سفر

41.9K 461 13
                                    

أخذت والدة فارس تطرق على الباب بشده وتنادي :- لا يا ولدي افتح يا فارس ما تسمعش كلامها يا ولدي افتح يا فارس هتموت البت .

وبجانبها تلك اللئيمه واقفه تبتسم بشماته وتقول في نفسها :- اديني چبتلك حجك يا بتي اهي هتكره هتطيج بعد كدا العمي ولا تطيجهوش ومش بعيد تطلب الطلاج وياسلام بجى لو ابوها عرف هيطلجها منه طوالي  ويخليلك انت الچو .

ولكن داخل الغرفه كان هناك وحش يفترس طفله صغيره لم يكن يسمع شيء مما يدور خارج الغرفه أو صراخ الطفله اسفله كل ما يعنيه في الامر ان يثبت لتلك المسخ خارج الغرفه انه رجل .

بعد قليل انتهي فارس من ما يفعل ووقف بجانب السرير ينظر إليها بصدمه فقد كانت كالجثة الهامدة  لا تنطق ولا تتحرك غطاها بغطاء السرير  وخرج مصدوماً من الغرفه رمي المنديل في وجه فوزيه و لم ينطق من صدمته وخرج من المنزل باكمله هائماً على وجهه .

اخذت فوزيه المنديل وأخذت تطلق الزغاريد بشماته فاجتمع اهل البيت جميعهم على صوتها .

اسماء :- إيه خبر إيه عاد في إيه يا خاله فوزيه انتي لسه اهنه مروحتيش داركو ليه .

فوزيه :- اديني مروحه اهو كنت مستنيه امانتنا واديني خدتها اشوف وشكم بخير .

الحاج عبد الرحيم :- أمانه ايه انتو بتتحدتو عن ايه خبر اي يا نعمات متفهمينا فيه ايه .

الحاجه نعمات بصدمه مما جري وبكاء لا تعرف ماذا تقول :-  فوزيه يا حاچ صممت ما تروحش إلا بالمنديل واستفزت  فارس اما مرضيش يطاوعها وجالتله  انه مش راچل لحد ما الولد دخل على مراته بالغصب والبت كانت هتموت في يده كيف الفروج يا حبة عيني .

الحاج عبد الرحيم بعصبيه شديده رجت البيت :- كيف يعني الحديت دا الواد دا انهبل في مخه  ولا ايه واحنا من امتى بنعمل في بنات الناس اكده .

فوزية :-  والله انا مالييش صالح انا اللي ليا اخدته فوتكم بعافيه .

الحاج عبد الرحيم بغضب :- استنى عندك  اهنه ادخلي يا نعمات انتي واسماء اطمنو وطمنونا  على البت الغلبانه اللي جوه .

دخلت الحاجه نعمات واسماء الى داخل الغرفه ونظر الحاج عبد الرحيم إلى فوزيه بشر و اقترب منها :- عارفه لو الحديت اللي حصل ده خرچ بره بيتنا لاي حد مهما كان هاعمل ايه .

فوزيه بخوف :-  ازاي يعني يا حاج الكلام ده ابوها لازم يعرف هو احق  واحد انو يعرف ويتصرف على كيفه .

الحاج عبد الرحيم :- بس حطي ف بالك ان  انتي جلتيله هيعرف انك انتي اللي استفزيتي فارس وكنت عايزه ده يحصل ف بته و هيطلجك وهتبجي خربتي بيتك بيدك ولا هطولي منه لا ابيض ولا اسود ده غير انك بتطلعي اسرار بيت الحاج عبد الرحيم فضل بره ودي لوحدها شوفي هيحصل فيك ايه عاد لو مش خايفه على نفسك خافي على بتك وولدك .

الصغيرة والصعيديWhere stories live. Discover now