Legend Beast ✅ [Complete]

By Un__Name

49K 6.6K 1.5K

Rain, seorang pemuda yang secara tidak sengaja menjadi korban peluru sesat semasa keluar untuk bertemu janji... More

Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 34
Bab 35
Bonus Chap!!!
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54

Bab 33

738 120 25
By Un__Name

"Semua pengembara!!! Berkumpul!!" arah seorang pahlawan lalu pengembara yang ada di kota itu berkumpul untuk melindungi raja. Para ahli magik juga membuat kumpulannya sendiri dan bersedia untuk menyerang.

"Ice Prison!!!!" ucap mereka selepas beberapa saat membaca mantera dan ais mengikat diriku menghalang aku untuk bergerak. Beberapa askar yang lain membantu orang-orang dari kota pindah ke tempat yang selamat sementara pengembara menahanku dari bergerak.

"Wahh... Lihat betapa besarnya naga tu, tentu kita akan dapat ganjaran yang lumayan kalau dapat jatuhkan naga ni," ucap salah seorang dari pengembara tersebut.

"Cuba bayangkan berapa mahalnya tulang naga tu," ucap seorang lagi sambil memandangku dengan mata yang tamak. Melihat kebanyakan orang kota sudah keluar dari kota itu, aku mengambil peluang ini untuk melepaskan diri. Dengan menggunakan nafas apiku, aku membakar seluruh kawasan itu termasuklah pengembara yang mendekatiku. Beberapa dari mereka hangus dan menjadi abu tapi ada antara mereka yang berjaya menghalangku dari membakar mereka.

Ini bagaikan peperangan dan satu-satunya musuh di mata mereka adalah aku. Mataku liar mencari di mana raja itu melarikan diri dan aku menjumpainya bersama beberapa askar elit yang lain cuba melindungi mereka dan sedang membaca mantera untuk teleportasi. Aku terbang ke langit untuk mengejarnya namun ada beberapa lagi pengembara cuba menahanku dengan menggunakan alat magik yang agak kuat.

Aku keluarkan [item] yang sekian lama aku simpan yang aku dapat dari pemburuan slime dulu. Aku mengeluarkannya dan memakaikannya di kepalaku dan ia segera tenggelam ke dalam kepalaku dan terus membuatkan semua urat darahku bercahaya emas di seluruh tubuh.

[You put on golden crown]
[All your stats increase by x10]
[Your speed decrease by x10]
[Your growth increase by x100]

Aku tak pernah menggunakan barang ini sebab aku tahu ia agak bahaya terutamanya apabila ia menggandakan saiz aku. Kini secara tiba-tiba aku membesar sehingga 100 kali ganda dari yang asal dan semua manusia di depanku kelihatan seakan semut.

"Apa jadi?!!! Bagaimana dia boleh membesar sehingga saiz ni?!!" Jerit ahli pengembara. Banggunan yang berhampiran denganku semuanya runtuh akibat saizku yang membesar secara tiba-tiba. Ada antara mereka cuba menyerangku namun disebabkan sisikku yang tebal dan aku yang kebal hampir kepada semua elemen, ia tidak berhasil untuk mencalarkanku.

Aku terbang dengan pantas ke arah raja yang berada di atas bulatan sihir sedia untuk melarikan diri menggunakan teleportasi. Aku mendarat di hadapannya lantas menyebabkan kawasan itu dipenuhi dengan asap pasir dan magik ahli sihir itu terbatal. Raja itu terduduk apabila mataku berada betul-betul di hadapannya yang ternyata sangat besar dan aku seakan melihat semut. Ratu dan keturunannya yang lain menjerit panik apabila aku berada di hadapan mereka. Pahlawan raja menyerangku dengan cuba menikam mataku namun aku segera bangun dan menghembuskan api lantas perisai besar muncul menghalang dari apiku mengenai mereka. 

Melihat semburan apiku dapat dipatahkan, mereka tersenyum sinis dengan cuba menyerangku dengan menggunakan magik air namun mereka tak tahu bahawa aku mempunyai ketahanan pada semua magik. Aku mengaum kuat membuatkan awan berkumpul lalu aku mewujudkan sambaran kilat dan ia menghancurkan hampir seluruh banggunan di kawasan sekeliling.

"Dahsyat... kita takkan dapat kalahkan dia. Dia terlalu kuat," ucap salah seorang pengembara. Bunyi ketamakan pengembara yang inginkan tubuhku sebagai trofi mereka kini bertukar gerun apabila mereka sedar bahawa serangan mereka tidak berjaya. Mereka seakan hanya muncul untuk memberi masa kepada raja melarikan diri. Aku ternampak raja yang panik dan mereka cuba sekali lagi menghasilkan magik teleportasi untuk raja mereka. Sebaik sahaja aku cuba untuk menghancurkan mereka, Gohan tiba cuba menghentikan aku dengan berdiri di atas salah satu menara.

