last chapter

227 2 0
                                    

Farisya menggigit tangan lelaki itu untuk melepaskan pegangan lelaki itu. lelaki itu menjerit dan melepaskan tangannya dari farisya, tanpa membuang masa farisya terus berlari meninggalkan lelaki itu.

BOOOMMMMM

satu tembakan dilepaskan lelaki itu mengenai farisya di bahagian lututnya, Farisya rebah ke lantai.

"AARRGGHHH!!!!"

farisya memegang kakinya yang ditembak itu, dia menjerit kesakitan, seorang jururawat berlari ke arah farisya membawa kotak first aid untuk merawat luka farisya, lelaki itu kemudian bergerak kearah farisya tetapi dihalang oleh seorang jururawat lelaki, dia kemudiannya mengambil pistol lelaki itu dengan pantas dan menghalakan ke arah lelaki itu.

" get down to the ground now, or I'll shoot" kata jururawat yang masih mengacukan pistol kearah lelaki itu.

Matt POV

Matt memasuki kawasan hospital itu dangan laju dan memberhentikan keretanya di hadapan pintu masuk. Sebaik sahaja dia keluar dari kereta, dia mendengar satu das tembakan dari arah hospital. Dia terus berlari masuk dan menuju ke ward zahrul.

apabila dia menghampiri ward zahrul, dia mendengar seseorang memberi arahan untuk menyerahkan diri atau ditembak. Dia mengeluarkan pistolnya dan bersedia untuk menangkap suspek.

Matt masuk ke kawasan meja hadapan ward zahrul dimana dia mendengar orang menjerit. Dia melihat seorang jururawat mengacukan pistol kearah seorang lelaki yang sedang meniarap di atas lantai, dia juga melihat farisya yang terbaring berlumuran darah.

" PUT YOUR GUN DOWN, GET DOWN TO THE GROUND NOW!!!" kata matt sambil mengacukan pistol kearah jururawat itu.

" You should arrest the guy on the floor because he's the one who fired the shot at Mr's Farisya, and you're the one who orders us to take care of Mr's Farisya and Mr Zahrul until you arrive" kata jururawat lelaki itu.

Tanpa berlengah, Matt terus menggari lelaki itu. Dia kemudianya memeriksa keadaan Farisya yang sedang dirawat oleh seorang jururawat,

"don't worry Farisya, your children is in our protection right now. we also has arrested Jasmin and her man's at your house" kata Matt kepada Farisya .

" Thank you so much Matt. Without you, maybe we would end up dead" kata Farisya yang sudah diangkat keatas satu katil bergerak untuk dihantar ke bilik bedah untuk mengeluarkan peluru dari kakinya.

" It's my job, now go, get your leg fix and rest. I'll gotta get going to finish this case and bring this crook to the station" kata Matt lalu beredar membawa lelaki yang ditahannya ke balai untuk disiasat.

selepas pembedahan, Farisya ditempatkan sebilik dengan zahrul manakala anak anaknya diletakkan di pusat penjagaan di hospital sementara menunggu Farisya ulih dari kecederaannya.

3 tahun kemudian....

Zahrul sudah pulih dan mula kembali menguruskan restorannya bersama Mitchell dan krunya, Farisya pula sudah membuka butik di Beverly hills dengan bantuan suaminya. Butiknya semakin terkenal dan sering dikunjungi artis terkenal seperti lady Gaga, Selena Gomez dan ramai lagi. Anak anaknya sedang menuntut di San Marino Unified School, sekolah nombor 1 di Los Angeles dan mereka menjalani zaman persekolahan dengan baik sekali.

Jasmin pula sedang menjalankan hukumannya di salah sebuah penjara di Amerika. Dia dihukum penjara selama 30 tahun dan denda sebanyak 30 ribu Dolar Amerika. Manakala orang orangnya pula dihukum penjara 25 tahun serta khidmat masyarakat selama 200 jam.

kehidupan Zahrul dan Farisya kembali pada asal dan mereka kembali bahagia seperti dahulunya.



That's all folks
Hope korang enjoy this book
And don't forget to read my new book as well. Sorry for the late update.
This will be the last chapter.












Nasi Lemak Cappuccino Where stories live. Discover now