🌻16🌻

501 65 28
                                    

Selepas menghantar Dongpyo ke sekolah.Aku kembali ke rumah boss. Tadi boss pesan suruh sidaikan baju dalam washing machine.So yeah..kini aku sedang berperang di ampai rumah boss.

Pelbagai jenis baju yang aku sidai.Baju kemeja,baju t-shirt,jaket,seluar pendek dan seluar slack.Baju Dongpyo turut dicampur sekali. Habis penuh muatan dalam washing machine dibuatnya.Ada sesuatu yang menarik perhatianku.

"Comelnya spender Dongpyo!" aku teruja.Warna pink lagi..alahai comelnya.

Pap!

Aku kaget.Bunyi apa tu? Bunyi tu datang dari pintu depan? Setahu aku tadi aku dah tutup pintu. Siapa yang ada kat depan? Omo! Takkan la ada pencuri masuk rumah boss?

Aku berjalan perlahan melepasi sliding door untuk mengintai punca bunyi tersebut.Tiba-tiba ada suara yang menegurku dari belakang.

"Kamu siapa?!"

Aku tersentak. Fuh! Gugur jantung.Pantas aku menoleh ke arah suara yang menegurku.Kelihatan seorang wanita lingkungan sebaya omma aku sedang memandangku tajam sambil bercekak pinggang.

"Annyeong hasaeyo puan.Saya Im Younghee, penjaga kepada Dongpyo."

"Im Younghee? Jadi kau anak Suha ye?"

"Ye ye..tu omma saya."

Dia kembali mengukir senyuman.

"Kamu dah besar sayang..aunty hampir tak cam kamu..kamu dah cantik sekarang." katanya sambil mengelus mukaku lembut.

Aku hanya tersenyum dengan perlakuannya.Aku tertanya-tanya, bila masa pulak aku kenal aunty ni eh? Mungkin dia kawan omma.

"Aunty ialah omma Seungwoo..Aunty dengan omma kamu dulu kawan baik sejak dari bangku sekolah lagi.Sampai la lepas habis universiti kami terpisah.Tapi kami ada juga berjumpa..Tu pon masa kamu dan abang kamu masih kecil lagi."

"Oh..aunty dudukla dulu..saya buatkan minuman."

"Tapi kenapa kamu pegang spender Dongpyo ni?"

"Oh..saya tengah sidai baju tadi..boss mintak tolong sebab dia dah lambat..tak sempat sidai." jawabku sambil tersengih malu.Ada ke patut aku pergi bawak spender Dongpyo tadi..Pfft..buat malu je.

Sekali lagi wanita ini mengukir senyum.Omma lawa..padanla anak dia handsome meletop kebaboom.Aipp..omma aku pon lawa..cuma aku je yang potato sikit..ehe.

Menjelang tengah hari,omma kepada boss nak ikut aku pergi ambil Dongpyo dari sekolah.Kami menaiki kereta oppa Youngmin sekali terus ke pejabat boss.Seperti selalu, kami lunch bersama tetapi harini sedikit berbeza kerana omma boss pon ada sekali.                                              

𝙃𝙤𝙥𝙚𝙡𝙚𝙨𝙨 𝙍𝙤𝙢𝙖𝙣𝙩𝙞𝙘 ノ 𝘩𝘢𝘯 𝘴𝘦𝘶𝘯𝘨𝘸𝘰𝘰Where stories live. Discover now