25

809 19 1
                                    

"fuh nasib baik dapat chaw daripada dioarang !" kata sheila. patutlah dia rasa tak sedap hati tadi rupanya dia bakal kena kejar sampai tak cukup tanah . kelakar betul mamat yang kejar diaorang tu hahahahahahaha. dalam tak sedar sheila tersengih seorang .

"tu la pasal idea si makcik amani semua tak selamat bila diguna pakai. huh!" balas aini dengan geram .bukan apa aini ni dah la malas nak berlari . kalau member dia ajak ber jogging pun dia boleh bantai makan dekat tepi ,apatah lagi diajak lari ,heh salah orang betul.

"hahahahahaha eleh amani sebenarnyaa kau  yang malas nak lari kan ? yelah seblum ni kalau kitaorang jogging , kau sedap bantai makan dekat tepi en, mana nak join kitaorang buat aktiviti yang menyihatkan badan ." kata damia dengan muka yang merah .

"tu la pasal weh ! nak kata idea aku bukan bukan pulak , dia yang malas lari huh.kau kan aini kalau tak lari semalam , mau kau dekat mana mana entah tau , so please bersyukurla  dengan idea aku tadi ." balas amani  dengan geram .

"okay okay sorry laa aku takde niat pun kay .imsorry , tapi kan weh aku pelik ni tau hmm" kata aini .

  yang lain pelik kenapa si aini ni kata dia pelik .

"apa yang pelik weh ?"kata sheila. 

"haah la aini apa yang kau pelik kan sangat tu ?" sahut amani , mia hanya menunggu respons daripada aini .

Aini terus memandang wajah rakan-rakan nya itu dengan muka yang serius. Jarang kalau aini ni serius dengan kawan kawan dia . 

"Okay kalau nak tahu , korang tak pelik ke kenapa diaorang kejar kita macam orang gila ? before this kan memang ada yang kejar kita tapi tak ada yang beria kejar kita macam tadi tau . Paling tak pun setengah jalan je weh " terang aini dengan serius.

yang lain menggangukkan menandakan benar apa yang dikatakan oleh aini tadi .

" okay girls kita kena hati-hati lepasni kalau keluar seorang diri . aku takut anytime diaorang boleh cam kita . lagipun aku rasa diaorang akan cari info pasal kita ." kata mia dengan muka yang serius.

"before they find information about us , kita yang akan dapat info pasal diaorang dulu " tekad sheila dengan senyuman yang semua orang sudah tahu apa yang sheila bakal lakukan .

"kita start esok , kita takkan senang2 lepaskan orang yang dah buat aku lari untuk kali kedua ! huh " balas aini dengan tetiba . Yang lain hanya menggulingkan mata ke atas tanda menyampah ahahahahahaha.



*****

" haih shahrul , kau dah lama tak ada job kan ?" kata farid kepada shahrul . shahrul hanya memandang sambil menggelengkan kepala tanda tiada .

" haa cantikk ! apa kata kau cari info pasal budak perempuan tu .amacam?" sambung farid dengan kening terangkat .

iman hanya menggangukkan kepala tanda dia bersetuju untuk mencari info mengenai perempuanyang kacau bilau kan plan diaorang . Aaiman hanya mendengar sambil berkata " ha betul tu , aku tak sabar nak tahu diaorang tu sebenarnya siapa "

" aku on je nak cari info pasal diaorang tapi aku syak diaorang bukan perempuan yang biasa kita kenal sebelum ni weh " sahut shahrul.

" dan diaorang ni macam creepy sikit " balas iman sambil tersenyum . yang lain memandang iman dengan pelik .

" creepy eh , hmm menarik diaorang ni  aku suka kalau perempuan yang creepy ni huhu" kata farid sambil bersiul gembira.

yang lain sudah pandang farid dengan menggelengkan kepala tanda perangai farid yang "satu" tu masih belum dapat dipisahkan . iaitu sikap playboy .

hanya petik jari beratur perempuan mahukan si farid ni kalah dengan teman- teman dia .  " suka hati kau la farid , yang aku tahu malam esok aku nak tahu info pasal perempuan tu semua jangan satu pun tertinggal .got it shahrul? aku percaya kan kau " kata iman dengan serius kerana bagi iman siapa yang menggangu dia mahupun kawan nya, orang itu akan menanggung nasib yang sukar dikatakan.

"alright weh malam esok kita jumpa tempat biasa . pukul 10 malam ." balas shahrul dengan muka yang tegang .



tbc 


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 28, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

AKU ISTERI DIA ?!Where stories live. Discover now