fajir menyoal isterinya. Wajah Sarah kelihatan kelu tidak tahu bagaimana mahu menceritakan perkara yang sebenar.

"Saya tahu awak tak akan percayakan saya Fajir.. Tapi Lily.."

"Tak habis-habis nak tuduh Lily!! Saya kenal anak saya macam mana Sarah! Kalau awak tak suka dia sekalipun jangan bawa nama dia dalam perkara ni! SAYA BENCI!!" Terbaik bahu Sarah dimarahi suaminya. Sudahnya dia hanya mampu terdiam memandang lantai.

Dia sendiri tidak terkejut dengan berita yang baru tular itu. Semalaman dia gagal melelapkan mata memikirkan apa yang sedang dan bakal berlaku pada dirinya. Dia tahu semuanya pasti Lily yang aturkan.

"Saya kahwin dengan awak untuk balas jasa Haris! Saya duakan Nisa, saya lakukan semua tanggungjawab sebagai suami kepada awak. Kenapa ini yang awak lakukan kepada saya?" Suara Encik Fajir mengendur penuh kecewa.

"Ini salah faham.."

"Salah faham kenapa awak berdua di dalam bilik hotel dengan Rozi?! Rozi suami kawan baik awak sendiri!!"

"Sia-sia saya jelas perkara sebenar. Lebih baik kita tunggu Rozi dan Ida sampai ke sini. Saya sudah penat dengan apa yang dah jadi." Belum sempat Puan Sarah ingin berlalu terdengar deruman enjin kereta dihadapan rumahnya. Dia hela nafas berat.

Kelihatan wajah Puan Ida yang tidak seperti kebiasaan dengan suaminya Encik Rozi kelihatan senperti menggalas beban berat.

"Ida.." Sarah menyapa rakannya, wajah Ida kelihatan kendur dan tawar menyambut salam sahabatnya. Dia tahu pasti hati wanita itu sedang ragu-ragu dengannya.

"Aku akan bersihkan nama aku nanti tapi sebelum tu, aku tak nak antara kita berselisih faham. Sebaiknya aku selesaikan semuanya disini dahulu." Encik Rozi kelihatan tenang menepuk bahu Fajir.

"Masuklah." Dengan tawar hati Fajir mempelawa tetamu itu masuk ke dalam rumahnya.

Jika betul ianya cuma salah faham, jadi betulkah Lily yang menjadi dalang semuanya?

•••
"Argh!! Apa lagi ni?!" Erma hentak stereng kereta sebelum dia tarik nafas cuba menenangkan diri. Satu sekolah mula bercakap-cakap tentang mamanya. Sungguh dia tidak betah duduk didalam pejabat itu lagi.

Mata-mata yang menghina dan memandang jengkel padanya. Sama seperti orang-orang yang mengatakan mamanya perampas sehingga membunuh Puan Nisa. Sungguh dia tertekan.

Hari demi hari yang menyakitkan.

Erma merengus sebelum dia jatuhkan handbreak langas menukar gear keluar dari tapak parkir. Dia sudah menghantar surat untuk mengambil cuti separuh hari memandangkan emosinya sangat tidak stabil hari itu. Dengan berita yang tersebar luas.

Mulut-mulut guru dan pelajar tidak akan berhenti bercakap mengenainya. Dia sudah naik muak.

Seseorang di dalam perut kereta memakir tidak jauh dari situ menjatuhkan kaca mata hitam dengan senyuman tersungging dibibir. Tidak lepas matanya memandang kereta dipandu Erma keluar dari pagar sekolah.

Telefon bimbit didalam beg tangan dicapai lalu ditekap ke telinga.

"Segalanya sudah siap... Jumpa kau nanti." Sebaik itu talian dimatikan. Lily kembali memandang keluar pagar sekolah.

Terbayang-bayang gelak tawa mereka dirumah, saat dia mendiamkan diri sejak beberapa minggu yang lalu. Mereka yang bahagia berdiri dan hidup di dalam rumah menjadi tempat dia meraung kesakitan kerana kehilangan ibunya. Sabarnya sudah lenyap, sekarang dia mahu melihat seorang demi seorang merasa sakit yang dia rasa.

TALIA HEMPAS pintu kereta sebelum dia mendongak bengkel besar berdiri dihadapannya sekarang. Dengan kasut tumit tinggi dipakainya dia melangkah masuk tanpa riak.

"Ya Cik? Kenapa?" Seorang gadis datang menyapa.

