להמשיך הלאה (להעמיד פנים)

986 25 26
                                    

(אותו כותב מהפרק הקודם)

אחרי המלחמה פרסי מוצא את עצמו מעמיד פנים לעיתים קרובות יותר ויותר. הוא מעמיד פנים שהוא עדיין אותו נער חסר דאגות, בעיקר מול אמא שלו. הוא מעמיד פנים שהוא עדיין מוח אצה שכזה ששואל שאלות דביליות, בעיקר בשביל החברים שלו. הוא מעמיד פנים שעדיין איכפת לו באיזה צבע האוכל שלו ושהוא לא אסיר תודה שיש שם בכלל משהו, בעיקר בשביל עצמו.

הוא מעמיד פנים.

פרסי ג'קסון אחרי מלחמת הטיטאנים לא היה אותו פרסי ג'קסון לפני מלחמת הטיטאנים. הוא התבגר, למד מהי מלחמה, מהי הקרבה, מהו מוות. הוא השתנה.

פרסי ג'קסון אחרי מלחמת הענקים היה אדם אחר.

פרסי ראה את חבריו מתים לו מול העיניים. הוא ראה את הכאב בעיניה של אנבת' וידע שהיא בחיים לא תדבר איתו על זה, בדיוק כמו שהוא בחיים לא ידבר על זה איתה. הוא ראה בני אלמוות מתים. בני אלמוות לא יכולים למות, אבל הוא ידע, הוא פשוט ידע שהם מתים.

הוא היה בטרטרוס.

אתה לא יכול פשוט לצאת מטרטרוס בלי שום צלקת עליך. זה פשוט לא עבד ככה. המקום רדף אותו בחלומותיו. טרטרוס עצמו רדף אותו, לא הותיר לו מנוח. הוא סימן אותו כאויבו של טרטרוס.

מאז כול פעם שהוא יצא משטחו של אחד המחנות הוא הוצף במפלצות. כול כך הרבה מפלצות שהוא כבר לא התרגש, הלחימה הפכה מונוטונית. שיסוע, התחמקות, דקירה, גלגול, דקירה לכיוון השני וחוזר חלילה.

הוא התחיל להבין שהמחשבות שהיו לו לפני שראה את המחנה הרומי, שחצוי כמוהו בחיים לא יצליח לחיות חיים נורמאליים, היו נכונות. הדרך היחידה לשרוד בשבילו היא לנעול את עצמו בתוך אחד המחנות ולא לצאת לעולם. הוא לא התכוון לעשות את זה. אף אחד לא יכול לכלוא את פרסי ג'קסון, לא משנה מה הוא עבר.

המלחמה בגאיה הותירה כמויות מפחידות של מפלצות להתרוצץ על פני האדמה. חצויים צעירים שעוד לא ידעו כיצד להגן על עצמם, או אפילו עוד לא ידעו מה הם, נפלו כמו זבובים. בהתחלה פרסי נשאר במחנה החצויים, נכנע להפצרות חבריו שצריכים אותו שם יותר, אבל אחרי כמה זמן נמאס לו והוא יצא אל העולם.

זו הייתה הפרידה הראשונה שלו מאנבת' ליותר משעות ספורות מאז שיצאו מטרטרוס.

טרטרוס תמיד רדף אותו בחלומותיו, הוא ידע שזה היה נכון גם לגבי אנבת' אבל הם מעולם לא דיברו על זה. בימינו הם כמעט ולא דיברו. ואם זאת, ככול שהוא התרחק החלומות התחזקו. אולי הייתה זו המלחמה הבלתי פוסקת בעודו מסתובב ברחבי המדינה, מחפש אחר חצויים ומכוון אותם למחנה. אולי אלו היו פשוט הזיכרונות המקוריים מטרטרוס שבלי אף אחד למתן אותם איימו לנפץ אותו לרסיסים.

מתישהו בדרך פרסי הבין שהנער שהוכר פעם כפרסי ג'קסון כבר לא קיים יותר.

פרסי לא זכר שהוא ואנבת' אי פעם נפרדו באופן רשמי אבל זה קרה בשלב מסוים. אולי זה היה בגלל שהם כבר לא יכלו לדבר על כלום. אולי זה בגלל שכול העבר שלהם, כול ההרפתקאות שלהם, היו חסרי משמעות עכשיו. אולי זה בגלל שפרסי לא יכול היה להסתכל לה בעיניים בלי לזכור איך זה היה שם.

בדיחות ותמונות של פרסי ג'קסוןWhere stories live. Discover now