"RAIN!!!" jerit Gohan terus membuatkan aku melihatnya. Gohan memandangku dengan pandangan resah. Di dalam runtuhan yang aku jatuhkan dengan libasan ekorku hanya putera dan ratunya tidak terselamat manakala raja sempat melarikan diri dan meninggalkan keluarganya yang berada di bawah runtuhan itu seakan lipas. 

"KAU PERLU PERGI!!! KITA TAK KAN JUMPA CARA UNTUK BALIK KALAU KAU TERUS MUSNAHKAN TEMPAT NI!" jerit Gohan namun aku menjeling mencari lipas yang melepaskan diri tadi. Nampaknya dia mengambil kesempatan menjadikan runtuhan banggunan ini sebagai tempat persembunyian.

"Aku dah tau cara untuk bawa kau semua balik," ujarku terus mencari lipas tadi dan Gohan terkedu apabila mendengar apa yang aku katakan. Apabila aku ternampak bilasan cahaya yang sama seperti lingkaran sihir untuk teleportasi tadi aku terus cuba memusnahkan kawasan itu dengan harapan dapat melenyekkan lipas yang menjengkelkan itu.

"Dasar naga bajingan!!!!" jerit seseorang cuba menyerangku dengan pedang perak. Melihat dari pakaiannya walaupun dikoyakkan sehingga paras lutut, aku masih dapat perasan bahawa dia adalah puteri yang dikahwinkan kepada Gohan.

"KAU BUNUH KELUARGA AKU!!!" jeritnya dengan mata berair sambil cuba menyerangku dengan libasan pedang menuju ke wajahku. Ia langsung tidak mencederakanku membuatkan aku cuba melibasnya tapi pada waktu itu, seekor chimera menghalangku dan menggigit leherku dan membuatkan aku terjatuh pada salah satu banggunan yang kosong.

"RAIN!!!!" jerit Gohan penuh risau. Aku dapat kesan beberapa orang ahli [summoner] yang pengsan tidak berapa jauh dari tempat aku berdiri. Memikirkan Chimera ini yang muncul secara tiba-tiba membuatku yakin bahawa mereka yang menyerunya.

"Puteri... Ikut patik ke tempat selamat," pinta salah seorang dari ahli magik. Namun dengan tegas dia menolak dan berkeras mahu membalas dendam atas kematian bonda dan adiknya lantas mengeluarkan aura dari pedang peraknya.

Peperangan antara dua makhluk lagenda membuatkan hampir seluruh kota itu musnah. Ini pertama kali aku dapat berlawan dengan lawan yang kuat sehingga aku rasa aku masih lemah. Aku mungkin naga yang terkuat tapi bila berhadapan dengan makhluk ini baru aku sedar aku masih bukan makhluk yang terkuat. Aku bangun semula dari jatuhku dan terus menggunakan magik aisku cuba membekukannya namun aku tidak sedar ekornya yang terbentuk seolah ular dan ia berjaya mematukku. 

[You have been poison]
[Purify poison failed]
[High poison have been found]
[WARNING!!]
[WARNING!!! purify poison failed]

Apa ni? Walaupun semua skill aku berada di tahap tertinggi, racun ni masih tak cukup untuk hilangkan racun tu. Mungkin tubuhku yang besar tidak dapat menghilangkan racun seperti biasa. Aku dapat rasakan badanku perlahan-lahan mengecil membuatkan aku perlu segera tamatkan peperangan ini. Aku cuba menggunakan [Quadra EL] iaitu tujuh magik elemen yang aku satukan untuk menamatkan peperangan namun waktu itu perempuan tadi muncul dengan aura lelaki berperisai gergasi ke arahku. Melihatku yang sukar untuk menyerang balas, ia menaikkan semangat pengembara lain dan mereka bersorak gembira. Pada mata mereka, aku adalah raksasa yang menyerang kota dan kejadian hari ini akan menjadi sejarah terulung untuk puteri ini tapi itu akan terjadi kalau aku ditewaskan.

Semua [dragon slayer] yang ada berkumpul untuk menyokong puteri dari belakang, satu demi satu serangan mereka perlu aku tahan malah ada antara mereka mempunyai bakat yang tinggi sehingga membuatkan aku menghadapi kesukaran. Mataku juga semakin kabur dan diserang pula dengan chimera yang berupa singa berekor ular secara bertalu-talu. Aku cuba membayangkan hanya  chimera itu yang wujud di sini dan mengabaikan mereka yang lain. Aku perlu fokus seranganku kepada... AH! mungkin... cara tu boleh berjalan. 

