Extra (KhaIzo) Part 2 🦆

1.9K 112 165
                                    

---

10:30 a.m.

(KRIING!!)

Kaizo yang sedang memasukkan buku-bukunya ke dalam beg ternampak Khairul berjalan keluar dari kelas menjadikan Kaizo agak panik tidak tahu kenapa dan terus berlari ke arah Khairul.

Kaizo terus mengekori Khairul tanpa menegur tuan punya badan. Beberapa kali Kaizo cuba untuk menegur Khairul, tetapi setiap kali Kaizo membuka mulut, suaranya seolah-olah tidak mahu keluar. Jadi Kaizo memutuskan untuk menarik sedikit baju Khairul. Khairul yang merasakan seperti bajunya ditarik terus menoleh ke belakang. Pada awalnya, Khairul tidak dapat melihat sesiapa di belakangnya sampailah dia menundukkan sedikit kepalanya dan dapat melihat seekor iti-- Kaizo sedang memandangnya tanpa berkelip mata.

"Uish!! Macam mana aku boleh tak nampak budak ni kat belakang aku?!! Haish... Kenapalah dia ni pendek sangat ekk?? Tinggi pun paras bahu aku je hmm..."monolog Khairul yang berasa sedikit bersalah kerana tidak melihat Kaizo yang serba pendek itu.

"E-erm... Khai..."panggil Kaizo membuatkan Khairul tersedar dari lamunannya.

"Hm?"

Kaizo menundukkan sedikit kepalanya kerana tiba-tiba dia berasa malu untuk memberitahu Khairul apa yang sedang difikirkannya. Jadi Kaizo memutuskan untuk diam saja.

"Kau nak cakap apa?"tanya Khairul tiba-tiba menjadikan Kaizo automatik blushing dan terus menggeleng-gelengkan kepalanya.

"T-takda a-apa-apalah!! Lupakan je!!"jawab Kaizo akhirnya dengan gugup dan terus berlari meninggalkan Khairul yang masih terpinga-pinga di situ.

"Aik? Lari pula? Hmm... Aneh budak ni..."gumam Khairul.

*Di kantin*

Kaizo berlari ke arah Zul yang sedang makan mi goreng dan terus menyondol Zul seperti seekor badak sumbu sehingga garfu yang dipegang Zul terlepas.

"Uhuk uhuks!! Dah kenapa kau ni Kaizo?!! Tak nampak ke aku tengah makan?!!"marah Zul sambil mengalihkan pandangannya pada Kaizo.

"Huhuhu... Zul..."panggil Kaizo dengan mata yang agak berair seperti ingin menangis dan bibirnya yang dimuncungkan seperti seekor itik. Zul terdiam.

"Tolong akuuu..."ucap Kaizo lagi. Zul masih diam, tak tahulah kenapa. Tiba-tiba satu idea muncul dalam fikirannya.

"Kau nak aku kisshu kau ke?"tanya Zul tiba-tiba menjadikan Kaizo terkejut tahap itik dan langsung menjauhkan dirinya dari Zul.

"Ish! Bukanlah!!"jawab Kaizo bengang manakala Zul pula hanya menongkat kepalanya.

"Habis tu?"tanya Zul lagi. Kaizo terdiam selama beberapa saat.

"Tadi aku ikut Khai..."jawab Kaizo ringkas.

"Then?"

"Aku ingat nak ajak dia rehat sama-sama..."jawab Kaizo.

"Then?"

"Tapi... Aku tak cakap dengan dia sebab aku malu..."

"Then?"

Kaizo bengang.

"Aku larilah dan merempuh kau..."jawab Kaizo lagi, tetapi kali ini nada suaranya jelas menunjukkan yang dia tidak puas hati.

"Then?"

"Ish!! Kau ni!! Betul-betullah!! 💢"marah Kaizo sambil pout menjadikan Zul yang melihatnya agak... Melting.

"Tiba-tiba aku rasa kiyut pula itik ni... Urgh..."monolog Zul tanpa mengalihkan pandangannya dari Kaizo menjadikan Kaizo semakin bengang.

"Zul!!"

ɴᴀᴜɢʜᴛʏ ʙᴏʏ ᴠs ʜᴇᴀᴅ ᴘʀᴇғᴇᴄᴛ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu