1 ; Budak baru (?)

172 10 1
                                    

Suasana begitu kelam kabut pagi itu di Hanlim High school kerana kekurangan para guru untuk mengawal semua pelajar dia sekolah itu .

Keadaan menjadi agak huru hara juga kerana kemasukan seorang pelajar lelaki pindahan baru dari Busan , Park jimin .

Park Jimin mengambil aliran sains di sekolah lamanya , begitu juga apabila sudah berpindah di sekolah itu . Kemasukannya di hari pertama menjadi bualan para pelajar kerana ketampanan wajahnya yang agak menggoda .

Semua pelajar agak tergugat apabila memandang Jimin ni , termasuk seorang pelajar perempuan yang agak terkenal dengan panggilan ' Ariana Grande korea ' kerana suaranya yang lunak bak Ariana Grande , Ko Jinsoo .

" Eh lama pandang budak baru tu , kau ada hati eh dekat dia " Usik salah seorang kawannya iaitu Yuju .

Jinsoo tersedar daripada memandang Jimin yanh sedap menikmati makanannya di hadapan mereka . Ish kacau betulah kau ni .

" Man- mana ada kau ni merepek je lah , salah ke kalau nak pandang sesiapa pun ? Huh " Jinsoo agak tergagap , lalu mengeluh berat .

Mereka berdua menyambung menikmati makanan kerana waktu rehat hanya tinggal 10 minit . Jinsoo masih lagi memandang Jimin , tapi hanya sekadar memandang tanpa menaruh apa apa harapan .

Sekadar memandang okay !

KRINGGGGG

Bunyi loceng menandakan waktu rehat sudah tamat , semua pelajar berpusu pusu masuk ke dalam kelas tetapi tida Jinsoo . Dia masih lagi berada di dalam tandas akibat sakit perut yang teramat sakit .

Sehinggalah 15 minit waktu Bahasa Inggeris berlalu , baru nampak batang hidung Jinsoo di kelas 5-E . Semua orang memandang Jinsoo dengan riak wajah pelik .

' Pahal diorang ni semacam je tengok aku '
Getus hatinya perlahan , lalu duduk ditempat duduknya .

" Hah Jinsoo kamu dari mana ? Dah 15 minit lewat ni " Soal Puan Halsey guru berdarah itali itu dengan penuh amarah . Pantang tok nenek dia orang lewat . Dia lewat tak apa pula .

Wajah Jinsoo lain , berkerut . Takut akan rotan yang dipegang Puan Halsey dan takut juga akan alasannya yang tidak akan diterima Puan Halsey. 

" Saya minta maaf cikgu.. Saya sakit perut sangat sangat sebab tu lama kat tandas tadi .  " Katanya sambil mengukirkan sedikit senyuman .

" BOOO KAU TIPU , DAH PONTENG TU PONTENG LAH BOOOOOO " Jerit seorang lelaki tidak berpuas hati sambil menunjukkan ibu jarinya ke bawah .

Siapa lagi kalau bukan lelaki yang paling poyo di abad ini , di sekolah ini , di dalam kelas ini , Jeon Jungkook .

Jungkook memandang Jinsoo lama , semakin lama mereka membalas pandangan tajam . Semakin tajam pandangan mereka menyebabkan Puan Halsey terpaksa mengundurkan diri. 

" Dah ! Jungkook , Jinsoo pandang depan dan buat kerja sekolah yang saya suruh sekarang " Jerit Puan Halsey lalu duduk di meja guru .

Jungkook dan Jinsoo pandang hadapan , dan sebelum itu Jinsoo memberi pandangan yang agak tajam lalu menyebut perkataan ' Jungkook poyo ' secara perlahan , menyebabkan Jungkook sakit hati lalu fokus akan kerjanya .

' HAHAHA TAU SAKIT HATI PUN INGATKAN HATI BATU MACAM KAU TAKDE PERASAAN '

-

Dear diary ,

Harini aku ternampak budak baru , nama dia em aku taktahu lagi tapi aku suka pandang muka handsome dia tu , srs handsome . Kalau boleh nak je aku pergi duduk sebelah dia tanya nama , nombor telefon . Tapi aku malu eheks .

Crush ; Jeon Jungkook ft Park JiminOù les histoires vivent. Découvrez maintenant