PT. XXV

1.6K 268 39
                                    

------

"Kau mengadu pasal aku tidur dengan Sora dekat mama kan?"

"Tak adalah."

Minseo yang sedang menonton movie Angry Birds 2 menerusi laptopnya itu terkejut dengan bunyi orang bertengkar di luar. Dia bingkas bangun dan membuka pintu, ingin mencari tahu apa yang sedang berlaku.

"Kau Gahyeon, kan aku dah cakap jangan mengadu dekat mama aku !"

"Ten, saya tak buat pun."

"Tak silap-silap mama tarik semua— "

"Bukan saya yang buat !"

Gahyeon dan Ten sedang bertengkar depan apartment. Minseo lekas-lekas ke sana, arah mereka. Bukan hendak masuk campur tapi ingin melindungi Gahyeon.

Pernah dulu, Ten memukul Gahyeon. Minseo tak mahu kejadian itu berulang—

"Kau memang nak kena lagi kan !" Ten mengangkat tangan, ingin menghadiahkan penamparnya. Namun, lekas Minseo menahan tangan lelaki itu.

Minseo refleks menampar Ten. Lalu, dilepasnya tangan lelaki itu. Tak ingin dia menyentuh lelaki dayus ini lama-lama. "Ten ! Apa yang awak buat dekat Gahyeon hah !" Marah Minseo.

"Beraninya awak." Ten naik berang, tapi dia tak berani lawan Minseo memandangkan gadis itu akan melawan balik. "Tengoklah. Sepupu sama sahaja." Ten mendecit kesal.

"Ten ! Awak cakap apa!" Sekali lagi, Minseo mengangkat tangan ingin menampar lelaki itu. Namun, berjaya ditahan oleh Gahyeon.

"Minseo sudahlah, kita masuk ya." Gahyeon menarik tangan Minseo dan dibawanya masuk dalam apartment. Pin dimasukkan dan mereka berdua meninggalkan Ten sendiri disitu.

Ten agak terkedu, berani betul si Minseo menamparnya. Mencabar jiwa kelakiannya betullah ! Dengan perasaan yang membuak-buak, Ten memandu kereta Audi R8 nya balik ke rumah.

Dia akan mengadu dengan omma Gahyeon soal Minseo yang masuk campur dalam hubungannya.

➳❥ tbc

------

wait wait, ten dengan gahyeon ada hubungan kah ? 😂
sorry guys, watak ten agak jahat di sini ya, lelaki dayus geetwo

[III] Pilot. ✔Where stories live. Discover now