🌻Happy Seungwoo Day-special chapter🌻

470 52 20
                                    

Esok Chrismast.Esok juga merupakan hari lahir Youngmin oppa.Tapi hari ini hari yang paling special. Hari ini hari lahir husband material aku.

Aku dan Dami menjemput Dongpyo dari sekolah.Hari ini,Dongpyo hanya menghadiri kelas tambahan kerana ujian akan diadakan.Dongpyo sudah mencecah 7 tahun dan sudah bersekolah rendah.

Selepas menjemput Dongpyo,kami ke market untuk beli apa yang patut.Seperti yang dirancang.Aku dan Dongpyo ada kejutan!

                                   🌻🌻🌻

Jam menunjukkan pukul 7 malam.Tapi kerja aku tak siap lagi.

Aku termenung seketika. Fikiranku melayang peristiwa pagi tadi.Kenapa Younghee muram dan tak ada mood ya? Bukan Younghee je..Dongpyo pun tak ada mood? Kalau Dami pandai buat mimik muka,pasti dia pun akan muram jugak ye?

Han Dami.Anak kedua hasil perkahwinan aku dengan Younghee. Pengikat kasih kami sekeluarga.Kelahirannya disambut dengan sangat tragik.Aku tertawa sejenak memikirkan kali pertama Dami melihat dunia ni.

Flashback.

Aku,Younghee dan Dongpyo sedang berjalan di shopping complex.Tujuan asal kami keluar ni sebab nak cari baju baby.Tapi disebabkan sayang aku Younghee ni mengada nak makan ais krim,aku turutkan juga permintaannya.Karang ada permandangan muncung panjang ni karang.

"Nak cappucino flavour satu.Vanilla chocolate with rice and strawberry fancyland satu." pesannya kepada pelayan itu.

Aku teliti semula pesannya.Vanilla chocolate pastinya milik Dongpyo. Younghee mungkin makan strawberry flavour..tapi aku kan tak makan coffee?

"Sayang..oppa kan tak makan coffee?"

"Ye..Younghee tahu..oppa makan strawberry boleh?" katanya sambil memegang pipiku.

"Sayang makan cappucino tu ke?" dia mengangguk pelan sambil tersenyum manis.

"Aniyo! Waiter!" panggilku.

"Oppa wae?"

"Sayang tak boleh makan coffee..sayang kan pregnant?" perutnya yang besar itu aku pandang sekilas sebelum membatalkan pesanan tadi.

"Oppa..tapi kan hanya ice cream..please..Younghee teringin sangat nak makan ice cream tu."

𝙃𝙤𝙥𝙚𝙡𝙚𝙨𝙨 𝙍𝙤𝙢𝙖𝙣𝙩𝙞𝙘 ノ 𝘩𝘢𝘯 𝘴𝘦𝘶𝘯𝘨𝘸𝘰𝘰Where stories live. Discover now