"Saya nak jumpa Khair."

"Saya rasa buat masa sekarang, Boss Khair tak nak diganggu. Sebab dia nampak.."

"Saya tak peduli. Saya nak jumpa dia." Talia memang sudah biasa dilarang seperti itu. Jika dia berdegil, dia tetap akan berdegil. Tiada orang yang akan menghalangnya.

"Cik, sebaiknya jangan ganggu boss kami."

"Ini laluan pejabat dia kan." Mata Talia memandang papan tanda office dengan tangga ke tingkat atas.

"Cik!"

"Thank you." Talia senyum segaris buat Azwa lantas berlalu membuka pintu yang menghubungkan tangga ke pejabat milik Khair. Sebaik daun pintu pejabat dikuak. Matanya terjenggil memandang Khair yang sedang menjatuhkan kepala di atas meja.

"Ini bukan masa kau untuk tidur Khair Bakhtiar!" Keras suara Talia buat Khair perlahan-lahan mengangkat kepalanya.

"Aku tahu." Khair melepas keluhan berat.

"Kau tahu siapa yang buat papa kau macam tu?" Soal Talia seperti guru disiplin menyoal anak murid. Riak wajah Khair yang bersahaja cukup menjawab yang lelaki itu tahu semuanya.

"Kalau aku tahu, kau nak aku buat apa?" Jujur Khair dikuasai amarah dengan tindakan Lily sekarang. Dia sayangkan papanya, dan Lily terlalu melampaui batas melakukan perkara kotor itu.

"Ada sesuatu yang kau kena lakukan. Sebelum terlambat. Lily sudah buta dengan dendam Khair. Dia akan hancurkan hidup seseorang." Tak beriak Talia berkata. Dia tidak merisaukan orang itu, dia cuma risaukan sesuatu akan berlaku pada Lily jika dia terus dengan tindakan kejamnya. Lily boleh dipenjara.

"Maksud kau?"

"Ini bukan masa kau diam dan tengok Lily lakukan semuanya."

Berkerut dahi Khair memandang ke arah Talia.

"Tolong buat sesuatu Khair."

Bila dendam sudah dibawa berlarutan, semua orang akan rasa kesannya. Sedikit demi sedikit Lily menyusun rencana tanpa mereka sedar apa yang ada dalam fikiran gadis itu.

"Hanya kau yang dapat hentikan dia."

•••
VROOM!!
Erma tekan pedal minyak sambil matanya cemas memandang kereta belakang yang memberi isyarat lampu padanya. Apa yang pemandu itu nak?!

Beberapa kali dia melihat kereta belakang memberi isyarat lampu seperti memintanya berhenti. Dia betul-betul berdebar sekarang. Dalam keadaan begini, sudah pasti ada wartawan atau mana-mana pihak ingin mencari atau berniat buruk padanya.

Vroom!! Mata Erma membulat memandang kereta itu tiba-tiba memontong lantas berhenti mengejut di hadapannya. Hampir dia melanggar belakang kereta itu tapi mujurlah dia sempat menekan break kereta.

Erma teguk air liur memandang susuk yang baru keluar dari perut kereta. Dahinya berkerut mencerna wajah itu sebelum matanya membulat.

Azam!!

"Erma!" Azam ketuk tingkap kereta. Erma merengus sebelum menurunkan tingkap keretanya.

"Awak nak apa?!" Kasar Erma membalas.

"Tak, jangan salah faham. Saya kebetulan baru balik dari meeting. Terpandang kereta awak."

"So?" Angkuh Erma membalas.

"Saya suruh awak berhenti sebab tayat kereta awak pancit. Saya risau awak bawa dalam kelajuan macam tu. Nanti jadi apa-apa.." Mendengar sahaja tayar pancit Erma segera tolak pintu kereta sebelum matanya membesar memandang tayar belakangnya sudah kempit. Kenapa dia tidak perasan sebelumnya.

"Apa nak buat ni?!!" Erma merengus. Lepas satu-satu masalah datang menimpanya hari itu.

"Kalau awak tak keberatan, awal boleh tumpang kereta saya. Nanti saya call orang untik ambil kereta awak." Tawar Azam. Erma diam sejenak berfikir. Dia sudah lama mengenali Azam. Lelaki itu bukanlaj sejenis yang mudah mengambil kesempatan pada seseorang.

"Baik. Terima kasih."

Azam tersenyum lantas mengangguk kepalanya.

