Prolog

39 5 10
                                    

              Angin pagi meniup perlahan rambut panjang empunya gadis yang berada di beranda rumah . "Sejuk"  katanya sepatah sambil senyum gembira .  "Amboi terlebih gembira pula budak ni" .Seseorang berstatus ayah menegur dari belakang ." Mana ada terlebih, cukup cukup je papa." katanya sambil tersenyum yang boleh menampakkan lesung pipit di pipi kanannya yang di warisi daripada ibunya ." Eh budak ni , senyum senyum ni mesti ada sebabkan"balas ayahnya. "sebab????" dia memandang ayahnya dengan muka penuh tanda tanya (Miss L.Y: Ada ke muka penuh tanda tanya?)(Author: awal awal lagi dah keluar miss L.Y ni)"Sebab? sebab orang tu pun balik cuti ni, tu sebab tersenyum senyum sendirikan ???"balas ayahnya ."mestilaaaaa .......tak. papa orang dengan dia selalu gaduh la" balasnya balik "Aik papa tak cakap lagi siapa ."papanya berseloroh."orang tahu la papa , siapa papa nak cakap""amboi siap tau lagi , nampak macam ada jodoh ni"gurau papanya "aduh , papa orang baru umur 15 tahun, masih nak belajar lagi" mukanya dibuat buat meluat ." Bajet je , zaman papa dulu, orang kampung dulu siap kahwin umur 12 tahun lagi"papanya membuka cerita zaman kanak kanak nya "papa apa pasal lepas pasal kahwin ni papa , ke papa nak kahwin lagi satu, papa kan muda lagi siap bujang tiga lagi"balasnya mengena "mana ada, papa setia ek, dah la nak masuk , lama lama duk kat luar ni sejuk pula" gadis rambut hitam panjang itu memerhati langkah ayahnya . 

              Dia sanbung memerhati suasana di luar yang di selaputi salji putih yang tidak terlalu tebal tidak terlalu nipis itu . (Author: terbaik tak ayat ) ( MissL.Y : bajet bajet je) .Tiba tiba suara wanita memanggil " adik masuk , sejuk ni nanti demam pula ."" Ye mama satu minit lagi ,sekejap lagi adik masuk la"balas nya . Adik adalah panggilan buat nya .Di panggil oleh ibu ayahnya dan sepupu sepupunya kecuali yang berumur tua satu tahun dengannya . 

selepas satu minit macam yang di katakan tadi , dia pon masuk . Masuk masuk boleh nampak muka mama papanya dan atok neneknya sedang menonoton tv . Dia mengambil tempat di sebelah nenek nya . Neneknya memandang kearah cucu bongsunya itu ."Bahagia nampak ." neneknya bersuara ." Bahagia la sebab dah balik rumah nenek" katanya sambil memeluk erat neneknya itu." Heh yela tu .." ayahnya yang berada di sofa lagi satu bersuara."Nenek tengok papa tu, dari tadi lagi sebelum dekat dekat sampai rumah nenek" Adu nya "Nenek dah puas tengok papa kamu tu " balas nenek nya . Dia sedikit kecewa dengan apa yang di balas oleh neneknya . Dia memandang kearah ayahnya pula , ayahnya menunujukkan thumb up kepadanya dan memeluk isterinya yang tercinta ,kemudian melepaskan tawanya. "eish papa ni" Semakin galak ayahnya mentertawakannya . Dia mengambil bantal yang berdekatan dan membaling kearah ayahnya .Ayahnya menepis "tak kena" tak ubah macam adik dengan abang padahal dirinya sudah berstatus ayah kepada anaknya .

Anaknya menghentakkan kaki dan lari masuk dalam bilik. Bilik yang di sediakan khas untuk cucu cucunya yang balik dari jauh . Satu negara je bukan jauh pun .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 08, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

We Missing HerWhere stories live. Discover now