Aku membuka mod sageku dan membekukan seluruh kawasan itu dan tiba-tiba chimera itu berhenti bergerak begitu juga dengan mereka yang menyerangku. Aku lupa tentang skill ni, ia boleh menundukkan semua makhluk kecuali keturunan diraja maknanya selain dari puteri ini mereka yang lain akan menunduk pada aku. 

"Menyerah kepadaku," ucapku penuh dingin sambil melebarkan sayap. Chimera itu terus berhenti menyerang dan menunduk begitu juga para pengembara yang lain. Mereka terus menjatuhkan senjata mereka dan menunduk hormat meninggalkan puteri yang keliru dengan apa yang baru sahaja berlaku.

"Apa yang kau semua buat?!! Serang dia!!" jerit puteri itu dan cuba menyerangku membuatkan aku terus menyerangnya dengan magik anginku dan menerbangkannya sehingga menghentak dinding. Aku menghancurkan pedangnya dan terus aura lelaki berperisai gergasi tadi lenyap. 

"Mustahil... ini tak adil," ucap puteri itu dalam keadaan lemah. Hatiku mula terdetik rasa kasihan melihat puteri yang tidak bermaya itu tapi rasa serbasalah dan kasihan adalah racun untukku meneruskan misiku yang sememangnya kejam. Adakah dia tahu apa yang dilakukan oleh ayahandanya kepada [heroes] yang lain. Aku membuka semula mahkota emas yang dipakai dan lantas saizku kembali kepada asal malah racun yang tadi aku gagal untuk pulihkan kembali pulih.

[You wear off the 'Golden Crown']
[All your stats come back to normal]
[Poison have been purify]

[Item] ni... agak bahaya. Walaupun ia meningkatkan stats aku tapi ia melemahkan skill aku. Nasib baik skill [Monarch] aku tak ada tahap. Melihat mereka yang masih menunduk kepadaku aku rasa seolah aku yang terkuat di sini namun kekuatan aku masih gagal melindungi mereka yang aku perlu lindungi. Aku menukarkan diriku kepada manusia agar mudah untukku menghilangkan diri.

"Rain!!" jerit Gohan sambil diikuti oleh dua orang lagi rakannya. Aku memandang sekeliling dengan senyap. Terdapat banyak mayat pengembara yang bergelimpangan membuatkan aku menekup mukaku. Air mataku mula mengalir rasa bersalah melihat diriku yang sememangnya bertingkah seolah binatang buas.

"Sekarang aku betul-betul raksasa," ucapku perlahan. Mereka masih menunduk hormat tapi sebaik sahaja aku batalkan kuasaku mereka akan kembali melawanku. Kuasa ini hanya dapat digunakan sementara tapi ia tak kan dapat membuatkan mereka setia kepada aku.

"Gohan, bawa aku balik... sekarang," ucapku dan hampir terjatuh. Gohan segera memapahku dan membawaku pergi dari situ dengan menggunakan teleportasi sehingga ke luar kota. Sebaik sahaja aku hilang, mereka yang lain turut seakan baru tersedar dari pengawalanku.

"Apa jadi?" soal mereka dan mencari kelibatku yang secara tiba-tiba hilang. Hanya kesan dari pergelutan yang tinggal. Namun peperangan dan kemusnahan itu seakan sia-sia kerana mereka tak dapat apa-apa habuan darinya.

Bersambung...

🐲🐲🐲🐲🐲🐲🐲🐲🐲🐲🐲🐲🐲🐲


Jangan lupa Comment, Vote dan Follow. Thanks...

Continue Reading

You'll Also Like

1.9M 4.4K 27
Sebuah kisah isteri ke arah cuckold
6.6K 1.2K 49
Zaman Melaka | Slip time Danny, Danial, Is dan Khairy adalah empat sosok sahabat yang bersama. Masing-masing mempunyai kepakaran melihat hantu namun...
16.2K 1.4K 52
Sudah lama dia 'tertidur'. Sudah lama dia tidak dibangkitkan. Bagi Ashwin, dia hanya seorang pelajar biasa. Tiada kuasa mahupun kelebihan. Hanya mem...
2.7K 266 48
"Pernah kah Tuhan,yang selama ini kau anggap sebagai pencipta mendengar rintihan hati kau?" "Dia yang kau sembah dan puja,tetapi bukankah dia juga ya...