LILY bersilang kaki di atas sambil tangannya bermain-main dengan kelompak bunga mawar yang ditabur pihak hotel di atas katil itu. Senyuman tidak lekang dibibir seperti dapat membayangkan raungan Erma sebaik perempuan itu sedar dari lenanya kelak.

Dengar bunyi lonceng bilik hotel, makin lebar senyuman Lily lantas bangun memulas tombol pintu.

Tercungap-cungap lelaki dihadapannya yang sedang mendukung Erma dimuka pintu. Lily menarik pintu lebar memberi laluan.

"Tak sangka kau book hotel mahal ni." Ujar Azam sambil meletak Erma terbaring di atas katil.

"Aku dah cakap, aku akan tolong kau. Setakat hotel mahal ni. Apalah sangat." Angkuh Lily membalas buat Azam tersenyum sumbing memandang Erma sudah terkulai di atas katil.

"Apa kau buat dekat dia?" Lily melangkah menghampiri Erma.

"Cuma bagi ubat tidur macam yang kau cadang." Balas Azam.

"Good.." Tangan Lily bergerak menyapa pipi mulus Erma.

"Malangnya Erma.. Kau tak akan dapat lelaki yang kau nak.." Ujar Lily sinis, hatinya sudah menggelodak mahu melepaskan tawa kemenangan.

"Okaylah, enjoy your honeymoon." Lily menegak lantas meraup rambutnya.

"Thanks Lily.."

"You are welcome." Sebaik menutur ayat itu Lily melangkah berlalu. Tombol pintu bilik dipulas sebelum dia tergamam memandang wajah seseorang berdiri tepat dihadapannya.

Mata Khair mencerlung memandangnya seperti menunggu masa untuk membaham.

"Abang.."

Khair menolak kasar tubuh Lily sebelum dia meluru masuk.

"Abang! Khair! Jangan!!" Lily cuba menarik tangan Khair tetapi lelaki itu lebih kuat merentap. Mata tajam Khair singgah diruang matanya buat dia terkedu. Jantungnya berdetak laju mengempam darah.

Kenapa dia takutkan pandangan itu.

Khair tarik tubuh Azam sebelum
Buk!! Dia melayang tumbukan kuat diwajah lelaki itu buat Azam berundur beberapa tapak kebelakang.

"Jangan jadi lelaki tak guna untuk miliki perempuan!" Dingin kata-kata Khair dilontar pada Azam.

"Sekali lagi kau bersubahat dengan dia!" Khair tunjuk jari kepada Lily.

"Kau akan hilang semuanya.." Mata Khair seperti helang menunjukkan dia tidak bermain dengan kata-katanya.

Malas menunggu lama tubuh Erma dicepung untuk dibawa keluar.

"Jangan buat sesuatu yang sakitkan diri Lily lagi. Itu yang abang nak Lily buat kan?" Tiada nada Lily berkata buat langkah Khair terhenti dimuka pintu. Lelaki itu sedang membelakanginya, dari belakang sahaja dia sudah nampak dinginnya.

"Tapi bukan dengan cara macam ni.. Abang akan bercakap dengan Lily nanti." Suara Khair jelas kecewa sebelum berlalu mendukung Erma keluar dari bilik itu.

"Sh*t!! Semua orang tak guna!!" Pekik Lily kuat. Turun naik nafasnya memandang pintu hotel masih terbuka luas. Rancangannya mahu menghancurkan hidup Erma GAGAL!

"Apa yang kau dah fikir dengan buat perkata terkutuk ni Lily.." Lily menoleh memandang Talia di muka pintu. Gigi diketap.

"Talia kau..."

"Kau dah jadi sangat kotor Lily..."

SAYA BARU UPLOAD VIDEO UNTUK BC DEKAT IG. AND DALAM BULATAN TU VIDEO VIDEO RELATED DENGAN BUKAN CINDERELLA.

Ig : @thelollysnow

Ga verder met lezen

Dit interesseert je vast

3M 272K 90
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
3.7M 141K 74
[COMPLETED] Luth Zariel dan Arluna Aisyah. Permulaan hidup Arluna membawa dia ke sebuah dunia yang penuh dengan kejutan. Hidup dia selama ini di...
819K 33K 95
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
280K 8.7K 30
Kerana terlalu sakit hati dipermainkan dengan bekas kekasihnya, Daniel, Ayra nekad utk menggoda bapa Daniel, Dato Zakery. Namun, ia terperangkap d...