NW 1

11.6K 788 75
                                    

N I G H T  W H I S P E R
______

" I want You ."

Matanya yang terpejam terus terbuka luas , Kepalanya diteleng kekiri dan kekanan memandang segenap ruang biliknya yang gelap .

" S-siapa tu ?" Soal Hyera takut-takut , Jantungnya yang berdegup laju dapat didengarinya sendiri . Jam digital yang terletak elok disebelah katilnya ditilik .

3.30 a.m

" Huh , Aku lupa basuh kaki agaknya ." Dengan langkah yang longlai dia menapak masuk kedalam bilik airnya .

" Hmm—" Usai sahaja membasuh kakinya , Terus dia kembali menaiki atas katilnya dan berbaring dengan selesa . Sempat dia memandang kearah langsir tingkapnya yang sedikit berterbangan .

Akibat terlampau mengantuk , Terus matanya dikatup rapat dan kembali menyambung tidurnya yang terganggu .

Bibir seorang lelaki yang berada disebalik langsir milik Hyera terus mengukirkan senyuman sinis , menunjukkan taringnya yang tajam dan bersinar .

Dalam sekelip mata dia menghilangkan diri dengan hanya melafazkan ayat² yang pelik .

______

" Sst—Leher Aku sakit ." Hyera terus mengusap lembut lehernya yang terasa berdenyut . Bibirnya diketap dengan mata yang terpejam .

" Hyera ? Eh—Dah bangun ? Hmm baguslah . Siap cepat pergi kesekolah ." Hyera hanya diam tidak membalas , Lehernya yang sakit lebih penting .

Terus dia bangun dari katil dan memasuki bilik airnya , Sempat dia menilik dirinya didalam cermin bilik air itu .

Dapat dia rasakan bulu romanya meremang , Terus dia mengusap lengannya dan memulakan aktiviti pemandian .

____

" Hey , Macam mana cuti ? Okay ?" Hyera menggeleng , Lehernya yang masih sakit dia usap perlahan .

" Tak—" Sempat dia menjawab singkat kepada rakannya hyorin . Hyorin mengangkat bahunya memandang hyera yang pelik sahaja harini .

" Rin—Aku gi tandas sekejap ." Dengan pantas hyera berlari keluar dari kelasnya dan memasuki tandas perumpuan .

" Kenapa sakit sangat ni ? Erghh—" Dirinya disandar pada singki bilik air tersebut , Kepalanya terus diregangkan kekiri dan kekanan .

Pili air singki dibuka lalu air yang menjirus keluar ditakungnya pada tangan dan terus membasahi lehernya yang terasa panas .

" Argh—" Hyera terus mengerang , Terus dia memandang lehernya dari pantulan cermin . Matanya yang mengecil itu terus membulat besar memandang kearah bekas lebam yang berada dilehernya .

" Urmm—A-apani ?" Soalnya pelik , Terasa seperti lehernya dihembus dengan nafas yang hangat , Terus dia mengeliat kegelian .

Baru sahaja dia hendak berlalu pergi , Terasa seperti pinggang ditarik . Terus dia menoleh dan membulatkan mata memandang sebatang mop yang tiba-tiba berada dibelakangnya .

" Arghh !!" Akibat terkejut yang melampau , Terus dia merebahkan diri . Sempat dia dengar pintu bilik air yang tiba-tiba terbuka dengan kasar sebelum semuanya berubah .

_______

" Sayang , Wake Up ."

Hyera terus mencelikkan matanya , Syiling bilik yang sedikit gelap ditenung kosong . Terus dia menoleh memandang kearah jam digitalnya .

3.30 a.m

Again ?

Terus dia bangun dari katil dan berjalan menuju kemeja soleknya . Lehernya ditilik dengan penuh kusyuk .

" Hey ,"

Haera tersentak , Terus dia menoleh kebelakang dan memandang sekeliling biliknya . Dengan dahi yang berkerut dia kembali menoleh kedepan . Matanya membulat memandang susuk tubuh lelaki yang berdiri dibelakangnya .

Baru sahaja matanya hendak naik memandang wajah lelaki itu , Tangan lelaki itu terlebih dahulu menutup mata Hyera .

" A-awak siapa ?" Soal hyera , Tetapi tiada apa-apa bunyi kedengaran termasuk hembusan nafas . Terasa seperti badannya diangkat , Hyera hanya membiarkan lalu terus dia berbaring semula diatas katilnya .

" Sorry for hurting you babe , Tidurlah . Esok kau kena sekolah ."

Lembut sahaja suara lelaki itu berbisik ditepi telinga hyera , Hyera terus terbuai mendengar suara lelaki itu . Matanya yang sudah dibuka terus ditutupnya .

" Night babe ."

N I G H T  W H I S P E R
_________

[ C ] NIGHT WHISPERWhere stories live. Discover now