Episode 6

41 4 0
                                    

Sebulan Kemudian, Family Amalina Membuat Rumah Terbuka Sempena Hari Ulang Tahun Perkahwinan Mereka. Aku Dan Juga Family Turut Menjadi Tetamu Mereka

Amalina Sedang Sibuk Berborak Dengan Kawannya Dan Aku Mencuri Satu Masa Untuk Bercakap Tentang Hal Haritu Kepada Ibunya. Aku menceritakan bahawa amalina batuk teruk di pawagam. Kemudiannya, ibunya mengajak aku untuk masuk ke suatu bilik.

Selepas sahaja aku dan ibunya Masuk Ke Dalam Bilik. Ibunya Menceritakan Segalanya Bahawa Amalina Menghidap Penyakit Kanser Payudara Tahap 1.
Aku Jadi Terkejut Dan Terkesima Dengan Apa Yang Ibunya Cakap Dan Ibunya Menyuruh Untuk Merahsiakan Hal Tersebut. Lalu Selepas Pulang Dari Rumah Amalina, Air Mata Aku Menitis Di Pipi. Tuhan Saja Yang Tahu Betapa Sedihnya Hati Aku Pada Masa Itu. Jadi Terbongkar Sudah Segala Misteri Darah Tersebut Yang Amalina Sembunyikan Dari Ku.Aku Teguh Untuk Menguatkan Hati Dan Berfikiran Positif

Kemudian Aku Berjumpa Dengan Amalina Untuk Makan Bersama. Aku Hanya Berdiam Diri Dari Menceritakan Hal Ini Kepada Dia Seolah-olah Aku Tidak Tahu. Riak wajahnya langsung tidak menunjukkan bahawa dia penghidap penyakit kanser. Kemudian Aku Saja Bertanya Pada Dia Adakah Dia Menghidapi Sakit Yang Serius Lalu Dia Masih Menutupi Kesakitan Yang Dihidapinya Dari Aku. Aku Sehingga Sekarang Masih Berasa Hairan Kenapa Harus Dia Berahsia Dari Aku Tentang Perkara Serius Ini.

Hari Demi Hari Membuat Aku Semakin Tertanya. Lalu Selang 3-4 Bulan, Aku Pulang Ke Sekolah Dan Menerima Satu Panggilan Dari Nombor Ibu Amalina Dan Aku Mengangkatnya. Selepas Mendengar Ibunya Bercakap, Aku Terpaku Lalu Telefonku Jatuh Ke Lantai Kerana Ibunya Berkata Bahawa Amalina Dikejarkan Ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Pada Tengahari Tersebut Waktu Persekolahannya. Aku Bergegas Memesan Grab Dan Kemudiannya Pergi Ke Hospital Tersebut.

Keagungan CintaWhere stories live. Discover now